abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103853105

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Tot Slot
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.

* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:14:04 #2
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_103853163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:04 schreef Weissman het volgende: [..] Thanx brah, hij wil er dus zo uit zien binnen 9 maanden wat met zijn lengte, gewicht en vp wel haalbaar is maar hij denkt dat het niet nodig is om je voeding aan te passen en al die oefeningen te doen. Oh en hij voetbalt ook nog.
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:14:41 #3
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_103853211
Curlen in het squatrek is uit, bench press bankje als bankje gebruiken om concentration curls op te doen is het nieuwe ding om te doen. _O_
Of toch du vader?
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:16:11 #4
285298 CarbonC
pi_103853320
M.b.t. helpen van anderen (Re op Mr.J):

OK, deels eens. Maar alles en iedereen proberen te verbeteren lukt zelfs binnen de gym al niet.
Choose your battles: vaak zie je in een paar minuten al of iemand te redden is of niet.

Nieuw topic: nu dus niet meer (reageren op) trollen.

Ik had trouwens de OP al klaar staan, maar Jac0bus was me voor. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door CarbonC op 01-11-2011 23:37:29 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:16:47 #5
-1 #ANONIEM
pi_103853371
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebben

quote:
Omdat hij mij gevraagd heeft om hem te helpen. Het is een vriend. We zijn nu een maand bezig, heb hem eerst een fatsoenlijk leren eten; verdelen van carbs, eiwitten etc. maar daar heeft hij nogal moeite mee. en we zijn sindskort ook aan het trainen maar hij snapt niet hij wil niet snappen dat je van optrekken en squatten en vele andere van die basisoefeningen (compounds) groot en sterk kan worden.
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:14 schreef Panzermaus het volgende:
Ah, help a curlbro out. Kan aan mij liggen, maar is zo'n fysiek binnen 9 maanden niet te veel gevraagd voor een curlbro die nog niet zijn voeding aanpast + regelmatig (?) die grote oefeningen doet, en nog helemaal nieuw is daarmee?
Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:23:03 #6
358500 Kroc
pi_103853823
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:16 schreef Weissman het volgende:
ff mn eigen post quoten voor diegenen die heb gemist hebben

[..]

[..]

Hij wou er echt alles aan doen, zei die. Dus pas ik zijn schema's daar ook op aan. Maar als hij in januari nog steeds zeikt over voeding en basis oefeningen kap ik er gew mee.
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.

als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:29:12 #7
69994 seto
-|||--------|||-
pi_103854282
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in :D
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:30:21 #8
-1 #ANONIEM
pi_103854360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:23 schreef Kroc het volgende:
vriend van mij vraagt al jaren van alles over voeding en afvallen, ik heb hem ook jaren geleden burn the fat feed the muscle gestuurd en dat hij gewoon op zijn gemakkie moest lezen.

als ze het niet echt willen, dan willen ze het niet. Bespaar jezelf de moeite
het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2011 22:30:30 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:30:32 #9
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_103854374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef seto het volgende:
Een vriend van mijn vaste workout buddy wil ook serieus gaan trainen, maar hij zit bij zo'n healthclub-achtige gym en hij durft de smith machine niet eens in :D
Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds. _O_ 'ja chest press ding is fijner' w/
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:35:47 #10
358500 Kroc
pi_103854766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Weissman het volgende:

[..]

het is niet dat hij het niet wilt; hij denkt dat het allemaal wel anders kan en dat ik onnodig bezig ben met die basisoefeningen.
komt op hetzelfde neer, ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:37:25 #11
-1 #ANONIEM
pi_103854910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:35 schreef Kroc het volgende:
komt op hetzelfde neer,
vind je ?

quote:
ken ook iemand die vooral grote schouders en traps wilt en talloze isolatie doet ervoor. Hij voelt er niks van en toen gingen we een keer farmer walks doen samen in de buitenlucht, had hij vreselijke spierpijn. Toch in het vervolg door blijven gaan met zijn isolatie oefeningen omdat het in muscle mag ofzo staat.
juist, met zulke argumenten komt ie dus ook naar mij toe; en heb hem meerdere malen verteld dat alles wat ie wist moest vergeten maar tja... 8)7
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:08:02 #12
69994 seto
-|||--------|||-
pi_103856883

Socrates dropt die motivatie.
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 1 november 2011 @ 23:41:24 #13
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_103858536
Whoei, weer terug van sporten, ik blijf helaas mijn onderrug een beetje voelen dus daar een beetje voorzichtig mee zijn. Morgen weer Squashen :Y

Ik moet alleen meer op mijn voeding letten. Ik hou het nu bij en ik eet echt te weinig en te vet, maar aanpassen is niet altijd even makkelijk ;(

Maar nu eerst :z
  woensdag 2 november 2011 @ 00:12:29 #14
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_103859962
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik zat daar ook en ken een gast en die zit er nog steeds. _O_ 'ja chest press ding is fijner' w/
Is er ooit uitgezocht wat precies de gains zijn van bepaalde oefeningen met free weights vs. vergelijkbare machine?

Want het is natuurlijk onzin dat je überhaupt niet groeit van machines: die geven immers ook weerstand en je kunt net zo goed met machines tot failure trainen.

Wat is de hoeveelheid extra groei van free weights?
Confidence through competence
  woensdag 2 november 2011 @ 00:16:53 #15
69994 seto
-|||--------|||-
pi_103860102
Seto is zo ene baas he
  woensdag 2 november 2011 @ 00:27:38 #16
358500 Kroc
pi_103860452
quote:
qua uiterlijk maakt het geen zak uit denk ik. DAn heb je de jongens die machines helemaal kapot bashen ivm stabilisator spieren etc. (vooral degenen die net SS hebben gelezen en een paar maanden trainen) en dan de benchpress als uitgangspunt nemen als ultieme krachtproef.

Dus dan ga je eerst zeuren over stabilisatorspieren om vervolgens te zweren bij een beweging die je liggend op een bankje doet?
  woensdag 2 november 2011 @ 00:28:30 #17
55709 Stereotomy
pi_103860481
quote:
Ja eerste hit Google, kende ik. Vind niet geweldig geschreven review, en niet overtuigend. Basically zegt hij dat free weights meer functionele kracht oplevert.

Andere hits:

http://library2.usask.ca/(...)ted/FINAL_THESIS.pdf

Een master's thesis met als conclusie: machines vs. free weights beide dezelfde mate van spiergroei (maar dus ook functionele kracht bij free weights)

http://www.elitetrack.com/article_files/machinesfreeweights.pdf

Een goede review, met zelfde conclusie als hierboven.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:29:40 #18
55709 Stereotomy
pi_103860517
Nee wat Kroc zegt. Denk dat het qua uiterlijk, en groei niet uitmaakt, maar dat je met free weights daadwerkelijk aan functionele kracht wint die je ook in het dagelijks leven/sporten beter kan aanwenden. En dat is iets wat je niet bij machines wint.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:29:56 #19
69994 seto
-|||--------|||-
pi_103860529
Nadat ik het nog een keer had gelezen vond ik het ook niet echt overtuigend meer indd :P
Seto is zo ene baas he
  woensdag 2 november 2011 @ 00:31:54 #20
55709 Stereotomy
pi_103860594
't is natuurlijk een heilig huisje he, machines vs. free weights. Bijna nog erger dan 'hoeveel eiwit moet ik eten voor spiergroei'.

Ik denk dat qua weerstand gezien, wat het je spieren oplevert, dat het je spieren werkelijk geen zak uitmaakt waar de weerstand vandaan komt, en hoe er microtrauma ontstaat. Echter, de functionele kracht die je door de stabilisatiespieren te trainen krijgt, is zeker een voordeel bij free weights.

Daarnaast kun je niet goed fatsoenlijke full-body compounds doen (deadlift, squat) met machines met goede vorm, dus dat is ook een nadeel, alhoewel er nog veel twijfel is wat nou daadwerkelijk het nut is van de extra hoeveelheid anabole hormonen die je daarvan krijgt in je bloed. Broscience noemt dat vaak één van de hoofdredenen waarom je zo hard lijkt te groeien met squats en deadlifts, maar ik heb nog nergens gelezen waar dat in z'n geheel bewezen wordt...

Misschien moet ik van werkveld switchen en solliciteren op een baan ergens bij fysiologie :')
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  woensdag 2 november 2011 @ 00:34:57 #21
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_103860671
Keihard!
If not now, then when.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:37:25 #22
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_103860745
Probeer maar eens een machine (dus geen hybride ding) te vinden waarmee je lichaam er zo van langs geeft als met squats of deads. Het is gewoon praktischer. Daarnaast kan ik me niet voorstellen waarom iemand (die serieus wil trainen en er 'alles voor over heeft') machines zou gebruiken wanneer hij ook free weights tot zijn beschikking heeft.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:42:05 #23
55709 Stereotomy
pi_103860872
Nee, voor squats en deadlifts zijn er geen machine vervangers. Maar je sprak net over een chest press, en dat heeft me aan het denken en zoeken gezet.

quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:37 schreef Panzermaus het volgende:
Daarnaast kan ik me niet voorstellen waarom iemand (die serieus wil trainen en er 'alles voor over heeft') machines zou gebruiken wanneer hij ook free weights tot zijn beschikking heeft.
Persoonlijk denk ik dat machines best een rol kunnen spelen in het doorbreken van een plateau bij een equivalent free weight oefening.
  woensdag 2 november 2011 @ 00:44:03 #24
55709 Stereotomy
pi_103860940
Anyway, bedtijd. Morgen weer trainen, squatten in de powercage. :)
  woensdag 2 november 2011 @ 00:46:11 #25
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_103861012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:42 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, voor squats en deadlifts zijn er geen machine vervangers. Maar je sprak net over een chest press, en dat heeft me aan het denken en zoeken gezet.

[..]

Persoonlijk denk ik dat machines best een rol kunnen spelen in het doorbreken van een plateau bij een equivalent free weight oefening.
Dat idee heb ik ook. Belasting blijft gewoon belasting natuurlijk, en als je wat meer belasting (stimulus) nodig hebt om over een bepaald plateau heen te komen... dan kan het gebruik van een machine een uitkomst zijn. Isoleren van een bepaalde spier(groep) om die extra hard af te matten en over je plateau heen te groeien.

Trusten trouwens. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')