abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122016350
Ahh, baas Clapton!
Heb hem live gezien (Nouja gezien, we hadden de laatste stoelen op de tribune ongeveer) en van wat ik kon horen (Was nogal een galmbak)klonk hij fantastisch.

Als hij weer naar NL komt ga ik er sowieso weer heen (Dan wel betere plaatsen natuurlijk)
pi_122019471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:17 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Is dat met of zonder Cream meegerekend?
Exclusief, heb het meer over de huidige Clapton.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:56:12 #53
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_122055310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:03 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Exclusief, heb het meer over de huidige Clapton.
Hmm ja. Ik vind m qua liedjes ook niet echt sterk nee.
pi_122060577
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:58 schreef Man_Made_God het volgende:
En voor de blues-fans: ga alsjeblieft luisteren naar het album wat hij eerder dit jaar heeft opgenomen met Wynton Marsalis. Ik heb Clapton in jaren niet zo goed horen zingen: rauw, wat perfect bij de (oude) blues past die gespeeld wordt.

Edit: Layla staat er ook op, en hoewel het album meer briljantjes heeft, is deze versie natuurlijk wel de.moeite waard:

Okee, Clapton is een gitarist, maar wat die drummer doet valt mij meteen op! Nice wat 'ie doet met z'n snaredrum. Wie is dat eiks, op drums?

edit: zit nu de 2e keer dat nummer te luisteren. Het klinkt toch wel erg 'blank'; té strak en té netjes. Blues hoort 'rauwer' te zijn :{
  zondag 27 januari 2013 @ 00:04:27 #55
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_122096012
Clapton is een held _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_122329026
Ik zit weer even naar Slowhand te luisteren.
pi_122329034
Overigens:

quote:
Eric Clapton kondigt nieuw album aan

NEW YORK - Eric Clapton komt 12 maart met een nieuw album.

Foto: AFP

Dat meldt de zanger en gitarist op zijn website.

Op Old Sock staan twee originele tracks. De rest van het album bevat covers van Claptons favoriete nummers, waaronder Born to Loose van Ray Charles, Lead Belly’s Goodnight Irene en de jazzklassieker All Of Me.

Op de cd doen ook gastartiesten als JJ Cale, Chaka Khan en Paul McCartney mee. Old Sock is het 21e studioalbum van Clapton. In 2010 bracht hij zijn laatste album uit, getiteld Clapton.

http://www.nu.nl/muziek/3(...)igt-nieuw-album.html
pi_129449633
Dat nieuwe album van Clapton ben ik nu aan het luisteren, wat mij als eerste opvalt. Het gitaarwerk is echt héél fijn.
Máááááárrrrrr:

Clapton maakt heel veel gebruik van Autotune/Pitch Correction op z`n stem.
Bij Still Got The Blues is het zelfs een beetje vervelend om te horen......
pi_129465262
Ik ben ook weer into Clapton de afgelopen dagen.

Zijn recente albums heb ik allemaal niet geluisterd, dus weet niet hoe hij nu klinkt eigenlijk.

Zijn gitaarwerk op dat live album (Live in the seventies) wat ik heb is heel fijn om naar te luisteren.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:24:15 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142922992
Nieuwe album The Breeze met allemaal liedjes van JJ Cale in samenwerking met o.a. Tom Petty, Mark Knopfler, Willie Nelson, John Mayer en Don White is wel aardig, maar wel een beetje veel country-rock.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142957379
Vind het nieuwe album heerlijk _O_
pi_143007044
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:33 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dit dus, volgens mij zong hij ''Tears in Heaven" voor zijn zoontje dat uit het raam gevallen was?
Klopt
pi_143007071
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:45 schreef Gatenkaas het volgende:
Sowieso is het materiaal van Derek and the Dominos een van z'n beste
Precies.
Layla and assorted love songs + Live in concert/Fillmore
pi_143007093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:19 schreef Jmsls het volgende:
Faalblues. Ga Howlin' Wolf, Robert Johnson, etc. luisteren
Vette BS. Howlin' Wolf en Robert Johnson zijn saai vergeleken met Derek & the Dominos.
pi_143007170
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:46 schreef Gewas het volgende:
Schopje voor dit topic.

Tijdje geleden een best of album van Eric Clapton gekocht, en een album met liedjes uit de jaren 70. Voelt zo relaxt om dit te luisteren.

Zal zo kijken of ik nog wat mooie opnames kan vinden.
Nog een nummer voor zijn overleden zoon

Ooit destijds 'live' op Mtv gezien toen zijn Unplugged voor het eerst werd uitgezonden met inleidende interviews. Helaas heb ik dat niet meer, maar ik weet nog dat ik het verhaal achter dit nummer echt heel intens vond. Nooit begrepen waarom dit nummer zo...verborgen is gebleven.

[ Bericht 11% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 03-08-2014 02:20:47 ]
pi_143007488
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:23 schreef Gewas het volgende:
Ik ben ook weer into Clapton de afgelopen dagen.

Zijn recente albums heb ik allemaal niet geluisterd, dus weet niet hoe hij nu klinkt eigenlijk.

Zijn gitaarwerk op dat live album (Live in the seventies) wat ik heb is heel fijn om naar te luisteren.
Dat live werk na Derek en Blind Faith is denk ik daarna wel 1 van zijn sterkste kanten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton_discography#Live_albums

Ik zat een tijdje terug ook deze te luisteren
http://en.wikipedia.org/wiki/461_Ocean_Boulevard#Deluxe_edition

Verder vind ik zijn solowerk-studioplaten een beetje... mager, terwijl hij toch al heel veel heeft gemaakt. Wel heeft hij soms hele goede nummers erop staan.
Ik probeer wel eens alles te luisteren van EC maar merk dat ik sommige periodes van hem echt heel saai vind en dus iedere keer maar weer oversla.
Alles voor Cream vind ik te saai.
Cream vind ik wel ok, maar irritant wanneer Jack Bruce zingt. Toch zou ik die live platen eens moeten gaan luisteren...maarja ik kan gewoon echt niet tegen Jack zijn stem.
Derek vind ik echt zijn toptijd, gewoon het meest intens en gepassioneerd.
Al die andere aparte projecten vind ik weer saai, muv Blind Faith, al...tsja... volgens mij vind ik de meeste nummers van die band gewoon bagger behalve Presence of the Lord. Dat vind ik echt weer EC op zijn top. Je gaf al een link afkostig van live 75 EC was here. Ik ben vergeten welke versie ik het beste vond, maar in ieder geval zijn er veel versies van en allemaal de moeite waard...dacht ik. :)
En dan solo... ja heel veel topnummers, maar nooit een hele plaat die in zijn geheel echt heel goed was. Bovendien verloor hij zijn passie ook behoorlijk en zal je daardoor ook reacties lezen dat zoiets als Wonderful Tonight te soft is en dat soort onzin (is gewoon goed hoor :) ) of dat hij niet boeiend genoeg is.
Vorig jaar zat ik mijn bandjes te selecteren/weggooien en kwam ik veel tapes van EC tegen. Zat veel live tussen, oa 24 nights en nog iets voor mij onbekends, maar ik schrok ervan hoe goed het was. Hij is dus als livemuzikant echt wel gerijpt. En ik maar denken dat hij live na mid-70's niet meer interessant genoeg was. jaja, Rainbow en EC was Here zijn heel goed, maar EC live in the 80's-90's is toch ook heel goed.... of word ik gewoon ouder en milder ??? :)
De ouderwetse studioplaten uit de jaren 70,80,90 heb ik nog, maar meer voor "de heb". De CD's vanaf The Cradle heb ik verkocht. Vooral al die covers etc vond ik niet boeiend genoeg voor de heb. Bovendien haat ik CD's :)
Het eerste wat ik van EC ooit hoorde was Time Pieces en tsja, als dat echt een originele album zou zijn ipv een compilatie, dan zou hij echt een top100 allertijden plaat gehad hebben. Gelukkig heeft EC meer pareltjes hoor. Wel merk ik dat ik meer geinteresseerd ben in EC's eigen werk dan al die covers of basic blues (daarvoor kan je echt beter het origineel luisteren).
pi_143007492
nou heb ik weer helemaal zin in de muziek van EC gekregen :)

(even zoeken wat ik wil opzetten)
pi_143009207
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat live werk na Derek en Blind Faith is denk ik daarna wel 1 van zijn sterkste kanten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Clapton_discography#Live_albums

Ik zat een tijdje terug ook deze te luisteren
http://en.wikipedia.org/wiki/461_Ocean_Boulevard#Deluxe_edition

Verder vind ik zijn solowerk-studioplaten een beetje... mager, terwijl hij toch al heel veel heeft gemaakt. Wel heeft hij soms hele goede nummers erop staan.
Ik probeer wel eens alles te luisteren van EC maar merk dat ik sommige periodes van hem echt heel saai vind en dus iedere keer maar weer oversla.
Alles voor Cream vind ik te saai.
Cream vind ik wel ok, maar irritant wanneer Jack Bruce zingt. Toch zou ik die live platen eens moeten gaan luisteren...maarja ik kan gewoon echt niet tegen Jack zijn stem.
Derek vind ik echt zijn toptijd, gewoon het meest intens en gepassioneerd.
Al die andere aparte projecten vind ik weer saai, muv Blind Faith, al...tsja... volgens mij vind ik de meeste nummers van die band gewoon bagger behalve Presence of the Lord. Dat vind ik echt weer EC op zijn top. Je gaf al een link afkostig van live 75 EC was here. Ik ben vergeten welke versie ik het beste vond, maar in ieder geval zijn er veel versies van en allemaal de moeite waard...dacht ik. :)
En dan solo... ja heel veel topnummers, maar nooit een hele plaat die in zijn geheel echt heel goed was. Bovendien verloor hij zijn passie ook behoorlijk en zal je daardoor ook reacties lezen dat zoiets als Wonderful Tonight te soft is en dat soort onzin (is gewoon goed hoor :) ) of dat hij niet boeiend genoeg is.
Vorig jaar zat ik mijn bandjes te selecteren/weggooien en kwam ik veel tapes van EC tegen. Zat veel live tussen, oa 24 nights en nog iets voor mij onbekends, maar ik schrok ervan hoe goed het was. Hij is dus als livemuzikant echt wel gerijpt. En ik maar denken dat hij live na mid-70's niet meer interessant genoeg was. jaja, Rainbow en EC was Here zijn heel goed, maar EC live in the 80's-90's is toch ook heel goed.... of word ik gewoon ouder en milder ??? :)
De ouderwetse studioplaten uit de jaren 70,80,90 heb ik nog, maar meer voor "de heb". De CD's vanaf The Cradle heb ik verkocht. Vooral al die covers etc vond ik niet boeiend genoeg voor de heb. Bovendien haat ik CD's :)
Het eerste wat ik van EC ooit hoorde was Time Pieces en tsja, als dat echt een originele album zou zijn ipv een compilatie, dan zou hij echt een top100 allertijden plaat gehad hebben. Gelukkig heeft EC meer pareltjes hoor. Wel merk ik dat ik meer geinteresseerd ben in EC's eigen werk dan al die covers of basic blues (daarvoor kan je echt beter het origineel luisteren).
Ik ben het wel met je eens wat betreft die studio albums. Staan altijd wel een aantal hele zwakke nummers op.

Derek and the Dominos ben ik nu eigenlijk pas aan het ontdekken. Heb van mijn oom 3 compilatie cd's gekregen met oude opnames van Blind Faith, Derek and the Dominos, Cream, Yardbirds en nog wat andere samenwerkingen. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2014 08:17:19 ]
pi_143009224
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nog een nummer voor zijn overleden zoon

Ooit destijds 'live' op Mtv gezien toen zijn Unplugged voor het eerst werd uitgezonden met inleidende interviews. Helaas heb ik dat niet meer, maar ik weet nog dat ik het verhaal achter dit nummer echt heel intens vond. Nooit begrepen waarom dit nummer zo...verborgen is gebleven.
Prachtig. :)

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
nou heb ik weer helemaal zin in de muziek van EC gekregen :)

(even zoeken wat ik wil opzetten)

Ik doe met je mee!
pi_143009317
Hier nog een Clapton-fan!

Volgens mij gaat het bij Clapton inderdaad minder om de albums (als totaalwerk vind ik die inderdaad vaak minder geslaagd), zoals jullie ook al concludeerden :). Dat maakt ie echter goed met zijn live performances. Een aantal nummers die op de plaat minder klinken vind ik live beter uit de verf komen.

Clapton zoals ik em graag hoor:

Voor degenen die meer over Clapton willen lezen zou ik dit boek willen aanraden:
http://www.bol.com/nl/p/clapton/1001004005619599/

Ze romantiseren in dat boek wel een en ander, maar dat houdt het ook goed leesbaar. Schitterend hoe hij vertelt over dat Clapton samen met Jimmy Hendrix een kroeg binnenwandelden waar een random band stond te spelen en dan vroegen of ze mee mochten spelen en samen die band compleet van het podium afspeelden. Als je daar toch bij bent geweest :D
pi_143009702
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:35 schreef VrAnKiE het volgende:
Ze romantiseren in dat boek wel een en ander, maar dat houdt het ook goed leesbaar. Schitterend hoe hij vertelt over dat Clapton samen met Jimmy Hendrix een kroeg binnenwandelden waar een random band stond te spelen en dan vroegen of ze mee mochten spelen en samen die band compleet van het podium afspeelden. Als je daar toch bij bent geweest :D
Of als je in die band zat, dan heb je toch even samen met Clapton en Hendrix gespeeld :)
pi_143009738
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:10 schreef Gewas het volgende:
Derek and the Dominos ben ik nu eigenlijk pas aan het ontdekken.
En ik verdiep mij er nog meer in :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_and_the_Dominos

Ik heb alleen een live Fillmore double night maar zie dit even niet op wiki
pi_143010101
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En ik verdiep mij er nog meer in :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Derek_and_the_Dominos

Ik heb alleen een live Fillmore double night maar zie dit even niet op wiki
Oeh, die ga ik ook eens luisteren!

Net komt bij mij toevallig Bad love voorbij, wat een nummer! Daar is de albumversie wel echt goed van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')