Sofradex? Geloof ik, hebben we nu bij prutoren. Da's wel met AB. Die zonder AB weet ik niet meer, da's te lang geledenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef wickie het volgende:
Dat gaat ze wel lekker vinden denk ik. Cornflakes, kan ik zelf mooi ook eten als vervanger van chips.
Buurvrouw, weet he nog welke oordruppels je gebruikte?
Miss, wij maken er nooit een issue van dat ze niks eet met avondeten. Ik wil niet dat het een strijd wordt. Maar geven erna dus niks, dit als signaal. Maar dat gaat dus niet meer.
Misschien móet ik ook maar een 's middags warm eten proberen. Met de lunch eet ze altijd graag, misschien eet ze dan een warm prakkie beter.
Ik geef haar ook vaak de pasta die over is van de dag ervoor met de lunch, dat werkt ook altijd goed.
dat dus. heel in 't begin heb ik Jan wel dagelijks een toetje gegeven, maar a) door geldzorgen werden die danoontjes me te duur en b) hij spuugde ze op een gegeven moment steeds weer (express!) uit. Toen was het snel bekeken, nu worden er toetjes gegeven als beloning voor goed gedrag (tijdens de maaltijd met name) en dat werkt prima voor ons.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef mignonne het volgende:
wij hebben ook nooit toetjes in huis hoor djmovoor ons hoort het niet bij de maaltijd dus ik vind het wel goed,ik ga dat dus niet apart kopen omdat het voedingscentrum (bijvoorbeeld) vindt dat het er wel bij hoort
![]()
soms koop ik het wel eens om te verwennen, vindt ze prachtig
ik heb een goeie week geleden ofzo, Jan mee laten lopen ipv in de wagen (bij onze oude supermarkt) en hem toen ook mee laten helpen met boodschappen in zijn karretje te doen. We liepen langs het zuivelschap en bingo, meneer trok binnen een seconde de ah smikkeltoetjes uit de koeling (die tegenwoordig achter van die glazen deuren zitquote:Op donderdag 10 november 2011 22:34 schreef Vicky het volgende:
Toetjes is ook niet standaard bij ons.. Soms neem ik ze mee als ik boodschappen ga doen.
Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over dat ik soms ook wel eens denk dat wij met eten te gemakkelijk zijn. Maar wij scheppen gewoon wat op, ze eet wat ze wil, en als ze zegt genoeg te hebben (na 2 likjes, 5 happen, een vol bord) is het genoeg, Daarna krijgt ze altijd een toetje (suikervrije vruchtenyoghurt of -kwark) en klaar. Ik heb echter zelf niet het idee dat ik iets geleerd heb van moeten eten vroeger. Sterker nog: ik ben pas beter gaan eten en dingen gaan proberen toen ik al lang en breed op mezelf woonde en het deed omdat ik het wilde.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
Lastig Wick! Kan me voorstellen dat je in een spagaat zit. Enerzijds wil je juist de maaltijd ontspannen houden; anderzijds móet ze gewoon eten.
Ik was als kind ook véél te dun en had nooit honger. Avondeten was drama, elke avond opnieuw. Het werd zo'n ding, uren aan tafel bijvoorbeeld waarbij ik gedwongen werd om te eten, dat mn leek letterlijk blokkeerde. Ik ben zelfs een keer gedwongen om mn eigen uitgekotste eten weer terug op te eten.
Ik probeer dat nu uit alle mocht bij ons aan tafel te voorkomen en ben daardoor soms wel te gemakkelijk.
Toetje hoeft ook geen Danoontje te zijn. Yoghurt puur of met een klein scheutje siroop voldoet ook.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat dus. heel in 't begin heb ik Jan wel dagelijks een toetje gegeven, maar a) door geldzorgen werden die danoontjes me te duur en b) hij spuugde ze op een gegeven moment steeds weer (express!) uit. Toen was het snel bekeken, nu worden er toetjes gegeven als beloning voor goed gedrag (tijdens de maaltijd met name) en dat werkt prima voor ons.
knijpfruit is in verhouding idd duur. maar ik moet _iets_ om hem iig iets binnen te laten krijgen wat nog redelijk aan de gezonde kant is ook zeg maar. (overigens had ik ook nooit danoontje al noem ik ze wel zo; ik had meestal eigen merk, behalve als danoontje 1+1 gratis was bij de AHquote:Op donderdag 10 november 2011 22:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Toetje hoeft ook geen Danoontje te zijn. Yoghurt puur of met een klein scheutje siroop voldoet ook.
Knijpfruit vinden ze allebei smerigIs dat niet trouwens minstens net zo duur als Danoontje?
dat eet jan volgens mij niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef miss_sly het volgende:
Als het ook om geld gaat, zou ik gewone appels en peren en bananen tussendoor geven en yoghurt uit een pak als toetje.
hij weigert gewoon fruit. ik kan hoog en laag springen, m'n adem inhouden of juist de boel bij elkaar krijsen, hij moet het niet. Knijpfruit eet hij wel, en zolang hij niet fatsoenlijk eet, zal ik hem dat knijpfruit niet ontzeggen aangezien het toch nog voor iets aan inname zorgt waar het gezonde troep betreftquote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef miss_sly het volgende:
Als het ook om geld gaat, zou ik gewone appels en peren en bananen tussendoor geven en yoghurt uit een pak als toetje.
Ik heb dat bedacht! ( van dat belegquote:Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over dat ik soms ook wel eens denk dat wij met eten te gemakkelijk zijn. Maar wij scheppen gewoon wat op, ze eet wat ze wil, en als ze zegt genoeg te hebben (na 2 likjes, 5 happen, een vol bord) is het genoeg, Daarna krijgt ze altijd een toetje (suikervrije vruchtenyoghurt of -kwark) en klaar. Ik heb echter zelf niet het idee dat ik iets geleerd heb van moeten eten vroeger. Sterker nog: ik ben pas beter gaan eten en dingen gaan proberen toen ik al lang en breed op mezelf woonde en het deed omdat ik het wilde.
Met brood doen wij ook niet moeilijk. Ze mag best een boterham met twee verschillende dingen beleggen: half met stroop, half met hagelslag bijvoorbeeld. wie heeft ooit bepaald dat een boterham volledig met een soort beleg moet worden belegd?
Daar staat tegenover dat we geen gewichts- of groeiproblemen hebben. OK, ze is klein, maar dat is vrij logisch en ze is geen fijn poppetje, maar ook niet te dik. En het geeft zoveel ontspanning als het op deze manier kan.
quote:Op donderdag 10 november 2011 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb dat bedacht! ( van dat beleg) sterker nog, ze moeten hoer twee boterhammen beleggen met een keer beleg. En dan nog koop ik elke week een pak hagelslag, en om de twee weken megapotten speculoos, pindakaas en hazelnootpasta.
Ik zet in op ongezond, want suiker toegevoegd?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:51 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, over hazelnootpasta gesproken! Ik gooi mijn vraag er nog een keer in.
Is hazelnootpasta 'ongezond' beleg dat in de categorie hagelslag valt, of is het net als appelstroop en pindakaas eigenlijk best gezond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |