Iets wat ik regelmatig tegenkom in de IT-wereld. Die zijn ooit begonnen omdat er een tekort was een jaar of wat geleden en zijn dus dan maar dat gaan doen. De tuinman opleiden tot IT-er zegmaar. Man man man, wat prikken werkgevers daar niet door, maar de mensen die met ze werken (ik) direct. Ze zijn gewoon dom en kunnen het gewoon niet. Ze moeten het gewoon ook niet willen doen, want ze zijn simpelweg te stom om zulke niet tastbare problemen op te lossen.quote:Op zondag 6 november 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, met dingen als "een leven lang leren" en de kenniseconomie duw je allemaal mensen naar theoretische onzinberoepen waar ze helemaal niet thuishoren, niets opleveren en creer je het probleem zelf.
Oplossing: het gros van de mensen niet door laten leren, heeft toch geen nut, en meteen aan het werk.
Kijk eens naar posts hier op Fok!, kijk eens naar de posts van die "Php-tjes" en die "Robinnetjes"quote:Op zondag 6 november 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ergens is het toch goed misgegaan. Dat mantra "doorleren, dan krijg je een goede baan".
Wat is er in godsnaam mis met timmermannen, loodgieters, verpleegsters, bouwvakkers enzovoorts? Ik ben blij dat die er zijn, met mijn theoretische gezwam staat er geen huis.
Soort misplaatst neerkijken door de politiek wat nu zijn weerslag heeft op hele volksstammen die maar naar onderwijsfabrieken worden gestuurd. Kwaliteit holt achteruit, maar een grote bek is er wel.
Maar intussen mensen met een lagere leerweg uitlachen. Ja, goed bezig, Erik.quote:Op zondag 6 november 2011 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ergens is het toch goed misgegaan. Dat mantra "doorleren, dan krijg je een goede baan".
Wat is er in godsnaam mis met timmermannen, loodgieters, verpleegsters, bouwvakkers enzovoorts? Ik ben blij dat die er zijn, met mijn theoretische gezwam staat er geen huis.
Soort misplaatst neerkijken door de politiek wat nu zijn weerslag heeft op hele volksstammen die maar naar onderwijsfabrieken worden gestuurd. Kwaliteit holt achteruit, maar een grote bek is er wel.
Uitlachen? Als men meent dat een matige theoretische basis voldoende is om neer te kijken op de praktische beroepen waarvan wij hier een paar mensen gehad hebben, dan begin ik te lachen ja. Alsof je opleiding dan iets voorstelt, hoop gebakken lucht.quote:Op zondag 6 november 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar intussen mensen met een lagere leerweg uitlachen. Ja, goed bezig, Erik.
Dat hebben we te danken aan onze incapabele bestuurders die een EU-richtlijn verkeerd hebben geinterpreteerd. Ergens werd ooit door de EU beslist dat 50% van de bevolking hogeropgeleid zou moeten zijn. In de EU-definitie zou daar ook het hoogste niveau van het oude MBO onder zijn gevallen, echter heeft men in Nederland dat zo geinterpreteerd dat daar alleen HBO en WO onder zouden vallen.quote:
Oh, dacht dat jij er zo eentje was. Maakt verder ook niet. Een elektricien is bijvoorbeeld een baas. Die komst zonder moeite aan een baan.quote:Op zondag 6 november 2011 10:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uitlachen? Als men meent dat een matige theoretische basis voldoende is om neer te kijken op de praktische beroepen waarvan wij hier een paar mensen gehad hebben, dan begin ik te lachen ja. Alsof je opleiding dan iets voorstelt, hoop gebakken lucht.
Net als de mijne overigens, maargoed.
Wat dacht je van een loodgieter.quote:Op zondag 6 november 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dacht dat jij er zo eentje was. Maakt verder ook niet. Een elektricien is bijvoorbeeld een baas. Die komst zonder moeite aan een baan.
Mwah, voor recht heb je nog een theoretische achtergrond nodig, daar is wat voor te zeggen.quote:Op zondag 6 november 2011 10:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uitlachen? Als men meent dat een matige theoretische basis voldoende is om neer te kijken op de praktische beroepen waarvan wij hier een paar mensen gehad hebben, dan begin ik te lachen ja. Alsof je opleiding dan iets voorstelt, hoop gebakken lucht.
Net als de mijne overigens, maargoed.
Ja, ik kan het niet.quote:Op zondag 6 november 2011 10:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat dacht je van een loodgieter.
Vind het overigens altijd knap, als mensen handig zijn met klussen enzo.
Vertel dat EG maar.quote:Op zondag 6 november 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dacht dat jij er zo eentje was. Maakt verder ook niet. Een elektricien is bijvoorbeeld een baas. Die komst zonder moeite aan een baan.
De meeste studies kan je jezelf online voor inlezen. Heel het concept studeren is net als kranten: niet echt meer van deze tijd, maar er wordt krampachtig aan vastgehouden.quote:Op zondag 6 november 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Recht is dan ook voor lamballen.
Om over journalistiek maar te zwijgen.
Rustig maar, ik vind jou nog steeds een teringlijer.quote:Op zondag 6 november 2011 10:37 schreef von_Preussen het volgende:
Op mensen met een lager beroep neerkijken is 1 ding, maar vervolgens heel schijnheilig ze de hemel in prijzen zodat je heel genuanceerd en tolerant overkomt is minstens net zo erg.
Idd, wat is jouw bijdrage aan de maatschappij?quote:Op zondag 6 november 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Recht is dan ook voor lamballen.
Om over journalistiek maar te zwijgen.
Niet overdrijven.quote:Op zondag 6 november 2011 10:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De meeste studies kan je jezelf online voor inlezen. Heel het concept studeren is net als kranten: niet echt meer van deze tijd, maar er wordt krampachtig aan vastgehouden.
Als ik die post zo lees komt het op mij goed onderbouwd over.quote:Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
Goedemorgen noeste arbeiders. Geeft die Pruis nu ook al de EU de schuld van het beroerde onderwijssysteem in Nederland?
Het moet niet gekker worden.
Idd, eigenlijk zou een studie waar verschillende praktijkonderdelen in zitten veel nuttiger zijn dan puur 4 jaar theorie stampen. Maar dat zie je in de vraag van het bedrijfsleven terug, vaak zijn ze meer geintresseerd in relevante praktijkervaring dan in hetgeen wat je nu daadwerkelijk gestudeerd hebt.quote:Op zondag 6 november 2011 10:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De meeste studies kan je jezelf online voor inlezen. Heel het concept studeren is net als kranten: niet echt meer van deze tijd, maar er wordt krampachtig aan vastgehouden.
Nou, als we op die toer gaan, dan is mijn bijdrage aan de maatschappij aanzienlijk. Jij daarentegen doet goddomme helemaal niks behalve over pistolen lullen. Ik weet goddomme niet eens wat je studeert.quote:Op zondag 6 november 2011 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, wat is jouw bijdrage aan de maatschappij?
Ik bedoel, mensen kunnen ook leven zonder berichten over orka´s, maar mensen kunnen niet leven zonder een vrachtwagenchauffeur die de boodschappen naar de AH brengt.
Zo kan je veel `hoger opgeleide` beroepen wel redelijk nuanceren (maar een AH heeft altijd een CEO etc. nodig, daar niet van).
Hoho, ik verkondig deze boodschap al jaren.quote:Op zondag 6 november 2011 10:37 schreef von_Preussen het volgende:
Op mensen met een lager beroep neerkijken is 1 ding, maar vervolgens heel schijnheilig ze de hemel in prijzen zodat je heel genuanceerd en tolerant overkomt is minstens net zo erg.
Als jij mijn post eens fatsoenlijk zou lezen, dan zou je weten dat de Nederlandse bestuurders een Europese richtlijn verkeerd hebben geimplementeerd.quote:Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
Goedemorgen noeste arbeiders. Geeft die Pruis nu ook al de EU de schuld van het beroerde onderwijssysteem in Nederland?
Het moet niet gekker worden.
Ik heb het talloze keren hier gepost, geen 10 posts boven deze heb ik het nog eens neergezet.quote:Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, als we op die toer gaan, dan is mijn bijdrage aan de maatschappij aanzienlijk. Jij daarentegen doet goddomme helemaal niks behalve over pistolen lullen. Ik weet goddomme niet eens wat je studeert.
Dat doe ik niet. De theoretische vakken waar eriksd het over had zijn prima autodidactisch te doen. Er is zoveel informatie beschikbaar en die verdubbelt steeds sneller en sneller. Het oude systeem van een leraar voor de klas, als je weet hoe, wat, waar te vinden is gewoon niet meer van deze tijd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |