abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104278592
Ik heb het patroon voor de Phoenix mitts gekocht, ik was er al zo lang verliefd op O+
Heeft er iemand wel eens besteld bij wereldwol.nl? Het lijkt me wel leuk om ze met de Malabrigo lace uit het patroon te haken.
pi_104282489
Gefeliciteerd Trovey! Ben benieuwd wat je hints opleveren vandaag ;)

Ophelia, die wol ziet er prachtig uit O+
Ik heb geen ervaring met bestellen bij die site maar volgens mij heb ik hem hier wel eens eerder voorbij zien komen dus misschien iemand anders wel?

De foto's van het slaapschaap - pyjamazak voor m'n petekindje
Opengeklapt, mét schattig staartje

Pyjama erin

Gevuld schaap :D

Close-up
pi_104282689
Bedankt iedereen. :* Straks mijn eerste cadeautje van een kennisje in de buurt, ik ben benieuwd...eerst het gebak afbakken. :P

Serinde, heb je ook een link naar het patroon van dat schaap?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104283272
Het patroon staat in het boekje Amigurumi & More wat bij ons bij Pipoos overigens goedkoper is dan bij bol.com.

Het schaap is eventueel los te koop op de site van echtstudio, het zakje is niet zo moeilijk te bedenken :)

foto=klikbaar
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:38:37 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104284107
wooow die pyjamazak is echt tof! :D wat een super leuk idee
pi_104284447
Serinde wat leuk! Ik zie mogelijkheden voor een kruikenzak :Y O+
pi_104286651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Serinde wat leuk! Ik zie mogelijkheden voor een kruikenzak :Y O+
die schrijf ik in m'n schrift, dankje! Ik ga op zoek naar een platte kruik (rond lijkt de klep me te moeilijk) want dat is een tof kraamcadeau!
pi_104298248
dat schaap is echt leuk!

en voor een kruikenzak kun je eventueel ook zo'n pittenkussen voor in de magnetron nemen.
pi_104298304
Als kraamcadeau is een pittenzak misschien veiliger dan een rubberen kruik inderdaad.
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:57:02 #210
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_104298356
of zo'n ronde kruikenzak met een koord bovenin, dat je het samen kan trekken. hoef je geen flap te maken ;) kan je de kop gewoon op de voorkant maken. (en dan zo'n metalen kruik erin ofzo) (geen kinderen hoor weet niet precies hoe dat zit, maar wel van mn zus dat het gewoon van die metalen zware dingen zijn toch? (en in de kinder-afdeling in het ziekenhuis ;))

oh en ik hoop zo erg dat ik dat boekje krijg :@ al is het alleen maar voor dat schaap :P (het duurt nog 7 weken maar goed)
pi_104299405
ik vind die eliseshawl maarmoeilijk.
het blijft me onduidelijk waar ik kan weer een stokje moet doen tussen de twee LOSSEN enzo
heb hem al drie keer helemaal uitgehaald ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 13 november 2011 @ 11:30:39 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104311313
ik snap niet helemaal waar de onduidelijkheid zit, mirjam? maar ik heb 't patroon nu ook niet voor me, dat scheelt. ik vond de southbay shawlette (die er veel op lijkt) eerst ook even puzzelen maar als je 't een keer door hebt valt het eigenlijk wel mee, is mijn ervaring.

even een plaatje van mijn kussenhoes in wording:

leuk idee serinde, die pyjama-zak!

trovey, gefeliciteerd nog met je verjaardag! en, zat er nog iets haakbaars bij de cadeaus?

prachtig patroon, ophelia! ik heb nooit wat besteld bij die site maar wel met malabrigo garen gewerkt. erg mooie kwaliteit! maar ja, dat mag ook wel voor die prijs...
in de haak.
  zondag 13 november 2011 @ 11:37:38 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104311492
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:57 schreef EsseEi het volgende:
of zo'n ronde kruikenzak met een koord bovenin, dat je het samen kan trekken. hoef je geen flap te maken ;) kan je de kop gewoon op de voorkant maken. (en dan zo'n metalen kruik erin ofzo) (geen kinderen hoor weet niet precies hoe dat zit, maar wel van mn zus dat het gewoon van die metalen zware dingen zijn toch? (en in de kinder-afdeling in het ziekenhuis ;))

oh en ik hoop zo erg dat ik dat boekje krijg :@ al is het alleen maar voor dat schaap :P (het duurt nog 7 weken maar goed)
meestal hebben mensen zelf al wel een paar metalen kruiken op voorraad (moet geloof ik standaard in de basisuitrusting zitten). maar een leuke gehaakte zak daarvoor lijkt me een mooi cadeau! desnoods doen ze 'm OM de gewone kruikenzak heen, als extra laagje.
in de haak.
pi_104312645
Als je nou zo'n granny square haakt he en je wilt met verschillende kleuren, hoe doe je dan de overgang naar een nieuwe kleur en hoe werk je de draadjes weg?
Ik heb gister wat gemaakt, het lijkt er wel op, maar het is toch nog niet naar volle tevredenheid ;).
Mn mini schildpadje is helemaal een aanfluiting, maar goed...
Fake it till you make it...
pi_104312888
Bedoel je meerdere kleuren in één toer of wat trui heeft gedaan?
pi_104313135
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:30 schreef trui het volgende:
ik snap niet helemaal waar de onduidelijkheid zit, mirjam? maar ik heb 't patroon nu ook niet voor me, dat scheelt. ik vond de southbay shawlette (die er veel op lijkt) eerst ook even puzzelen maar als je 't een keer door hebt valt het eigenlijk wel mee, is mijn ervaring.

[ afbeelding ]

leuk idee serinde, die pyjama-zak!

trovey, gefeliciteerd nog met je verjaardag! en, zat er nog iets haakbaars bij de cadeaus?

prachtig patroon, ophelia! ik heb nooit wat besteld bij die site maar wel met malabrigo garen gewerkt. erg mooie kwaliteit! maar ja, dat mag ook wel voor die prijs...
Bedankt. :* Ik heb van een kennisje wol gekregen en van mijn broer schijnt er nog wat te komen, hopelijk het haakboek wat ik graag wil hebben, met een briefje met alle gegevens op zak zou dat toch moeten lukken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_104313230
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 11:30 schreef trui het volgende:

[ afbeelding ]

O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_104313264
Trovey, nog een dikke verjaardagskus :*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 13 november 2011 @ 13:10:14 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104313867
Nijna, er zijn verschillende manieren om dat te doen, is er een waarbij je meteen heel netjes de draadjes wegwerkt. ik heb de link opgeslagen omdat ik het er zo handig uit vind zien maar eerlijk gezegd doe ik 't zelf anders. ik maak een nieuwe kleur wel ongeveer zo vast aan de vorige toer, maar draadjes wegwerken doe ik pas na afloop. (met een stopnaald wat heen en weer weven tussen de steken door, zo onzichtbaar mogelijk vanaf de voorkant).
in de haak.
pi_104314698
Ala Trui bedoelde ik ;). Ziet er idd netjes uit zeg.

Wat voor haaknaald gebruiken jullie (voor granny) en waar haken jullie nou het liefste mee eigenlijk?
Fake it till you make it...
pi_104315511
haaknaald 4 en met wol :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104316240
Eindelijk tijd om foto's te uploaden :D

babydeken 1:

babydeken 2:

ik weet namelijk niet wat het gaat worden :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104316252
ik vind die tweede tof!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_104316593
Ook de deken gaat vorm krijgen :D
pi_104316716
quote:
17s.gif Op zondag 13 november 2011 14:28 schreef Mirjam het volgende:
ik vind die tweede tof!
Ik ook. Wilde er al een bedsprei van maken maar dacht NEE DOT! cadeautjes maken!! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')