abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:56:56 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_104117034

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

Deze OP vind je hier

En we gaan meeten :o *O*
quote:
Ok, dus 17 december?

Wie:
-ICND
-Wolken
-Maraca
-E.T.
-Swetsenegger
-xFriendx
-Guppyfriend
-YUR
-GotC
-Sylvesterrr

Twijfelmiep:
- Clayton1

Waar:
Utrecht

Wat:
Warme choco+marshmellows+evt rum :9
Misschien hapje eten en daarna de warme choco/andere drankjes?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_104117141
quote:
Maar wie loopt er meteen een uur hard??
De meesten die willen afvallen met hardlopen zijn starters..
.

niemand loopt gelijk een uur hard, maar je kan wel degelijk veel afvallen met hardlopen
pi_104117184
Ik loop inderdaad ook niet een uur hard, ik loop 3 tot 4 keer per week hard, verschilt per week.

En wandel 1 a 2 keer per week zon anderhalf uur.
pi_104117395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:52 schreef YUR het volgende:
Ik ben ook te zwaar....86 bij 1m80...maar dat gaat helemaal goedkomen *O*
92kg bij 1m82.

In januari 2010 woog ik 105kg, in februari 2011 86kg. Door een blessure niet kunnen sporten, daarna door een relatiebreuk ongezond gegeten... :{
pi_104117437
Ha, deeltje 38 :)

Mag ik er bij worden gezet in de OP?
pi_104117534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:00 schreef kruidkoekje het volgende:

En wandel 1 a 2 keer per week zon anderhalf uur.
iedereen die echt te zwaar is kan beter lange wandelingen gaan maken dat a la Evy 5x2 minuten hard te lopen. Met een lange wandeling van 15-20km verbrand je veel energie
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:21:57 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_104117907
Toen ik begon met hardlopen was ik 83kg bij 1.68m :@ nu ben ik, sinds van het weekend, 73kg bij 1.68m *O*

Het kàn dus wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104117918
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

iedereen die echt te zwaar is kan beter lange wandelingen gaan maken dat a la Evy 5x2 minuten hard te lopen. Met een lange wandeling van 15-20km verbrand je veel energie
Ik ben niet te zwaar ;-) weeg 58kg bij 1.62. Ik hoef niet af te vallen alleen slanker/strakker worden
pi_104117940
quote:

[..]

Met hardlopen ben je wel minder tijd kwijt; wandelen doe ik wel wanneer ik kleinkinderen heb. :')

78kg, 186cm. :)
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:32:28 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_104118237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Toen ik begon met hardlopen was ik 83kg bij 1.68m :@ nu ben ik, sinds van het weekend, 73kg bij 1.68m *O*

Het kà n dus wel
Hoe lang loop je nu al? Wat goed trouwens! *O*
pi_104118250
ja maar voor afvallen zet hardlopen bij echte beginners geen zoden aan de dijk
pi_104118482
Maarja wat is zoden aan de dijk zetten.... als je in een week 2.5 kilo afvalt ben je ook niet echt gezond bezig maar het zet wel zoden aan de dijk. Al komt het met dat tempo vaak ook weer 3x zo hard terug zodra je er even mee stopt.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:41:26 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_104118509
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoe lang loop je nu al? Wat goed trouwens! *O*
Sinds euh, 6 weken. Ben nu bij les 17 van Evy.

Het is niet helemáál sinds ik ben begonnen met lopen, trouwens. In augustus is m'n verstandkies getrokken, en dat ging zo mis dat ik 5 weken alleen maar vloeibaar mocht eten. Toen ben ik denk ik iets van 3kg afgevallen. Dat leek me een mooi begin.
Toen ik weer mocht eten en bewegen ben ik aan de slag gegaan. Ik heb m'n eetpatroon omgegooid, en ben dus gaan hardlopen. Met resultaat :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:46:01 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104118646
quote:

[..]

Ja, maar niet iedereen die echt te zwaar is, heeft tijd om 15-20km te gaan wandelen.
En dan is 3 keer in de week een half uur hardlopen toch best een heel aardig begin om in beweging te komen. Of het nou echt helpt met afvallen of niet, het zal zeker helpen iemands 'state of mind' te veranderen.

Niet zo neerbuigend doen over 'a la Evy 5 x 2 minuten'. :{w Je moet toch ergens beginnen?

Als dikkerds in de snackbar staan worden ze nagewezen, maar als ze een poging doen om aan zichzelf te werken wordt er ook schamper gedaan. :') Lekker motiverend en respectvol weer!

En ja, ik voel me aangesproken. Want ik ben te dik.
En toch loop ik ook al mooi anderhalf jaar hard, met een flinke tussenpose en toen ik vorig jaar echt bijna aan het eind van het Evy opbouw schema was ging het toch mooi wel superhard in combinatie met een dieet. Maar dat komt dus ook doordat zowel het lopen als het gezond eten elkaar in stand houden vlgs mij. Althans, zo werkte het vorig jaar bij mij wel, en ik probeer die motivatie wanhopig weer te vinden. ;) :6
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:50:25 #15
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_104118781
Als ik mensen zie hardlopen die te dik zijn, dan heb ik er juist dubbel respect voor.
Het is veel moeilijker om hard te lopen met dat extra gewicht dan wanneer je gewoon keurig op je gewicht zit.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_104118908
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet zo neerbuigend doen over 'a la Evy 5 x 2 minuten'. :{w Je moet toch ergens beginnen?

Als dikkerds in de snackbar staan worden ze nagewezen, maar als ze een poging doen om aan zichzelf te werken wordt er ook schamper gedaan. :') Lekker motiverend en respectvol weer!

Van mij zeker geen schampere opmerkingen. Ik heb respect voor iedereen die aan een gezonder lichaam wil werken. *O*
Ik heb jarenlang geroepen dat ik het zou gaan doen en nu ik 3 maanden bezig ben vraag ik me af waarom ik zo lang heb gewacht.

1:87m en 88kg. Niet ècht te zwaar, maar door mijn leeftijd (jawel, 43 :)) wel op de grens.
pi_104118936
quote:

dat bedoelde ik helemaal niet neerbuigend, want zo ben ik ook begonnen :o
En op het moment lukt 5x2 mij al niet qua conditie :@

ik bedoel alleen maar, vroeger viel ik in vakantieperiodes veel af alleen met wandelen. Is ook beter voor je knietjes
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:55:51 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104118971
Ok, dan moet ik mijn tenen mss wat intrekken. :@ :') :@

Overigens prijs ik mezelf gelukkig *afklopt* met 0 lichamelijke klachten ondanks toch een BMI van een stukje boven de 30.
pi_104118980
quote:

[..]

Ja, maar niet iedereen die echt te zwaar is, heeft tijd om 15-20km te gaan wandelen.
En dan is 3 keer in de week een half uur hardlopen toch best een heel aardig begin om in beweging te komen. Of het nou echt helpt met afvallen of niet, het zal zeker helpen iemands 'state of mind' te veranderen.

En ja, ik voel me aangesproken. Want ik ben te dik.
En toch loop ik ook al mooi anderhalf jaar hard, met een flinke tussenpose en toen ik vorig jaar echt bijna aan het eind van het Evy opbouw schema was ging het toch mooi wel superhard in combinatie met een dieet. Maar dat komt dus ook doordat zowel het lopen als het gezond eten elkaar in stand houden vlgs mij. Althans, zo werkte het vorig jaar bij mij wel, en ik probeer die motivatie wanhopig weer te vinden. ;) :6
Internet, serious business...

Ik ben het wel met je eens overigens hoor daarnaast levert de opbouw van het hardlopen om daarna ruim 30 minuten te joggen meer op als elke keer 20km wandelen.
Doordat je opbouwt met hardlopen kom je vaak niet op het punt dat je echt vet gaat verbranden maar als je eenmaal een half uur kan joggen is gewoon vet verbranden na een inloop tijd.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:58:59 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_104119074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:55 schreef ICND het volgende:

[..]

Internet, serious business...

Ik ben het wel met je eens overigens hoor daarnaast levert de opbouw van het hardlopen om daarna ruim 30 minuten te joggen meer op als elke keer 20km wandelen.
Doordat je opbouwt met hardlopen kom je vaak niet op het punt dat je echt vet gaat verbranden maar als je eenmaal een half uur kan joggen is gewoon vet verbranden na een inloop tijd.
Dat denk ik ook wel. Als je eenmaal lekker door kunt lopen, dan zul je heus wel vet gaan verbranden
Zolang als dat je nog met de lessen bezig bent, is het volgens mij meer conditie en spierkracht opbouwen.
Ik ga nu eerst eens even douchen. Ik zit hier te stinken, want ik heb net les 18 gerend! B-)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_104119134
En na het hardlopen nog even spieroefeningen doen natuurlijk!
Als je namelijk op het punt van verbranding bent zul je daarmee (vrij) direct vet verbranden en spierweefsel aanmaken. Doe je eerst de oefeningen en ga je daarna rennen dan vreet het hardlopen je net opgebouwde spieren weer op. (iirc want ook daar verschillen de meningen over)
pi_104119164
Ben het toch niet met je eens computergirl. Als je wil afvallen is elke beweging mooi meegenomen. Of dat nu wandelen, fietsen, zwemmen, hardlopen of weet ik veel wat is. Het gaat toch niet alleen om de hoeveelheid Kcal die je verbruikt. Je moet het vooral ook leuk vinden. En als starter moet je ergens beginnen. Je zal in het begin niet direct veel Kcal verbranden, maar het is toch ook niet dat die 10kg er morgen af moeten zijn..?

BE, jammer dat je je aangesproken voelt. Ik vind juist dat je supergoed bezig bent. Misschien dan met vallen en opstaan, maar je doet het wel gewoon.

Volgens mijn huisarts (en ook de man in de winkel waar ik mijn hardloopschoenen heb gekocht) kun je ook prima beginnen met hardlopen als je te zwaar bent. Zolang je maar een goede opbouw hebt, goede schoenen en heel goed luistert naar je lichaam. Het risico op blessures is wel hoger, maar dat is je eigen keuze dan.
pi_104119340
toch is er veel uitval onder beginnende hardlopers - slechte knieën, scheenbeen ellende etc. Ook met de perfecte schoenen heb je geen garantie tegen pijntjes hier en daar. En niet iedereen vind hardlopen ook echt leuk.

ik ben helemaal niet anti-hardlopen overigens, iemand anders riep juist dat je met hardlopen niet kan afvallen
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:08:46 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104119365
Thanks Sappie! O+

En ik vergeet helemaal te *O* waarvoor ik hier net kwam. Ik begon aan les 21 en dacht 'ik zie wel hoe ver ik kom' en vervolgens ging het eig. verbazingwekkend makkelijk! :o *O*
Mooie meevaller dus! :Y
pi_104119663
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
En ik vergeet helemaal te *O* waarvoor ik hier net kwam. Ik begon aan les 21 en dacht 'ik zie wel hoe ver ik kom' en vervolgens ging het eig. verbazingwekkend makkelijk! :o *O*
Mooie meevaller dus! :Y
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')