abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104006511
Hallo andere woningzoekenden.
Ik sta nu nog maar 2 jaar ingeschreven bij de woningzoeker Zwolle.
Reageren via de wensmodule heeft voor mij de komende 6-8 jaar geen zin.
Maar ben toch dringend op zoek naar woonruimte in zwolle. Ik werk er fulltime.
Ik probeer nu zo'n 3 maanden elke week 2 reacties uit te hebben staan via de spoedmodule. Tot op heden heb ik nog geen geluk gehad hierin.
Ik ben op zoek naar andere mensen in zwolle die via de spoedmodule een woning proberen te krijgen. Wat zijn jou ervaringen tot nu toe.
Ook zou ik graag willen weten als het mensen is gelukt een spoedwoning te bemachtigen,en hoe lang dit voor hen heeft geduurt.

Groetjes
pi_104007660
Spoed krijg je sowieso niet alleen omdat je daar werkt. Zijn er nog andere dingen waarom jij denkt dat je er recht op hebt?
pi_104010577
In zwolle is de spoedmodule voor iedereen die toch graag snel een woning zou willen in zwolle maar nog te weinig inschrijftijd heeft opgebouwd om in aanmerking te komen voor een wens woning. Iedereen die op een spoedwoning reageerd heeft evenveel kans, de spoedwoningen worden namelijk verloot. Door de spoedmodule is het urgentie beleid afgeschaft via de woningzoeker.
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:27:18 #4
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104011187
Heb hetzelfde probleem, reageren is hopeloos... Als je echt haast hebt zou je de swz kunnen bellen voor tijdelijke bewoning...
pi_104011804
Wat is hier mis mee ???

http://www.funda.nl/huur/zwolle/
Jeroentje.
pi_104012106
Heeft geen zin daar hebben ze die spoedmodule voor bedacht, als je echt haast hebt kun je volgens hun toch snel een woning hebben via die weg. En een tijdelijke woning is ook maar weer tijdelijk , want wat als er aan dat tijdelijke een eind komt......
Ben bijna 29 nu en woon sinds een jaar of twee noodgedwongen weer bij mijn ouders, ( relatiebreuk) Heb sinds een klein jaar nu een vaste fulltime baan in zwolle dus zou er graag willen wonen, maar ja zo zijn er nog duizenden anderen met mij......
In het dorp bij mijn ouders sta ik ook ingeschreven hoor maar ja daar krijgen mensen die een economische verbinding hebben met dat dorp voorrang en tja ik werk niet in dat dorp maar in zwolle....duss
En jij koele ook op zoek naar een woning in zwolle...
pi_104012365
Huren via een makelaar is zoveel duurder dan een sociale hurwoning. Heb via direct wonen op een aantal huizen gereageert en kreeg de mededeling dat ik kon huren tot max. 480 euro per maand en om nou op mijn 29ste in een studentenkeet te gaan wonen zie ik niet zitten, misschien was dat een optie geweest als ik 10 jaar jonger was geweest.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:04:29 #8
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104012576
Beetje dezelfde situatie, woon nu in een appartement met een tijdelijk contract. Reageer wel op de woningzoeker, maar het is treurig om te zien op welke plek je staat, huizen in de wens gaan vaak pas weg boven de 3000 dagen woonduur, das bijna 10 jaar!
pi_104012879
ja echt niet normaal dat de inschrijftijd voor de wenswoningen gemiddeld 10 jaar is toch...Op die manier kom je nooit aan en huis.Met de spoedmodule is het maar net geluk hebben denk ik. De ene keer eindig je vet onder aan de lijst en de andere keer ben je net de derde ofzo heel frustrerend. En soms staan er spoedwoningen bij waar echt niet wil wonen zoals die onzelfstandige eenheden enzo, maar ja heel vaak zitten er huisjes bij waar je prima kan wonen.....
Hoop toch echt dat ik binnen nu en een maand geluk heb...verwacht het ook echt niet eerder....Hoe lang ben jij al op zoek?
pi_104012946
HAHAHA ik bedoel binnen nu en een JAAR. Een maand is wel heel onrealistisch he haha
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:15:50 #11
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013019
Heb nu 1100 dagen...
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:18:01 #12
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013092
En idd een maand wordt spannend, al heb je in de spoedmodule weg gewoon kans... Die flatjes in de minervalaan en daanaast zijn best prima en ondergaan zelfs een opknapbeurt op t moment, gewoon dom blijven reageren ;)
pi_104013131
Heb dr 750....nog lang niet genoeg dusss
pi_104013269
Precies gewoon blijven reageren hoe activer hoe beter. Je moet toch een keertje geluk hebben toch? net als elk ander....Je komt vanzelf een keer aan bod denk ik maar zo, lijkt me stug dat een spoedmodule ook 10 jaar moet duren. Het heet niet voor niets een spoedmodule dan moeten ze de naam ook eer aan doen toch haha
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:30:14 #15
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013564
T ligt er een beetje aan hoeveel mensen er reageren, laatste spoed waren 240 reacties, kans van 1op240 is groter dan de kans op de lotto hoofdprijs... Maar echt opschieten doet het niet natuurlijk... Die hoofdprijs zou trouwens ook een prima oplossing zijn ;)

In welk gat rond zwolle bivakeer je nu dan?
pi_104013728
In dalfsen. Is op zich prima, maar ja bij mijn ouders, het zijn lieverds maar zou toch maar al te graag mijn eigen huisje hebben.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:36:56 #17
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104013823
Ah, t mooie Dalfsen!

kan het me helemaal voorstellen hoor... Het is ook niet de relatie die je met je ouders hoort te hebben op je 29e... Helemaal niet als je al uit huis geweest bent... Maandag 1200 uur, nieuwe kansen...
pi_104013985
Nee precies, daarom. Maar ja nu voor de nood heb ik wel een dak boven mijn hoofd.
Inderdaad Maandag 12.00 uur nieuwe ronde, nieuwe kansen haha.
pi_104014055
ik heb met het oude systeem ruim twee jaar punten gespaard en had toen een eengezinswoning in dé vinexwijk van Zwolle.
Daarvoor via Deltawonen een jaar tijdelijk gehuurd, kon altijd snel terecht.

(dat was dus zonder spoed, urgentie oid)

[ Bericht 11% gewijzigd door microgids op 05-11-2011 22:43:07 (toevoeging) ]
pi_104014189
Via een soortgelijke regeling (die onlangs is gestopt) heb ik in het Gooi een appartementje weten te bemachtigen. Het is gewoon een loterij, dus een kwestie van een beetje geluk hebben. Ik was toen nummer 4 volgens mij. Nummer 1 en 2 konden niet door het uitgeleefde hok van de vorige bewoner heen kijken. Toen werden de nummers 3 t/m 7 uitgenodigd voor een groepsbezichtiging, maar daar kwam nummer 3 niet opdagen. En toen was het dus mijn beurt om te beslissen.
pi_104014229
Delta wonen in zwolle valt nu onder de woningzoeker. Ik denk dat die 10 jaar inschrijf tijd die je nu nodig hebt komt omdat mensen niet meer snel kopen maar willen huren in deze fijne tijd van bezuiniging.....Een hypotheek krijg je nu in deze tijd niet meer zo snel en al zeker niet in je eentje.
pi_104014287
Ik hou gewoon de goeie spoed derin haha.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:51:49 #23
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104014408
Er zit niet veel anders op.

(of een tijdelijke woning aannemen en blijven reageren, ben je wel weer een jaar of 2 verder...)
pi_104020952
Sinds de nieuwe Woningzoeker en dus de Spoedmodule is geïntroduceerd reageer ik wekelijks op zo veel mogelijk spoedwoningen die er beschikbaar zijn, met uitzondering van enkele locaties. In bepaalde wijken wil je namelijk nog niet dood gevonden worden ;)

Tot nu toe ben ik op plaats 3 en 4 terechtgekomen, maar die plaatsen gaan je toch niet helpen. Bij een Wensmodule-woning zou je misschien nog kans maken, als de eerste twee afzeggen, maar bij een Spoedwoning zul je dat niet snel zien gebeuren, doordat er een boete aan vast zit waardoor je 3 maanden lang nergens meer op mag reageren als je een spoedwoning weigert.

Ik ben echter benieuwd in hoeverre zij deze quote waar kunnen maken:
quote:
We bieden steeds zoveel spoedwoningen aan dat 66% van de mensen die alle kansen benutten om een spoedwoning te krijgen, na een half jaar een woning heeft.
  zondag 6 november 2011 @ 07:51:01 #25
12079 koele
The Koeler, the better
pi_104022185
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 02:28 schreef Hitomi het volgende:

Ik ben echter benieuwd in hoeverre zij deze quote waar kunnen maken:

[..]

Om te beginnen zijn we nu met z'n drieën voor een steekproefje ;)
pi_104023105
Ik hoop in ieder geval dat het niet lang meer duurt voor mij. :) Momenteel huur ik particulier, dus zwaar overpriced. Daarnaast is het klein en heb zit ik direct onder het dak, dus overal schuine muren, ik kan eigenlijk nergens een kast tegenaan zetten.
  zondag 6 november 2011 @ 11:51:58 #27
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_104025067
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 07:51 schreef koele het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn we nu met z'n drieën voor een steekproefje ;)
count us in! Wij hebben tot 31 januari om iets nieuws te vinden, anders staan we op straat!
pi_104025077
Ik en mijn vriend staan nu 1400 dagen ingeschreven en staan steeds op plek 35 ongeveer. Frustrerend

Is het niet een idee om te kijken naar iets in omgeving zwolle? Kampen? IJsselmuiden?
pi_104027174
Leuk he huren.........
Bij koopwoningen ontaard de discussie altijd dat je vast zit, je huis moet zien te verkopen als je een ander op het oog hebt, enz, enz.
Eigenlijk zijn er alleen maar nadelen aan kopen en voordelen aan huren.

Mooi voordeel 4 jaar wachten op een huis. :?
pi_104028027
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:55 schreef klipper het volgende:
Eigenlijk zijn er alleen maar nadelen aan kopen en voordelen aan huren.

Mooi voordeel 4 jaar wachten op een huis. :?
25 jaar geleden kocht ik m'n eerste huis, tegen alle adviezen van familie, kennissen en collega's in. "Je moet eerst een tijd gehuurd gaan zitten, dan kan je lekker sparen voor je eigen huis" was het devies.

Huren (in Arnhem) betekende inderdaad op een wachtlijst staan om vervolgens in een griebusbuurt (Malburgen, Klarendal) terecht te komen.

Ik kocht toen voor ruim één ton (guldens) en heb het huis later voor het 4,5-voudige verkocht. Maar goed, ieder z'n ideeën, ik heb weinig meer met goedbedoelde adviezen van een ander.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104111155
Het lijkt me sterk dat mensen met uistluitend een economische binding in je dorp voorrang hebben op mensen met een sociale binding, in een hoop dorpen hebben mensen met een sociale binding juist voorrang op ieder ander.
Je "verliest" het dan alleen van mensen met een sociale en een economische binding.
Syl moet winnen!
pi_104111811
Spoedwoningen heb ik twee keer op gereageerd denk ik. Een keer ergens in de 100 geindigd, en een keer in de 400.... Tot zover de spoedwoningen...

De flatjes aan de minervalaan zijn wel leuk ja, de renovatie ook... behalve als je er in woont (in ons geval). We zijn op zoek naar iets groters, eengezinswoning e.d.
Helaas niet de goede contracten om geld te kunnen lenen om te kopen. Particulier is ook net te duur.

We zitten nu bijna op 2100 dagen... hoogste plaats geëindigd is 29.
pi_104111913
Trouwens... als je het een beetje goed bekijkt (en er zijn genoeg woningen) kun je op 10 woningen per week reageren. Elke dag 2.
Maar in de praktijk zijn er niet genoeg woningen, en niet elke keer twee geschikte die op dezelfde dag aflopen, waardoor je op twee nieuwe kunt reageren die een dag later aflopen..
pi_104129454
Ik probeer altijd wel een reactie uit te hebben staan op een spoedwoning. Maar ja ondanks spoed je reageert ook niet op alles. Sommige spoedwoningen zijn echt voor studenten of hebben maar 1 slaapkamer. Dat heb ik nu ook. dus dat heeft geen zin om dr op te reageren dan kan ik net zo goed blijven waar ik ben. Maar ja er staat bijna altijd wel een goede woning op om te reageren.
Ik hou er gewoon rekening mee dat ik het komende jaar nog wel niets zal krijgen, dan kan het altijd meevallen, in de tussen tijd blijf ik natuurlijk reageren en wie weet heb ik geluk....dat is alles wat je kan doen. Maar ja dat is natuurlijk anders voor de mensen die binnen een bepaalde tijd woonruimte moeten hebben doordat ze bijv. hun huidige woonruimte uit moeten.
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:50:57 #35
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_104130923
Maar moet je echt perse in Zwolle wonen dan? Is er niet iets in een van die dorpjes er omheen? Vaak kun je als je een klein beetje extra reistijd accepteert ineens voor -in verhouding- een prikkie heel leuk wonen :)

Wat is je budget eigenlijk per maand?
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:09:39 #36
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104131802
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:51 schreef SplashO het volgende:

[..]

count us in! Wij hebben tot 31 januari om iets nieuws te vinden, anders staan we op straat!
Zou je dan niet ergens een antikraak pandje regelen? Is misschien niet het Hilton, maar dan heb je tenminste een dak boven je hoofd en heb je iets meer tijd om wat permanenters te zoeken.
pi_104131861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:13 schreef Marisa1982 het volgende:
Ik probeer altijd wel een reactie uit te hebben staan op een spoedwoning. Maar ja ondanks spoed je reageert ook niet op alles. Sommige spoedwoningen zijn echt voor studenten of hebben maar 1 slaapkamer. Dat heb ik nu ook. dus dat heeft geen zin om dr op te reageren dan kan ik net zo goed blijven waar ik ben. Maar ja er staat bijna altijd wel een goede woning op om te reageren.
Ik hou er gewoon rekening mee dat ik het komende jaar nog wel niets zal krijgen, dan kan het altijd meevallen, in de tussen tijd blijf ik natuurlijk reageren en wie weet heb ik geluk....dat is alles wat je kan doen. Maar ja dat is natuurlijk anders voor de mensen die binnen een bepaalde tijd woonruimte moeten hebben doordat ze bijv. hun huidige woonruimte uit moeten.
Waarom zet je de filter dan niet aan? Studentenwoningen kun je uitzetten, je kan aanzetten dat hij vanaf 2 slaapkamers zoekt. En dat filter onthoudt hij dus je hoeft niet iedere keer opnieuw te zoeken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:11:30 #38
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104131883
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:13 schreef blomke het volgende:

[..]

25 jaar geleden kocht ik m'n eerste huis, tegen alle adviezen van familie, kennissen en collega's in. "Je moet eerst een tijd gehuurd gaan zitten, dan kan je lekker sparen voor je eigen huis" was het devies.

Huren (in Arnhem) betekende inderdaad op een wachtlijst staan om vervolgens in een griebusbuurt (Malburgen, Klarendal) terecht te komen.

Ik kocht toen voor ruim één ton (guldens) en heb het huis later voor het 4,5-voudige verkocht. Maar goed, ieder z'n ideeën, ik heb weinig meer met goedbedoelde adviezen van een ander.
Momenteel is de situatie wel een beetje anders he? :')

Al word huren er ook niet bepaald goedkoper op... ;(
pi_104153002
Doen bij jullie de plattegronden het trouwens?
pi_104153649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:56 schreef Kekaa het volgende:
Doen bij jullie de plattegronden het trouwens?
BIj mij niet, ik heb chrome. Bij mijn vriend wel, die gebruikt firefox
  woensdag 9 november 2011 @ 13:21:57 #41
139770 Miasan
Roemer has it
pi_104158861
Niet alle makelaars hebben rare inkomenseisen of alleen maar dure huizen, er zijn ook particulieren. Probeer in krantjes te kijken en zoek de websites op van alle makelaars in Zwolle, veel van die makelaars bemiddelen namelijk voor particulieren (tijdelijk en voor onbepaalde tijd). Laat ze weten dat je wat zoekt en houdt hun websites in de gaten, bel ze zodra je een woning ziet etc. In het begin merk je dat je achter de feiten aan loopt (alles is al verhuurd) maar na verloop van tijd zou je toch iets leuks moeten kunnen bemachtigen dat betaalbaar is en niet tijdelijk.

Dat is in elk geval mijn ervaring met de particuliere huurwoningmarkt. Niet in Zwolle though. Hoop dat je wat aan de tips hebt.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_104159117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:27 schreef wc-eendjuh het volgende:

[..]

BIj mij niet, ik heb chrome. Bij mijn vriend wel, die gebruikt firefox
Ik heb ook chrome, maar eerst deden ze het wel. Sinds een paar weken niet meer.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:23:27 #43
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104172632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik heb ook chrome, maar eerst deden ze het wel. Sinds een paar weken niet meer.
Bij mij doen de kaarten het thuis in chrome wel, op school niet. Blijkbaar ligt het aan de verbinding of iets in de beveiliging.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:55:55 #44
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_104174390
Waar is TS eigenlijk gebleven?
  woensdag 9 november 2011 @ 20:04:08 #45
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_104174931
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:55 schreef TR08 het volgende:
Waar is TS eigenlijk gebleven?
Tentje op het beursplein?

Ik kon het niet laten :')
pi_104194494
Is voor ons weer niet gunstig.
pi_104200011
Omdat er dan weer meer mensen gaan reageren bedoel je? Dan duurt het nog wel langer inderdaad.

Voor ons wel gunstig, want we zitten precies op die grens. En dat is dus te weinig voor particulier huren of kopen.
pi_104200343
Tegenwoordig heeft het echt geen zin meer om in de grote steden met SPOED ergens naar te zoeken, in de grote steden moet je al bijna vanaf je geboorte ingeschreven staan wil je en huis huren in de sociale sector.

Maar zoals eerder gevraagd, waarom perse in zwolle en niet in de omgeving, zodat je met de trein of bus alsnog snel in zwolle bent? vaak goedkoper en nog rustiger ook.

Wil je dat niet, dan heeft het ook echt geen zin om met spoed te zoeken, dan weet je gewoon dat je moet wachten
pi_104201265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:43 schreef Waarder het volgende:
Tegenwoordig heeft het echt geen zin meer om in de grote steden met SPOED ergens naar te zoeken, in de grote steden moet je al bijna vanaf je geboorte ingeschreven staan wil je en huis huren in de sociale sector.

Maar zoals eerder gevraagd, waarom perse in zwolle en niet in de omgeving, zodat je met de trein of bus alsnog snel in zwolle bent? vaak goedkoper en nog rustiger ook.

Wil je dat niet, dan heeft het ook echt geen zin om met spoed te zoeken, dan weet je gewoon dat je moet wachten
Ik denk niet dat je de vernieuwde woningzoeker helemaal snapt. :)

Je hebt twee modules voor sociale huurwoningen. De wensmodule en de spoedmodule.

Bij de wensmodule wordt er gekeken naar je inschrijfduur. Gemiddeld moet je zo'n 3000 dagen ingeschreven staan wil je kans maken om op de 1e plek te eindigen bij een woning. Sta je op de 1e plaats, dan mag je de woning bezichtigen en deze accepteren of weigeren. Daar is geen consequentie aan verbonden.

Bij de spoedmodule wordt er via de computer een nummer aan je naam gekoppeld wanneer de reactietermijn voorbij is. Bij de ene woning sta je op plaats 300, bij de andere op 10, en bij weer een andere op 50. Net zolang totdat het nummer 1 aan je wordt toegewezen. Ook dan mag je de woning bezichtigen en ook dan mag je accepteren of weigeren. Bij deze module zit er wel een consequentie aan vast: weiger je de woning, dan erken je geen spoed en krijg je een 'boete': je mag 3 maanden lang in geen enkele module meer reageren.

Iedereen mag reageren op spoedwoningen. Wil je bijvoorbeeld snel een andere woning omdat je huidige te klein begint te worden, de huurprijs te hoog is, je graag uit huis wilt, noem het maar op, dan kan dat. Er stond voordat de woningzoeker zijn nieuwe versie opende dat ze verwachtten dat er ongeveer zoveel aanbod zou zijn dat iemand die al zijn kansen zou benutten na 6 maanden een woning heeft.

Als je pas 1000 dagen inschrijftijd hebt, dan is dat erg fijn. Spoedwoningen zijn ook niet per definitie mindere woningen dan wenswoningen. Soms zie je twee appartementen uit dezelfde flat, waarbij de een in spoed staat en de ander in wens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')