abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104152172
Las een leuk berichtje net over Joke Litjens. Zij was jarenlang hét gezicht van de katholieke kerk op tv, maar is nu de grootste criticus. En erg fel. "Urbi et Orbi is mij geen zak meer waard", zegt ze bijvoorbeeld. Vraag: is dit niet ongeloofwaardig en hoe ver kun je gaan in je kritiek op de kerk?

Bron: http://www.nieuwwij.nl/index.php?pageID=15&messageID=6766
  woensdag 9 november 2011 @ 09:42:06 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104152677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:21 schreef VincentvanGogh het volgende:
Vraag: is dit niet ongeloofwaardig
Sja. Niet ongeloofwaardiger dan de katholieke kerk zelf.

Het is een clubje dat serieus meent dat je met een toverspreuk een klef stukje brood en een middelmatige huiswijn kan veranderen in het kannibalistisch te verorberen vlees en bloed van een waterlopende zombie-exorcist die z'n eigen pa is, tenslotte. Er zitten mensen voor minder in een gesticht.
quote:
en hoe ver kun je gaan in je kritiek op de kerk?
Zolang je geen geweld gebruikt of daar rechtstreeks toe oproept.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_104152817
"Urbi et Orbi is mij geen zak meer waard", alsof het ooit wel wat waard was .
Lekker cluppie van sodomie praktiserende pedofielen die op hun lauweren kunnen rusten door nazigeld.
Die Ratzinger zal wel de grootste pedo zijn anders krijg je zo'n job niet.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 9 november 2011 @ 09:49:23 #4
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104152851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:47 schreef JerryLee het volgende:
"Urbi et Orbi is mij geen zak meer waard", alsof het ooit wel wat waard was .
Lekker cluppie van sodomie praktiserende pedofielen die op hun lauweren kunnen rusten door nazigeld.
Die Ratzinger zal wel de grootste pedo zijn anders krijg je zo'n job niet.
"Met alle respect, uiteraard." ;)
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_104152893
Ik vind dat je alles mag zeggen over welk sprookjes boek, of grootschalige indoctrinatie praktijken van oa katholieke kerk. Zolang je maar niet ga vragen om geweld staat alles vrij.
(ik wil namelijk wel een paar discotheken in kerken bv de dom in Utrecht)
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_104153244
Mag je ook zeggen dat de paus een pedofiel is, of gaat dat te ver?
pi_104153630
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:07 schreef VincentvanGogh het volgende:
Dat is geen kritiek. Als het waar is, is het een feit. Als het niet waar is, is het laster en domweg een leugen.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:26:30 #8
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_104153633
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:42 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sja. Niet ongeloofwaardiger dan de katholieke kerk zelf.

Het is een clubje dat serieus meent dat je met een toverspreuk een klef stukje brood en een middelmatige huiswijn kan veranderen in het kannibalistisch te verorberen vlees en bloed van een waterlopende zombie-exorcist die z'n eigen pa is, tenslotte. Er zitten mensen voor minder in een gesticht.

[..]

Zolang je geen geweld gebruikt of daar rechtstreeks toe oproept.
You sir, win.

overigens mogen we niet vergeten dat de ALMACHTIGE zombie-exorcist in kwestie (die inderdaad zijn eigen pa is) zijn zoon, en dus zichzelf, aan een kruis heeft moeten laten nagelen om de mensheid te zuiveren van een zonde die voortkwam uit het feit dat een vrouw, gemaakt van een rib van een stofmannetje, op aanraden van een pratende slang heeft gesnoept van een appel van een magische boom. overigens heeft dat niet geholpen, want de erfzonde bestaat volgens het sprookje nog steeds. lekker almachtig, die god van ze.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 9 november 2011 @ 10:28:56 #9
7091 punchdrunk
pi_104153689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:07 schreef VincentvanGogh het volgende:
je mag het zeggen. de vraag is of het waar is. waarschijnlijk niet.

je zou dan WEL weer kunnen stellen dat de paus zijn macht heeft misbruikt om talloze pedofielen de hand boven het hoofd te houden zodat ze nog meer slachtoffers konden maken. maar goed, het is dan ook een godsdienst van liefde tenslotte.
pi_104153733
Worden jullie daar niet een keer moe van, dat reli-bashing? Het is net als Nightmare on Elm Street, het eerste deel was wel grappig.
Mu!
  woensdag 9 november 2011 @ 10:31:50 #11
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104153752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:26 schreef punchdrunk het volgende:

[..]
You sir, win.
Dank, dank.
quote:
appel van een magische boom
Hoho - "vrucht". Genesis 3:
quote:
1 De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs?

2 En de vrouw zeide tot de slang: Van de vrucht der bomen dezes hofs zullen wij eten;

3 Maar van de vrucht des booms, die in het midden des hofs is, heeft God gezegd: Gij zult van die niet eten, noch die aanroeren, opdat gij niet sterft.

4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;

5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.

6 En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom, die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at.
Dat het een appel is staat nergens in de bijbel, het kan net zo goed een lychee of banaan zijn.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:34:00 #12
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104153804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef SingleCoil het volgende:
Worden jullie daar niet een keer moe van, dat reli-bashing?
Nee.

En gezien het feit dat religie zich de laatste jaren weer steeds meer opdringt is het kennelijk nog steeds nodig.
quote:
Het is net als Nightmare on Elm Street, het eerste deel was wel grappig.
Aan de andere kant, om jouw metafoor maar eens door te trekken, was Wes Cravens New Nightmare wel weer een waardige afsluiter.

Er is dus hoop.
pi_104154358
quote:
Worden jullie daar niet een keer moe van, dat reli-bashing? Het is net als Nightmare on Elm Street, het eerste deel was wel grappig.
Ja waarom zou je op de man spelen terwijl je net zo makkelijk een argument kunt maken?
Geïnstitutionaliseerde pedofilie. Haatzaaierij. Misogyny. Leugens over accpetatie van homo's, contraceptie, ....
  woensdag 9 november 2011 @ 12:21:45 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104157000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:42 schreef Telecaster het volgende:

Oeiii, jij bent pissig :o
  woensdag 9 november 2011 @ 12:24:13 #15
7091 punchdrunk
pi_104157079
quote:
neu. het belachelijke belachelijk maken is niet alleen heel makkelijk, maar vooral erg leuk en nuttig.
pi_104158184
heel ver, zolang het niet over de Islam gaat mag alles toch..
  Redactie Frontpage woensdag 9 november 2011 @ 13:00:23 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104158220
Niets is ongeloofwaardiger dan een instituut dat zegt liefde uit te dragen maar vervolgens haar werknemers helpt bij het ontkomen na het verkrachten van duizenden kinderen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 9 november 2011 @ 13:11:58 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104158554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oeiii, jij bent pissig :o
Integendeel - ik vind het hilarisch.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:14:52 #19
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104158651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:00 schreef JeMoeder het volgende:
Niets is ongeloofwaardiger dan een instituut dat zegt liefde uit te dragen maar vervolgens haar werknemers helpt bij het ontkomen na het verkrachten van duizenden kinderen.
Sterker nog - een insituut dat kinderverkrachting zelfs ronduit faciliteert door tegen de lamp gelopen priesters stilletjes over te plaatsen naar een andere parochie waar de kinderverkrachting weer van voren af aan kan beginnen.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:19:44 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104158797
Een betere vraag zou zijn: "Op welke gronden zou religie niet op dezelfde manier onderhevig mogen zijn aan de meningsuiting van anderen?"

Zolang mensen geen goede reden kunnen geven waarom iets een speciale behandeling verdient, behoeft het geen speciale behandeling te krijgen. Pas als hard gemaakt kan worden dat vrijheid van meningsuiting op rationele gronden beperkt moet worden als het om religie gaat, dán moeten we gaan kijken in hoeverre dat is.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:46:31 #21
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104159705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een betere vraag zou zijn: "Op welke gronden zou religie niet op dezelfde manier onderhevig mogen zijn aan de meningsuiting van anderen?"

Zolang mensen geen goede reden kunnen geven waarom iets een speciale behandeling verdient, behoeft het geen speciale behandeling te krijgen. Pas als hard gemaakt kan worden dat vrijheid van meningsuiting op rationele gronden beperkt moet worden als het om religie gaat, dán moeten we gaan kijken in hoeverre dat is.
Dat dus.

Als je het communisme, fascisme of kapitalisme mag affakkelen, geldt dat ook voor al die ideologietjes waar ooit eens een even onzichtbaar als onbewezen fabeldier bij uit de dikke duim gezogen is.
pi_104167551
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:34 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Nee.

En gezien het feit dat religie zich de laatste jaren weer steeds meer opdringt is het kennelijk nog steeds nodig.
Steeds meer? Juist steeds minder.De kerken lopen leeg en het % gelovigen neemt gestadig af.
quote:
Er is dus hoop.
Er is altijd hoop, de Here zegt het :)
Mu!
pi_104167654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:57 schreef tastycomawife het volgende:

[..]

Ja waarom zou je op de man spelen terwijl je net zo makkelijk een argument kunt maken?
God mag het weten.Missichien wel omdat ik denk dat reli-bashers stomzinnige maloten zijn die hun kleinzielige frustraties op een kinderachtige manier op de zwakkeren van de samenleving afreageren.
quote:
Geïnstitutionaliseerde pedofilie. Haatzaaierij. Misogyny. Leugens over accpetatie van homo's, contraceptie, ....
Getver. Vooral contraceptie. Maar daar gaat het in dit topic niet over, misschien moet je de OP nog even goed nalezen.
Mu!
pi_104168448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:34 schreef Telecaster het volgende:
Meer ten opzichte van wat? Vroeger?
pi_104169979

quote:
Alles wat enige status heeft, heeft namelijk een soort van macht en macht corrumpeert altijd. Het moet geridiculiseerd worden. Als het niet meer kan, krijg je enge toestanden (dictaturen, enz...).

Een belediging kan een waarheid zijn die ze liever niet willen horen en dat ze daarover niet mogen praten. Een mening is multi-interpretabel.
Aldus Hans Teeuwen _O_
pi_104171965
+1
Mu!
pi_104177995
Hoe ver je mag gaan tegen katholieke kerk?

Heel erg ver natuurlijk! De katholieke kerk is een schande voor alle christenen.
Op elk gebied, hun leerstellingen(maria, beelden vereren, 3-eenheid) en in alle gedragingen die uitgekomen zijn.

Praat over de katholieke kerk op het niveau waar ze zelf ook zitten:
0 dus en zo laag als het maar kan.
  woensdag 9 november 2011 @ 21:18:31 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104178824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:03 schreef bianconeri het volgende:
Hoe ver je mag gaan tegen katholieke kerk?

Heel erg ver natuurlijk! De katholieke kerk is een schande voor alle christenen.
Op elk gebied, hun leerstellingen(maria, beelden vereren, 3-eenheid) en in alle gedragingen die uitgekomen zijn.

Praat over de katholieke kerk op het niveau waar ze zelf ook zitten:
0 dus en zo laag als het maar kan.
En kritiek op jouw smaakje christendom, wat dat ook moge zijn?
pi_104180405
Mijn smaakje christendom zit niet op zo'n laag niveau.

Serieus ook, iedereen weet toch dat katholieken beelden aanbidden.
Huizen en kerken staan er allemaal vol mee.

Terwijl de Bijbel dit heel erg duidelijk als iets wat verboden is markeert.

Dus hoe dom kun je zijn door katholiek te zijn?
  woensdag 9 november 2011 @ 21:46:07 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104180492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:44 schreef bianconeri het volgende:
Mijn smaakje christendom zit niet op zo'n laag niveau.

Serieus ook, iedereen weet toch dat katholieken beelden aanbidden.
Huizen en kerken staan er allemaal vol mee.

Terwijl de Bijbel dit heel erg duidelijk als iets wat verboden is markeert.

Dus hoe dom kun je zijn door katholiek te zijn?
Wat is je smaakje christendom dan?
pi_104181969
Enige ware volk van God,
een volk dat ook de dingen van het geloof aannemen die wat minder plezierig zijn.
Het volk dat ook de martelpaal zelf aannemen tegenover alle haat.

Het enige volk dat de Bijbel werkelijk volgt.

Dat moet toch duidelijk zijn he!
  woensdag 9 november 2011 @ 22:13:51 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104182087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Enige ware volk van God,
een volk dat ook de dingen van het geloof aannemen die wat minder plezierig zijn.
Het volk dat ook de martelpaal zelf aannemen tegenover alle haat.

Dat moet toch duidelijk zijn he!
Ik ken geen volk dat iedereen stenigt die zich schuldig maakt aan blasfemie. Tenminste, geen volk dat dan de bijbel volgt.
pi_104182430
Waar haal je in vredesnaam dat stenigen nou weer weg dan??
  woensdag 9 november 2011 @ 22:28:26 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104182993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Waar haal je in vredesnaam dat stenigen nou weer weg dan??
Leviticus 24:14
pi_104183505
Je mag van mij alles zeggen als het waar is. Leugens of verdraaiingen mogen tegen niemand. Ook niet tegen de katholieke kerk zoals de laatste tijd doorlopend gebeurd.
Je mag dus zeggen dat er pedofiele priesters waren. Want dat is bewezen.
Maar je mag natuurlijk niet zeggen dat de katholieke kerk en katholieken pedofielen zijn, zoals soms door helden wordt beweerd.
Dat is onzin, achterklap en laster en ook nog eens laf omdat je weet dat straks geen horde krijsende katholieken met messen bij de achterdeur staan.
Ik ben geen paap
pi_104183766
Ik zie niet in dat je maar tot een bepaalde hoogte kritiek mag hebben op de katholieke kerk. Tenzij je kritiek gaat verwarren met beledigen, laster of het verspreiden van leugens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2011 22:41:08 ]
pi_104183931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leviticus 24:14
Het nut van het aanhalen bedoel ik natuurlijk he.
Zoals je wel weet is dat ''bevel'' een onderdeel van de Mozaische wet, en je weet ook ongetwijfeld dat wij niet onder deze wet meer leven.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:46:54 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104184111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals je wel weet is dat ''bevel'' een onderdeel van de Mozaische wet, en je weet ook ongetwijfeld dat wij niet onder deze wet meer leven.
Kingdom34, is dat u? Heb je eindelijk Nederlands geleerd?

Anyhow, vertel me dan eens tot welke groep je behoort, of we daar wel kritiek op mogen hebben, en waarom wel/niet.
pi_104184212
Geen idee wie die Kingdom34 is hoor, dus nee thats not me!
Wat is het belang van het groepje? Als je hier had rondgekeken wist je het ook wel.

Het gaat hier over katholieken, ik haal er dingen over aan(bv beelden vereren).
Daar gaat het allemaal over.

Niet over wat ik ben en tot welke smaak en de kritiek daarop.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:55:36 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104184618
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:48 schreef bianconeri het volgende:
Geen idee wie die Kingdom34 is hoor, dus nee thats not me!
Wat is het belang van het groepje? Als je hier had rondgekeken wist je het ook wel.

Het gaat hier over katholieken, ik haal er dingen over aan(bv beelden vereren).
Daar gaat het allemaal over.

Niet over wat ik ben en tot welke smaak en de kritiek daarop.
Ik probeer slechts jouw standplaatsgebondenheid te bepalen. Zonder een inschatting vanuit welke hoek jij de uitspraken doet, is het voor mij moeilijk in te schatten hoeveel waarde ik daaraan moet hechten.

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat het topic uitgebreid zou mogen worden tot iedere ideologie of levensovertuiging, van islam tot katholicisme tot seculier humanisme tot wat jij ook aanhangt. Het zou in dezen fijn zijn als je zou vertellen wat jij aanhangt, en waarom je vindt dat het wel/niet gevrijwaard zou moeten zijn van kritiek.

Voor de volledigheid zal ik hetzelfde doen: ik heb vrij persoonlijke denkbeelden, die niet in enkele woorden samen te vatten zijn, maar nog het dichtst aanschurken bij seculier libertarisme. Ik vind dat je daarover alles mag zeggen wat je wilt, zolang het maar niet oproept tot geweld tot mijn persoontje.
pi_104184768
Wat ik aanhang hoort ook niet vrij te zijn van kritiek,
de Bijbel leert juist dat de ware religie te herkennen is aan alle kritiek en haat die er is.
Wij moeten de martelpaal opnemen.

Nogmaals:
Dat doet er totaal niet toe voor dat beeld.
De punten die ik aanhaalde zijn duidelijk genoeg, daar heb je de invalshoek niet van nodig.

Of jij seculier libertarisme ofzo aanhangt verandert echt niets aan je invalshoek.
Komt pas om de hoek kijken bij inhoudelijkere dingen.

Zelf vind ik niet dat het breder moet!
Dan krijg je een onoverzichtelijk door elkaar gehutseld topic zonder enige orde.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:06:36 #42
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104188245
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Meer ten opzichte van wat? Vroeger?
Ja.

Vanaf de late jaren '60 was geloof tot het privédomein teruggebracht; maar de laatste tien jaar wordt de steeds slinkende minderheid weer opdringeriger, met dank aan het "respect" dat we van de partijen ter linkerzijde voor de islam dienen op te brengen.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:07:19 #43
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104188271
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Sja. De bijbel keurt genocide en (sex)slavernij goed.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:09:19 #44
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104188333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:23 schreef SingleCoil het volgende:

[..]
God mag het weten.Missichien wel omdat ik denk dat reli-bashers stomzinnige maloten zijn die hun kleinzielige frustraties op een kinderachtige manier op de zwakkeren van de samenleving afreageren.
Dus: gelovigen zijn de zwakkeren in de samenleving, en hun denkbeelden en overtuigingen hebben "dus" recht op meer bescherming dan die van willekeurig andere mensen?

Het, eh, is een interessante benadering.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:15:53 #45
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_104188559
quote:

[..]

Sja. Mattheus 5:17-19 en Lucas 16:17 stellen anders ondubbelzinnig dat ook onder 't NT alle mozaische wetten uit 't OT onverkort en tot op de letter geldig blijven.

Maar goed, zelfs al zou het NT alles uit 't OT teniet doen: hoe zit 't dan met de tien geboden?

Immers: OT, en dus vervallen!
pi_104200602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:06 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Ja.

Vanaf de late jaren '60 was geloof tot het privédomein teruggebracht; maar de laatste tien jaar wordt de steeds slinkende minderheid weer opdringeriger, met dank aan het "respect" dat we van de partijen ter linkerzijde voor de islam dienen op te brengen.
En de ontzuiling en secularisering dan?

Kun je es wat voorbeelden noemen zodat je punt duidelijk wordt?
pi_104201071
quote:

[..]

Maar ooit maakte het deel uit van Gods ethiek, volgens die redenatie. Dat maakt het niet minder frappant.

Als ik een man tegenkom die zegt dat hij vroeger zijn vriendin in elkaar sloeg omdat dat "nodig was", maar dat dat nu verleden tijd is en hij nu zielsveel van d'r houdt, dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben. Met een God die eerst oproept bij verscheidene vergrijpen één van de meest gruwelijke doodstraffen te voltrekken, en dat dat na enkele eeuwen via Paulus opzij schuift als "dat is de Mozaïsche wet, dat hoeft nu niet meer" is dat bij mij niet veel anders :)
pi_104201336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar ooit maakte het deel uit van Gods ethiek, volgens die redenatie. Dat maakt het niet minder frappant.

Als ik een man tegenkom die zegt dat hij vroeger zijn vriendin in elkaar sloeg omdat dat "nodig was", maar dat dat nu verleden tijd is en hij nu zielsveel van d'r houdt, dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben. Met een God die eerst oproept bij verscheidene vergrijpen één van de meest gruwelijke doodstraffen te voltrekken, en dat dat na enkele eeuwen via Paulus opzij schuift als "dat is de Mozaïsche wet, dat hoeft nu niet meer" is dat bij mij niet veel anders :)
Voortschrijdend inzicht, wellicht? De Nederlandse wetgeving is niet heel anders geevolueerd.
Mu!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:17:25 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104201381
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104201399
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:15 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht, wellicht? De Nederlandse wetgeving is niet heel anders geevolueerd.
Natuurlijk, maar dat gaat tegen het beeld van een onveranderlijke God in die veel Christenen hanteren. Het bijbelse Godsbeeld laat een nogal grillige God zien. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')