abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104577573

Beste animatiefilm die ik tot nu toe gezien heb _O_ _O_ _O_ , en ook de eerste Ghibli film (/shame :@ ). Fantastisch geanimeerd, echt honderd keer beter dan die disney troep of wat dan ook, prachtig verhaal en die wereld is ook geweldig opgebouwd. Mijn enige kritiekpuntje is dat het einde wat snel kwam, alsof ze op het laatst in tijdnood kwamen. Verder niets dan lof.
Ik weet iig wat me te doen staat, nog meer Ghibli producties kijken :)

Ik heb overigens de japanse versie gezien, met engelse ondertiteling. Er zijn ook engelse stemmen, maar mijn ervaring is dat je het beter origineel kan zien (en japanse stemmen zijn gewoon tof :P )
mijn cijfer: 9
There are only 151 Pokémon.
pi_104577697
quote:
12s.gif Op zondag 20 november 2011 09:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je weet op welke planeet de originele films zich afspelen?
The Planet of the Apes? :')

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:01 schreef Eenskijken het volgende:
[ afbeelding ]
Beste animatiefilm die ik tot nu toe gezien heb _O_ _O_ _O_ , en ook de eerste Ghibli film (/shame :@ ). Fantastisch geanimeerd, echt honderd keer beter dan die disney troep of wat dan ook, prachtig verhaal en die wereld is ook geweldig opgebouwd. Mijn enige kritiekpuntje is dat het einde wat snel kwam, alsof ze op het laatst in tijdnood kwamen. Verder niets dan lof.

Ik heb overigens de japanse versie gezien, met engelse ondertiteling. Er zijn ook engelse stemmen, maar mijn ervaring is dat je het beter origineel kan zien (en japanse stemmen zijn gewoon tof :P )
Geweldige film inderdaad, door die film ook alle Ghibli's gekeken. En inderdaad, die japanse stemmen geven de film echt de sfeer die erbij hoort!
  zondag 20 november 2011 @ 10:13:00 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104577711
Doe wat aan je klassiekerkennis!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_104577733
quote:
[ afbeelding ]

Nog heel veel plezier met de andere Ghibli films O+. Wat mij betreft is Spirited away niet eens de beste Ghibli.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_104578135
quote:
[ afbeelding ]

Als je de cover bekijkt, staat erop dat Disney zich erook mee bemoeit ;)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 20 november 2011 @ 10:49:35 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104578212
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:43 schreef theKiD het volgende:

[..]

Als je de cover bekijkt, staat erop dat Disney zich erook mee bemoeit ;)
Die verdelen hem buiten Japan en zijn verantwoordelijk voor de Engelse dub, maar met het origineel hebben ze niets te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_104578665
Disney troep noemen :')
Tap tap tap
pi_104579288
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2011 10:14 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Nog heel veel plezier met de andere Ghibli films O+. Wat mij betreft is Spirited away niet eens de beste Ghibli.
nog nooit gegeten die ghibli films.. maar dan moet ik spirited away ook maar is gaan kijken welke raad je dan nog meer aan? en ook voor volwassenen?
pi_104579374
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:37 schreef casper019 het volgende:

[..]

nog nooit gegeten die ghibli films.. maar dan moet ik spirited away ook maar is gaan kijken welke raad je dan nog meer aan? en ook voor volwassenen?
Ghibli films zijn voor zowel kinderen als volwassenen. Maar Grave of The Fireflies is behoorlijk serieus en Princess Mononoke (mijn persoonlijke favoriet) kent veel geweld voor een Ghibli.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zondag 20 november 2011 @ 11:43:53 #160
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104579491
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:37 schreef casper019 het volgende:

[..]

Zeker ook voor volwassenen. Ze zijn (bijna) allemaal goed. Princess Mononoke, Grave of the Fireflies, Howl's Moving Castle zijn goede aanraders om mee te beginnen naast Spirited Away.
pi_104579565
GIsteren gezien:

Cowboys & Aliens

Een man wordt wakker en weet niet waar hij is, wie hij is en hoe hij daar komt. Hij heeft een ijzeren armband om en is duidelijk een bad motherfucker.

Lekkere avonturen film met een debiel uitgangspunt. Ik hou van Westerns maar dit was allemaal een beetje te langdradig en het was duidelijk dat de regisseur in plaats van een zijn gebruikelijke (redelijk luchtige) films iets donkerder wilde zijn, en dat staat m niet. Misschien omdat het zijn eerste poging is. Oliva Wilda is prettig om naar te kijken, Daniel Craig is gewoon een baas en Indiana Jones heeft er duidelijk geen zin meer in. Vermakelijk, maar makkelijk te vergeten.

Imdb: 6.4
Ik: 6

The Devil's Double

Latif is een luitenant in het Iraaks leger en wordt opgeroepen door Uday Hussein om zijn dubbelganger te spelen. En zoals iedereen weet resulteert het weigeren van een verzoek van de Husseins in toenmalig Irak in niet veel prettigs.

Volgens mij heb ik ooit dit boek gelezen, want het kwam me allemaal zeer bekend voor. Maar voor de rest een ander soort film dan de regisseur normaal maakt (toevallig) en het gaat m goed af. Dominic Cooper speelt zijn dubbelrol erg goed, petje af. Sfeer zit er goed in, enig minpuntje was de verlopen Christina Aguilera look-a-like die de liefdes interesse moest voorstellen.

Imdb: 7.2
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_104579927
Howl's Moving Castle vind ik persoonlijk overrated, maar nog steeds goed, de sfeer van Mononoke-Hime vind ik briljant, Spirited Away is een ultieme feelgood film, heerlijk. En Grave is de meest trieste film op Dancer in de Dark na. My Neighbour en Kiki blijven er een beetje tussen sukkelen. Nog steeds aanraders though.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_104580058
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Last House on the Left (1972, VS, Wes Craven)
Deze vroege horrorfilm van Wes Craven is er eentje in het (beetje vergeten) subgenre "rape and revenge". Dit genre was een voorloper van op de slasherhorrors, die zouden volgen in de decennia erna. Het heeft al kenmerken daarvan zoals de twee onschuldige meisjes, die duidelijk het slachtoffer gaan worden en grof geweld. Een groot verschil zit in de moordenaars. In deze film zijn het nog "normale" criminelen en geen moordmachines, zoals Leatherface, Jason of Michael Myers. Natuurlijk zijn de slechterikken redelijk gestoord, zo gestoord dat de leider zijn eigen zoon onder controle houdt door hem een heroïnejunkie te hebben gemaakt, maar het zijn nog geen gezichtsloze psychopaten.
Maar eerlijk gezegd was doordat de film de moordenaars zo'n menselijk gezicht geeft niet zo spannend.
De film werd eigenlijk pas echt goed het laatste halfuur,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 6
Ik heb een tijdje geleden de versie uit 2009 gezien. Die vond ik nog best goed. :Y

http://www.imdb.com/title/tt0844708/
  zondag 20 november 2011 @ 14:38:00 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104586296
The Red Shoes
Wel tof om dit eens na Black Swan te zien. Met The Red Shoes krijg je wel de clichematige balletfilm, die je van tevoren wel kunt verwachten. Mooie locaties, decors en kostuums, het komt allemaal uitgebreid aan bod. In het begin is het even zoeken waar de film naar toe gaat, maar na de introductie van alle hoofdpersonen rolt er nog een redelijk uitgevoerd verhaal door de film. De 15 minuut-durende balletscene in het midden van de film is overduidelijk het hoogtepunt! Cijfer: 7,5

Rise of the Planet of the Apes
Reuzebenieuwd was ik hoe deze prequel in elkaar zou steken. Zou het niet een beetje lame zijn om te zien hoe een stel apen het heft in eigen hand zou nemen? Welnee, deze film biedt uitstekend vermaak. De manier waarop de apen de mensen ownden vond ik wel goed en plausibel gevonden. Prima blockbuster die prima in elkaar zat (leuk overigens die referenties naar Planet of the Apes) en de laatste actiescenes vond ik superstoer. Ik was echt vóór die apen en hell yeah uiteraard overwinnen ze ook ^O^. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 20 november 2011 @ 14:39:36 #165
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104586399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:53 schreef kevin_ het volgende:
Ik zou vragen of 'A Serbian Film' ergens draait. Gegarandeerd ballen.
Laatst een keer gezien. ;( :{
  zondag 20 november 2011 @ 16:18:31 #166
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_104590572
Gezien;
Cowboys and Aliens
Wel aardig, had wel iets meer verwacht met zo'n cast. Maar verder dan een redelijke western (met een twist) kwam het niet echt. Een beetje voorspelbaar verhaal en soms wat langdradig. Maar ach, prima om op een rustige zaterdagavond te kijken.
een 6,5

Killer elite
Statham, dus ik verwachte een film ala crank/the mechanic en ben niet teleurgesteld. Gewoon een goede actiefilm! Komt wat langzaam op gang, maar als hij dan eenmaal lekker bezig is verveelt hij niet. Had wat meer DeNiro verwacht, maar die heeft maar een kleine rol, en lijkt het een beetje op de automatische piloot te doen. Verwacht geen wonderen van deze film, maar voor een avondje knallen is hij prima
7,0

Verder de laatste tijd niet echt noemenswaardige films gezien, heb het idee dat men een beetje wacht op de feestdagen voor er weer iets goeds uitkomt.. Tintin staat nog wel op de lijst.
Maar wilde vanavond een lekker filmpje opzetten, dus als iemand een toptip heeft.
Heb zin in een goede thriller ala se7en, maar heb al bijzonder veel gezien, dus denk niet dat er nog iets is wat ik niet ken. Ik ben ook altijd in voor goede scandinavische films, the green butchers/adams apples/max manus of iets in die richting. Of een goede WO II film mag ook..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
  zondag 20 november 2011 @ 16:27:17 #167
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104590952
Aguirre, der Zorn Gottes (1972, Dl, Werner Herzog)
Het was een heel bijzondere film. Er is maar heel weinig plot en ook de dialogen worden tot een minimum beperkt. Herzog zit de acteurs ook constant heel dicht op de huid met de camera. Dit geeft de illusie dat de camera er gewoon toevallig is om alles te registreren. Soms zitten er echt stukjes in met rustende figuranten waarbij het echt lijkt alsof Herzog die gewoon op een onbewaakt moment tussen de opnames door heeft opgenomen. De film is dan ook echt op locatie opgenomen. Alle verhalen die rond doen over de opnames zijn te veel om hier te herhalen.
Daartegenover staan de langere takes van de rivier en jungle. Samen met de dromerige ecclesiastische muziek van Popul Vuh zorgt dit voor een hypnotiserende sfeer. Zoals bij het eindshot waarin snel om het vlot heen wordt gecirkeld. Die mij erg deed denken aan Malick. (De film schijnt dan ook een inspiratie voor hem te zijn geweest).
En dan is er Klaus Kinski, die als een soort natuurkracht tussen alles door beweegt. Met z'n grandeur trekt hij alle aandacht naar zich toe.
Het tekort aan plot en dialogen zorgt ook voor weinig binding met de karakters. Daardoor blijft de film toch wat kil.
Dat de film Duits is overgedubt stoorde wel. Het was sowieso raar om wat Spanjaarden moeten voorstellen Duits te zien praten. (Nog raarder dan in Hollywood films waarin buitenlanders Engels praten). Maar de dubbing is ook niet overal even goed gedaan.
cijfer: 8
pi_104591713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:33 schreef planethugo het volgende:
Colombiana
[ afbeelding ]
Weinig van verwacht maar juist een van de betere actiefilms van het jaar. Fijn om eens een keer een ontploffing te zien zonder dat Jason Stathem daarvoor verantwoordelijk is. Zoë Saldana doet het uitstekend als de actieheldin. Lekker tempo, echt goeie actie en nog een aardig verhaaltje ook.

Prima no nonsense actie die geen moment verveelt.

7.8
ben ik niet eens met je, de eerste 15 minuten waren wel ok, de rest is gewoon een standaard soort van actie rommel dat springt van links naar rechts.
erg slecht uitgewerkt verhaal zoals gezegd veel te springerig van tijd tot tijd (in de filmtijdlijn) opeens is ze in chicago opeens op een of ander tropish eiland. erg vaag allemaal.

kan over het acteer werk ook niet veel goeds zeggen. slecht uitgewerkte dialogen en actuers die totaal niet overredend waren. zeker de agenten niet, wat een drama zeg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
al met al leuke meid om naar te kijken, verhaal is flut (al honderdduizend keren gedaan) en acteer werk is prutter dan prut

3/10 voor de moeite
pi_104601011
A Few Good Men (1992)

quote:
Neo military lawyer Kaffee defends Marines accused of murder; they contend they were acting under orders.

Misschien was ik niet genoeg in de stemming of heb ik in de tussentijd te vaak al JAG voorbij zien komen. Mij kan de film niet echt grijpen. Met een enkele prettige uitschieter van Jack vind ik het vrij voorspelbaar en vlak.

Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules

quote:
ack in middle school after summer vacation, Greg Heffley and his older brother Rodrick must deal with their parents' misguided attempts to have them bond.

Het begint wel aardig met een frisse mengeling van tekeningetjes en acteren. Dit is echter al heel snel over. Dan blijft het nog steeds een fris begin en een lekkere zondagochtend film. Uiteraard met de juiste portie voorspelbaarheid in een kinderfilm maar opeens raakt de film mij ook kwijt.

Het is te veel van niks en de hoofdrolspelers raken hun krachten een beetje kwijt. Ze worden ook nergens geholpen door het verhaal dus het dooft als een kaars.

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

quote:
Jack Sparrow and Barbossa embark on a quest to find the elusive fountain of youth, only to discover that Blackbeard and his daughter are after it too.

De minste van de reeks? Waarschijnlijk wel maar toch nog genoeg vermaak om captain Jack. Het lijkt een beetje een tussenfilm met een grote finale in de volgende?

Iedereen kent de films wel en je krijgt aardig wat je kan verwachten.
  zondag 20 november 2011 @ 21:43:28 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104606142
Gisteren en vandaag gekeken:

Bitch Slap
Naar de collega die dit aanprees kan ik in het vervolg beter ook niet meer luisteren. Hij bleef maar volhouden dat ik deze een keer moest opzoeken en kijken. Had ik dat maar niet gedaan, want dit ging echt he-le-maal nergens over. Wat niet wilt zeggen dat ik me er niet mee vermaakt heb, het was goed voor 106 minuten lang met een smile kijken naar de grootste onzin mogelijk.
Maar om nou te zeggen dat het goed was? Neuh... dat niet. En dat is dan nog extreem zacht uitgedrukt.
Als je ECHT niet weet wat je moet kijken of niets anders te doen hebt dan kun je `m misschien kijken. Heel misschien...

IMDB Cijfer: 4,6/10
Mijn Cijfer: 5,0/10

Drive
Ryan Gosling exceleert in dit deels crime drama deels liefdesverhaal als een jonge man die overdag z`n brood verdient met het spelen van stuntman in films en werken in een garage terwijl hij `s nachts kan worden ingehuurd als "getaway driver" bij overvallen.

Meer erover vertellen dan dat is eigenlijk niet nodig en ruineert het misschien. Want deze film moet je echt ondergaan en beleven. Regisseur Nicolas Winding Refn heeft een film gemaakt die ontzettend sterk leunt op die typische donkere Los Angeles atmosfeer. Een atmosfeer die hij creeërt door het gebruik van warme kleuren overdag en een prachtige nachtelijke fotografie van de miljoenenstad.
Gosling zet, als een loner in die miljoenenstad die eigenlijk met niemand iets te maken wilt hebben, een fantastische rol en draagt de film zonder veel te zeggen met gemak.

Een film die je eigenlijk, hoe toepasselijk, alleen en in het donker moet zien om je er volledig aan over te kunnen geven.
Een film ook die waarschijnlijk hoog in de eindejaarslijstjes komt. In ieder geval zeker in die van mij.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_104607659
quote:
[ afbeelding ]

is ie ook leuk voor de ouderen onder ons of toch meer een kinderfilm?
pi_104609357
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:05 schreef casper019 het volgende:

[..]

is ie ook leuk voor de ouderen onder ons of toch meer een kinderfilm?
Zonder de film ooit gezien te hebben: Voor ouderen. Anime is niet bedoeld voor kinderen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_104609909
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Zonder de film ooit gezien te hebben: Voor ouderen. Anime is niet bedoeld voor kinderen.
Grappig dat iedereen er zo lovend over is, ik vond het een enorm kinderachtige en vervelende film.
pi_104617657
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van welke anime. Er is net zo goed anime met kinderen als doelgroep.
pi_104619552
Cowboys & Aliens

Hahaha, wtf... in welke tijd speelt dit zich af? De helft van de film sloeg nergens op, enige wat ergens op sloeg was Olivia Wilde :P

:P

6.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')