Whehequote:Op vrijdag 4 november 2011 17:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik moet ook alles voorkauwen hè?
http://en.wikipedia.org/wiki/Solyanka
Enfin, je weet nu dus wat het is. Is heerlijk btw, al moet je er wel van houden qua smaak.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whehe.
Ik denk van: laat ik is een beetje geïnteresseerd doen. Waar is de fun in als jij iets opnoemt, ik het niet ken en ik het maar gewoon op wikipedia op zoek en dan hier: ''ok, leuk'' post.
Dat is vissoep dombo, geen solyankaquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:20 schreef samthegreat5 het volgende:
Oh, trouwens ER. Ik heb het wel vaak gegeten. Mijn ma maakt wel is van die dikke vissensoep, zal dat dan wel zijn.
Ja smaakt erg lekkerquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand wel eens solyanka gegeten?
[ afbeelding ]
Mijn ma is Russisch en m'n pa Oekraains en ze maken het volgens mij allebei welquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is vissoep dombo, geen solyanka
http://en.wikipedia.org/wiki/Soupquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Mijn ma is Russisch en m'n pa Oekraains en ze maken het volgens mij allebei wel..
Ik wist alleen niet dat het kennelijk zo heet, maar nu je het zegt maken ze het inderdaad af en toe.
En Solyanka is gewoon soep hoor.
Wodka? Is trouwens grappig, in het russisch veranderd het woord Wodka naar Wodki als je het bv. over twee Wodkas hebt.quote:
Wat zeg je nou... Koekwous!quote:
Wie zei iets over uiensoepquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Soup
http://en.wikipedia.org/wiki/Solyanka
Er zit nogal een verschil tussen uiensoep en snert
Ook naar wodkiquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:26 schreef samthegreat5 het volgende:
En waar verandert het naar als je iemand zou vragen: ''kunt u mij de wodka geven?'' ?
Ti gavarisch pa ruski?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nope, dan wordt het dit: ''wy mozjety mne wodkoo dat(ch)?''
Met de Engelse uitspraak getypt.
Ja, best wel vaak zelfs. Dat is een beetje de standaard soep hierquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Sam, maakt je moeke ook wel eens borsjt?
Toch eens zelf maken hierquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, best wel vaak zelfs. Dat is een beetje de standaard soep hier.
Wel lekker met veel groente enzo.
Ja znajoo sto ti nje amerikanka, noo amerikanitsquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:31 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja nie gavaryou pa ruski ochin garcho, ja amerikanka
SP On amerikanjetschquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:31 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja nie gavaryou pa ruski ochin garcho, ja amerikanka
In dienst.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whut?
Waar heb je trouwens Russisch geleerd?
Waarschijnlijkquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Bij de SF waarschijnlijk of niet?
Ik kan jammergenoeg geen cyrillisch lezen, is een beetje mijn gebrek. Ik kan het spreken, versta het perfect, maar kan niet lezen of schrijvenquote:
Ik heb het alweer in tijden niet gesproken, dus het zal inmiddels al lekker vast geroest zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je doet het best goed naar wat ik gelezen heb.
Niet zo veel met communistische dreiging te maken laatste tijdquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:36 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik heb het alweer in tijden niet gesproken, dus het zal inmiddels al lekker vast geroest zijn.
пошел на хуй всех - Pachel na goei schechquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik kan jammergenoeg geen cyrillisch lezen, is een beetje mijn gebrek. Ik kan het spreken, versta het perfect, maar kan niet lezen of schrijven.
Whehehe jaquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:39 schreef -Amber- het volgende:
[..]
пошел на хуй всех - Pachel na goei schech
Is voor Russen ook leuk als Nederlanders bv. goededag zeggen
Kan ik me voorstellen, zullen leuke tv reportages geweest zijnquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Whehehe ja.
Vertelden mijn ouders me ook: er was vroeger een keeper in Nederland, Ed de Goeij.
Ze vertelden me dat ze zich in 't begin helemaal kapotlachten..
Haha, ja. En zo zijn er nog wel meer van die rare dingen waar mijn ouders in het begin tegen aan liepenquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:42 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, zullen leuke tv reportages geweest zijn
Op bezoek bij Hollanders, koffie, trommel moet koekjes word je voorgehouden, mag er 1tje pakken en trommel gaat weer op de kast?quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, ja. En zo zijn er nog wel meer van die rare dingen waar mijn ouders in het begin tegen aan liepen.
Maar dat heb je in veel talen/culturen wel hoor. Dat je echt even denkt wtfquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, ja. En zo zijn er nog wel meer van die rare dingen waar mijn ouders in het begin tegen aan liepen.
Ja, zoiets bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op bezoek bij Hollanders, koffie, trommel moet koekjes word je voorgehouden, mag er 1tje pakken en trommel gaat weer op de kast?
Ja, haha.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:44 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Maar dat heb je in veel talen/culturen wel hoor. Dat je echt even denkt wtf
Jep: Chornaya More.quote:
Van origine alquote:Op vrijdag 4 november 2011 17:51 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Van origine, of daar tijdens de volksverhuizing daarna moeten verhuizen?
Jep, maar nog steeds wel Rusland.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Is nu toch Dagestan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Derbent
quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep: Chornaya More.
Nou, trouwens nee. Dichter bij de Caspische Zee. Maar ook in de buurt van de Zwarte Zee ja.
Okay Caspische Zee, kan ook niet alles weten. Ben al blij dat ik in de buurt kwam.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Is nu toch Dagestan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Derbent
Haha, dat je het überhaupt uit je hoofd weet die shit. Wel nicequote:Op vrijdag 4 november 2011 17:53 schreef -Amber- het volgende:
[..]
[..]
Okay Caspische Zee, kan ook niet alles weten. Ben al blij dat ik in de buurt kwam.
Stukje militaire en Islamitische geschiedenis.quote:Op vrijdag 4 november 2011 17:53 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, dat je het überhaupt uit je hoofd weet die shit. Wel nice.
Ik moest googelen.
Mhm, is inderdaad erg Islamitisch dat gedeelte. Wij zijn Joods en m'n ma's familie is daar niet zonder problemen opgegroeid. Erg veel haat, wrijving, familie-leden gedood door moslims door messteken, etc.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:00 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Stukje militaire en Islamitische geschiedenis.
Derbent komt van het Arabische "dar bant" vrij vertaald zoveel als de deur sluiten. Dit omdat het een enge doorpas was.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Mhm, is inderdaad erg Islamitisch dat gedeelte. Wij zijn Joods en m'n ma's familie is daar niet zonder problemen opgegroeid. Erg veel haat, wrijving, familie-leden gedood door moslims door messteken, etc.
Hm, wist ik niet. Eng als ''nauw'' of als ''scary''quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:04 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Derbent komt van het Arabische "dar bant" vrij vertaald zoveel als de deur sluiten. Dit omdat het een enge doorpas was.
En een afgeleide daar van, Daarbaand, is een erg goed Iraans restaurant op de Overtoom in amsterdam.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:04 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Derbent komt van het Arabische "dar bant" vrij vertaald zoveel als de deur sluiten. Dit omdat het een enge doorpas was.
Maar is onthouden danquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En een afgeleide daar van, Daarbaand, is erg goed Iraans restaurant op de Overtoom in amsterdam.
Heerlijk eten daar. En natuurlijk de avond afsluiten met een waterpijp.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar is onthouden dan.
http://www.liveleak.com/view?i=b04_1294788705
Nauw, werd ook wel Baab al abwaab de poort der porten genoemd en de Romeinen noemde het de Caspiae Portaequote:Op vrijdag 4 november 2011 18:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, wist ik niet. Eng als ''nauw'' of als ''scary''?
Interessantquote:Op vrijdag 4 november 2011 18:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nauw, werd ook wel Baab al abwaab de poort der porten genoemd en de Romeinen noemde het de Caspiae Portae
Misschien wel iets voor in het Aviodrome oid. Uiteraard wel het woestijnstof laten zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:22 schreef AchJa het volgende:
Foto serie van de Lynx in Libië...
http://s.joomeo.com/4eb3235b24cd0
Zal vast wel een mooi plekje krijgen in het nieuw te bouwen Defensie museum.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Misschien wel iets voor in het Aviodrome oid. Uiteraard wel het woestijnstof laten zitten.
quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:37 schreef Lotusss het volgende:
Had me opgegeven voor overwerk ivm de eindejaarsdrukte. Normaal werk ik zo'n 28 uur.
Sta ik volgende week ingeroosterd voor 52 uur!!!!!
Holy fuck...
Er werd naar iedereen een mail gestuurd of men vrijwillig wilde overwerken. Ik mailde iets terug van "plan me maar gewoon in, ben erg flexibel". Dat namen ze dus wel erg letterlijk geloof ikquote:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er werd naar iedereen een mail gestuurd of men vrijwillig wilde overwerken. Ik mailen iets terug van "plan me maar gewoon in, ben erg flexibel". Dat namen ze dus wel erg letterlijk geloof ik![]()
Wel lekker verdienen, al ben ik volgende week zaterdagmiddag helemaal dood...
Maar wij zijn het gewend om 12 uur per dag te werkenquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:55 schreef jankaas020 het volgende:
Succes, lotusss.![]()
Ik had afgelopen reis werkweken van 56 uur, en dat dan 3 weken voordat je een keer 'weekend' had..
Note to self: morgenmiddag 1 pallet energy drink en 1 pallet dextro aanschaffenquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Ach, dan kun je de helft van de zaterdag en de complete zondag snurken om weer klaar te zijn voor de volgende werkweek.
6 euro bij de lidl, 24 blikkenquote:Op vrijdag 4 november 2011 20:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Note to self: morgenmiddag 1 pallet energy drink en 1 pallet dextro aanschaffen
Eerder 12 uur tukken, lakse WDer!quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar wij zijn het gewend om 12 uur per dag te werken
Inderdaad... Lidl FTW!quote:
Wat dacht je van dekploeg van 7 tot 22?quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:46 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Eerder 12 uur tukken, lakse WDer!De boerenacht werkt trouwens maar 6,5 uur per dag, en dan ook nog zaterdagse en zondagse dienst.
Stelletje lakse herders.
Er zit bij mij inderdaad iets fout qua energie... die is niet oneindig bij mij!quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:55 schreef Cobra4 het volgende:
Energy drink.
Als iemand dat nodig heeft om de dag door te komen zit er toch iets fout bij die persoon.
Maar dat heeft niks te maken met energy drink.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:00 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Er zit bij mij inderdaad iets fout qua energie... die is niet oneindig bij mij!
Waar kan ik les 1 mbt het lezen van noten vinden?quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
Even poging doen tot dit dan maar
http://imslp.info/files/i(...)_Piano_Sonata_01.pdf
Ik weet niet of Beethoven dat soort lessen gafquote:Op vrijdag 4 november 2011 21:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waar kan ik les 1 mbt het lezen van noten vinden?
Post dan gewoon een yt link ipv de bladmuziek.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Beethoven dat soort lessen gaf.
http://www.noten-leren-lezen.nl/par1-noten-tonen.html
Nee. Daarom ook maar besloten dat niet te gaan gebruiken... doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het reserves gebruikt die ik eigenlijk niet heb!quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar dat heeft niks te maken met energy drink.
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee. Daarom ook maar besloten dat niet te gaan gebruiken... doet uiteindelijk meer kwaad dan goed omdat het reserves gebruikt die ik eigenlijk niet heb!
Helaas. Te "soft" voor mij.quote:
Ik hou er van om een compleet orkest aan het werk te horen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, dat kan. Hoe bedoel je ''te soft'' ?
Ah, duidelijkquote:Op vrijdag 4 november 2011 21:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik hou er van om een compleet orkest aan het werk te horen.
Solo's zijn inderdaad niks voor mij.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Dus je houdt niet echt van solo stukken.
Een orkest heeft wel wat meer tonaal contrast, klopt. Meer afwisseling van instrumenten, aanvulling op elkaar, klinkt grootser, indrukwekkender.
Ik denk dat je dan waarschijnlijk Romantische periode stukken leuk zult vinden.
Verhaaltje wat erbij zit is vooral leuk als je dat probeert te horen in de muziek.
Ik weet niet waar jij woont maar het Gelders Orkest had twee weken geleden een uitvoering van de 5e van Beethoven. Ik ben er geweest, het was erg mooi, we kregen nog een gratis extra voorprogramma eraan toegevoegd.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik hou er van om een compleet orkest aan het werk te horen.
Ja klopt, die had je al gepost. Maar mooi stuk inderdaad. Heel sterk en krachtig ook, vooral die bassen en trombones hele tijd met die accenten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Solo's zijn inderdaad niks voor mij.
De laatste tijd vind ik de uitvoeringen van het LSO erg mooi. Een sterk stuk, heb ik hier vast al eens gepost, vind ik Dance of the Knights uit Romeo en Juliet van Prokofjev.
Linkje naar hun agenda?quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar het Gelders Orkest had twee weken geleden een uitvoering van de 5e van Beethoven. Ik ben er geweest, het was erg mooi, we kregen nog een gratis extra voorprogramma eraan toegevoegd.
Of course... maar het eerste was meer als een grapje bedoeld hoorquote:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja klopt, die had je al gepost. Maar mooi stuk inderdaad. Heel sterk en krachtig ook, vooral die bassen en trombones hele tijd met die accenten.
Gelukkig dan maar.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Of course... maar het eerste was meer als een grapje bedoeld hoor
Ik had toch wel van je verwacht dat je wist dat ik het als grapje bedoelde... je kent me toch al langer dan vandaag en je weet toch dat ik altijd wijze besluiten neem!!!quote:
Correct.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:51 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik had toch wel van je verwacht dat je wist dat ik het als grapje bedoelde... je kent me toch al langer dan vandaag en je weet toch dat ik altijd wijze besluiten neem!!!
Dank Clan.quote:
Ik zal binnenkort eens wat historische filmpjes met klassiek maken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:56 schreef Cobra4 het volgende:
@sam: maar ik sta ook open voor andere stukken hoor! Kom maar met aanbevelingen.
Welterustenquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:04 schreef Lotusss het volgende:
Over wijze besluiten gesproken: ik ga mijn oogjes sluiten, want morgen weer om 9:00 fris en fruitig aan het werk beginnen!
Toedels iedereen!
Ja, vind ik ook mooi. Die power stukkenquote:Op vrijdag 4 november 2011 21:46 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Dat zal vast ook de reden zijn dat ik de Triomfmars uit Aida van Verdi mooi vind.
Hehe, ik zal is op internet rondkijken. Ik denk dat je Wagner dan ook wel mooi vindt, is ook wel krachtig. Of niet?quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:56 schreef Cobra4 het volgende:
@sam: maar ik sta ook open voor andere stukken hoor! Kom maar met aanbevelingen.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook mooi. Die power stukken.
[..]
Hehe, ik zal is op internet rondkijken. Ik denk dat je Wagner dan ook wel mooi vindt, is ook wel krachtig. Of niet?
quote:
Truste!!!!quote:
Ring der Nibelungen had ik graag in Amsterdam gezien, maar er waren geen kaarten te krijgen, wel een jaar later Wagner uitvoering door Jaap van Zweden, fantastische uitvoering, je merkt gewoon de klasse van die man.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook mooi. Die power stukken.
[..]
Hehe, ik zal is op internet rondkijken. Ik denk dat je Wagner dan ook wel mooi vindt, is ook wel krachtig. Of niet?
Wat een verrassing.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:14 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Truste!!!!
ErwinRommel ligt ondertussen al anderhalf uur op de bank te pitten
OMFG!!! Dan ga ik maar snel maffen.quote:
Je hebt nachtdienst?quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
OMFG!!! Dan ga ik maar snel maffen.
Heb je gelijk in, en zo iemand is bv Herbert von Karajan.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:00 schreef Clan het volgende:
Puccinni ben ik ook een groot liefhebber van, al is bij klassiek de dirigent toch echt doorslaggevend als het om de kwaliteit van het stuk ging, soms was het niet om aan te horen.
Karajan was natuurlijk de grote meester, ik heb alles van hem, ook veel dvd's waaronde één hele mooie documentaire.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, en zo iemand is bv Herbert von Karajan.
Von Karajan had ook z'n uitstraling mee als meester dirigent.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Karajan was natuurlijk de grote meester, ik heb alles van hem, ook veel dvd's waaronde één hele mooie documentaire.
Apart type was het.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Von Karajan had ook z'n uitstraling mee als meester dirigent.
Dat kan uiteraardquote:
Idem, maar komt omdat wij wellicht al oude lullen zijnquote:
Het is goed dat je meeste zegtquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Jammer dat de meeste jongeren niet zoveel van klassieke muziek houden, en enkel de gedrochten van vandaag beluisteren.
Dat woord heb ik er dus ook bewust ingezetquote:
Dat is helemaal niet waar, klassiek is altijd heel populair gebleven, nog steeds, dat zie je aan het concerbezoek van klassiek, dat ligt heel hoog. Ik weet niet waar dat fabeltje vandaan komt als zou jeugd geen interesse hebben in klassiek?quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Jammer dat de meeste jongeren niet zoveel van klassieke muziek houden, en enkel de gedrochten van vandaag beluisteren.
Groot bewonderaar van Chopin (meer dan van Liszt, ook een romanticus maar wat te ver doorgeslagen vind ik)quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:18 schreef Lotusss het volgende:
Btw... mijn smaak qua klassieke muziek: Rachmaninov, Chopin en Dvorak. De piano solo's dus.
Populair bij een klein gedeelte van de jeugd doelde ik op.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar, klassiek is altijd heel populair gebleven, nog steeds, dat zie je aan het concerbezoek van klassiek, dat ligt heel hoog. Ik weet niet waar dat fabeltje vandaan komt als zou jeugd geen interesse hebben in klassiek?
Maar die zien we niet zo snel meer voor een orkest staanquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Clan, wat te denken aan onze eigen Bernard Haitink?
Ook een steengoede dirigent was hij.
Helaas, er zijn er maar weinigen die Von Karajan of Haitink kunnen evenaren.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar die zien we niet zo snel meer voor een orkest staan
Mijn pa kent Bernard volgens mij. En Brahms mag je bij mij altijd wel mee aankloppenquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Clan, wat te denken aan onze eigen Bernard Haitink?
Ook een steengoede dirigent was hij.
Klassiek in een concertgebouw is natuurlijk heel mooi, dan hoor je pas het volume van de stukken. wij gaan pas sinds een jaar of 10 naar veel klassiek kijken, we houden van flin wat concertgebouwen het programma in de gaten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Populair bij een klein gedeelte van de jeugd doelde ik op.
Komt denk ik omdat ze nog nooit in een orkestzaal gezeten hebben denk ik. Zodra je er eenmaal in zit en de muziek begint, machtig mooi!!!!
Idd, ik vind de "zwaardere" stukken toch nét wat meer hebben. Noem het bombastisch, maar het heeft voor mij persoonlijk nét wat meerquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij wilt liever heftige stukken?
Maar opzich zou je denken dat variatie misschien ook wel goed is af en toe?quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, ik vind de "zwaardere" stukken toch nét wat meer hebben. Noem het bombastisch, maar het heeft voor mij persoonlijk nét wat meer
Moeten Lotusss en ik toch ook eens doen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Klassiek in een concertgebouw is natuurlijk heel mooi, dan hoor je pas het volume van de stukken. wij gaan pas sinds een jaar of 10 naar veel klassiek kijken, we houden van flin wat concertgebouwen het programma in de gaten.
Dat dus, zoals Cobra eerder schreef, ik zie het liefst het gehele orkest aan de slag.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar opzich zou je denken dat variatie misschien ook wel goed is af en toe?
Met wat lichtere, melancholischere, lyrische stukken. Of houd je daar helemaal niet van?
Hm, ik snap je voorkeur wel. Maar ik zou het persoonlijk niet kunnen opbrengen om alleen maar 1 soort klassieke muziek te luisteren. Maarja, mensen verschillenquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dus, zoals Cobra eerder schreef, ik zie het liefst het gehele orkest aan de slag.
Mooiquote:
Ik ben dus niet zo van die piano stukken. Ik wil een orkest geheel aan het werk zien.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Mooi.
@ER: hier dit is ook wel een stormachtig stuk. Wel piano en Chopin maarja, misschien vind je het wat. Zeg het maar als je het vervelend vindt.
Ok, dan zal 'k me bij jou wel richten op orkeststukkenquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben dus niet zo van die piano stukken. Ik wil een orkest geheel aan het werk zien.
quote:
Europa en dan met name Nederland, Duitsland (Pruissen), Oostenrijk, kortom: de lage landen hebben wel echt de beste marsen vind ik. De Engelse zijn ook af en toe wel leuk maar minder sterk en de Franse zijn maar van die slappe vind ikquote:
Pruisisch? Dan is dit wel wat er echt bijhoortquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Europa en dan met name Nederland, Duitsland (Pruissen), Oostenrijk, kortom: de lage landen hebben wel echt de beste marsen vind ik. De Engelse zijn ook af en toe wel leuk maar minder sterk en de Franse zijn maar van die slappe vind ik![]()
.
Oja, Rusland heeft ook mooie sterke marsen.
Toch blijft het een van de mooiste volksliederen!quote:
Ik vind de melodie echt sterk, de tekst is wat minder. Zou wel eens willen weten wat de tekst nu is, aangezien het volkslied weer naar de oude tekst terug is. Ken het enkel nietquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch blijft het een van de mooiste volksliederen!
Onverwoestbare Rusland, republiek van de vrijen.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Anthem_of_Russiaquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:46 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik vind de melodie echt sterk, de tekst is wat minder. Zou wel eens willen weten wat de tekst nu is, aangezien het volkslied weer naar de oude tekst terug is. Ken het enkel niet
Zat er al naar te luisteren.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Anthem_of_Russia
Ja is ook niet slecht, heeft enkel nog steeds bij velen een slechte bijsmaak. Daarom word tegenwoordig ook de derde stana gezongen inplaats van het originele eerstequote:Op vrijdag 4 november 2011 23:48 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik blijf het Duitse volkslied toch het mooiste vinden, afgeleid van Gott erhalte Franz den Kaiser en eerst nog gebruikt door Haydn in z'n strijkkwartet:
Kloptquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:53 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja is ook niet slecht, heeft enkel nog steeds bij velen een slechte bijsmaak. Daarom word tegenwoordig ook de derde stana gezongen inplaats van het originele eerste
Erg mooi gezongen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:54 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt. Maarja, zonder die oude tekst heeft het niks meer te maken met de Nazi's. Aangezien de muziek langgg ervoor is geschreven
.
Daar waren die liederen ook voor bedoeld. Ik las ergens dat de Duitse volkszanger Heino al dat soort liederen opnieuw op plaat heeft gezet, dat album moet enorm verkocht hebben, zo populair zijn die liederen nog.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Je kan ook het nationalisme/patriotisme er in horen en in de tekst lezen.
Bedoel je deze?quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar waren die liederen ook voor bedoeld. Ik las ergens dat de Duitse volkszanger Heino al dat soort liederen opnieuw op plaat heeft gezet, dat album moet enorm verkocht hebben, zo populair zijn die liederen nog.
hahaha. Het zag er goed uit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:11 schreef -Amber- het volgende:
Het wachtbatallon in Berlijn eens bezogt en voor een uit dienstplichtige bestande eenheid zijn ze niet slecht. Was wel vreemd om in het voormalige Quartier Napoléon te komen en Duitsers te zien inplaats van Franozen
Bier?quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:17 schreef AchJa het volgende:
Anders gaan jullie verder in MUZ ofzo...
Hoi ouwe brompotquote:Op zaterdag 5 november 2011 00:17 schreef AchJa het volgende:
Anders gaan jullie verder in MUZ ofzo...
Ik was in '94 wel in Berlijn ivm het bezoek van President Clinton, maar was er niet gestationeerd, dus neen.quote:
Ahh, duidelijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik was in '94 wel in Berlijn ivm het bezoek van President Clinton, maar was er niet gestationeerd, dus neen.
Idem hier, van 0900 t/m 1500quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:32 schreef Royyy het volgende:
Zo, paar uurtjes werken nog en dan weekend
Mijn moeder heeft de vhs van de zdf waar ik op de platz der 4.e Juli (naast McNair barracks) ben ivm beveiliging bezoek President Clinton, en heb zelf een photo waar ik in het PSD met President Clinton door Tiergarten jog.quote:
Nicequote:Op zaterdag 5 november 2011 00:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft de vhs van de zdf waar ik op de platz der 4.e Juli (naast McNair barracks) ben ivm beveiliging bezoek President Clinton, en heb zelf een photo waar ik in het PSD met President Clinton door Tiergarten jog.
Lijkt op een tussen schakel van de M113 en de M2 Bradley IFVquote:Op zaterdag 5 november 2011 00:36 schreef ErwinRommel het volgende:
YPR765
Doof als je er achterin uren moet zitten.
Dat was het ook, en opvolger van de YP408quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:46 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Lijkt op een tussen schakel van de M113 en de M2 Bradley IFV
tijd voor een nieuwequote:
Komt wel weer terugquote:Op zaterdag 5 november 2011 00:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Houston, we've got a problem!!! One cat missing!!!!
SAR requested!!!
Nee is de f'ing power plug die los komt omdat zowel de kat als de hond bij me op de bank willen liggenquote:
Duct tapequote:Op zaterdag 5 november 2011 01:00 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee is de f'ing power plug die los komt omdat zowel de kat als de hond bij me op de bank willen liggen
Precies een van de de drie zaken die men te minsten in een tool kit moet hebben. Hammer, WD-40 and Duct tapequote:
In welk gedeelte zit de Glock17 ?quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:03 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Precies een van de de drie zaken die men te minsten in een tool kit moet hebben. Hammer, WD-40 and Duct tape
Die zit niet in een tool box, die word op de man gedragen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In welk gedeelte zit de Glock17 ?
Oh, okquote:Op zaterdag 5 november 2011 01:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Die zit niet in een tool box, die word op de man gedragen.
Glock 17 met maritime spring cups, suresights, lasermax en een m3xquote:Op zaterdag 5 november 2011 01:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh, ok. Welk pistool draag jij eigenlijk std. ?
Nice..quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:14 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Glock 17 met maritime spring cups, suresights, lasermax en een m3x
Ja zit me te verbazen over de chaos die er ontstaat in de computer bouw nu er een aantal sites gehacked zijnquote:
???quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:49 schreef m.k het volgende:
[..]
Ja zit me te verbazen over de chaos die er ontstaat in de computer bouw nu er een aantal sites gehacked zijn
Je kan computers samenstellen op bepaalde sites. Die site geven ook prijzen aan van een hoop webshops. maar de prijzen van bijvoorbeeld hardschijven zijn in een week ongeveer 150 % gestegen. en er zijn toevallig net 7 nieuwe webshops geopend met allemaal hetzelfde logo en quasi zelfde naam die allemaal onder de prijs gaan zitten. Beetje verdachtquote:
Trusten Clan, ik rook nog een peuk en drink m'n cognac, dan ook m'n nest in.quote:Op zaterdag 5 november 2011 02:03 schreef Clan het volgende:
[..]
En ik ga ook eens slapen
Iedereen welterusten
Als je het per ongeluk tegen mij had. Het kopt nog ookquote:
Sorry blond momentje, maar zit ook elders op FOK! te neuzen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 02:08 schreef m.k het volgende:
[..]
Als je het per ongeluk tegen mij had. Het kopt nog ook
Drukke week dus voor je.quote:Op zaterdag 5 november 2011 02:33 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja morgen al. Help morgen met de lokale VFW buddy poppies uitdelen. Zondag een district meeting met de VFW en een Veterans memorial service bij het raadhuis . Maandag uitgenodig op een school voor de Veterans Day celebration. Dinsdag niks. Woensdag als speaker naar twee scholen. Donderdag een Gold Star banquette (voor familieleden van gevallene). En Vrijdag Veterans Day celebration met krans neerlegen etc.
Nee hier heeft men nog veel respect voor militaire en word er veel gedaan op dagen als Veterans Day. Ik kan het hele jaar rond bij veel fast food zaken (Domino's, Bojangles', MacDonalds etc.) al met korting (of gratis) eten. Maar ook veel van de betere restuarants bieden op bv. Veterans Day gratis maaltijden uit (bv. Applebee's, Golden Corral, etc). En het is hier niet ongebruikelijk dat als je in uniform bent iemand op je afstapt je de hand reikt en je bedankt voor je dienst.quote:Op zaterdag 5 november 2011 02:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Drukke week dus voor je.
Leeft het in de VS veel? Ik bedoel, de aandacht voor vets? of gaat dat net zoals in NL ook aan de meesten voorbij.
In Nederland gapen ze je aan alsof je gek bent.quote:Op zaterdag 5 november 2011 02:40 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee hier heeft men nog veel respect voor militaire en word er veel gedaan op dagen als Veterans Day. Ik kan het hele jaar rond bij veel fast food zaken (Domino's, Bojangles', MacDonalds etc.) al met korting (of gratis) eten. Maar ook veel van de betere restuarants bieden op bv. Veterans Day gratis maaltijden uit (bv. Applebee's, Golden Corral, etc). En het is hier niet ongebruikelijk dat als je in uniform bent iemand op je afstapt je de hand reikt en je bedankt voor je dienst.
Cool! Jammer dat het onleesbaar is, aangezien ik niet geabbonneerd ben op de VK.quote:
Dan maar bij de buurman uit de bus vissen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Cool! Jammer dat het onleesbaar is, aangezien ik niet geabbonneerd ben op de VK.
Ik woon in een wijk waar het niet de gewoonte is dat men de Volkskrant leestquote:Op zaterdag 5 november 2011 08:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan maar bij de buurman uit de bus vissen?
Paupers.quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik woon in een wijk waar het niet de gewoonte is dat men de Volkskrant leest
Mijn bestelling voor 3 poppy broches staat nog steeds op "processing".... denk niet dat ik ze op tijd binnen heb voor 11/11quote:
Wanneer heb je ze besteld dan?quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mijn bestelling voor 3 poppy broches staat nog steeds op "processing".... denk niet dat ik ze op tijd binnen heb voor 11/11
31/10.quote:
Beetje laat? of niet?quote:
http://forum.fok.nl/topic/1688400/6/50#103988198quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Cool! Jammer dat het onleesbaar is, aangezien ik niet geabbonneerd ben op de VK.
Alsof ik daar in kan...quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/topic/1688400/6/50#103988198
Ja oeps.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof ik daar in kan...![]()
Waar gaat het over dat bericht?
Oh, zal terzijner tijd wel ergens online te vinden zijn dan.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja oeps.
Wat FOK! is en hoe het is ontstaan. Verder wat info over wat er allemaal in het forum te vinden is.
Ach, iets op een openbaar forum plempen en dan mauwen dat anderen het ook komen bekijken.quote:
Tsja, maakt verder ook niet uit. Eea staat nu klaar voor verdere verspreiding. En ik denk dat de Epub binnenkort ook wel te vinden is.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ach, iets op een openbaar forum plempen en dan mauwen dat anderen het ook komen bekijken.
Je spreekt weer eens in raadselen...quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:40 schreef Esses het volgende:
En toch vind ik de laatste uitspraak een mooie uitspraak.
Ik weet meer van de mensen op fok, dan wat hier 2 straten verderop gebeurdquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je spreekt weer eens in raadselen...
Oh die, die is idd wel leuk ja.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:49 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik weet meer van de mensen op fok, dan wat hier 2 straten verderop gebeurd
FOK! is beroemd. De voorpagina en nog 2 pagina's van het Volkskrant zaterdag magazine gaat over ons.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef Thaboel het volgende:
C4, AJ en Esses waar de fuck gaat dat over?
voorpublicatie graag?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
FOK! is beroemd. De voorpagina en nog 2 pagina's van het Volkskrant zaterdag magazine gaat over ons.
Even goed kijken en dan is die wel ergens te vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |