PTT, dat was toch dat bedrijf waarbij je rustig twee maanden kon wachten op een aansluiting voor een telefoon? Waar je bijna een lening af moest sluiten als je een half uurtje naar de VS wilde bellen? En na de rebranding naar KPN toch ook het bedrijf waar je ruim 50 euro per maand af moest tikken voor een ADSL-lijntje (instapabo)?quote:Op donderdag 10 november 2011 12:36 schreef betyar het volgende:
[..]
KPN, ik had hem verwacht. Je bedoelt dat bedrijf met een tot heden miljarden schuld en daardoor 13000 werknemers onder moest brengen bij de overheid, i.p.v. hier te investeren de werkgelegenheid richting Azië stuurde.
De PTT die is opgesplitst en daardoor tienduizenden banen verloren zijn gegaan.
Nee. Nee, in den beginne is alles duurder. Bron dat het zo duur zou blijven?quote:Op donderdag 10 november 2011 12:49 schreef justanick het volgende:
[..]
PTT, dat was toch dat bedrijf waarbij je rustig twee maanden kon wachten op een aansluiting voor een telefoon? Waar je bijna een lening af moest sluiten als je een half uurtje naar de VS wilde bellen? En na de rebranding naar KPN toch ook het bedrijf waar je ruim 50 euro per maand af moest tikken voor een ADSL-lijntje (instapabo)?
Bron dat die mensen ergens anders goed of beter terecht zijn gekomen.quote:Die tienduizenden banen die 'verloren' zijn gegaan, waren blijkbaar mensen die elders nuttiger werk konden verrichten. Dat kan ook wel kloppen, want mede door de concurrentie zijn de prijzen van breedband internet gedaald en wel dusdanig dat bijna iedereen nu breedband heeft. Het gevolg is dat NL 1 van de beste internet infrastructuren ter wereld heeft en laat dat nu net weer veel banen opleveren (datacentra die in NL staan, enzovoorts). Tegelijkertijd zijn er ook duizenden banen ontstaan bij bedrijven als Tele2, T-Mobile, Vodafone, enzovoorts. En oh, dan vergeet ik bijna de vele, vele duizenden banen die zijn ontstaan bij allerhande innovatieve internetbedrijven die zonder die goede infrastructuur nooit hadden kunnen bestaan. Door de gedaalde tarieven voor telefonie is ook daarin de NL-economie gestimuleerd.
Dus banen die verloren zijn gegaan? Volgens mij hebben we ze inmiddels meer dan ruimschoots terug.
Bron dat ze allemaal slecht zijn beland?quote:Op donderdag 10 november 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
Bron dat die mensen ergens anders goed of beter terecht zijn gekomen.
Zo werkt een discussie natuurlijk niet. Je lijkt wel een PVV kamerlid.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bron dat ze allemaal slecht zijn beland?
Jij zeurt over dat ze er uit zijn gegooidquote:Op donderdag 10 november 2011 13:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Zo werkt een discussie natuurlijk niet. Je lijkt wel een PVV kamerlid.
Beantwoord eerst de vraag maar eens.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij zeurt over dat ze er uit zijn gegooid
Discussie is toch totaal offtopic gegaan (kwestie staatsbanken) en derhalve niet interessant.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:38 schreef fokthesystem het volgende:
Wie de vraag van de andere eerder beantwoord is geloofwaardiger.
van een overheids salarisje wordt je niet rijkquote:Op donderdag 10 november 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Nee, in den beginne is alles duurder. Bron dat het zo duur zou blijven?
[..]
Bron dat die mensen ergens anders goed of beter terecht zijn gekomen.
Die innovatie werd tegengehouden door de overheid?
Rijk is een te groot woord, maar zeer goed verdienen kun je er wel.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:00 schreef Sayex het volgende:
van een overheids salarisje wordt je niet rijk![]()
Maar ook niet moequote:Op donderdag 10 november 2011 14:00 schreef Sayex het volgende:
[..]
van een overheids salarisje wordt je niet rijk![]()
Appels met peren. Het is onmogelijk om te beweren dat de tarieven altijd zo schandalig hoog zouden zijn gebleven. Net zoals het onmogelijk is om te onderbouwen dat de zorg zonder de wijzigingen in het stelsel minder zou zijn gestegen qua kosten (of meer).quote:Op donderdag 10 november 2011 13:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Nee, in den beginne is alles duurder. Bron dat het zo duur zou blijven?
Je vraagt nu om een bron dat die mensen individueel beter terecht zijn gekomen, terwijl mijn betoog ging over de algemene positieve effecten van de veranderingen. Dat is appels met peren vergelijken. Die algemene positieve effecten ontken je niet (meer), dus op dat punt zijn we het eensquote:Bron dat die mensen ergens anders goed of beter terecht zijn gekomen.
Die innovatie werd tegengehouden door de overheid?
[/quote]quote:Op donderdag 10 november 2011 10:40 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als je niet al observeerde dat ik daar net zo over denk, dan bij deze.
[..]
Onmogelijk, net als bij de I(c)T, vanwege de menselijke factor, maar ook metaalmoeheid, corruptie, geld-zieke-junks enz etc.
[..]
Nee, spaarders willen juist geen risico, tenzij de spaaropzet risicovol IS, wat dan vaak ook nog eens NIET werd vermeld.
Dat bankiers risico nemen is staatsgevoerd, die redden de -1 faalhazen wel.
[..]
Daar echter de investering voor de harvest uitgaat, de kosten voor de baten, zal menig bankier juist lekker willen speculeren met andermans geld, niks robuust, robuust sucks in hun ogen, zit geen geld 'in'.
[..]
Leer hen niet vissen, geef ze vis. (Zalm, abnamro, slechts 1 voorbeeld)
En dat zien we ook in de bouw sector, de adviesbureaus, de zorg sector die zo ongeveer 90% VVD behuisd in de top en bij de verzekeraars, de notarissen- en accountant branche, politici all over the place, ex-, of nu werkzaam, weldra politicus..
Toen economen als Peter Schiff iedereen jaren van tevoren waarschuwde over de crisis luisterde geen enkele politicus. Ik zie niet waarom politici in de toekomst opeens wel verstand hebben van bankieren.
Niks appels met peren, hiermee haal je trouwens je eigen post onderuit. Het is onmogelijk te weten wat er is gebeurd met een ja maar als......... Ik zie dan ook geen voordelen in marktwerking. Alles wordt uitgeknepen en uitgezogen door de bedrijven, de overheid loopt er als een gemuilkorfde driepotige hond achteraan.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:13 schreef justanick het volgende:
[..]
Appels met peren. Het is onmogelijk om te beweren dat de tarieven altijd zo schandalig hoog zouden zijn gebleven. Net zoals het onmogelijk is om te onderbouwen dat de zorg zonder de wijzigingen in het stelsel minder zou zijn gestegen qua kosten (of meer).
Bron? En nu kom je wederom met je fabel over concurrentie goed is voor........ okee, dat geldt voor veel producten, consumenten producten wel te verstaan.quote:Kijk eens naar de situatie in diverse landen om ons heen waar de concurrentie aanmerkelijk minder is. Hogere tarieven, minder waar voor je geld. En verder mag het inmiddels algemeen bekend worden geacht dat concurrentie goed is voor de tarieven (lager), innovatie (nieuwe diensten) en service.
Nee. Je stelt dat breedband internet door de marktwerking komt en daardoor allerlei bedrijven zijn ontstaan. Dat kan ook als de overheid hoofdleverancier is. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Je vraagt nu om een bron dat die mensen individueel beter terecht zijn gekomen, terwijl mijn betoog ging over de algemene positieve effecten van de veranderingen. Dat is appels met peren vergelijken. Die algemene positieve effecten ontken je niet (meer), dus op dat punt zijn we het eens
Dat is dus eigenlijk het antwoord op mijn vraag, iets waar wij van mening verschillen. De overheid heeft ook wel door dat ze niet achter kunnen blijven en zodoende wel moeten innoveren en ontwikkelen om mar met de tijd mee te gaan.quote:En de overheid houdt innovatie niet tegen. Waar het om gaat is dat een monopolie geen serieuze prikkel heeft om te innoveren of om de organisatie slimmer in te richten. In een concurrerende markt is die prikkel er wel en de gevolgen daarvan merken we dagelijks.
Als je geen voordeel ziet in concurrentie cq marktwerking, tja, dan ben je dus ook van mening dat 1 supermarktketen, 1 schoenenketen, 1 internetprovider etcetera allemaal voldoende is. Er zijn diverse landen waar ze dat hebben uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks appels met peren, hiermee haal je trouwens je eigen post onderuit. Het is onmogelijk te weten wat er is gebeurd met een ja maar als......... Ik zie dan ook geen voordelen in marktwerking. Alles wordt uitgeknepen en uitgezogen door de bedrijven, de overheid loopt er als een gemuilkorfde driepotige hond achteraan.
- Wat voor voordeel heeft ING ons gegeven?
- Wat voor voordeel hebben we gekregen van de afschaffing van het ziekenfonds en particulier verzekeren?
Zorg, gwl, internet, telefonie ed zijn ook allemaal consumentenproducten. Het wordt nl afgenomen door consumenten. Verder zie ik geen enkel onderbouwd argument staan waarom bijvoorbeeld internetdiensten in handen van de overheid moeten blijven. De onderliggende infrastructuur is een ander verhaal (aangezien dat vaak een natuurlijk monopolie is, is een splitsing tussen infra en diensten zeer nuttig), maar ik wil graag kunnen kiezen of ik mijn internetdiensten bij KPN, Tele2, UPC of een andere internetboer afneem.quote:Bron? En nu kom je wederom met je fabel over concurrentie goed is voor........ okee, dat geldt voor veel producten, consumenten producten wel te verstaan.
De rest (o.a. zorg, g-w-l, infra) dienen in handen van de overheid te blijven.
Het is niet nodig. Als je een voldoende concurrerende markt hebt, heb je geen overheidsbedrijf meer nodig. Dat overheidsbedrijf heeft ook te maken met andere factoren die een rol spelen (de politiek kijkt mee) en wordt ook vaak voorgetrokken door diezelfde overheid en/of maakt misbruik van haar positie (voorbeelden uit het verleden te over) waardoor je op termijn de concurrentie en dus de positie van de consument verslechterd. Het is dus een oplossing voor een probleem dat niet bestaat maar wel een probleem creëert.quote:Nee. Je stelt dat breedband internet door de marktwerking komt en daardoor allerlei bedrijven zijn ontstaan. Dat kan ook als de overheid hoofdleverancier is. Waarom zou dat niet kunnen?
Je komt dus met een oplossing voor een niet bestaand probleem.quote:Dat is dus eigenlijk het antwoord op mijn vraag, iets waar wij van mening verschillen. De overheid heeft ook wel door dat ze niet achter kunnen blijven en zodoende wel moeten innoveren en ontwikkelen om mar met de tijd mee te gaan.
In de concurrerende markt die van algemeen belang zijn merken we vooral een uitkleding:
- Minder service.
- Onduidelijke contracten.
- De basisverzekering die worden uitgekleed.
- meer betalen voor minder gebruik. Gas en elektra zijn er een goed voorbeeld ervan.
Definitie-kwestie, het is een private bank waarvan de overheid een (groot)aandeelhouder is. Werknemers bij die bank zijn geen ambtenaren.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:37 schreef spambuster het volgende:
Abnamro bijvoorbeeld IS toch een staatsbank nu?
Ene Luc Sala uit 020 wist al van kabelinternet voor A2000 uiteindelijk in USA handen kwam, nu bekend als UPC.quote:Op vrijdag 11 november 2011 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Internet van de overheid, dan zat iedereen nog op 28K8, of 14K4, want iemand verzon een max snelheid voor de digitale snelweg, en dat is snel genoeg voor iedereen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:52 schreef spambuster het volgende:
Ik noem het toch maar een staatsbank.
De staat heeft de meeste invloed, gaat ook over wel- of niet verkopen.
De hoogste baas is er door de staat benoemd, neergezet. (Zalm)
Ene Luc Scala? Luc was al mijn held 26 jaar terug, hij schrijf toen al voor computerbladenquote:Op zaterdag 17 december 2011 12:55 schreef spambuster het volgende:
[..]
Ene Luc Sala uit 020 wist al van kabelinternet voor A2000 uiteindelijk in USA handen kwam, nu bekend als UPC.
Ook ik meen GL/SP wilde het kabelnetwerk behouden jUIst vanwege de snelle internet mogelijkheden. Of wachten met verkoop daar de prijzen toen snel stegen van het netwerk.
Protesten waren er toen ook al: geef internet en dus wetgeving enzo niet aan de "lokale 020 regering".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |