abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103948876
Wat een mooie dingen hier weer! :)
Ik moet nog 3 vikinghats maken voor mensen haha. Dus ik ga maar weer hats haken :)
  vrijdag 4 november 2011 @ 10:13:18 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103949313
herfstblad, ik las later pas je reactie op mijn vraag over dat meisje met de vikingmuts, maar daar was jij dus toch ook bij, wat grappig! je hebt ons vast niet gezien, het was erg druk. ik was er met m'n zoon. maar jij schrijft dus 'novels'? wow! en succes met de volgende 3 mutsen! :)
in de haak.
pi_103949871
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:13 schreef trui het volgende:
herfstblad, ik las later pas je reactie op mijn vraag over dat meisje met de vikingmuts, maar daar was jij dus toch ook bij, wat grappig! je hebt ons vast niet gezien, het was erg druk. ik was er met m'n zoon. maar jij schrijft dus 'novels'? wow! en succes met de volgende 3 mutsen! :)
Misschien was ik even binnen. Ik ben namelijk even naar binnen geweest :), Maar ik was er wel bij ja. En ik heb je inderdaad niet gezien, maar ik heb er ook niet opgelet, moet ik zeggen.
En ik doe al zes jaar mee aan NaNoWriMo :-)
pi_103952922
Kan iemand even mijn rechterduim overnemen voor een weekje? :+ De artrose daarin speelt helaas weer heftig op (eigenlijk door het huishouden maar ja dat speelt door in de hobby :') ). Ik wil met Ztring een hoesje maken voor mijn nieuwe poefje maar die duim zegt HO! Doen we niet :{w _O-
Over Ztring gesproken....het is nu hier verkrijgbaar bij een stoffen/wolwinkel op kruipafstand van mijn huis, tegelijk met de versie van Scheepjeswol. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103954965
Eindelijk een foto gemaakt van mijn dvd-spelerhoes + hoesje voor de afstandsbediening. :P

Optimist tot in de kist
pi_103956659
Mooi trovey! :)

Ben dan toch maar begonnen aan de squares voor het 1Up-project :)

Heb alleen het idee dat ze toch niet helemaal gelijkmatig zijn... Hoop dat dat rechttrekt als ik ze aan elkaar maak

5 down, 203 to go :9
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103957213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi trovey! :)

Ben dan toch maar begonnen aan de squares voor het 1Up-project :)

[ afbeelding ]

Heb alleen het idee dat ze toch niet helemaal gelijkmatig zijn... Hoop dat dat rechttrekt als ik ze aan elkaar maak

5 down, 203 to go :9
erg he, al die vierkantjes? :') :D
(ik ga iets soortgelijks haken, alleen geen 1up O+ )
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:51:19 #33
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_103957568
haha Mirjam je houdt ons wel in spanning he!
pi_103957586
ik wil het idd nog even geheim houden :D :@
totdat ik wat kan laten zien :Y
pi_103958339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
En hij is eindelijke klaar! Ben zo blij (dat ie af is dan....want vind hem zelf niet meer leuk en ook niet echt geweldig maar goed :P hij is voor mijn moeder ;))

[ afbeelding ]
[/sub]
Wat mooi geworden! En ik vind de kleur ook prachtig bij die hengsels staan :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_103958381
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:41 schreef Toverheks het volgende:
Had mijn sprei (vierkantjes) gewoon met stopnaald aan de achterkant met zig zag steekjes vastgemaakt (gewoon zelfde wol,wit), je krijgt dan een heel klein **opzet** randje..............

[ afbeelding ]
:o _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:31 schreef trovey het volgende:
Eindelijk een foto gemaakt van mijn dvd-spelerhoes + hoesje voor de afstandsbediening. :P

[ afbeelding ]
Wat gaaf Trovey! Die kleuren heb je heel mooi bij elkaar gezocht O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_103958448
Ben inderdaad ook wel benieuwd aan het worden nu, Mirjam! :P

Op zich vind ik het haken van die vierkantjes niet zo erg hoor, vind het wel leuk om het stapeltje steeds groter te zien worden! ;)
Alleen het gaat nu nog niet zo vlot, moet steeds heel goed opletten en goed tellen. Dus hoop dat er snel een beetje vaart in komt! :)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_103962220
zo, hier een klein beginnetje ;)
toch ben ik niet helemaal tevreden over het aan elkaar naaien, of ben ik gewoon te kritisch?

pi_103965364
Mirjam: Als je de vierkantjes aan elkaar naait door 1 lus aan de achterkant, ipv het hele v'tje, zie je het misschien wat minder. Of heb je het al zo gedaan? Kan het niet zo goed zien :P
pi_103966432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

:o _O_

[..]

Wat gaaf Trovey! Die kleuren heb je heel mooi bij elkaar gezocht O+
Was gewoon een bol waarin al die kleuren versprongen in de bol :@ ...niets zelf aan gedaan. :P
Optimist tot in de kist
pi_103971898
Leuk dvd hoesje!
Kunnen jullie mij misschien even helpen? Ik moet nog een halve ronde aan het kleed maken en dan komt het sierrandje. Hoe doen jullie dit? Ik wil een soort halve rondjes als afwerking, hoeveel stokjes of dubbele stokjes moet ik dan maken? :)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_103972329
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:02 schreef bietel het volgende:
Mirjam: Als je de vierkantjes aan elkaar naait door 1 lus aan de achterkant, ipv het hele v'tje, zie je het misschien wat minder. Of heb je het al zo gedaan? Kan het niet zo goed zien :P
dan moet je zeker alleen het lusje aan de binnenkant nemen, niet de buitenste?
pi_103972520
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:37 schreef SunshineFlower het volgende:
Leuk dvd hoesje!
Kunnen jullie mij misschien even helpen? Ik moet nog een halve ronde aan het kleed maken en dan komt het sierrandje. Hoe doen jullie dit? Ik wil een soort halve rondjes als afwerking, hoeveel stokjes of dubbele stokjes moet ik dan maken? :)
Kijk eerst hoeveel steken je hebt in je laatste ronde; dat scheelt je aan het einde frustratie als je de helft van een rondje te kort komt.

Als je aantal steken even is kan je het volgende doen:

slip stitch in 1 steek, de volgende steek achtereenvolgens vaste, half stokje, stokje, half stokje, vaste doen (of vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste afhankelijk van hoe groot je steken zijn) en dan in de volgende steek weer een slip stitch en dan weer je 'rondje'.
pi_103973786
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dan moet je zeker alleen het lusje aan de binnenkant nemen, niet de buitenste?
Ik zou het lusje nemen dat aan de kant van de achterkant van het vierkantje zit. Je zou natuurlijk ook 2 proefjes kunnen maken, kijken wat mooier wordt.
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik er ook altijd even over na moest denken bij mij deken. :P Die deken ligt nog te wachten om afgemaakt te worden btw.
Ik heb te veel wipjes liggen :P
pi_103974376
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:13 schreef bietel het volgende:

[..]

Ik zou het lusje nemen dat aan de kant van de achterkant van het vierkantje zit. Je zou natuurlijk ook 2 proefjes kunnen maken, kijken wat mooier wordt.
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik er ook altijd even over na moest denken bij mij deken. :P Die deken ligt nog te wachten om afgemaakt te worden btw.
Ik heb te veel wipjes liggen :P
je hebt gelijk, de 'door 1 lusje in plaats van door 2 lusjes naaien' techniek ziet er idd wat netter uit :D
pi_103975147
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:49 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Kijk eerst hoeveel steken je hebt in je laatste ronde; dat scheelt je aan het einde frustratie als je de helft van een rondje te kort komt.

Als je aantal steken even is kan je het volgende doen:

slip stitch in 1 steek, de volgende steek achtereenvolgens vaste, half stokje, stokje, half stokje, vaste doen (of vaste, half stokje, stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste afhankelijk van hoe groot je steken zijn) en dan in de volgende steek weer een slip stitch en dan weer je 'rondje'.
Hahaha, ik heb eerlijk gezegd geen tijd om dat te gaan tellen. Ik zit net een kwartiertje lekker te haken op bed en loop al de heledag cupcakes te bakken (met de nodige ingezakte er tussen wat voor extra stress zorgte :') ) en ik moet nu nog 2 cadeaus in pakken.
Morgen ga ik al voor de middag weg naar mn zus om de cupcakes te versieren dus het kleed moet dan al af zijn... Daarnaast moet ik morgen ochtend ook al botercreme maken en op kleur/smaak maken :')

Kan ik eventueel gewoon iets als 'half stokje, stokje, dubbelstokje, stokje, halfstokje, halvevaste/vaste' doen ik elk open stukje van de granny?
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:07:58 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103980516
Halve rondjes zou ik anders maken: sla twee steken over en haak 5 (of 7) stokjes in de steek die daarna komt. Weer 2 steken overslaan en dan 1 vaste. en zo maar door.
in de haak.
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:12:10 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103980755
Oh wacht ik zie nu dat je het direct om de granny's heen wil haken. Misschien handiger om er eerst een ronde vasten of stokjes omheen te doen voor je aan doe halve rondjes begint. Als de tijd het toelaat.
in de haak.
pi_103982271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:12 schreef trui het volgende:
Oh wacht ik zie nu dat je het direct om de granny's heen wil haken. Misschien handiger om er eerst een ronde vasten of stokjes omheen te doen voor je aan doe halve rondjes begint. Als de tijd het toelaat.
Nog bedankt voor de tip!
Ik ben nu halverwege de laatste ronde, het word toch maar geen sierrandje... Ik heb het nog uitgeprobeerd op een stukje, maar vond het niet mooi staan. Waarschijnlijk zou het met een ronde vasten een stuk mooier staan.

Nu alleen morgen nog even de laatste ronde afmaken en dan mooi opvouwen en een lint er om heen :)
-- Dalai Lama
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:02:08 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103983434
Lucy van attic24 heeft ook een aantal handige tutorials voor div mooie randjes, zie linksonder op haar weblog http://attic24.typepad.com/ .
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')