quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_berg_zorgt_voo.htmlquote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Heeft Thijs Zonneveld zijn idee van de berg gepikt?
Op asfalt had ik er geen probleem mee, ik reed toen op een oversized alu Koga Randonneur. Superstijf ding, eigenlijk te stijf. Met 40-50 in 't uur bergaf kon ik gewoon rek en strekoefeningen doen. Maar een keer van het asfalt af was het een ramp. Afkoppelen tijdens het kamperen was helemaal een hel, er kwam zoveel modder in de gaatjes van de borgpenenn te zitten dat ie bijna niet meer te zekeren was. Dus leuk idee maar voor het wat serieuzere kampeervakantiewerk zitten er te veel haken en ogen aan (letterlijk).quote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
Lijkt mij ook tof, zo'n ding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:23 schreef Eric_Cantona het volgende:
Zal me hier ook eens melden, vanaf afgelopen "zomer" begonnen met m'n nieuwe hobbyLaatste paar weken niet meer zo actief aan 't fietsen, vanwege werk en weer. Vorige week wel 'n rollerbank aangeschaft, dus ik kan thuis voor de tv aan de slag
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggenquote:
Haha netjes, ik heb dat geprobeerd met Tacxen, maar hou dat niet lang vol.quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Was wel even wennen hoor, de eerste keer. Je fiets staat vast en daardoor voel je alle bewegingen die je maakt. En de roller zelf maakt behoorlijk geluid als je op snelheid bent, dus ik heb al geleerd dat ik de afstandsbediening van tv dichtbij heb liggen
Nee dat werkt niet genoeg ben ik bang.. Die Tacx hoorde ik door dat hele huis waar die toen stondquote:
Goedzoquote:Op maandag 7 november 2011 10:23 schreef dop het volgende:
[..]
verbazend ik heb hem achter de tandem echt met hoge snelheden gehad tot 70km per uur
en ook op slechte ondergrond , echt nooit problemen rijd fantastisch.
je moet er natuurlijk geen 30 kilo op leggen en dan geheel geen bepakking op de fiets , dan is het niet gek dat hij wat meer een eigen wil krijgt
[ afbeelding ]
als koerier zag ik in rotterdam zo iets als deze rijden ging redelijk vlot ook
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.quote:Op maandag 7 november 2011 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zet hem op iets wat geluid dempt?
Trouwens net even een spacer verplaatst om mijn stuur. Meteen 10mm naar beneden, zal me benieuwen.
Ik zag wel dat mijn stuurpen al eens door een Arie de beuker is afgezaagd en daarna afgebraamd is door Rauwe Rudi. Wat een bramen zaten er nog aan zeg
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Idd, je hebt het wel snel door..maar te grote stap kan er voor zorgen dat je gelijk denkt oehh dit is te diep, terwijl als je het in 2 stappen zou doen je het oke zal vindenquote:Op maandag 7 november 2011 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach je merkt het snel genoeg of het oké is.![]()
Ik heb nu ook nog een 5mm spacer óp mijn stuurnok zitten en niks meer eronder. Ik kan ze maar 1x afzagen dus ik laat 't lekker zitten.
Als ik er spacers voor zou hebben had ik het gedaanquote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probeer het wel meer in stapjes te doen zodat je lichaam kan wennen aan de houding.
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijdquote:
Henk van de administratie?quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Zeg dat wel! Komt zeker doordat hij professioneel waterfietser is.quote:Op maandag 7 november 2011 19:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, maar die heeft ook een paar poten!
Als de wind een beetje gunstig staat rijd ik 45-50km/u op dat ding. Ik houd er brommers mee bij. Wij hebben op eentje een zwaarder verzet gemonteerd, en full slick banden, en oja, er zitten disk wielen op voor & achter én een soort van ligstuurtje dmv 2 bar-ends vlakbij elkaar. Die gaat als de vliegende brandweer. Alleen wel een beetje tricky want de remmen doen niet zoveel meer.quote:Op maandag 7 november 2011 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard rij jij op de Bullit? Wij hebben een route met Bullit 's ochtends. Drie keer raden wie recordhouder is met de beste tijd
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.quote:Op maandag 7 november 2011 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
Doordat de remmen kut zijn, of omdat de banden gaan slippen?
Aha.quote:Op maandag 7 november 2011 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zitten shimano alfine schijfremmen op, en als de blokjes versleten raken kan je niet meer bijstellen. Er liggen al nieuwe voor 't voorwiel liggen maar die moeten er nog op.
Achter remt nog wel redelijk maar voor is het niet veel meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |