quote:Met hulp van scheidsrechter Kevin Blom hield FC Twente een punt over aan de topper in De Grolsch Veste tegen PSV (2-2). Een rode kaart voor Kevin Strootman (foto) kostte de ploeg de zege in een duel dat negentig minuten lang zeer vermakelijk was.
Beide ploegen namen zeer weinig tijd om aan elkaar te wennen. Vrijwel direct vanaf de aftrap gingen ze op zoek naar een treffer. FC Twente slaagde daar het eerst in, zij het met enig fortuin. Uit een corner zette Douglas, hevig gehinderd door Toivonen, zijn voet min of meer toevallig tegen de bal, die buiten het bereik van doelman Andreas Isaksson over de lijn rolde: 1-0.
PSV kwam bijna direct op gelijke hoogte. Georginio Wijnaldum, opgestoomd op de rechterflank, leverde een loepzuivere voorzet af op Zakaria Labyad die ietwat gelukkig - hij trapte half mis - bij de eerste paal keeper Nikolay Mihaylov verschalkte: 1-1.
Zowel PSV als FC Twente hield na dit moment het tempo hoog. Waar de Tukkers het meeste balbezit hadden, loerden de bezoekers onafgebroken op de counter. Met dank aan Wout Brama, die op het middenveld veelvuldig werd afgetroefd door Wijnaldum, maakte PSV de meeste aanspraak op een tweede doelpunt.
Abel Tamata, de stand-in van de langdurig uitgeschakelde Erik Pieters, moest na negentien minuten het veld verlaten. Bij een ongelukkige botsing met Emir Bajrami in het strafschopgebied van Twente raakte hij geblesseerd aan een enkel. Naar het zich laat aanzien moet ook hij voorlopig toekijken.
Diens vervanger Jetro Willems liet zich niet van de wijs brengen. Zowel verdedigend als aanvallend liet hij behoorlijk goede dingen zien. Vooral zijn loopacties langs de zijlijn en voorzetten in de doelmond maakten indruk.
Na rust namen de teams een klein beetje gas terug. Onstuimigheid maakte plaats voor gerichte aanvallen. PSV vond op sublieme wijze een opening. Dries Mertens, al wekenlang de beste man in het team van trainer Fred Rutten, legde de bal met gevoel op het hoofd van Marcelo, die hoog boven de verdedigers van FC Twente torende en raak kopte: 1-2.
FC Twente leek niet meer bij machte de achterstand goed te maken, totdat Blom een tamelijk onschuldige tackle van Strootman op De Jong bestrafte met een rode kaart. Het spelbeeld draaide volledig om. In de 78ste minuut kwam de gelijkmaker, die zich reeds lang aandiende. Invaller Leroy Fer tikte bij de eerste paal een afgemeten voorzet van Ola John achter Isaksson: 2-2.
Heel even leek het erop, dat PSV alsnog met de winst uit Enschede zou vertrekken. Mertens schoot diagonaal langs Nikolay Mihaylov, maar raakte de paal. Door het gelijkspel blijven PSV en FC Twente respectievelijk tweede en derde, achter koploper AZ.
Ooh, ik zag blauw en keek niet naar rechtsquote:Op zondag 6 november 2011 20:48 schreef Sj0rSz het volgende:
Muahaha, ik mag dan ER zijn, maar heb geen modrechten
Deze is prima hoor
Nee, hij is zeker geen miskoop.quote:Op zondag 6 november 2011 21:00 schreef Tallie1982 het volgende:
Denk dat Matavs toch een miskoop is....raakt geen pepernoot
Doet hij soms wat te veel, maar soms heeft hij ook goede passes hoor. Een na een pass van Willems bijna een man vrijgezet voor zo goed als leeg goal, en natuurlijk die assist op Lens.quote:Op zondag 6 november 2011 21:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mertens net zo, moet ook eens wat afleggen en niet steeds elke bal voor de rechtervoet proberen te krijgen en te schieten.
Is geen miskoop, alleen wat moet je als je 2 buitenspelers hebt die alleen voor eigen succes gaan.quote:Op zondag 6 november 2011 21:00 schreef Tallie1982 het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat hij dat altijd doetquote:Op zondag 6 november 2011 21:11 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Doet hij soms wat te veel, maar soms heeft hij ook goede passes hoor. Een na een pass van Willems bijna een man vrijgezet voor zo goed als leeg goal, en natuurlijk die assist op Lens.
6x gelijk.twitter:
Dit maakt het wel weer goed.twitter:PSVStats twitterde op zondag 06-11-2011 om 21:05:54Clubs met hoogste doelpuntengemiddelden in off. duels dit seizoen: PSV 2,85 - FC Twente 2,74 - AZ 2,43 - Ajax 2,42 - Heerenveen 2,36 reageer retweet
Klopt inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2011 21:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon op de volg-knop drukken in plaats van zo'n onzinnige post plaatsen.
quote:Op zondag 6 november 2011 21:21 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Dan kan je gewoon op de volg-knop drukken in plaats van zo'n onzinnige post plaatsen.
Mee eens.quote:Op zondag 6 november 2011 20:50 schreef Whiteguy het volgende:
Had liever een goeie extra verdediger gezien voor de rest van het seizoen, dan lange Jan.
Tegen Twente kreeg hij geen bal, vandaag was de aanvoer ook niet geweldig. Dus waar baseer je dit op?quote:
quote:Op zondag 6 november 2011 21:00 schreef Tallie1982 het volgende:
quote:Op zondag 6 november 2011 22:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Echt.... kijken jullie wel meer dan alleen de samenvatting op SS?!?
Oorzaak-gevolg enzo.
Ik ben er elke wedstrijd bij maar heb Matavs nog niet veel zien doen...zal wel aan mij liggen danquote:Op zondag 6 november 2011 22:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Echt.... kijken jullie wel meer dan alleen de samenvatting op SS?!?
Oorzaak-gevolg enzo.
Echt, al die 'PSV'ers' hier die zogenaamd een mening moeten hebben over een elftal terwijl ze alleen de samenvattingen bekijken.....quote:
.............. je snapt er geen hout van of je moet eens naar de Pearle.quote:Op zondag 6 november 2011 22:28 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik ben er elke wedstrijd bij maar heb Matavs nog niet veel zien doen...zal wel aan mij liggen dan
Een echte spits creëert ook zelf kansen. En Matavs komt op mij wat houterig over tot nu toe.quote:Op zondag 6 november 2011 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tegen Twente kreeg hij geen bal, vandaag was de aanvoer ook niet geweldig. Dus waar baseer je dit op?
Mee eens.quote:Op zondag 6 november 2011 22:28 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik ben er elke wedstrijd bij maar heb Matavs nog niet veel zien doen...zal wel aan mij liggen dan
Dan hadden ze hem niet moeten halen. Bij Groningen schoot hij ze er ook vooral in na een voorbereidende actie van iemand anders.quote:Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een echte spits creëert ook zelf kansen. En Matavs komt op mij wat houterig over tot nu toe.
Beetje overdreven om meteen mensen zo weg te zetten, niet iedereen heeft EL. Ik kijk alleen de Europese wedstrijden in z'n geheel. Verder ben ik het eens over Matavz, de aanvoer die hij van Tadic en andere Groningen spelers kreeg is er voorlopig niet, maar hij is wel al van waarde geweest en als hij de bal krijgt is het wel goed.quote:Op zondag 6 november 2011 22:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Echt, al die 'PSV'ers' hier die zogenaamd een mening moeten hebben over een elftal terwijl ze alleen de samenvattingen bekijken.....
Iedere PSV liefhebber die meer dan alleen een samenvatting bekijkt, ziet dat Matavz zich uit de naad werkt maar niet de toevoer heeft om te kunnen scoren. En dat Matavz geen spits is die zelf 3 man uitspeelt en dan scoort.... dat was al bekend toen we hem kochten.
Ik ga hem niet de hemel in prijzen voordat hij iets heeft laten zien bij PSV. Misschien is hij niet de juiste spits voor ons. Hoop dat Reis binnenkort weer fit isquote:Op zondag 6 november 2011 22:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Echt, al die 'PSV'ers' hier die zogenaamd een mening moeten hebben over een elftal terwijl ze alleen de samenvattingen bekijken.....
Iedere PSV liefhebber die meer dan alleen een samenvatting bekijkt, ziet dat Matavz zich uit de naad werkt maar niet de toevoer heeft om te kunnen scoren. En dat Matavz geen spits is die zelf 3 man uitspeelt en dan scoort.... dat was al bekend toen we hem kochten.
Een Van Nistelrooy of Huntelaar maakt de acties ook niet. Matavz laat elke keer weer zien dat hij het afmaken in zijn systeem heeft. De aanvoer naar Matavz is gewoon slecht, daar kan hij ook niks aan doen.quote:Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een echte spits creëert ook zelf kansen. En Matavs komt op mij wat houterig over tot nu toe.
Dat dus.quote:Op zondag 6 november 2011 22:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Een Van Nistelrooy of Huntelaar maakt de acties ook niet. Matavz laat elke keer weer zien dat hij het afmaken in zijn systeem heeft. De aanvoer naar Matavz is gewoon slecht, daar kan hij ook niks aan doen.
Mertens is niet perse uit vorm, hij scoort alleen niet en wil te veel zelf doen. Hij geeft nog steeds goede passes en ziet openingen e. d.quote:Op zondag 6 november 2011 23:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat dus.
En met een Mertens die al weken uit vorm is, is dat dan ook niet eens zo gek.
Tegen Twente leefde hij weer op, maarquote:Op zondag 6 november 2011 23:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mertens is niet perse uit vorm, hij scoort alleen niet en wil te veel zelf doen. Hij geeft nog steeds goede passes en ziet openingen e. d.
Klopt meer inderdaadquote:Op zondag 6 november 2011 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tegen Twente leefde hij weer op, maar
misschien zeg ik het verkeerd; Hij heeft niet meer dat beslissende van de eerste wedstrijden.
Ik heb het gevoel dat hij het liefst binnen een seizoen in Spanje loopt te ballen. Ik denk dat ie gewoon even pas op de plaats moet maken en als een echte buitenspeler zoveel mogelijk de man opzoeken, voorbij gaan en panklaar leggen voor Matavz. Even puur in dienst van het team spelen en op het moment dat het zelfvertrouwen weer terug is weer de vrije trappen opeisen en wat meer de acties maken.quote:Op zondag 6 november 2011 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tegen Twente leefde hij weer op, maar
misschien zeg ik het verkeerd; Hij heeft niet meer dat beslissende van de eerste wedstrijden.
Amenquote:Op zondag 6 november 2011 23:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij het liefst binnen een seizoen in Spanje loopt te ballen. Ik denk dat ie gewoon even pas op de plaats moet maken en als een echte buitenspeler zoveel mogelijk de man opzoeken, voorbij gaan en panklaar leggen voor Matavz. Even puur in dienst van het team spelen en op het moment dat het zelfvertrouwen weer terug is weer de vrije trappen opeisen en wat meer de acties maken.
Iedereen is het hier mee eens natuurlijk. Maar aangezien hij een paar wedstrijden lekker heeft gebald krijg je die instelling waarmee hij nu het veld ingaat er nooit meer uit, helaas voor jullie.quote:Op zondag 6 november 2011 23:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat hij het liefst binnen een seizoen in Spanje loopt te ballen. Ik denk dat ie gewoon even pas op de plaats moet maken en als een echte buitenspeler zoveel mogelijk de man opzoeken, voorbij gaan en panklaar leggen voor Matavz. Even puur in dienst van het team spelen en op het moment dat het zelfvertrouwen weer terug is weer de vrije trappen opeisen en wat meer de acties maken.
Hoe de neuk weet jij nou weer wat de instelling van Mertens is waarmee hij nu het veld ingaat. Zo'n bericht zoals ik zelf net postte, waarbij je een visie formuleert waarop jij denkt dat het beter kan gaan, vooruit. Maar dit soort posts waarbij er even wordt uitgelegd hoe die jongen in elkaar zitquote:Op maandag 7 november 2011 00:08 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Iedereen is het hier mee eens natuurlijk. Maar aangezien hij een paar wedstrijden lekker heeft gebald krijg je die instelling waarmee hij nu het veld ingaat er nooit meer uit, helaas voor jullie.
We hebben fantastisch ingekocht, we staan tweede op de ranglijst en Rutten zit er gewoon tot het eind van het seizoen. Ik blijf volgas die man en de ploeg supporten, want dit is wat het is en met zeiken en bitchen word je geen kampioen. Rutten en z'n team gretig houden is mijn taak als supporter, daar bemoeit Rutten zich niet mee, dus ik ook niet met zijn taken en visie.quote:Rutten staat trouwens in rang onder een paar spelers heb ik het idee. Hij is dus niet de coach die je nodig hebt om gastjes als Mertens en Wijnaldum op hun plaats te zetten. Wie heeft er hier eigenlijk nog wel vertrouwen in Rutten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |