David vind ik bij jullie passen. Manassequote:Op maandag 7 november 2011 15:49 schreef oeke het volgende:
Jeutje, wat een hoop namen al!
Ik vind namen die ook op is,es, us eindigen niet zo. Tenminste ik vind Doris of Teunis erg leuk maar als ik ze allebei zou roepen zou ik me zo ehm Jut en Julmoeder voelen. Denk ik.
God dit wordt nog moeilijk geloof ik.![]()
Boyke is dat een meisjesnaam, KD?
En Tove een jongensnaam toch?
Over rijmen gesproken, op ons tuinpark zit een man die zich aan P. voorstelde als: Ik ben Lex, altijd in voor iets geks!![]()
Beetje late reactie, maar jullie gaan ineens snelquote:Op maandag 7 november 2011 15:37 schreef trui het volgende:
[..]
Het was wat mij betreft niet de bedoeling om je te beledigen hoor, ik vind Sjors een leuke naam, maar mijns inziens is er niks mening-achtigs aan het feit dat het een (spellings)variant van George is (en in het NL identiek qua uitspraak). Hoe dan ook, wel handig bij je keuze om te weten hoe men daar ook wel tegenaan kijkt lijkt me. Dan kom je niet pas achteraf voor dit soort verrassingen te staan.
Staat erbijquote:Op maandag 7 november 2011 16:25 schreef Vlindur het volgende:
*Herhaling*
Hoi![]()
Jelte Roan mag in de op![]()
Jelte hadden we al bij Rienk, maar we vonden de naam 'te mooi' voor een tweede naam. Dus Bowe bij Rienk gedaan en Jelte bewaard voor de tweede.
Roan vond ik hier En sinds ik manlief om heb waren we klaar![]()
Het is super, hij is geweldig en het is perfect
nou, de praktijk wijst toch anders uit (ik bedoel: men doet het veel). en ik ken bovendien veel Georgen die 't ook echt als Sjors uitgesproken wensen te hebben.quote:Op maandag 7 november 2011 16:25 schreef Fee-nix het volgende:
Maar ik vind dat je George niet 'op z'n Nederlands' KAN uitspreken, want het is een Engelse naam en je zegt (als het zo geschreven is) dus ALTIJD Djordzj.
Huu, nee, geen Anemoontoestand hier.quote:Op maandag 7 november 2011 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
David vind ik bij jullie passen. Manassepráchtig vind ik, zo zacht ook.
Rune, Olav, Igor,
Voor een meisje vind ik Brecht(je) Lidewij, Nona, Guusje, Daantje of Isolde wel passen (of hou je meer van anemoon, Pip en Puk namen?)
Manassequote:Op maandag 7 november 2011 16:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
David vind ik bij jullie passen. Manassepráchtig vind ik, zo zacht ook.
Rune, Olav, Igor,
Voor een meisje vind ik Brecht(je) Lidewij, Nona, Guusje, Daantje of Isolde wel passen (of hou je meer van anemoon, Pip en Puk namen?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Manasse_(stamvader)quote:Op maandag 7 november 2011 16:29 schreef oeke het volgende:
[..]
Huu, nee, geen Anemoontoestand hier.![]()
Nona vind ik wel apart mooi en Manasse heb ik nog nooit gehoord! betekent dat iets? Waar komt dat vandaan?
KD, Fauve vind ik maar gek. Dat betekent toch 'wild' in het Frans? Nouja niet uit te spreken in elk geval.
wul, gewoon Foof.quote:Op maandag 7 november 2011 16:29 schreef oeke het volgende:
[..]
Huu, nee, geen Anemoontoestand hier.![]()
Nona vind ik wel apart mooi en Manasse heb ik nog nooit gehoord! betekent dat iets? Waar komt dat vandaan?
KD, Fauve vind ik maar gek. Dat betekent toch 'wild' in het Frans? Nouja niet uit te spreken in elk geval.
Misschien ligt het ook aan waar je woont in Nederland? Ik woon in het noorden. Maar ik krijg zo'n vermoeden dat jij in het zuiden woont? Trouwens je hebt wel gelijk dat het goed is om nu alvast te weten hoe sommige mensen er tegen aan kunnen kijkenquote:Op maandag 7 november 2011 16:29 schreef trui het volgende:
[..]
nou, de praktijk wijst toch anders uit (ik bedoel: men doet het veel). en ik ken bovendien veel Georgen die 't ook echt als Sjors uitgesproken wensen te hebben.
Ik wist het ook niet hoor, maar het klinkt wel logisch, een George op zijn nederlands.. Ik ben zelf ook alleen maar bekend met Djorgdsjesquote:Op maandag 7 november 2011 16:32 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook aan waar je woont in Nederland? Ik woon in het noorden. Maar ik krijg zo'n vermoeden dat jij in het zuiden woont? Trouwens je hebt wel gelijk dat het goed is om nu alvast te weten hoe sommige mensen er tegen aan kunnen kijken.
Of Matisse! Mooi, ookal zou ik em niet snel echt gebruiken.quote:Op maandag 7 november 2011 16:31 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Manasseik vond Melisse ook mooi (van de geur van melisse) maar melissa daarentegen
Euh jawel... Ik had op school een Gee-orgquote:Op maandag 7 november 2011 16:25 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar jullie gaan ineens snel. Maar je hebt me ook niet beledigd hoor. Ik denk ook wel dat Sjors de Nederlandse variant van George is... Maar ik vind dat je George niet 'op z'n Nederlands' KAN uitspreken, want het is een Engelse naam en je zegt (als het zo geschreven is) dus ALTIJD Djordzj. En dat klinkt dus heel anders dan Sjors. Ik vind het meer zoiets als Charles - Karel. Karel als zijnde de Nederlandse variant van Charles, maar je spreekt het echt niet hetzelfde uit. Maargoed, dat is dus wel een meningsverschil waarschijnlijk.
De Nederlandse vorm van George is Joris. Je hebt dus Joris (traditionele Nederlandse vorm van de naam) en Sjors (verbastering van buitenlandse vorm).quote:Op maandag 7 november 2011 16:25 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar jullie gaan ineens snel. Maar je hebt me ook niet beledigd hoor. Ik denk ook wel dat Sjors de Nederlandse variant van George is... Maar ik vind dat je George niet 'op z'n Nederlands' KAN uitspreken, want het is een Engelse naam en je zegt (als het zo geschreven is) dus ALTIJD Djordzj. En dat klinkt dus heel anders dan Sjors. Ik vind het meer zoiets als Charles - Karel. Karel als zijnde de Nederlandse variant van Charles, maar je spreekt het echt niet hetzelfde uit. Maargoed, dat is dus wel een meningsverschil waarschijnlijk.
Als Wies een jongetje was geweest had ze Gijs gehetenquote:Op maandag 7 november 2011 17:20 schreef Twinkly het volgende:
Gijs en Olav staan hier op het lijstje
En voor meisjes heb ik geen idee (dus wij moeten maar geen meisje krijgen, ooit).
psst Tjimkje dan he!quote:Op dinsdag 8 november 2011 06:23 schreef bodpa09 het volgende:
Meisje:
Hasse
Lou
Luuke
Julia
Tjimke
Diede
Noor
Inez
Linde
Isis
Sam
Jongen:
David
Sam
Bas
Lieuwe
Jonathan
Sverre
Just
Philip
jakob
wisse
julian
jur
solomon
Lastig hoor om iets te bedenken dat bij M's naam past en ook niet alledaags (in a good way) is.
En bij die van jou zijn vast hele mooie combinatiesquote:Op dinsdag 8 november 2011 06:23 schreef bodpa09 het volgende:
Meisje:
Hasse
Lou
Luuke
Julia
Tjimke
Diede
Noor
Inez
Linde
Isis
Sam
Jongen:
David
Sam
Bas
Lieuwe
Jonathan
Sverre
Just
Philip
jakob
wisse
julian
jur
solomon
Lastig hoor om iets te bedenken dat bij M's naam past en ook niet alledaags (in a good way) is.
Euhm, help me eens op weg?quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:59 schreef bodpa09 het volgende:
Ik vind het met -ke mooier KD. Weet zeker dat iedereen in mijn familie zijn tong breekt over dat -kje.
@sserpente: M's naam is ook Zeeuws dacht ik he?
ik dacht altijd dat 't een limburgse naam was. of Belgisch (Bels!quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:04 schreef bodpa09 het volgende:
Lodewijk van Eigen Huis en Tuin heeft een Diede en een Mels en claimt dat dat Zeeuwse namen zijn. In hoeverre dat een betrouwbare bron is....
quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:20 schreef Reilain het volgende:
Ohh wat een hoop leuke namen komen er voorbij!
Kennen jullie dit boek?
Rocking names
Toen Oona's naam al vast stond hebben we dit boek alsnog gekocht... het enige namenboek waar haar naam in voorkomt! Er staan echt zoveel briljant mooie namen in..
Ik ken wel een familie Melse (en dat is een Zeeuwse achternaam).quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:04 schreef bodpa09 het volgende:
Lodewijk van Eigen Huis en Tuin heeft een Diede en een Mels en claimt dat dat Zeeuwse namen zijn. In hoeverre dat een betrouwbare bron is....
Haha dat heb ik ook. Sommige vind ik wel leuk, maar velen vind ik niks.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:05 schreef bitterend het volgende:
Ik kijk af en toe in deze topic en er komen echt bizarre namen voorbij! misschien komt het omdat ik ze niet gewend ben dat ik denk...uh??? echt??
en in belgie komt oona vaker voor. Ik ken zelfs een Oona!quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:20 schreef Reilain het volgende:
Haar naam staat er niet in als 'verhaal'... Maar gewoon tussen de enorme lijst..
Maar vond het toch erg leuk haar naam te zien staan omdat ik hem nog in geen enkel boek tegen was gekomen..
(behalve reisdagboek waar ik haar naam voor het eerst las)
Luuke voor een meisje dan?quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:14 schreef Lishe het volgende:
Oeke, ik kom even Luuke promoten.
Bij deze: leukste naam van de wereld!
En Loek voor een jongen.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:50 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Luuke voor een meisje dan?Ik dacht dat het een soort Luuk / Luke was! Grappig! Moet wel zeggen dat ik het een beetje vind lijken alsof je Lieke niet uit kan spreken
Zo oud is ze toch nog niet?quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:24 schreef Reilain het volgende:
(Oona's naam stond al vast voordat sytycd begon)
Ja, daar kon ik niet uit kiezen... dat was een gegevenquote:Op woensdag 9 november 2011 09:04 schreef octopussy het volgende:
Veerle vind ik heel leuk. Mijn man kan het alleen niet uitspreken (nog een beetje een duitse tongval)![]()
Fee-nix, Kevin rlly?
hahahaquote:
Ja dat bedoelde ik ook, had niet verwacht dat ze uit 2009 kwamquote:Op woensdag 9 november 2011 20:17 schreef Reilain het volgende:
[..]
hahahaDe serie waarin die belgische Oona zat....
Met een week of 16 waren we al uit haar naam.. (voor een jongen nog niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |