Uiteraard, dat gaf ik een bericht voor het laatste al aan. Maar als het erg stresserige vissen zijn zoals aangegeven door de LFS, zou je dat proces iets moeten versnellen, denk ik dan maar.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:43 schreef loecje het volgende:
het gaat niet alleen om de temperatuur maar ook om de waterwaarden.
Ik weet 't niet, ik heb nooit het advies gekregen ze 'niet te lang' in het zakje te houden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:49 schreef loecje het volgende:
tja of juist niet. rustig laten wennen geeft een rustigere overgang.
Nou zou opzich wel kunnen dat het je achterwand in getrokken is toch. Ik zie namelijk geen andere mogelijkheid.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:40 schreef egelhond het volgende:
Volgens mij word ik gek. Net het aquarium helemaal gevuld. Na 20 min ga ik ff kijken is ineens 1/4e van het water eruit. Snap er niks van. Kan toch niet ineens opgezogen zijn in de achterwand ofzo? Ook geen lek of water op de grond. vaag dit
Ik zit nu op 1/40, maar wil die iets hoger hebben. Is iets oudere DSLR met een redelijk langzame focus. Dan gooi ik de iso wel iets omhoog.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Probeer de sluitertijden bij vissen zo tussen de 1/30 en 1/50 te houden. Ter compensatie de iso waarden gewoon iets hoger houden (200/400 of zelfs 800). Dan zou het goed moeten komen
http://aquaplantsonline.com/quote:Op maandag 21 november 2011 13:58 schreef egelhond het volgende:
Waar kan ik online aquariumplanten kopen?
hoe ik het met je verlichting? Anders de tijden wat korter zetten misschien. Heeft bij mij wel gescheeld.quote:Op maandag 21 november 2011 17:48 schreef AchJa het volgende:
Nou, ik heb weer eens wat nieuws... De staarten zijn ondertussen weer compleet aangegroeid, echter heb ik nu een laag alg op het wateroppervlak liggen, zo'n groene waas.![]()
Heb al flink lopen afdeppen met wc-papier en aan waterverversen gedaan, maar binnen een paar dagen is het terug. Iemand nog tips?
Heb verder niets aan de verlichting veranderd (10:00 tot 20:00) Is spontaan gekomen.quote:Op maandag 21 november 2011 18:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
hoe ik het met je verlichting? Anders de tijden wat korter zetten misschien. Heeft bij mij wel gescheeld.
Met vlokkenvoer kom je al een heel eind. Tetra's hoeven in principe niets anders te hebben.quote:Op maandag 21 november 2011 18:12 schreef egelhond het volgende:
Wat voor voer gebruiken jullie?
Ikzelf wil de volgende vissen gaan halen:
dwergmeerval (otocinclus affinis),
pantsermeerval (corydoras sterbai),
Kardinaaltetra's,
zwarte tetra's,
en dwergcichlide.
Wat is het beste voer voor deze beestjes? En bv de meervallen hebben die tabletten ofzo nodig omdat die op de grond grazen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |