abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104006511
Hallo andere woningzoekenden.
Ik sta nu nog maar 2 jaar ingeschreven bij de woningzoeker Zwolle.
Reageren via de wensmodule heeft voor mij de komende 6-8 jaar geen zin.
Maar ben toch dringend op zoek naar woonruimte in zwolle. Ik werk er fulltime.
Ik probeer nu zo'n 3 maanden elke week 2 reacties uit te hebben staan via de spoedmodule. Tot op heden heb ik nog geen geluk gehad hierin.
Ik ben op zoek naar andere mensen in zwolle die via de spoedmodule een woning proberen te krijgen. Wat zijn jou ervaringen tot nu toe.
Ook zou ik graag willen weten als het mensen is gelukt een spoedwoning te bemachtigen,en hoe lang dit voor hen heeft geduurt.

Groetjes
pi_104007660
Spoed krijg je sowieso niet alleen omdat je daar werkt. Zijn er nog andere dingen waarom jij denkt dat je er recht op hebt?
pi_104010577
In zwolle is de spoedmodule voor iedereen die toch graag snel een woning zou willen in zwolle maar nog te weinig inschrijftijd heeft opgebouwd om in aanmerking te komen voor een wens woning. Iedereen die op een spoedwoning reageerd heeft evenveel kans, de spoedwoningen worden namelijk verloot. Door de spoedmodule is het urgentie beleid afgeschaft via de woningzoeker.
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:27:18 #4
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104011187
Heb hetzelfde probleem, reageren is hopeloos... Als je echt haast hebt zou je de swz kunnen bellen voor tijdelijke bewoning...
pi_104011804
Wat is hier mis mee ???

http://www.funda.nl/huur/zwolle/
Jeroentje.
pi_104012106
Heeft geen zin daar hebben ze die spoedmodule voor bedacht, als je echt haast hebt kun je volgens hun toch snel een woning hebben via die weg. En een tijdelijke woning is ook maar weer tijdelijk , want wat als er aan dat tijdelijke een eind komt......
Ben bijna 29 nu en woon sinds een jaar of twee noodgedwongen weer bij mijn ouders, ( relatiebreuk) Heb sinds een klein jaar nu een vaste fulltime baan in zwolle dus zou er graag willen wonen, maar ja zo zijn er nog duizenden anderen met mij......
In het dorp bij mijn ouders sta ik ook ingeschreven hoor maar ja daar krijgen mensen die een economische verbinding hebben met dat dorp voorrang en tja ik werk niet in dat dorp maar in zwolle....duss
En jij koele ook op zoek naar een woning in zwolle...
pi_104012365
Huren via een makelaar is zoveel duurder dan een sociale hurwoning. Heb via direct wonen op een aantal huizen gereageert en kreeg de mededeling dat ik kon huren tot max. 480 euro per maand en om nou op mijn 29ste in een studentenkeet te gaan wonen zie ik niet zitten, misschien was dat een optie geweest als ik 10 jaar jonger was geweest.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:04:29 #8
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104012576
Beetje dezelfde situatie, woon nu in een appartement met een tijdelijk contract. Reageer wel op de woningzoeker, maar het is treurig om te zien op welke plek je staat, huizen in de wens gaan vaak pas weg boven de 3000 dagen woonduur, das bijna 10 jaar!
pi_104012879
ja echt niet normaal dat de inschrijftijd voor de wenswoningen gemiddeld 10 jaar is toch...Op die manier kom je nooit aan en huis.Met de spoedmodule is het maar net geluk hebben denk ik. De ene keer eindig je vet onder aan de lijst en de andere keer ben je net de derde ofzo heel frustrerend. En soms staan er spoedwoningen bij waar echt niet wil wonen zoals die onzelfstandige eenheden enzo, maar ja heel vaak zitten er huisjes bij waar je prima kan wonen.....
Hoop toch echt dat ik binnen nu en een maand geluk heb...verwacht het ook echt niet eerder....Hoe lang ben jij al op zoek?
pi_104012946
HAHAHA ik bedoel binnen nu en een JAAR. Een maand is wel heel onrealistisch he haha
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:15:50 #11
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013019
Heb nu 1100 dagen...
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:18:01 #12
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013092
En idd een maand wordt spannend, al heb je in de spoedmodule weg gewoon kans... Die flatjes in de minervalaan en daanaast zijn best prima en ondergaan zelfs een opknapbeurt op t moment, gewoon dom blijven reageren ;)
pi_104013131
Heb dr 750....nog lang niet genoeg dusss
pi_104013269
Precies gewoon blijven reageren hoe activer hoe beter. Je moet toch een keertje geluk hebben toch? net als elk ander....Je komt vanzelf een keer aan bod denk ik maar zo, lijkt me stug dat een spoedmodule ook 10 jaar moet duren. Het heet niet voor niets een spoedmodule dan moeten ze de naam ook eer aan doen toch haha
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:30:14 #15
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013564
T ligt er een beetje aan hoeveel mensen er reageren, laatste spoed waren 240 reacties, kans van 1op240 is groter dan de kans op de lotto hoofdprijs... Maar echt opschieten doet het niet natuurlijk... Die hoofdprijs zou trouwens ook een prima oplossing zijn ;)

In welk gat rond zwolle bivakeer je nu dan?
pi_104013728
In dalfsen. Is op zich prima, maar ja bij mijn ouders, het zijn lieverds maar zou toch maar al te graag mijn eigen huisje hebben.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:36:56 #17
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013823
Ah, t mooie Dalfsen!

kan het me helemaal voorstellen hoor... Het is ook niet de relatie die je met je ouders hoort te hebben op je 29e... Helemaal niet als je al uit huis geweest bent... Maandag 1200 uur, nieuwe kansen...
pi_104013985
Nee precies, daarom. Maar ja nu voor de nood heb ik wel een dak boven mijn hoofd.
Inderdaad Maandag 12.00 uur nieuwe ronde, nieuwe kansen haha.
pi_104014055
ik heb met het oude systeem ruim twee jaar punten gespaard en had toen een eengezinswoning in dé vinexwijk van Zwolle.
Daarvoor via Deltawonen een jaar tijdelijk gehuurd, kon altijd snel terecht.

(dat was dus zonder spoed, urgentie oid)

[ Bericht 11% gewijzigd door microgids op 05-11-2011 22:43:07 (toevoeging) ]
pi_104014189
Via een soortgelijke regeling (die onlangs is gestopt) heb ik in het Gooi een appartementje weten te bemachtigen. Het is gewoon een loterij, dus een kwestie van een beetje geluk hebben. Ik was toen nummer 4 volgens mij. Nummer 1 en 2 konden niet door het uitgeleefde hok van de vorige bewoner heen kijken. Toen werden de nummers 3 t/m 7 uitgenodigd voor een groepsbezichtiging, maar daar kwam nummer 3 niet opdagen. En toen was het dus mijn beurt om te beslissen.
pi_104014229
Delta wonen in zwolle valt nu onder de woningzoeker. Ik denk dat die 10 jaar inschrijf tijd die je nu nodig hebt komt omdat mensen niet meer snel kopen maar willen huren in deze fijne tijd van bezuiniging.....Een hypotheek krijg je nu in deze tijd niet meer zo snel en al zeker niet in je eentje.
pi_104014287
Ik hou gewoon de goeie spoed derin haha.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:51:49 #23
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104014408
Er zit niet veel anders op.

(of een tijdelijke woning aannemen en blijven reageren, ben je wel weer een jaar of 2 verder...)
pi_104020952
Sinds de nieuwe Woningzoeker en dus de Spoedmodule is geïntroduceerd reageer ik wekelijks op zo veel mogelijk spoedwoningen die er beschikbaar zijn, met uitzondering van enkele locaties. In bepaalde wijken wil je namelijk nog niet dood gevonden worden ;)

Tot nu toe ben ik op plaats 3 en 4 terechtgekomen, maar die plaatsen gaan je toch niet helpen. Bij een Wensmodule-woning zou je misschien nog kans maken, als de eerste twee afzeggen, maar bij een Spoedwoning zul je dat niet snel zien gebeuren, doordat er een boete aan vast zit waardoor je 3 maanden lang nergens meer op mag reageren als je een spoedwoning weigert.

Ik ben echter benieuwd in hoeverre zij deze quote waar kunnen maken:
quote:
We bieden steeds zoveel spoedwoningen aan dat 66% van de mensen die alle kansen benutten om een spoedwoning te krijgen, na een half jaar een woning heeft.
  zondag 6 november 2011 @ 07:51:01 #25
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104022185
quote:
0s.gif
Op zondag 6 november 2011 02:28 schreef Hitomi het volgende:

Ik ben echter benieuwd in hoeverre zij deze quote waar kunnen maken:

[..]

Om te beginnen zijn we nu met z'n drieën voor een steekproefje ;)
pi_104023105
Ik hoop in ieder geval dat het niet lang meer duurt voor mij. :) Momenteel huur ik particulier, dus zwaar overpriced. Daarnaast is het klein en heb zit ik direct onder het dak, dus overal schuine muren, ik kan eigenlijk nergens een kast tegenaan zetten.
  zondag 6 november 2011 @ 11:51:58 #27
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_104025067
quote:
1s.gif
Op zondag 6 november 2011 07:51 schreef koele het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn we nu met z'n drieën voor een steekproefje ;)
count us in! Wij hebben tot 31 januari om iets nieuws te vinden, anders staan we op straat!
pi_104025077
Ik en mijn vriend staan nu 1400 dagen ingeschreven en staan steeds op plek 35 ongeveer. Frustrerend

Is het niet een idee om te kijken naar iets in omgeving zwolle? Kampen? IJsselmuiden?
pi_104027174
Leuk he huren.........
Bij koopwoningen ontaard de discussie altijd dat je vast zit, je huis moet zien te verkopen als je een ander op het oog hebt, enz, enz.
Eigenlijk zijn er alleen maar nadelen aan kopen en voordelen aan huren.

Mooi voordeel 4 jaar wachten op een huis. :?
pi_104028027
quote:
0s.gif
Op zondag 6 november 2011 12:55 schreef klipper het volgende:
Eigenlijk zijn er alleen maar nadelen aan kopen en voordelen aan huren.

Mooi voordeel 4 jaar wachten op een huis. :?
25 jaar geleden kocht ik m'n eerste huis, tegen alle adviezen van familie, kennissen en collega's in. "Je moet eerst een tijd gehuurd gaan zitten, dan kan je lekker sparen voor je eigen huis" was het devies.

Huren (in Arnhem) betekende inderdaad op een wachtlijst staan om vervolgens in een griebusbuurt (Malburgen, Klarendal) terecht te komen.

Ik kocht toen voor ruim één ton (guldens) en heb het huis later voor het 4,5-voudige verkocht. Maar goed, ieder z'n ideeën, ik heb weinig meer met goedbedoelde adviezen van een ander.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104111155
Het lijkt me sterk dat mensen met uistluitend een economische binding in je dorp voorrang hebben op mensen met een sociale binding, in een hoop dorpen hebben mensen met een sociale binding juist voorrang op ieder ander.
Je "verliest" het dan alleen van mensen met een sociale en een economische binding.
Syl moet winnen!
pi_104111811
Spoedwoningen heb ik twee keer op gereageerd denk ik. Een keer ergens in de 100 geindigd, en een keer in de 400.... Tot zover de spoedwoningen...

De flatjes aan de minervalaan zijn wel leuk ja, de renovatie ook... behalve als je er in woont (in ons geval). We zijn op zoek naar iets groters, eengezinswoning e.d.
Helaas niet de goede contracten om geld te kunnen lenen om te kopen. Particulier is ook net te duur.

We zitten nu bijna op 2100 dagen... hoogste plaats geëindigd is 29.
pi_104111913
Trouwens... als je het een beetje goed bekijkt (en er zijn genoeg woningen) kun je op 10 woningen per week reageren. Elke dag 2.
Maar in de praktijk zijn er niet genoeg woningen, en niet elke keer twee geschikte die op dezelfde dag aflopen, waardoor je op twee nieuwe kunt reageren die een dag later aflopen..
pi_104129454
Ik probeer altijd wel een reactie uit te hebben staan op een spoedwoning. Maar ja ondanks spoed je reageert ook niet op alles. Sommige spoedwoningen zijn echt voor studenten of hebben maar 1 slaapkamer. Dat heb ik nu ook. dus dat heeft geen zin om dr op te reageren dan kan ik net zo goed blijven waar ik ben. Maar ja er staat bijna altijd wel een goede woning op om te reageren.
Ik hou er gewoon rekening mee dat ik het komende jaar nog wel niets zal krijgen, dan kan het altijd meevallen, in de tussen tijd blijf ik natuurlijk reageren en wie weet heb ik geluk....dat is alles wat je kan doen. Maar ja dat is natuurlijk anders voor de mensen die binnen een bepaalde tijd woonruimte moeten hebben doordat ze bijv. hun huidige woonruimte uit moeten.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:50:57 #35
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_104130923
Maar moet je echt perse in Zwolle wonen dan? Is er niet iets in een van die dorpjes er omheen? Vaak kun je als je een klein beetje extra reistijd accepteert ineens voor -in verhouding- een prikkie heel leuk wonen :)

Wat is je budget eigenlijk per maand?
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:09:39 #36
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104131802
quote:
0s.gif
Op zondag 6 november 2011 11:51 schreef SplashO het volgende:

[..]

count us in! Wij hebben tot 31 januari om iets nieuws te vinden, anders staan we op straat!
Zou je dan niet ergens een antikraak pandje regelen? Is misschien niet het Hilton, maar dan heb je tenminste een dak boven je hoofd en heb je iets meer tijd om wat permanenters te zoeken.
pi_104131861
quote:
0s.gif
Op dinsdag 8 november 2011 18:13 schreef Marisa1982 het volgende:
Ik probeer altijd wel een reactie uit te hebben staan op een spoedwoning. Maar ja ondanks spoed je reageert ook niet op alles. Sommige spoedwoningen zijn echt voor studenten of hebben maar 1 slaapkamer. Dat heb ik nu ook. dus dat heeft geen zin om dr op te reageren dan kan ik net zo goed blijven waar ik ben. Maar ja er staat bijna altijd wel een goede woning op om te reageren.
Ik hou er gewoon rekening mee dat ik het komende jaar nog wel niets zal krijgen, dan kan het altijd meevallen, in de tussen tijd blijf ik natuurlijk reageren en wie weet heb ik geluk....dat is alles wat je kan doen. Maar ja dat is natuurlijk anders voor de mensen die binnen een bepaalde tijd woonruimte moeten hebben doordat ze bijv. hun huidige woonruimte uit moeten.
Waarom zet je de filter dan niet aan? Studentenwoningen kun je uitzetten, je kan aanzetten dat hij vanaf 2 slaapkamers zoekt. En dat filter onthoudt hij dus je hoeft niet iedere keer opnieuw te zoeken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:11:30 #38
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104131883
quote:
0s.gif
Op zondag 6 november 2011 13:13 schreef blomke het volgende:

[..]

25 jaar geleden kocht ik m'n eerste huis, tegen alle adviezen van familie, kennissen en collega's in. "Je moet eerst een tijd gehuurd gaan zitten, dan kan je lekker sparen voor je eigen huis" was het devies.

Huren (in Arnhem) betekende inderdaad op een wachtlijst staan om vervolgens in een griebusbuurt (Malburgen, Klarendal) terecht te komen.

Ik kocht toen voor ruim één ton (guldens) en heb het huis later voor het 4,5-voudige verkocht. Maar goed, ieder z'n ideeën, ik heb weinig meer met goedbedoelde adviezen van een ander.
Momenteel is de situatie wel een beetje anders he? :')

Al word huren er ook niet bepaald goedkoper op... ;(
pi_104153002
Doen bij jullie de plattegronden het trouwens?
pi_104153649
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 november 2011 09:56 schreef Kekaa het volgende:
Doen bij jullie de plattegronden het trouwens?
BIj mij niet, ik heb chrome. Bij mijn vriend wel, die gebruikt firefox
  woensdag 9 november 2011 @ 13:21:57 #41
139770 Miasan
Roemer has it
pi_104158861
Niet alle makelaars hebben rare inkomenseisen of alleen maar dure huizen, er zijn ook particulieren. Probeer in krantjes te kijken en zoek de websites op van alle makelaars in Zwolle, veel van die makelaars bemiddelen namelijk voor particulieren (tijdelijk en voor onbepaalde tijd). Laat ze weten dat je wat zoekt en houdt hun websites in de gaten, bel ze zodra je een woning ziet etc. In het begin merk je dat je achter de feiten aan loopt (alles is al verhuurd) maar na verloop van tijd zou je toch iets leuks moeten kunnen bemachtigen dat betaalbaar is en niet tijdelijk.

Dat is in elk geval mijn ervaring met de particuliere huurwoningmarkt. Niet in Zwolle though. Hoop dat je wat aan de tips hebt.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_104159117
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 november 2011 10:27 schreef wc-eendjuh het volgende:

[..]

BIj mij niet, ik heb chrome. Bij mijn vriend wel, die gebruikt firefox
Ik heb ook chrome, maar eerst deden ze het wel. Sinds een paar weken niet meer.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:23:27 #43
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104172632
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik heb ook chrome, maar eerst deden ze het wel. Sinds een paar weken niet meer.
Bij mij doen de kaarten het thuis in chrome wel, op school niet. Blijkbaar ligt het aan de verbinding of iets in de beveiliging.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:55:55 #44
14320 TR08
pi_104174390
Waar is TS eigenlijk gebleven?
  woensdag 9 november 2011 @ 20:04:08 #45
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104174931
quote:
99s.gif
Op woensdag 9 november 2011 19:55 schreef TR08 het volgende:
Waar is TS eigenlijk gebleven?
Tentje op het beursplein?

Ik kon het niet laten :')
pi_104194494
Is voor ons weer niet gunstig.
pi_104200011
Omdat er dan weer meer mensen gaan reageren bedoel je? Dan duurt het nog wel langer inderdaad.

Voor ons wel gunstig, want we zitten precies op die grens. En dat is dus te weinig voor particulier huren of kopen.
pi_104200343
Tegenwoordig heeft het echt geen zin meer om in de grote steden met SPOED ergens naar te zoeken, in de grote steden moet je al bijna vanaf je geboorte ingeschreven staan wil je en huis huren in de sociale sector.

Maar zoals eerder gevraagd, waarom perse in zwolle en niet in de omgeving, zodat je met de trein of bus alsnog snel in zwolle bent? vaak goedkoper en nog rustiger ook.

Wil je dat niet, dan heeft het ook echt geen zin om met spoed te zoeken, dan weet je gewoon dat je moet wachten
pi_104201265
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 november 2011 13:43 schreef Waarder het volgende:
Tegenwoordig heeft het echt geen zin meer om in de grote steden met SPOED ergens naar te zoeken, in de grote steden moet je al bijna vanaf je geboorte ingeschreven staan wil je en huis huren in de sociale sector.

Maar zoals eerder gevraagd, waarom perse in zwolle en niet in de omgeving, zodat je met de trein of bus alsnog snel in zwolle bent? vaak goedkoper en nog rustiger ook.

Wil je dat niet, dan heeft het ook echt geen zin om met spoed te zoeken, dan weet je gewoon dat je moet wachten
Ik denk niet dat je de vernieuwde woningzoeker helemaal snapt. :)

Je hebt twee modules voor sociale huurwoningen. De wensmodule en de spoedmodule.

Bij de wensmodule wordt er gekeken naar je inschrijfduur. Gemiddeld moet je zo'n 3000 dagen ingeschreven staan wil je kans maken om op de 1e plek te eindigen bij een woning. Sta je op de 1e plaats, dan mag je de woning bezichtigen en deze accepteren of weigeren. Daar is geen consequentie aan verbonden.

Bij de spoedmodule wordt er via de computer een nummer aan je naam gekoppeld wanneer de reactietermijn voorbij is. Bij de ene woning sta je op plaats 300, bij de andere op 10, en bij weer een andere op 50. Net zolang totdat het nummer 1 aan je wordt toegewezen. Ook dan mag je de woning bezichtigen en ook dan mag je accepteren of weigeren. Bij deze module zit er wel een consequentie aan vast: weiger je de woning, dan erken je geen spoed en krijg je een 'boete': je mag 3 maanden lang in geen enkele module meer reageren.

Iedereen mag reageren op spoedwoningen. Wil je bijvoorbeeld snel een andere woning omdat je huidige te klein begint te worden, de huurprijs te hoog is, je graag uit huis wilt, noem het maar op, dan kan dat. Er stond voordat de woningzoeker zijn nieuwe versie opende dat ze verwachtten dat er ongeveer zoveel aanbod zou zijn dat iemand die al zijn kansen zou benutten na 6 maanden een woning heeft.

Als je pas 1000 dagen inschrijftijd hebt, dan is dat erg fijn. Spoedwoningen zijn ook niet per definitie mindere woningen dan wenswoningen. Soms zie je twee appartementen uit dezelfde flat, waarbij de een in spoed staat en de ander in wens.
  zondag 13 november 2011 @ 13:25:16 #51
355006 Bukhoer
Bukken voor je centen.
pi_104314255
Vriend en ik moesten ook ZSM weg hier, dus hebben we gereageerd op een huisje in Zwolle. KANS-LOOS. Echt. Ik sta 2000 dagen ingeschreven, en vriend 1200.
Met spoed ook elke keer ingeloot worden met 600 mensen, en dan 500e worden ofzo.

Op een gegeven moment moet je realistisch zijn, we gaan nu naar Kampen. Dan maar 10 minuten treinen en vanuit daar wachten tot ik langer ingeschreven sta.
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
  zondag 13 november 2011 @ 13:30:20 #52
14320 TR08
pi_104314424
Ik vind persoonlijk het "moeten" wonen in de stad zelf (en dan met name in het centrum) uberhaupt zwaar overrated.

-Altijd herrie
-Reistijd naar supermarkten, markten e.d. heb je nog steeds
-Knetterduur voor weinig woning
-Vaak parkeer problemen en zo niet dan vaak duur parkeren
-Veel risico op diefstal/vandalisme aan woning en/of auto/fiets

En ga zo maar door. Ik woon liever mooier goedkoper groter relaxter ietsje buitenaf :)
pi_104317657
Momenteel huur ik particulier een klein appartementje vlak buiten de stadsgrachten. Ja, ik betaal veel voor op zich weinig woonruimte, maar dat komt voornamelijk doordat het dus particulier is.

Herrie? Geen last van. De woonkamer kijkt uit op de achtertuinen van de ondergelegen winkels, vrij rustig. De slaapkamer grenst aan een wat drukkere weg, de parkeerroute,maar 's avonds is het vrij rustig.

Supermarkt? 3 huizen verderop.

Parkeren? De straat tegenover ons is vrij parkeren.

onze fietsen staan gewoon in de stallingen voor de winkels. Het ergste wat er is gebeurd is dat mijn fietstassen zijn gejat. Ook moet ik iets vaker het batterijtje van mijn achterlamp wisselen.

Zo verschrikkelijk is het hier echt niet ;)
  zondag 13 november 2011 @ 15:59:11 #54
14320 TR08
pi_104319146
Het is ook maar net wat je precies zelf erg vind. Mij is opgevallen dat -in elk geval in Almelo- huren via particulieren helemaal niet duurder is tov woningstichtingen. Zeker niet als je de kwaliteit van de woning erbij neemt.

Waar het mij met name om ging is dat het niet nodig is je ontzettend vast te klampen aan "ik moet wonen in -noem een stad-".

Afhankelijk van wat je zelf leuk vindt zal het best voordelen kunnen hebben maar je opstellen alsof er geen andere mogelijkheden zijn (en dan piepen dat er 10jr wachtlijst is) is ook wel weer wat straf.
pi_104323847
Ligt er natuurlijk ook aan wat je in die stad te zoeken hebt, en wat je vervoersmogelijkheden zijn.

In mijn geval heb ik geen auto en wel een fiets.
Twee banen in Zwolle.. waarvan eentje tot gisteravond in het weekend was tot in de nacht... dus geen openbaar vervoer optie om dan terug naar huis te gaan buiten de stad.
Vanaf aankomende week nog steeds twee banen, wat eventueel te doen zou zijn met het openbaar vervoer, maar liever niet. Daarnaast ga ik ook nog naar school op de dinsdagavond, ook in Zwolle.
pi_104323962
Ik denk dat als je rekening houd met een dik jaar wachten bij de spoedmodule in zwolle dat het dan altijd nog mee kan vallen. Waar ik nu woon bij mijn ouders kan ik best nog even wonen dat is geen probleem, maar ja je kan ook niet altijd bij je ouders blijven wonen he, dus een eigen huisje zou toch wel fijn zijn.
Ik sta en in zwolle en in dalfsen ingeschreven voor een huurwoning. Beide evenveel (weinig) inschrijftijd. Dalfsen gaat sneller gemiddeld 2 jaar wachttijd.
Bij Beide reageer ik actief. We zullen zien waar ik als eerst aan bod kom.Tot die tijd onder vader en moeders vleugels geduldig wachten op een eigen stekkie he.
pi_106713632
Hou hoop. Ik ben in december uitgeloot tussen 300 mensen en heb nu echt een super leuke woning. Zelf laten we een anti kraak appartementje achter, misschien is dat wat? Alleen is het op zeg termijn van beide kanten 2 week.
pi_106870070
Hej wc-eendjuh
Gefeliciteerd met je woning fijn joh!
Hoe lang was je al aan het reageren op een spoedwoning dan voor je dr eentje kreeg, ben ik wel benieuwd naar.
Groetjes Marisa
pi_106872923
Ik zou echt blij zijn met zo'n lootsysteem. Heb je tenminste een kans om ergens in te komen binnen 7 jaar }:|
pi_106903469
quote:
14s.gif
Op maandag 16 januari 2012 14:45 schreef Marisa1982 het volgende:
Hej wc-eendjuh
Gefeliciteerd met je woning fijn joh!
Hoe lang was je al aan het reageren op een spoedwoning dan voor je dr eentje kreeg, ben ik wel benieuwd naar.
Groetjes Marisa
Bedankt! Wij zijn er ook erg blij me. We zijn echt fanatiek bezig geweest met reageren vanaf begin november. Daarvoor ook wel wat reacties maar niet elke dag. We hebben echt gekeken naar sluiting datum en zo steeds gereageerd.

Schiet het met jou al wat op?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:49:59 #61
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_106904232
Ik heb de woningzoeker na een 1,5 jaar opgegeven en maar een huis gekocht in Zwolle. Het is echt onbegonnen werk om in Zwolle een huurhuis te krijgen.

Mijn broertje stond meer dan 3 jaar ingeschreven geloof ik, voordat hij samen met zijn vriendin een huurhuis in Stadshagen kreeg. Daarbij worden bijna alle huurhuizen in de Aa-landen en Zwolle-zuid te koop aangeboden nu, als de huidige huurder vertrekt.
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:22:36 #62
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_106969310
1,5 jaar is ook niks, nergens niet, vanaf 2000 dagen maak je in Zwolle kans op echt iets leuks, maar dat is haast in elke stad wel zo.
pi_106970487
Eerder 3000.
pi_106975302
quote:
0s.gif
Op woensdag 18 januari 2012 22:47 schreef Kekaa het volgende:
Eerder 3000.
QFT. En ook dit is volgens mij alsnog erg optimistisch!
pi_106981757
Is echt te gek hoor :N
pi_106987969
Ja alleen dat is vrijwel overal zo, voor steden iig. Ik vind 1,5 jaar wachten niet ontzettend lang
pi_107001056
Helaas is het niet anderhalf jaar... Ik heb me heringeschreven toen ik kwam te wonen waar ik nu woon, dat was in juni 2008. Weer regelmatig gereageerd (ok, af en toe wel eens vergeten, maar niet vaak).
Vorig jaar mei hebben ze de punten omgerekend... en door mn actieve reageren is mn startdatum gezet op februari 2006, en op dit moment sta ik op 2160 dagen woonduur.
1 punt per dag... 3000 punten duurt dus nog wel even.

Voor mijn gevoel ben ik dus al bezig sinds juni 2008 (3,5 jaar nu),
voor de woningzoeker rekenen ze vanaf februari 2006... dat is dus al 6 jaar!
En met 1 punt per dag duurt het nog 3 jaar voordat ik in de buurt kom voor een leuk huurhuisje (eengezinswoning). Omgerekend dus 9 jaar wachten.
pi_107102232
hej wc eendjuh,
Ik ben sinds oktober vorig jaar echt actief aan het reageren op spoedwoningen heb altijd wel de max aantal reacties uitstaan. Heb tot nu toe nog geen geluk gehad. Wel op nummer 5 gestaan maar ja dat is zo dicht bij maar net niet genoeg. Ik hoop dit jaar het geluk te mogen hebben om een woning te krijgen... Ik reageer ook voor een woning in een dorp hier vlak bij om mijn kans op een woning iets te vergroten... dus afwachten nog maar he
pi_107130810
quote:
99s.gif
Op zondag 13 november 2011 15:59 schreef TR08 het volgende: Waar het mij met name om ging is dat het niet nodig is je ontzettend vast te klampen aan "ik moet wonen in -noem een stad-".

Afhankelijk van wat je zelf leuk vindt zal het best voordelen kunnen hebben maar je opstellen alsof er geen andere mogelijkheden zijn (en dan piepen dat er 10jr wachtlijst is) is ook wel weer wat straf.
Hulde! Ik heb, toen ik in Delft wilde wonen, eerst een woning in Vlaardingen geaccepteerd. Daar was de wachtlijst slechts een half jaar in de mindere buurten. Dan maar op de fiets naar Delft. Het is niet anders. Daarbij, sociale huur is sociale huur. Dat is bedoeld om mensen te huisvesten, niet om mensen te huisvesten die per se voor een prikkie op die bepaalde locatie in de stad willen wonen.
pi_107745901
quote:
0s.gif
Op zondag 13 november 2011 13:25 schreef Bukhoer het volgende:
Vriend en ik moesten ook ZSM weg hier, dus hebben we gereageerd op een huisje in Zwolle. KANS-LOOS. Echt. Ik sta 2000 dagen ingeschreven, en vriend 1200.
Met spoed ook elke keer ingeloot worden met 600 mensen, en dan 500e worden ofzo.

Op een gegeven moment moet je realistisch zijn, we gaan nu naar Kampen. Dan maar 10 minuten treinen en vanuit daar wachten tot ik langer ingeschreven sta.
jullie moeten wel ff de woonduur samenvoegen.
pi_107746013
quote:
0s.gif
Op donderdag 19 januari 2012 19:35 schreef Kekaa het volgende:
Helaas is het niet anderhalf jaar... Ik heb me heringeschreven toen ik kwam te wonen waar ik nu woon, dat was in juni 2008. Weer regelmatig gereageerd (ok, af en toe wel eens vergeten, maar niet vaak).
Vorig jaar mei hebben ze de punten omgerekend... en door mn actieve reageren is mn startdatum gezet op februari 2006, en op dit moment sta ik op 2160 dagen woonduur.
1 punt per dag... 3000 punten duurt dus nog wel even.

Voor mijn gevoel ben ik dus al bezig sinds juni 2008 (3,5 jaar nu),
voor de woningzoeker rekenen ze vanaf februari 2006... dat is dus al 6 jaar!
En met 1 punt per dag duurt het nog 3 jaar voordat ik in de buurt kom voor een leuk huurhuisje (eengezinswoning). Omgerekend dus 9 jaar wachten.
Tja je moet er op tijd bij zijn net als eerder bezoeker na 2 jaar een woning bemachtigen in Vinexwijk kan maar nu met nieuw systeem wordt niet makkelijker op een woning in Zwolle.

Ze moeten inschrijfgeld verhogen naar ruim 100 euro of meer per jaar dan ben je gelijk van die woondagenspaarders af die blijven wachten na ruim 10 jaar of zo na die ene woning.
pi_107749176
Kan de inschrijven samenvoegen? Stom stom stom had ik dat maar eerder geweten! Dan hadden wij rond de 4000 punten!
pi_107753452
hej wc eendje reageerde jij ook op huizen waar je eigenlijk niet in wilde maar er toch op reageerde gewoon om actief te zijn. Hoe vaak reageerde jij eigenlijk voordat je uitgeloot werd
pi_108051278
quote:
0s.gif
Op woensdag 8 februari 2012 13:54 schreef wc-eendjuh het volgende:
Kan de inschrijven samenvoegen? Stom stom stom had ik dat maar eerder geweten! Dan hadden wij rond de 4000 punten!
:Y :Y :Y
pi_108051330
quote:
0s.gif
Op woensdag 8 februari 2012 15:52 schreef Marisa1982 het volgende:
hej wc eendje reageerde jij ook op huizen waar je eigenlijk niet in wilde maar er toch op reageerde gewoon om actief te zijn. Hoe vaak reageerde jij eigenlijk voordat je uitgeloot werd
Dat is de crux,doet iedereen zodat diegene die echt een woning nodig heeft :N

Ze moeten inschrijving naar 100 euro of meer optrekken dan ben je gelijk van die woondagen/punten spaarders af *O*
pi_108052529
Je hoeft tegenwoordig niet meer te reageren om punten te krijgen.
Je krijgt nu automatisch elke dag een punt.

Ik heb liever wel dat je weer punten krijgt bij reageren. Dan schiet het tenminste een beetje op.
pi_108874450
3e voor een huisje.
Deze week eens uitrekenen of het wel uitkan met de huur betalen.
pi_109914291
Het blijft gewoon lastig en lang duren om een betaalbare huurwoning te krijgen. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen een particulieren huurwoning te huren. Gevonden op http://www.12select.nl/te-huur-in/zwolle leuk appartement in de Aagje Dekenstraat. Oke de huur is wel 545 euries, maar je moet toch wonen!
pi_110440034
Die huurprijzen kloppen ook voor geen meter.
Momenteel in Zuid oldeneelallee nr 4 (eengezinswoning 3 slpkamers !)ofzo 459,- per maand.
Deze heeft een lange tijd te koop gestaan voor rond de 165.000,-

Zie flatjes in holtenbroek (klooienberglaan) (portiekflat) waar ik zelf in woon.
Deze bieden ze zowel als koop en huur aan. Huur 505,- wanneer ze nu vrijkomen. Koop 125.000,-

Er klopt dan iets niet he?
Interessant he ?
pi_111347669
Mijn vriend en ik besloten in juni vorig jaar uit elkaar te gaan. We hebben samen een zoontje van 1,5. Ik reageer dus al vanaf juli in de spoedmodule en het voelt zo ontzettend hopeloos :(. Mijn hoogste positie was 28ste. Ik vind echt dat de meest "vreselijke" woningen worden aangeboden in de module. Die flats aan de Palestrinalaan bijvoorbeeld, of appartementen zonder CV of huisjes met maar 1 slaapkamer. Daar kan ik gewoon niet wonen met mijn zoontje. Dus reageer ik ook niet. En dat betekent af en toe dat ik een week niks om te reageren heb en dus ook geen kans maak. Dus dat "alle kansen benutten" is ook gewoon bullshit, als ze ziet wat ze aanbieden.

Nou kunnen mijn ex en ik prima met elkaar opschieten, maar de gedachte dat ik hier nog jaren moet wonen is echt niet leuk. Maar ik denk ook wel eens aan de echt schrijnende gevallen, dan mag ik nog niet klagen, maar toch. Ik vind trouwens ook dat er veel studenten woningen worden aangeboden en veel te weinig eengezinswoningen. HO-PE-LOOS

En de gedachte dat er misschien mensen zijn die 1 keer reageren en gelijk op 1 staan....grrrrr

Ik zou niet weten hoe het systeem anders moet hoor. Misschien dat studenten bijvoorbeeld alleen op kamers kunnen reageren en dat mensen met kinderen voorrang hebben op de appartementen met twee slaapkamers, ik zeg maar wat. Maar ja...dan benadeel je weer andere mensen. ZUCHT...

We blijven stug door reageren en ik hoop echt dat mijn zoontje en ik snel een eigen plekje hebben zodat we door kunnen met ons leven. Al sprak ik gister iemand die al twee jaar reageert en nog niet is uitgeloot. Ziet er somber uit...
pi_111349582
De woningen in de kamperpoort (grote baan, kleine baan, touwslagerij etc..) zijn voor mensen met jonge kinderen. Staat erbij. Maar die zijn dan weer niet spoed.

Zelf ben ik ervoor dat je voor het actief reageren ook punten krijgt, eigenlijk net zoals vroeger.
Volgens mij staan sommige mensen nu gewoon ingeschreven en wachten ze tot ze genoeg punten hebben.
Ook zijn er mensen die dagelijks reageren, maar daardoor gaat het dus niet sneller. Wat ik graag wel zou willen. Gewoon een punt extra voor elk huis waar je op reageert.

En inderdaad studenten apart zal ook al iets helpen.

Ik heb ondertussen het inkomen weer veranderd van boven de 34.000 grens naar onder die grens, vanwege een van de twee banen kwijt... Het schiet niet op zo.
pi_111363774
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 mei 2012 19:53 schreef CherryAyden het volgende:
Ik vind trouwens ook dat er veel studenten woningen worden aangeboden en veel te weinig eengezinswoningen. HO-PE-LOOS
studenten wisselen veel vaker van woning dan gezinnen.
daardoor staan er in verhouding meer studentenwoningen aangeboden.
pi_111368088
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 mei 2012 19:53 schreef CherryAyden het volgende:
Mijn vriend en ik besloten in juni vorig jaar uit elkaar te gaan. We hebben samen een zoontje van 1,5. Ik reageer dus al vanaf juli in de spoedmodule en het voelt zo ontzettend hopeloos :(. Mijn hoogste positie was 28ste. Ik vind echt dat de meest "vreselijke" woningen worden aangeboden in de module. Die flats aan de Palestrinalaan bijvoorbeeld, of appartementen zonder CV of huisjes met maar 1 slaapkamer. Daar kan ik gewoon niet wonen met mijn zoontje. Dus reageer ik ook niet. En dat betekent af en toe dat ik een week niks om te reageren heb en dus ook geen kans maak. Dus dat "alle kansen benutten" is ook gewoon bullshit, als ze ziet wat ze aanbieden.

Nou kunnen mijn ex en ik prima met elkaar opschieten, maar de gedachte dat ik hier nog jaren moet wonen is echt niet leuk. Maar ik denk ook wel eens aan de echt schrijnende gevallen, dan mag ik nog niet klagen, maar toch. Ik vind trouwens ook dat er veel studenten woningen worden aangeboden en veel te weinig eengezinswoningen. HO-PE-LOOS

En de gedachte dat er misschien mensen zijn die 1 keer reageren en gelijk op 1 staan....grrrrr

Ik zou niet weten hoe het systeem anders moet hoor. Misschien dat studenten bijvoorbeeld alleen op kamers kunnen reageren en dat mensen met kinderen voorrang hebben op de appartementen met twee slaapkamers, ik zeg maar wat. Maar ja...dan benadeel je weer andere mensen. ZUCHT...

We blijven stug door reageren en ik hoop echt dat mijn zoontje en ik snel een eigen plekje hebben zodat we door kunnen met ons leven. Al sprak ik gister iemand die al twee jaar reageert en nog niet is uitgeloot. Ziet er somber uit...
Is het niet logischer dat jij blijft wonen waar je nu woont, en je ex een andere woning zoekt? Of is het huis van hem?

Ik heb trouwens met 1.5 jaar inschrijftijd een apartementje in Delft kunnen bemachtigen een paar jaar geleden. Ik reageerde wel alleen op woningen waar bepaalde eisen aan verbonden waren (bijvoorbeeld onder de 23 jaar) zodat mijn kansen groter werden. Voor "mijn" huis was ik 4de geworden, maar de eerste 3 mensen wilden het niet hebben.
Klussen deel 1 en 2
pi_111373832
@Sheonlydreams ( sorry weet niet hoe ik moet quoten :P). Nee het is een huurhuis maar hij woont er al twaalf jaar, dus wel een beetje zijn huis ja. Bovendien gaan we voor co-ouderschap dus ons zoontje is gelijk verdeeld bij een van ons. Dus of ik nou een huisje zoek of hij, dat maakt geen verschil. Ik zou het ook gewoon wel leuk vinden om mijn eigen plekje te hebben en niet meer in huis te moeten wonen dat "van hem" is.

@Kekaa ja dat met die punten zou idd kunnen. Dat je ook binnen de spoedmodule iets van punten kunt sparen. Zou voor mij niet voordelig zijn want ik reageer dus niet vaak en ook nog niet lang maar ja je moet toch wat.

Ik belde laatst met de SWZ en ze zeiden dat het alleen maar hopelozer wordt. De huizenmarkt zit gewoon helemaal opslot en er komen enorm veel huurders bij, bovendien wordt er minder gekocht en blijven mensen dus in hun huurhuizen zitten.

Nu ook, gereageerd op een woning in de Meppelerstraatweg. 550 reacties!! OMG! Komt natuurlijk omdat deze binnenkort gerenoveerd worden...
pi_111378994
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 mei 2012 12:53 schreef CherryAyden het volgende:
@Sheonlydreams ( sorry weet niet hoe ik moet quoten :P). Nee het is een huurhuis maar hij woont er al twaalf jaar, dus wel een beetje zijn huis ja. Bovendien gaan we voor co-ouderschap dus ons zoontje is gelijk verdeeld bij een van ons. Dus of ik nou een huisje zoek of hij, dat maakt geen verschil. Ik zou het ook gewoon wel leuk vinden om mijn eigen plekje te hebben en niet meer in huis te moeten wonen dat "van hem" is.
Maar heeft hij zelf geen punten? Die hij zou kunnen gebruiken om sneller een huis te vinden? Als hij zich na toewijzing direct weer ingeschreven heeft :P Maar ik begrijp het wel helemaal over "je eigen plek", maar samen blijven wonen lijkt mij ook zo...

(Sorry voor de topickaap)
Klussen deel 1 en 2
pi_111390864
Nee hij heeft zich niet direct weer ingeschreven. Was het maar waar. Dan had ik die inschrijving op mijn naam kunnen zetten en had ik zo een huis gehad! Hij staat nu net zo lang als ik ingeschreven.
pi_111391997
Fijn die hopeloosheid...
Ik moet me er maar bij neerleggen denk ik... al wil ik zo graag groter en anders en toekomstgericht....

Heel gek dat de markt op slot zit als iedereen zijn baan verliest en je niet zomaar meer een hypotheek krijgt. Natuurlijk blijven mensen dan langer huren en komen er meer bij....
pi_111435640
Ik woon in middels weer in Groningen. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar en hebben nu een hoop gedoe met ons huis. Hij woont daar nog, maar het huis staat op mijn naam, maar hij mag het huis niet op naam krijgen omdat we 2 jaar samen moesten wonen! Super irritant!

Wel mag hij woningruil doen als ik daar toestemming voor geef, dat is toch krom?

Mijn zoektocht begint weer van voor af aan, maar dan in Groningen!
pi_111474632
Waarom kan je niet wonen in een flat aan de palestrinalaan? Het woont daar prima hoor. Ook met kind.
*poef* nu is het weg
pi_111503695
Ik wil gewoon niet in Holtenbroek wonen. Ik voel me daar niet prettig en al helemaal niet aan die grote, oude flats aan de Palestrinalaan.
pi_111545469
Ik zou er echt voor zijn als SWZ de mensen die echt actief zijn binnen de spoedmodule een soort van voorrangspositie geven of ook iets van een puntenstelsel ofzo. Maar ja dan is het geen loting meer... echt vervelend hoor allemaal.
Ik ben ook al sinds het begin van de spoedmodule aan het reageren, maar nog geen geluk gehad. Wel eens 2de of 5de geeindigd en dat frustreerd pff zo dicht bij maar toch niet....Je wordt er echt wanhopig van. Ik ben bijna 30 en woon noodgedwongen bij mijn ouders in, ik zou graag een woning in zwolle willen en verder kunnen gaan in mijn leven, kinderen, trouwen enz... maar met de huidige situaties binnen de huursector is dat gewoon onmogelijk, het zet je leven stil.
De Sp zet zich erg in voor de huursector in Zwolle, zoals renovatie van dieze en meer woningen in de huur dan de verkoop hopen dat het wat possitiefs brengt.
Tot die tijd hopen op geluk.......
pi_111563351
quote:
0s.gif
Op zondag 13 mei 2012 19:48 schreef CherryAyden het volgende:
Ik wil gewoon niet in Holtenbroek wonen. Ik voel me daar niet prettig en al helemaal niet aan die grote, oude flats aan de Palestrinalaan.
Meppelerstraatweg is nog veel ouder en daar zit ook het zogeheten lagere volk en piepklein (slaapkamers van 5/6 m2).
Dat voorkom je niet zelfs in Stadshagen/Zuid/AA-Landen zit lagere volk.
De Palestrinalaan Ja oke het is wat minder en wat ouder maar deze woningen zijn wel in 1985/90 gerenoveerd dus van binnen valt het mee. Ja wel 90`s sanitair nog een paar jaar en dan krijgen ze weer een opknapbeurt. Ja oke de Wanningstate en de Rembrandt flat zijn recent gerenoveerd en veel mooier. Zo worden die flats ook over een paar jaar.
En de laaste gebouw heeft een mooi uitzicht op Stadshagen met veel groen.
Dat men zo negatief over Holtenbroek denkt is puur door oude verhalen uit de jaren 80/90 toen was het inderdaad een pauperwijk maar nu echt niet meer hoor. Multicultureel is het wel maar we leven in zon land. Zo praat men ook over Dieze-Oost (vol buitenlanders tokkie tuig) zo was het daar ook maar dat neemt ook allemaal af.

Ik zie vaak zat mooiere woningen in de Spoed, Laats een eengezinswoning met 3 slaapkamers in Zuid.
Die flatjes aan de klooienberglaan zie je soms zowel in de spoed als wens en ook in de koop. En deze zijn vrij recent compleet getript en gerenoveerd aan de huidige eisen (HR CV HR++ glas moderne badkamer) enz.

Maar wel jammer dat de wachttijden zo extreem lang zijn en juist mensen zoals jij hebben een woning hard nodig. En de huidige scheefhuurders laten ze zitten :( ik zeg aanpakken die hap eruit ermee.

Ps : is de gombertstraat 99 niks voor je ? 450,- per maand. (spoed!)
Die hele straat is vernieuwd. En die flat stond eerst te koop voor 125.000 maar is niet gelukt. Dus terug in de huur. Heb fotos gezien netjes van binnen zo te zien rond 99/2000 gerenoveerd. (keuken sanitair CV)
Twee slaapkamers (het zijn er eigenlijk drie) Woningzoeker klopt vaak niet.

http://www.dewoningzoeker(...)Floorplan/2578-1.pdf
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 9% gewijzigd door Zwolsboy op 15-05-2012 00:29:21 ]
Interessant he ?
pi_111572690
@WC-eendjuh, klote zeg, weer opnieuw beginnen! Succes ermee :(

@Zwolseboy bedankt voor je tip, lief hoor! Het gaat me ook niet om het volk dat er woont hoor, ook niet om de multi culti samenleving (maar eerlijk is eerlijk: ik hoor vaak dat Holtenbroek en Dieze "crimineel" zijn). Ik vind die wijk gewoon zo saai en oud en doods ofzo, ik weet niet! Ik ben ook een beetje verwend want ik woon nu in een rustige, kindvriendelijke buurt in Zwolle Zuid, veel groen, redelijk nieuw allemaal. Dus wijken als Holtenbroek en Dieze-Oost, nee dat voelt gewoon echt niet oke. Meppelerstraatweg eigenlijk ook niet, maar een vriendin van mij woont daar dus dat "ken" ik gewoon beter.

@Marisa, ooh al een jaar aan het reageren!? Ernstig he? :(. Zullen we gewoon met zn alleen een enorm huis huren via een makelaar :P
pi_111573610
tja voor verwende mensen is de spoedmodule ook niet bedoeld, daarvoor bestaat de wensmodule ;)
of de wijk je nu aan staat of niet, gewoon reageren zolang het geen zwaar criminele wijk is en gelukkig kennen we die in zwolle niet echt. enkele straten uitgezonderd maar geen complete wijken waar de politie niet meer durft te komen.

opvallend vind ik altijd dat iedereen daarover begint, criminaliteit in een wijk. en als je vraagt waar ze eventueel zouden willen wonen is het centrum vaak een optie. terwijl die wijk juist de meeste criminaliteit heeft.
pi_111573833
Ik zou best gewoon willen reageren op welk huis dan ook als ik alleen was: geen probleem, maar ik moet ook rekening houden met mijn zoontje. Dan zijn Holtenbroek, het centrum en Dieze geen wijken waar ik hem wil laten opgroeien. Dat bedoel ik eigenlijk met verwend, dat het waar ik nu hier voor hem zo ideaal is. Als ik dan een huisje krijg wil ik ook dat het voor hem in een fijne buurt is. Lijkt me niet een hele rare "voorwaarde"
pi_111574013
je kan het ook zien als een tijdelijk verblijf van waaruit je verder zoekt naar een geschikte woning.
of je zoekt direct die geschikte woning maar daarvoor heb je geduld nodig en geen spoedwoning.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:13:03 #97
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_111574494
Ik had na 2 jaar de moet opgegeven en toen maar een huis gekocht in Zwolle. Maar bijna alle huurwoningen worden verkocht als de huidige verhuurder vertrekt. Dat bevorderd het huurverloop dus ook niet.
pi_111574692
Ach sowieso klopt die term "spoed" module niet. Ik weet zeker dat er een boel mensen zijn die alleen reageren bij de woningen die zij echt leuk vinden, omdat ze de komende tien jaar geen kans maken in de wensmodule. Ik snap wel dat mijn situatie niet echt spoed is, en ik zou er alle begrip voor hebben als die schrijnende gevallen gewoon voor mij zouden gaan. Maar het is nu eenmaal zo dat als je "snel" een woning wilt je wel via de "spoed"module moet reageren en zelfs daar moet je dus blijkbaar jaaaaren wachten. Ik heb nergens gezegd dat ik desperately een huis nodig heb, ik wil het wel maar das een ander verhaal :P
pi_111576692
Huh, Groen?
Holtenbroek heeft aan de rand van de wijk (klooienberglaan) heel veel groen.
Zwolle zuid vind ik daartegen vrij weinig groen hebben op enkele speelveldjes na. Als je naar je achtertuin wil moet je door zon smal poortje. Je achter tuin heeft inkijk van je achterburen.
Zelf ben ik opgegroeid in de Marke buurt van zuid(koop nog wel!) en dat was alleen maar beton en straat tegels. Grote grasvelden met bos eromheen ben ik daar niet tegen gekomen :9
Kan het zijn dat je nu in een koop woning woont? zo ja dan keur je eigenlijk elke woning wel af want koop/(sociale) huur kan je niet verglijken.

http://www.huizenzoeker.n(...)rglaan-617/foto.html
Deze woningen zie je soms zowel in de spoed / huur / koop Huur (500,-).
Vrij royaal heel veel groen eromheen (soms zelfs irritant!). opppervlakte klopt nauwlijks ik woon er zelf namelijk in :P en ze zijn 75m2
Ja, De bachlaan zit verderop maar de sloophamer staat al klaar ^O^

Ik weet niet wat jij *oud* noemt maar 90% van de huizen die in de huur staan zijn oud.

Nieuw is echt Stadshagen(1/2) Zwolle zuid is eigenlijk ook oud (1975-/1989).
Wel weet ik dat sanitair en keukens CV/radiatoren dubbelglas van de eerste generatie in Zuid vaak nog orgineel zijn. Terwijl in Dieze-Oost AA-Landen Holtenbroek vaak gerenoveerd zijn of plannen klaar staan naar de eisen van de 21e eeuw. (die link hierboven een leuk voorbeeld) Wat bijzonder is voor (sociale huur) zijn badkamers waar leidingen weg gewerkt zijn tegels tot plavond. Een groot keukenblok met 8 kastjes (aanrecht 2,30m lang). HR++ glas.

Wat mij ook opvalt is als er (huur) woningen gesloopt worden komt er vaak (dure) koop terug en een heel klein stukje huur. Terwijl de vraag naar huur explosief stijgt.
Na de Tweede wereld oorlog steeg de vraag naar huur ook keihard en wat deden ze juist huurwoningen bouwen bouwen en maar bouwen! tot de jaren 70 toen was er geen woningnood en begonnen ze meer met grotere woningen bouwen (twee onder 1 kap heel veel en vrijstaande huizen) (aa landen bijv)

Bijv de trapjes wijk in Zwolle vroeger pauper buurt. Plannen was Renovatie nieuwe gevel en de huur blijft laag (max 500,-) Niet door gegaan gesloopt koopwoningen terug (165/225.000) noemt men tegenwoordig goedkoop maar dat kan jan modaal echt niet betalen. En enkele zijn verhuurd voor 10 euro onder de huurtoeslag grens. :')

In kamperpoort willen ze nieuwe huizen bouwen een heel stuk is al gesloopt. Maar er is nog geen paal geslagen en dit is al ruim 2 jr terug gesloopt :{ ;( Zwolle ga toch eens bouwen !

Ik weet niet hoe ze in Den Haag en de Gemeentes erover denken. Maar heb het idee dat men vroeger logischer kon rekenen en ging bouwen waar vraag naar is/was.
Dus niet luxe appartementen / gezins woningen bouwen die maanden/jaren lang leeg staan en uiteindelijk toch verhuurd worden (vrije sector). De woningmarkt in Nederland is gewoon compleet verziekt

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 15-05-2012 13:28:36 ]
Interessant he ?
pi_111576990
Het is vooral de naam die holtenbroek heeft. Ik fiets dus echt liever door holtenbroek heen, dan door bepaalde stukken van stadshagen.
Er zitten hier veel speeltuintjes, wordt veel gedaan voor kinderen, en is echt wel veel groen.

Maar als je hier niet wil wonen, blijf je toch lekker weg? Liever mensen hier die hier wel willen wonen.
*poef* nu is het weg
pi_111577123
Er waren zelfs plannen om de wijknaam Holtenbroek van de hand te doen en Muziekwijk noemen maar dat is niet door gegaan. Waarom geen idee? Nu noemen ze Holtenbroek 1 Muziekwijk.
Interessant he ?
pi_111577733
@Kaatjejannie, ik blijf ook weg, daarom reageer ik niet op huizen daar ;). Je hoeft ook niet zo boos te doen, het is gewoon een gevoel dat ik liever ergens anders woon. Kan toch? Al zou ik trouwens best in het nieuwe gedeelte van Holtenbroek willen wonen hoor! Heb laatst nog gereageerd op een woning aan de Obrechtstraat.

@Zwolseboy, je hebt gelijk hoor bij die Markes is weinig groen, maar ik woon in huurwoning in de van Yrtebelt, waar wel veel groen is. Ik keur flatjes die minder goed zijn niet af, likje verf doet wonderen, als ze maar in een voor mij acceptabele straat staan.
Ik weet het klinkt allemaal echt mega dubbel, aan de ene kant wil ik gauw een woning, aan de andere kant wil ik niet alles accepteren wat er aangeboden wordt. Maar zoals ik al eerder zei: ik kan het hier nog wel even uitzingen, dus zolang de situatie houdbaar is reageer ik liever op woningen die me echt leuk lijken.

Al moet ik wel zeggen dat door de meningen van jullie hier ik toch meer nieuwsgierig ben naar de woningen in holtenbroek.

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryAyden op 15-05-2012 13:53:50 ]
pi_111578250
Ow daarzo in Zuid. Die woningen zijn inderdaad best mooi en ook aan de rand van Zuid dus ook bos eromheen. Die woningen worden toch verkocht zodra de huurder vertrekt?
Ooit een x zon huurhuis vrij zien komen ruim 600,- zijn die momenteel. maar krijg je ook wat voor sommige hebben een behoorlijk luxe badkamer met ligbad ingebouwd toilet (soms zie je ze te koop)
Interessant he ?
pi_111579067
Ja die woningen worden inderdaad verkocht. Wij zijn een van de weinigen in de straat die nog huren! Pas geleden is de woning nog helemaal gerenoveerd, dus nieuwe keuken, tweede toilet en nieuwe badkamer. ZUCHT
pi_111579360
Zijn ook oudere huizen he ;) eind jaren zeventig begin jaren tachtig. Dan mag dat ook wel!
Deltawonen is daar vrij lui in. (meppelerstraatweg is nog helemaal orgineel jaren 50) :')
En nu pas zijn er plannen om het eventueel te renoveren maar de sloophamer voor een gedeelte staat ook in de planning (mc donnalds kant)
Interessant he ?
pi_111595383
Ik woon in zo'n meppelerstraatwegflatje, maar gelukkig aan de albert cuypstraat. Al twee keer een renovatie gehad (al is daar niet over naar huis te schrijven qua communicatie.. en meteen de huur een stuk hoger). Ben wel blij het het HR++ glas, de CV, de vernieuwde keuken en toilet. (badkamer kon ook, maar van af gezien, vanwege eerder renovatie gedoe)

En toch wil ik verhuizen. En ik reageer overal op, spoed, wens en vrije sector (je inkomen is gemakkelijk aan te passen en dan kun je reageren, zodra ik op 1 sta zie ik wel verder... we zitten precies op de 34.000 grens, erg fijn).
Maar natuurlijk wel kritisch... want kopen kan niet, want we krijgen geen hypotheek, en de komende jaren ook niet denk ik. Maar we willen wel wat natuurlijk, een gezin, dus genoeg ruimte.
En ja,dan ben je kritisch, want je kunt niet zomaar verhuizen, dus moet het huis wel voldoen voor ongeveer 10 jaar ofzo.
Persoonlijk zou ik overal kunnen wonen, maar iets meer ruimte (meer slaapkamers) en een tuin is toch wel fijn als je in de toekomst kinderen wilt.

Ik ben er ook voor dat er meer huurwoningen bij komen. Gewoon investeren, bouwen, de mensen kunnen weer aan het werk, we krijgen weer vertrouwen in de economie, we gaan weer consumeren, mensen gaan en kunnen verhuizen.. etc etc...
pi_111598811
Klopt ja die Minervalaan flatjes worden best goed bijgehouden.
Aan de voorkant zat al jaren dubbelglas in kunstof kozijnen toch?

Toch vreemd want de meppelerstraatweg woningen zijn even oud maar zowel van buiten als binnen wint de Minervalaan zeker. Lijkt net of SWZ beter inversteert in renovatie/verbetering dan DeltaWonen. Die Middelweg flatjes zijn pas slecht onderhouden :r (wel mooi uitzicht maar toch :{ )

Ken iemand die daar woont ze betalen nog geen 300,- aan huur voor een 4 kamers versie (2 kleine slaapkamers) en 1 aan de woonkamer.
Interessant he ?
pi_111622151
Ik heb de instelling dat je van elk huisje iets kunt maken welke wijk dan ook. Ik heb werkelijk waar elke week 2 reacties uit staan sinds de spoedmodule is gestart ook als de woningen niet mijn wensen hadden, maar ja ik heb spoed dus beter iets dan niets, ik zou met alles tevreden nemen op dit moment als je iets hebt kun je daana wel weer verder kijken maar ja tot nu zonder resultaat.....
pi_111627565
Heb zelf het geluk dat ik met 3400 zoekdagen echt een supermooi huisje op de kop heb weten te tikken in Dieze-Oost (wordt momenteel helemaal gerenoveerd naar energielevel B), maar dan heb ik dan ook m'n hele studententijd voor gespaard. Een vriend van me zit rond de 2600 dagen en krijgt met geen mogelijkheid een leuk huisje en hij moet voor 1 augustus wat hebben.

En die spoedmodule slaat echt nergens op. Het verschil is dat je in de wensmodule na 10 jaar een leuk huis hebt en in de spoedmodule in een paar jaar, maar mensen die binnen een paar maanden een huis nodig hebben hebben daar niets aan. Maarja, het zal ook wel gewoon zo zijn dat de vraag vele malen groter is dan het aanbod.
pi_111628564
@CherryAyden.
Jou soort huis staat te koop :)
Alleen de omschrijving klopt niet volgens mij. (nieuw keuken, Nieuw toilet) Wat een makelaar zeg :')
http://www.funda.nl/koop/(...)an-den-tyverbelt-10/
Interessant he ?
pi_111711508
quote:
SP lanceert visie Zwolse woningmarkt
vrijdag 18 mei 2012

Zwolle - De fractie van de SP in de Zwolse gemeenteraad heeft een notitie uitgebracht waarin haar visie op de Zwolse woningmarkt is uitgewerkt. Volgens de partij moet er fors worden ingezet op de bouw van meer sociale huurwoningen en de renovatie van bestaande huurwoningen.

De SP is gekomen met deze notitie omdat de partij constateert dat de situatie op de Zwolse woningmarkt in een negatieve spiraal zit. Niet alleen zit de koopmarkt op slot door vooral landelijke ontwikkelingen, maar bovenal worden de wachtlijsten voor sociale huurwoningen elk jaar langer. En hiervoor ligt de oorzaak vooral bij de te beperkte ambities van gemeente en woningbouwcorporaties in het verleden en heden. In de notitie stelt de SP een aantal maatregelen voor om met name de huurmarkt te verbeteren. In de eerste plaats moet volgens de SP het sociale huurwoningenbestand met 10% worden uitgebreid, in plaats van het op peil houden zoals het gemeentebestuur en de corporaties willen. Daarnaast wil de SP een vaste regel dat een huurwoning pas gesloopt wordt als er een nieuwe woning voor in de plaats komt.

Ook wil de partij fors inzetten op verduurzaming van de bestaande huurwoningen. Volgens de SP liggen hier de beste kansen op het verbeteren van isolatie van bestaande woningen. Uit het SP-onderzoek in Dieze-Oost afgelopen maanden is duidelijk gebleken dat daar grote en structurele problemen met schimmel en tocht zijn. Door serieuze renovatie en isolatie van zulke huizen wordt de leefbaarheid fors verbeterd, gaan de energiekosten voor de bewoners omlaag en wordt het milieu gespaard.SP-raadslid Edwin Koster: ‘Met deze notitie willen we gemeentebestuur en corporaties uitdagen echt iets te doen aan de groeiende Zwolse woningnood. Wij zijn nu een stad van jarenlange wachtlijsten, tocht- en schimmelhuizen en leegstaande dure bouwkavels. Dat is onacceptabel. Het laat bovendien zien dat de prioriteiten van het stadsbestuur in het verleden al verkeerd waren. In deze crisistijd moet het roer echt om.’De SP zal het college om een reactie op de notitie vragen. Aankomende maandag bespreekt de gemeenteraad de situatie op de huurmarkt met de Zwolse woningbouwcorporaties.
http://www.weblogzwolle.nl/content/view/29454/55/

Ben benieuwd of de SP wat weet te bereiken. Ik geloof dat je zelfs voor een studentenkamer tegenwoordig al om en nabij de 3 jaar ingeschreven moet zijn, vind het wat absurd. Ik ben op het moment overigens niet actief op zoek, maar ik volg de huurwoningmarkt in Zwolle wel. Ik denk zelf tussen een half jaar en een jaar ook weer actief op zoek te gaan, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal nog gaat verlopen.
I reject reality and substitute my own
pi_111725532
Ze zijn momenteel wel met veel woningen bezig.
Maar isolatie wat ze momenteel toepassen is alleen HR++ glas (moderne dubbelglas).
Maar echt gevels slopen en isoleren en een nieuwe gevel bouwen hebben ze maar bij een paar flats gedaan.

Wat ook handig zou zijn is als ze nieuwbouw huizen niet verkocht krijgen gewoon meteen in de (sociale) huur ermee. En stoppen met het verkopen van sociale huurwoningen. Ze hebben vermogen zat dus waarom verkopen?
Interessant he ?
pi_111742286
Haha stemmen op de SP dus ;)

@Zwolseboy ja ik heb het gezien, leuk huisje, ik kijk er zo tegenaan vanuit mijn achterraam PI: Had ik maar een baan zodat ik een huis kon kopen, zou ideaal zijn geweest!

Er staat nu een huisje te huur in de spoedmodule aan de Ruysdaelstraat. Heeft iemand ervaringen in die wijk/straat? Beetje rustig, kindvriendelijk enzo?
pi_111760430
Ik woon erachter/ervoor in de flat, in de albert cuypstraat.

Ruysdael heeft koopwoningen ervoor geloof ik.
Opzich wel te doen, vrij rustig (ligt vooral aan de buren naast je denk ik).
Kindvriendelijk als in veel kinderen in de buurt.. nee, niet dat ik weet.
Wel een grote speeltuin vlakbij, en geitjes erbij enzo.

Geen verkeerde plek om te wonen.
pi_111765698
Ruysdaelstraat 27, leuke woning voor starters en jonge mensen.
Daar val jij (denk ik) wel tussen.
Wel moet je vanuit gaan dat je wel achteruit gaat qua sanitair / keukenblok.
Gezien jou woning pas geleden nog vernieuwd sanitair heeft. Deze woningen hebben nog jaren 80`s sanitair en keukens (rond dat moment zijn ze gerenoveerd) mocht dat nog zo zijn dan kan je bezwaar maken op je keuken zodat je een nieuwe krijgt. Maar het kan ook zijn dat ze plat gaan gezien de leeftijd van die woningen. Geert Grotesstraat flats gaan namelijk ook plat en deze woningen staan er vlakbij.

Had me vriendin ook gedaan (keukenblok was van 1990) en na 20 jaar heb je recht op een nieuwe keuken en of badkamer. Volgens mij is daar zelfs een wet voor.
Interessant he ?
pi_111776207
Of ze plat gaan betwijfel ik.
Juist omdat er in Dieze oost zoveel gesloopt gaat worden (en ze ook bezig waren in de kamperpoort en holtenbroek), zal dit waarschijnlijk blijven staan.

De flats van de minervalaan en albert cuypstraat blijven in ieder geval staan. Daar zijn ze bijna klaar met renoveren. Is van SWZ.

De boven/benedenwoningen aan de albert cuypstraat zijn volgens mij ook van SWZ, volgens mij gaan ze die ook renoveren. De boven/benedenwoningen aan de ruysdaelstraat zijn van Deltawonen, geen idee wat die doen. Even bellen, en misschien vertellen ze het wel.
pi_111871088
Weer geen huisje! Nu wel in de wensmodule een eengezinswoning in Kamperpoort waar je alleen op kunt reageren als je met minstens met zn tweeën bent en eentje daarvan moet een minderjarig kind zijn. Dan kan ik het alsnog wel vergeten maar toch ;)
pi_111871828
Ah shit ben al tweede en we moeten nog een week :P
pi_111986635
http://www.paulenjacob.nl/DeWoningen.aspx
Nu ik dit lees vind ik het echt jammer dat ze 3 woningen tot 1 woning verbouwen.
En vervolgens verkopen.

En dat in cricis tijden :N 10 herenhuizen (ombouw uit appartementen) 30 huurwoningen inleveren en er komen 10 ervoor terug.
Waarom niet gewoon zo laten en renoveren en weer verhuren :? het waren toch woningen voor de kleine man?
Interessant he ?
pi_111988789
Volgens mij willen ze de buurt diverser maken. Dus ook mensen boven modaal er laten wonen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:30:25 #121
12079 koele
The Koeler, the better
pi_112003101
Ah zwolsboy is mijn bijna buurman. je woont op mn hardlooproute ;)

iid veel groen, vooral waar jij woont. En vergeet t zwarte water en t westerveldse bos niet! Mn bootje op 2 minuten lopen :) heerlijk wonen zeg ik in holtenbroek!
pi_112003121
Opzich niks mis mee maar waarom ten koste van huurwoningen?
Wat beter zou zijn 1 sociale huurwoning slopen/verkopen is 2 nieuwe sociale woningen erbij.

Zo los je de woningnood toch op? zoveel mogelijk bouwen waar vraag naar is.
Dus normale eengezinswoningen van ca 80/100 m2. met een huurprijs van 500,- en of koop 120.000
En dat dat zo blijft.
Interessant he ?
pi_112006229
Ik ben voor hahaha
Maar waarom ze dat niet doen, geen idee.
pi_112014722
Misschien omdat dat niet te financieren valt?
Klussen deel 1 en 2
pi_112016460
Klooienberglaan weer te huur in de spoedmodule. Toch maar gereageerd ;). Ook wel fijn dat je die koopwoningen van binnen kunt bekijken zodat je een idee hebt hoe het huis eruit ziet. Best belachelijk namelijk: als je weigert een dikke vette boete maar hoe kun je nou een woning accepteren voor je hebt gezien hoe die er van binnen uitziet? Zou denk ik schelen als er bij elke woning fotos van de binnenkant zouden staan, misschien reageren mensen dan anders.
pi_112046293
Klopt. Is ook echt belachelijk en op de site kan je niks zien hoe het van binnen eruit ziet.
Bij koop ga je toch ook niet blind kopen :?
Interessant he ?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 11:02:20 #127
244933 trovey
Nachtoele
pi_112046397
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 mei 2012 20:26 schreef Kekaa het volgende:
Ik woon in zo'n meppelerstraatwegflatje, maar gelukkig aan de albert cuypstraat. Al twee keer een renovatie gehad (al is daar niet over naar huis te schrijven qua communicatie.. en meteen de huur een stuk hoger). Ben wel blij het het HR++ glas, de CV, de vernieuwde keuken en toilet. (badkamer kon ook, maar van af gezien, vanwege eerder renovatie gedoe)

En toch wil ik verhuizen. En ik reageer overal op, spoed, wens en vrije sector (je inkomen is gemakkelijk aan te passen en dan kun je reageren, zodra ik op 1 sta zie ik wel verder... we zitten precies op de 34.000 grens, erg fijn).
Maar natuurlijk wel kritisch... want kopen kan niet, want we krijgen geen hypotheek, en de komende jaren ook niet denk ik. Maar we willen wel wat natuurlijk, een gezin, dus genoeg ruimte.
En ja,dan ben je kritisch, want je kunt niet zomaar verhuizen, dus moet het huis wel voldoen voor ongeveer 10 jaar ofzo.
Persoonlijk zou ik overal kunnen wonen, maar iets meer ruimte (meer slaapkamers) en een tuin is toch wel fijn als je in de toekomst kinderen wilt.

Ik ben er ook voor dat er meer huurwoningen bij komen. Gewoon investeren, bouwen, de mensen kunnen weer aan het werk, we krijgen weer vertrouwen in de economie, we gaan weer consumeren, mensen gaan en kunnen verhuizen.. etc etc...
Die flats worden nu toch weer gerenoveerd? Ik heb althans een modelwoning zien staan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112046981
Is die modellwoning ook online te zien?
Interessant he ?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 11:39:39 #129
244933 trovey
Nachtoele
pi_112047044
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 mei 2012 11:35 schreef Zwolsboy het volgende:
Is die modellwoning ook online te zien?
Volgens mij zijn ze er nog niet helemaal mee klaar, ik zag gisteren nog een container staan met spullen maar op het raam staat modelwoning dus grote kans dat het ding binnenkort op de site van de verhuurder staat.
Optimist tot in de kist
pi_112055496
Ben benieuwd hoe intensief die renovatie wordt :9 .
Bij Simon van Slingerlandt plein hebben ze zelfs de stopcontacten heel netjes in de muur weggewerkt en 30 cm van de grond af, Cv leidingen in de muur gemaakt enzo.

Bij mijn woning is dat niet gebeurd alleen in de keuken / badkamer en stopcontacten hebben ze gewoon nieuwe op gemaakt die wel 3 cm uitsteken ;( .
Interessant he ?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 17:36:44 #131
244933 trovey
Nachtoele
pi_112055563
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 mei 2012 17:34 schreef Zwolsboy het volgende:
Ben benieuwd hoe intensief die renovatie wordt :9 .
Bij Simon van Slingerlandt plein hebben ze zelfs de stopcontacten heel netjes in de muur weggewerkt en 30 cm van de grond af, Cv leidingen in de muur gemaakt enzo.

Bij mijn woning is dat niet gebeurd alleen in de keuken / badkamer en stopcontacten hebben ze gewoon nieuwe op gemaakt die wel 3 cm uitsteken ;( .
Mijn huis is nog niet eens zo oud (25 jaar) maar hier hebben ze bij het installeren van de nieuwe keuken 4 jaar terug gewoon de nieuwe tegels over de oude geplakt. :') ....weer een stukje kleinere keuken. :+
Optimist tot in de kist
pi_112055955
Ze zijn inderdaad nog bezig met renoveren. Bij mij al klaar (afgezien van voegen verwijderen wat ze nu doen... en dus enorm veel stof op het balkon, kun je nu niet zitten. Lekker is anders...)

Eerste renovatie was CV en keuken.
Tweede (nu nog bij de andere flats mee bezig dus) ramen en badkamer/wc. En portiekmuren en plafond van kelder geïsoleerd.

Tegels worden er gewoon overheen geplakt ja. Bij de keuken hebben ze alleen de kant van het keukenblok gedaan, dus ik heb nu twee verschillende soorten tegels in de keuken.
CV leidingen zijn gewoon in het zicht, niet supermooi in de keuken, maar je went eraan. Deels ook verstopt onder het verlaagde plafond in de hal en keuken.

Ik ben blij met de nieuwe ramen en de CV. En het aanrechtblad.. niet meer van die lelijke ribbeltjes.
Verder wil ik nooit meer in een renovatie zitten.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 18:12:46 #133
244933 trovey
Nachtoele
pi_112056581
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 mei 2012 17:51 schreef Kekaa het volgende:
Ze zijn inderdaad nog bezig met renoveren. Bij mij al klaar (afgezien van voegen verwijderen wat ze nu doen... en dus enorm veel stof op het balkon, kun je nu niet zitten. Lekker is anders...)

Eerste renovatie was CV en keuken.
Tweede (nu nog bij de andere flats mee bezig dus) ramen en badkamer/wc. En portiekmuren en plafond van kelder geïsoleerd.

Tegels worden er gewoon overheen geplakt ja. Bij de keuken hebben ze alleen de kant van het keukenblok gedaan, dus ik heb nu twee verschillende soorten tegels in de keuken.
CV leidingen zijn gewoon in het zicht, niet supermooi in de keuken, maar je went eraan. Deels ook verstopt onder het verlaagde plafond in de hal en keuken.

Ik ben blij met de nieuwe ramen en de CV. En het aanrechtblad.. niet meer van die lelijke ribbeltjes.
Verder wil ik nooit meer in een renovatie zitten.
Sterkte. :* . Ik vond het hier al zo'n gedoe, met de keuken, balkon en dakramen....badkamer en wc moeten nog maar voor mij hoeft het niet..ik kan er prima mee leven zoals het nu is (qua uiterlijk). :P
Optimist tot in de kist
pi_112069963
Foto hoe het nu eruit ziet?
zelf heb ik ervaren dat veel huurhuizen kei oude badkamers hebben, vooral de jaren 50/60 woningen TOT de dag van vandaag gezien ze nu massaal renoveren / slopen enzo.
Interessant he ?
pi_113062119
Volgens mij worden woningzoekenden genaait waar ze bij staan.
Klooienberglaan 573 stond te huur (veel reacties/spoed) en nu inneens te koop :')
(op SWZ.nl)
Zakkenvullers.
Interessant he ?
pi_113077346
Ja.. af en toe beetje vreemd. Kan ook andersom.
Of je reageert erop en de woning gaat ineens naar asielzoekers o.i.d. Dan staat er een sterretje bij ipv aantal dagen. Erover mailen werkt niet trouwens...
pi_113386384
hoera hoera!!!
Heb een nieuwbouw appartement toegewezen gekregen in Dalfsen. Stond hier nog maar 1 jaar ingeschreven. Supergrote woonkamer, ruime badkamer, Grote slaapkamer en een iets kleinere slaapkamer. Bergzolder en een eigen schuurtje erbij. Het is over een half jaartje klaar. Mag zelfs mijn eigen keuken en badkamer kiezen. Ben zo blij. In Zwolle schoot het gewoon niet op voor me, dus dan maar een kwartiertje eerder mijn bed uit s ochtends op bij mijn werk in zwolle te komen. Ben zo blij!!
Groet van een gelukkig iemand.
pi_113392827
Wat kost die huurwoning per maand?
Interessant he ?
pi_113414665
Het is prijzig,maar heb het er voor over. Ik ga zo'n 560 euro per maand aan huur betalen.
In de tussentijd kan ik mooi inschrijftijd in zwolle opbouwen.
pi_113434370
Mwa, nieuwbouw das meestal over de 500.
In Zwolle zijn ze momenteel Dieze-Oost aan het renoveren/vernieuwen. daar liggen de nieuwe huur ook dik over de 500,- heen. Schijnt normaal te zijn tegenwoordig.
Interessant he ?
pi_113436361
Ja, 665,- ongeveer. Is het maximale wat ze mogen vragen
pi_113440890
Klopt ja dat is de grens voor sociale huur hierboven wordt het vrije sector.
maar ja heb wel alles spiksplinter nieuw en het is best ruim 75 vierkante meter.
pi_113477344
Toch schrik ik altijd dat ze dat nog sociale huur noemen ;(
Interessant he ?
pi_113567002
Ik ben vandaag tweede geworden, ik hoop echt zoooo verschrikkelijk erg dat nummer 1 weigert. Ook al weet ik dat dat toch niet gebeurt.....wil het zooooo graag!

Marisa gefeliciteerd met je huisje! Heel gaaf voor je! :)
pi_113572046
Welk huis?
Interessant he ?
pi_113572439
Scheldelaan 101
pi_113581747
OWh die puntdak woningen.
Lijken net koophuizen.
Interessant he ?
pi_113585867
quote:
0s.gif
Op vrijdag 29 juni 2012 18:33 schreef CherryAyden het volgende:
Ik ben vandaag tweede geworden, ik hoop echt zoooo verschrikkelijk erg dat nummer 1 weigert. Ook al weet ik dat dat toch niet gebeurt.....wil het zooooo graag!

Marisa gefeliciteerd met je huisje! Heel gaaf voor je! :)
Ik duim voor je!
pi_113685605
dank je cherryayden!
Ik zal voor je duimen dat nummer 1 afzegt en jij je huisje krijgt!
pi_113707303
http://www.destentor.nl/r(...)pen-in-DiezeOost.ece

Dieze-Oost gaat Holtenbroek achterna. Jammer dat SWZ niet voor de Deltawonen-aanpak kiest (renoveren). De komende jaren woon ik dus in een bouwput.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:43:00 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_113709042
quote:
0s.gif
Op dinsdag 3 juli 2012 10:47 schreef Young_David het volgende:

Dieze-Oost gaat Holtenbroek achterna. Jammer dat SWZ niet voor de Deltawonen-aanpak kiest (renoveren). De komende jaren woon ik dus in een bouwput.
Mijn geboortehuis gaat gesloopt worden. ;( Waren destijds al koude hokken met ijsbloemen 's winters op de ramen. :')
Optimist tot in de kist
pi_113723787
En dat betekent ook dat zij allemaal nog een nieuwe woning nodig hebben. En waarschijnlijk bepaalde vergoeding of voorang krijgen. Jeeej nog meer concurentie!
pi_113729186
Van iemands facebookpagina:

quote:
De hofjeswoningen worden op termijn gesloopt. Dit gebeurt in drie fasen waartussen ongeveer 2 à 3 jaar zit. Uw woning aan de van Ummenstraat zit in de laatste fase.
pi_113974869
Nou het onmogelijke is gebeurd: nummer 1 heeft geweigerd. Je zou denken dat ik blij zou zijn maar wat blijkt: ik heb gereageerd op die woning onder mijn vriends account (we staan beide apart van elkaar ingeschreven). Ik heb een week lang via zijn naam gereageerd op onze pc. Wel via mijn eigen laptop via mn eigen account. En....de woning is dus aan hem toegewezen :(:(:(.

Ze zeggen dat het niet overdraagbaar is. Dat de woning dan naar een ander gaat maar niet naar mij. We dachten zelf nog even: accepteer die woning en dan gaat mn vriend er er wel wonen tijdelijk en dan iets van woningruil doen of ik blijf gewoon in onze huidige woning. Maar ook dit kan niet: zodra hij een nieuwe woning accepteert sta ik op straat omdat ik geen officiele medehuurder ben.

Ik ben dus heel bang dat dit huisje aan mn neus voorbij gaat. Zo dichtbij en toch zover weg :(
pi_113982274
Pfff wat een gedoe CherryAyden!
had je anders zelf wel genoeg woonduur gehad? Of was het een spoedwoning?
pi_113987924
Ja het was een spoedwoning!
pi_113987932
quote:
0s.gif
Op dinsdag 3 juli 2012 10:47 schreef Young_David het volgende:

Jeetje, Slecht zeg!
Geen vraag? Onzin! (oud)Jongeren willen juist graag in portiekwoningen wonen deze zijn knus en gezellig.
Ik woon in een Klooienberglaan portiekflat deze wouden ze eerst ook slopen en huurders hebben destijds gezamelijk bezwaar gemaakt. En kozen ze voor een renovatie (wel budget) de muren zijn nog orgineel, dus geen nieuwe muren met stopcontacten netjes weggewerkt maar wel keuken toilet complete cv installatie HR++ glas. En nu ziet de woningbouw al een paar jaar hier zit goud in en verkopen ze 1 voor 1 voor rond de 125.000.

Kijk eens naar de hogenkampseweg en die buurt erachter. Of de Ruusbroeckstraat Hornstraat enz.
Waren ook allemaal heel slecht onderhouden alles orgineel en waren ook huurwoningen of de Beethovenlaan portiekflatjes in Holtenbroek ze zijn nu heel goed onderhouden door kopers.
Nu zie je ze regelmatig in orginele staat in de verkoop voor rond de 100.000 euro.
Daar slopen ze toch ook niet? SWZ lijkt wel de enige die fan van het slopen is :(
Als SWZ deze woningen per stuk gaat verkopen voor bijv 70.000 euro en kopers stoppen er 15.000 euro erin aan dubbelglas CV keuken enz. heb je een hele mooie woning.
Woningen hebben 3 slaapkamers van zon gemiddeld 8/11 m2 woonkamer van 18m2, leuk om te starten.

Kijk dan bijv naar openbaar belang de rembrandtflat was ook 50 jaar oud en haast toe aan sloop. Stop er een hoop geld in en ze kunnen weer 40 jaar mee. En bekijk het resultaat nu? Heel mooi en modern. Elke keer als ik erlangs rij denk ik wauw dat noem ik renoveren!

Wat ik me wel afvraag wat de toekomst is van de Middelweg flatjes van DeltaWonen deze verkennen ook grotendeels in orginele jaren 50/60 staat.
Net als de Palestrinalaan flats deze vind ik wel echt oerlelijk laaste renovatie was begin jaren 80. en sindsdien hebben ze er niks meer aan gedaan.
Interessant he ?
pi_113993004
quote:
0s.gif
Op maandag 9 juli 2012 21:45 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Jeetje, Slecht zeg!
Geen vraag? Onzin! (oud)Jongeren willen juist graag in portiekwoningen wonen deze zijn knus en gezellig.
Ik woon in een Klooienberglaan portiekflat deze wouden ze eerst ook slopen en huurders hebben destijds gezamelijk bezwaar gemaakt. En kozen ze voor een renovatie (wel budget) de muren zijn nog orgineel, dus geen nieuwe muren met stopcontacten netjes weggewerkt maar wel keuken toilet complete cv installatie HR++ glas. En nu ziet de woningbouw al een paar jaar hier zit goud in en verkopen ze 1 voor 1 voor rond de 125.000.

Kijk eens naar de hogenkampseweg en die buurt erachter. Of de Ruusbroeckstraat Hornstraat enz.
Waren ook allemaal heel slecht onderhouden alles orgineel en waren ook huurwoningen of de Beethovenlaan portiekflatjes in Holtenbroek ze zijn nu heel goed onderhouden door kopers.
Nu zie je ze regelmatig in orginele staat in de verkoop voor rond de 100.000 euro.
Daar slopen ze toch ook niet? SWZ lijkt wel de enige die fan van het slopen is :(
Als SWZ deze woningen per stuk gaat verkopen voor bijv 70.000 euro en kopers stoppen er 15.000 euro erin aan dubbelglas CV keuken enz. heb je een hele mooie woning.
Woningen hebben 3 slaapkamers van zon gemiddeld 8/11 m2 woonkamer van 18m2, leuk om te starten.

Kijk dan bijv naar openbaar belang de rembrandtflat was ook 50 jaar oud en haast toe aan sloop. Stop er een hoop geld in en ze kunnen weer 40 jaar mee. En bekijk het resultaat nu? Heel mooi en modern. Elke keer als ik erlangs rij denk ik wauw dat noem ik renoveren!

Wat ik me wel afvraag wat de toekomst is van de Middelweg flatjes van DeltaWonen deze verkennen ook grotendeels in orginele jaren 50/60 staat.
Net als de Palestrinalaan flats deze vind ik wel echt oerlelijk laaste renovatie was begin jaren 80. en sindsdien hebben ze er niks meer aan gedaan.
De 2 flats van deltawonen aan de palestrinalaan worden nou onderhanden genomen. Ze worden geschilderd. De galerij wordt opgeknapt en de balkons ook. Ik hoorde van iemand van deltawonen zeggen dat er nog meer staat te gebeuren de komende jaren.
*poef* nu is het weg
pi_114161970
Wordt onderhand tuureluurs van die Dieze woningen die continu te huur staan in de spoedmodule. Iedereen wil/moet daaruit de komende jaren maar ze gooien ze gewoon opnieuw in de verhuur. Heb al twee weken geen fatsoenlijke woning in de spoedmodule gezien!
pi_117191511
En, iedereen de mail van De Woningzoeker al gelezen? Er gaat best een hoop veranderen, zeker met betrekking tot de spoedmodule. Die woningen zijn straks alleen nog maar beschikbaar voor mensen uit Zwolle, Kampen, IJsselmuiden en de kleine kernen er om heen en je moet minimaal een jaar in de plaats wonen. Ben heel benieuwd of het iets gaat opschieten. Verder een hoop info in de mail die ik nog even op me in moet laten werken.
I reject reality and substitute my own
pi_117192561
Vooral voor de spoedmodule belangrijk, dat is echt een lotto tegenwoordig.
pi_117192975
quote:
0s.gif
Op maandag 9 juli 2012 23:16 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

De 2 flats van deltawonen aan de palestrinalaan worden nou onderhanden genomen. Ze worden geschilderd. De galerij wordt opgeknapt en de balkons ook. Ik hoorde van iemand van deltawonen zeggen dat er nog meer staat te gebeuren de komende jaren.
Deltawonen zit anders behoorlijk op de centen. :P Wij hadden hier buitenschilderwerk(gewoon standaard onderhoud) en toen bleek dat er rotte delen zaten bij de balkons(huizen zijn 25 jaar oud en aan het einde afgeraffeld doordat de aannemer failliet ging) en dat dat eerste vervangen moest worden voordat er geschilderd ging worden door het schildersbedrijf....moeilijk dat ze deden want dat kostte geld :') Stonden er ineens onaangekondigd timmermannen voor mijn deur en daarna, weer onaangekondigd waren de schilders terug....handig aangezien hier zo'n beetje iedereen overdag afwezig is. _O- Ik geloof dat we de nieuwe wc en badkamer voorlopig wel kunnen vergeten. ;(
Optimist tot in de kist
pi_117202058
Leuke mail over de woningzoeker, hartstikke fijn!
Nu nog extra punten bij elke reactie die je doet.
pi_117324350
Nou, sinds de spoedmodule is geïntroduceerd heb ik braaf elke keer gereageerd...

..nu is het zover. We zijn op 1 geëindigd (!!) *O*

Nu zien hoe het verder gaat. Accepteren doen wij 'm zeker, dat kan ik nu al zeggen zonder m gezien te hebben..!
pi_117326650
Gefeliciteerd Hitomi!
pi_122554227
quote:
0s.gif
Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef CherryAyden het volgende:
@Kaatjejannie, ik blijf ook weg, daarom reageer ik niet op huizen daar ;). Je hoeft ook niet zo boos te doen, het is gewoon een gevoel dat ik liever ergens anders woon. Kan toch? Al zou ik trouwens best in het nieuwe gedeelte van Holtenbroek willen wonen hoor! Heb laatst nog gereageerd op een woning aan de Obrechtstraat.

@Zwolseboy, je hebt gelijk hoor bij die Markes is weinig groen, maar ik woon in huurwoning in de van Yrtebelt, waar wel veel groen is. Ik keur flatjes die minder goed zijn niet af, likje verf doet wonderen, als ze maar in een voor mij acceptabele straat staan.
Ik weet het klinkt allemaal echt mega dubbel, aan de ene kant wil ik gauw een woning, aan de andere kant wil ik niet alles accepteren wat er aangeboden wordt. Maar zoals ik al eerder zei: ik kan het hier nog wel even uitzingen, dus zolang de situatie houdbaar is reageer ik liever op woningen die me echt leuk lijken.

Al moet ik wel zeggen dat door de meningen van jullie hier ik toch meer nieuwsgierig ben naar de woningen in holtenbroek.
tyf lekker op hier man we moeten geen verwende meisjes zoals jou hier en door holtenbroek 1 al die klote kloopwoningen is de wijk sowieso al verpest dat er van die bange mensen als jou hier komen wonen ga lekker in een boerendorp wonen ofzo als je zo je kind opvoed word ie straks net zo bang als jou
pi_122554319
quote:
0s.gif
Op donderdag 27 september 2012 19:43 schreef Hitomi het volgende:
Nou, sinds de spoedmodule is geïntroduceerd heb ik braaf elke keer gereageerd...

..nu is het zover. We zijn op 1 geëindigd (!!) *O*

Nu zien hoe het verder gaat. Accepteren doen wij 'm zeker, dat kan ik nu al zeggen zonder m gezien te hebben..!
succes ik heb ook mooie osso al tijdje maar niet via woningzoeker duur facking lang
pi_124085552
quote:
0s.gif
Op woensdag 6 februari 2013 15:44 schreef Gulmez het volgende:

[..]

tyf lekker op hier man we moeten geen verwende meisjes zoals jou hier en door holtenbroek 1 al die klote kloopwoningen is de wijk sowieso al verpest dat er van die bange mensen als jou hier komen wonen ga lekker in een boerendorp wonen ofzo als je zo je kind opvoed word ie straks net zo bang als jou
Ach je hebt ook gelijk hoor, asos zoals jij vind je natuurlijk overal. Niet alleen in Holtenbroek.
pi_124086183
Gefeliciteerd trouwens Hitomi!!! Bevalt het huisje een beetje?
pi_124089387
quote:
0s.gif
Op vrijdag 15 maart 2013 12:00 schreef CherryAyden het volgende:
Gefeliciteerd trouwens Hitomi!!! Bevalt het huisje een beetje?
Dank je wel!

Ik zit er nu sinds half oktober in en het bevalt me zeer goed! :) Voorheen zat ik in een zolderappartementje met 1 slaapkamer met een veel en veel te hoge prijs.

Nu heb ik een appartementje dat twee keer zo groot is, heeft 3 slaapkamers en ein-de-lijk een buitenruimte (balkon). In de zomer ging ik in het vorige huisje half dood wegens dat het binnen warmer werd dan 35°C (terwijl het buiten 20-25 was...)

Ik weet nu natuurlijk nog niet hoe warm dit huisje wordt, maar ik kan dan in ieder geval m'n balkon op vluchten!

Alleen de slaapkamer en de woonkamer zijn tot nu toe echt af (op de plinten na). De keuken en badkamer functioneren, maar er moet nog wel wat aan gedaan worden.

We doen nu iedere maand een beetje, wanneer we wat geld overhebben. :) We zijn er echt heel erg blij mee!

Hoe is het met jouw zoektocht?
pi_124200980
quote:
0s.gif
Op vrijdag 15 maart 2013 13:26 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Dank je wel!

Ik zit er nu sinds half oktober in en het bevalt me zeer goed! :) Voorheen zat ik in een zolderappartementje met 1 slaapkamer met een veel en veel te hoge prijs.

Nu heb ik een appartementje dat twee keer zo groot is, heeft 3 slaapkamers en ein-de-lijk een buitenruimte (balkon). In de zomer ging ik in het vorige huisje half dood wegens dat het binnen warmer werd dan 35°C (terwijl het buiten 20-25 was...)

Ik weet nu natuurlijk nog niet hoe warm dit huisje wordt, maar ik kan dan in ieder geval m'n balkon op vluchten!

Alleen de slaapkamer en de woonkamer zijn tot nu toe echt af (op de plinten na). De keuken en badkamer functioneren, maar er moet nog wel wat aan gedaan worden.

We doen nu iedere maand een beetje, wanneer we wat geld overhebben. :) We zijn er echt heel erg blij mee!

Hoe is het met jouw zoektocht?
Ooh dat is fijn zeg, dat het goed bevalt! En ach dat er wat aan moet gebeuren: je zit er in elk geval! Welk huisje was het eigenlijk?

Hier tot nu toe nog geen geluk gehad, helaas :( Hoogste positie ooit was 4de, maar toen nam nummer 1 hem gewoon. Het was hopeloos en het blijft hopeloos ;)
  maandag 10 juni 2013 @ 19:45:22 #172
405313 Feyenoordgirl010
woningzoeker met spoed
pi_127630717
Ik sta sinds vandaag ingeschreven bij woningzoeker voor een spoedwoning in Zwolle.
Mijn vriend komt er zelf vandaan.
Alleen bij mij is het wel heel anders.
Ik stond op 5 december 2011 op straat.
Heb weken in de barre winter op straat rond gezworven.
Was opgevangen door Portaal, maar werd na 1½ week zonder pardon op straat gezet.
Ik moest het maar zien waar ik terecht kon.
Bij de nachtopvang ging niet, want dan moet je wel verslaafd zijn, en dat ben ik niet.

Nu is het zo dat gemeente Eindhoven in maart 2012 had uitgeschreven.
Dus als ware leef ik illegaal in nederland.
Sta bij geen 1 gemeente ingeschreven, want dan vragen ze naar een vaste woonadres, en dat heb ik niet.

Nu dat ik heb gelezen, dat het wel jaren kan duren voordat men een woning kan krijgen via de spoedformule, vraag ik mij dan eigenlijk af, waarom het dan spoedformule heet????

Want bij mij betekend toch spoed, meteen, dringend, meteen, zsm.... ja tog!!!!
pi_127648824
quote:
0s.gif
Op maandag 18 maart 2013 12:15 schreef CherryAyden het volgende:

[..]

Ooh dat is fijn zeg, dat het goed bevalt! En ach dat er wat aan moet gebeuren: je zit er in elk geval! Welk huisje was het eigenlijk?

Hier tot nu toe nog geen geluk gehad, helaas :( Hoogste positie ooit was 4de, maar toen nam nummer 1 hem gewoon. Het was hopeloos en het blijft hopeloos ;)
Het was een van de flats in de Aa-landen. Ik zit hier heerlijk. Vanaf een uur of 15:00 de middag/avondzon op mijn balkon. Genieten!

Gewoon doorzetten! Ik heb samen met mijn vriend anderhalf jaar iedere week opnieuw een poging gedaan voor we prijs hadden. Geen enkele muur is recht, maar oh wat ben ik blij! :Y

quote:
0s.gif
Op maandag 10 juni 2013 19:45 schreef Feyenoordgirl010 het volgende:
Ik sta sinds vandaag ingeschreven bij woningzoeker voor een spoedwoning in Zwolle.
Mijn vriend komt er zelf vandaan.
Alleen bij mij is het wel heel anders.
Ik stond op 5 december 2011 op straat.
Heb weken in de barre winter op straat rond gezworven.
Was opgevangen door Portaal, maar werd na 1œ week zonder pardon op straat gezet.
Ik moest het maar zien waar ik terecht kon.
Bij de nachtopvang ging niet, want dan moet je wel verslaafd zijn, en dat ben ik niet.

Nu is het zo dat gemeente Eindhoven in maart 2012 had uitgeschreven.
Dus als ware leef ik illegaal in nederland.
Sta bij geen 1 gemeente ingeschreven, want dan vragen ze naar een vaste woonadres, en dat heb ik niet.

Nu dat ik heb gelezen, dat het wel jaren kan duren voordat men een woning kan krijgen via de spoedformule, vraag ik mij dan eigenlijk af, waarom het dan spoedformule heet????

Want bij mij betekend toch spoed, meteen, dringend, meteen, zsm.... ja tog!!!!
Je zit in een vervelende situatie!

Ze hadden er misschien beter een andere naam aan kunnen geven.

Er zit namelijk een verschil tussen urgentie en de spoedmodule.

Wanneer je een urgentieverklaring hebt dan wordt er achter de schermen voor jou gezocht naar een passende woning. Je ziet in de lijst met toegewezen woningen ook wel bemiddelingsmodule staan. Hierbij heb je weinig tot geen zeggenschap over wat voor woning dat wordt.

Wanneer je reageert op de spoedmodule betekent het dat je niet tien jaar op je inschrijfduur hoeft te wachten. Jammer genoeg is de volgorde hierin geheel willekeurig. De ene persoon heeft bij de eerste keer reageren zijn woning, de andere doet er een jaar over.

Toch is een woning krijgen in één jaar een stuk sneller dan wachten op die tien jaar inschrijfduur. Vandaar dat ze het de spoedmodule genoemd hebben.

Ik hoop dat je snel wat hebt!
pi_128054136
Eindelijk! Vorige week op 1 geëindigd. Ik kon het niet geloven! Dus vanaf 4 juli een eigen plek voor mij en mijn zoontje :)
pi_128057634
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 juni 2013 21:43 schreef CherryAyden het volgende:
Eindelijk! Vorige week op 1 geëindigd. Ik kon het niet geloven! Dus vanaf 4 juli een eigen plek voor mij en mijn zoontje :)
Jaaa! *O* Super, wat fijn om te horen! *O*

Wat voor een stekje heb je gevonden (als ik vragen mag?)
pi_128250140
In Zwolle Zuid, een van de Markes. Superklein maar fijn! Uiteindelijk dus iets langer dan twee jaar gereageerd. Ik zat bij het intake gesprek en die vrouw vertelde me dat ze die week iemand een huishad verhuurd die welgeteld 1 dag ingeschreven stond! Ongelofelijk!
pi_128256377
quote:
0s.gif
Op dinsdag 25 juni 2013 19:48 schreef CherryAyden het volgende:
In Zwolle Zuid, een van de Markes. Superklein maar fijn! Uiteindelijk dus iets langer dan twee jaar gereageerd. Ik zat bij het intake gesprek en die vrouw vertelde me dat ze die week iemand een huishad verhuurd die welgeteld 1 dag ingeschreven stond! Ongelofelijk!
:{ Dat meen je? Daar krijg je moordneigingen van :{
pi_128857813
Zo, ik ga me weer op de Zwolse woningmarkt begeven. Sta nu nog ingeschreven als student, dus mag op een hoop woningen niet reageren. Binnenkort zal mijn inschrijving wijzigen (helaas niet omdat ik ben afgestudeerd }:| ).

Heb dus totaal geen zicht meer op de spoedmodule. Eind vorig jaar is aangepast dat alleen mensen uit Zwolle (en wat dorpen in de omgeving geloof ik) op de spoedmodule mogen reageren. Wordt er nog altijd door heel veel mensen gereageerd of is dat minder geworden? Ik heb daar totaal geen zicht op, omdat ik ingelogd de mededeling krijg "U kunt niet op deze woning reageren. Deze woning is niet bestemd voor studenten".
Live for now, forget forever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop