abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2011 @ 17:14:54 #151
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103920151
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:32 schreef Plums het volgende:

Het gooien van de drinkbeker is ook voorbij na paar weekjes foeteren, die duwt ie je nu gewoon in de handen als ie klaar is met drinken. ^O^

Gooien? Dat doet die van mij nou nooooooooit. O-) :P
  donderdag 3 november 2011 @ 18:47:46 #152
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103923304
Zooo.. pff... Kiddo op bed.. ik ff zitten!
Pf heb gewoon nog steeds moeite met werken omdat ik haar maar zo kort zie op mijn werkdagen (M brengt en haalt haar op t kdv)

@ Opscheppen..
Ben zooooooooooo blij met forum's ;) Daar ongenegeerd opscheppen en kletsen over Oona zodat ik 'in het echte leven' me een beetje kan inhouden
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_103935233
Hoeveel werk je Reilain? Ik vind dat dan wel weer een voordeel van onregelmatig werken.

Wat betreft gooien, dat is hier ook echt favourite. Vanavond was Yaro nog even beneden aan het spelen en was zijn vormenhuisje aan het leeg gooien. Dus ik zeg, kom hem maar bij mama brengen. En heel trots kwam hij het huisje aangeven. Vervolgens kon ik 1 voor 1 het blokje aanwijzen, welke hij ging halen en die kwam hij netjes in het huisje stoppen. Bij de laatste nam hij zelf beide blokjes mee.
Maar omdat ik zo enthousiast "jeej" riep, ging hij ze er ook weer opnieuw uitgooien met een "jeej" O+
  donderdag 3 november 2011 @ 22:05:06 #154
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103935485
Ik werk 3 dagen.. wo, do en vr....
Moet van de portomonee.. maar 2 dagen lijkt me ideaal... (gesplist)..

Gooien begint hier ook een beetje te komen..
Laatst een grote stapel boekjes 1 voor 1 op de grond gemikt vanaf de speelgoedkast.. wat een lol..
We'll have love aplenty
You and me
pi_103935701
Balen dat je het eigenlijk te veel vind, maar dat het moet. Ik ben uiteindelijk naar 3 dagen gegaan omdat ik de reistijd nu te veel vind. Ben hard op zoek naar iets in de buurt, maar is erg lastig. Nu gaat het prima hoor, maar 3 dagen is voor de afdeling eigenlijk te weinig. Maar ik kies nu lekker voor mijzelf en mijn gezin. Dat begrijpen ze gelukkig goed.
  donderdag 3 november 2011 @ 22:18:30 #156
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103936343
Gelukkig... dat is wel fijn als je begrip krijgt!
Moest eerst ook altijd 50 min met de trein (1.5 uur reistijd in het totaal)
Nu veel dichterbij gelukkig..

3 dagen gesplist ma/di/do bijvoorbeeld zou al beter zijn
Doe fysiek vrij zwaar werk... de vrijdag is dus altijd uitzingen.. en een meisje van de rel omdat 3 dagen opvang voor haar ook veel is
We'll have love aplenty
You and me
  donderdag 3 november 2011 @ 22:18:47 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103936356
Genieten en opscheppen hoort erbij!
Je hoort gewoon trots te zijn op je kind.

Mijn kind liep vroeg, maar hij praat nog bijna niks en gebaart niks terug.
Hij weet/begrijpt heel erg veel en kan wel puzzelen. Hij kan niet springen.
Ik ben trots op hem en ook al praat hij over een paar maanden nog niet dan ben ik nog steeds trots op al de dingen die hij wel kan.
Dus lekker blijven opscheppen over jullie kids hoor!
pi_103946508
Goedemorgen!! We zijn al aangekleed en wasjes draaien al, heerlijk zo vroeg opstaan, heb je wat aan je dag;)

Diarree is over, nu hebben we snottebellen:D

Ik schep veels te weinig op, het is mijn eerste en ik heb geen idee wat ze moeten kunnen en wat snel is.
Maar af en toe lees ik hier iets wat een ouder kindje voor het eerst doet en Mex doet dan al een paar maanden,dus geloof dat ie best bijdehand is.
Hij heeft alleen wel een neefje die 2 maanden jonger is en een stuk vlotter en hun vragen constant of Mex ook al dit en dat doet,dan ben ik altijd blij als ik ja kan zeggen, gewoon omdat hun er zo raar over doen:P
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:29:57 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103947167
Troeta, het maakt toch niet uit of hij voorloopt of niet? Gewoon over alles vertellen wat ie kan. Das gewoon leuk. Ik weet ook echt niet of Harry snel is met iets of niet.

Laatste keer op cb moest hij vormpjes in de vormenstoof doen. Hij deed dat thuis al een tijdje uit zichzelf dus ik dacht dat het iets was wat ze al een tijdje zouden moeten kunnen. Maar op het cb waren ze verbaasd dat hij al 3 vormpjes deed ipv 2 (maar thuis deed hij er dus 4 of 5 afhankelijk van welke vormenstoof).
Ook dat puzzelen van nu: ik hebgeen idee of het snel is of niet, maar hij doet het en daar ben ik trots op.

Ow en over vroeg lopen: een collega van mij daar het kindje van liep ook heel erg vroeg. Ik geloof met maand of 7/8. Ze zei er direct bij: super onhandig want hij snapte nog helemaal niks, dus ik moest alles wegzetten.

Nou, er heeft er zojuist eentje zijn luier volgeduwd (tenminste zo te horen), dus ik ga even wat verschonen.
pi_103947479
O, ik zeg het niet expres niet hoor! Vind alles cool wat hij kan:D
Maar op dat moment is het gewoon logisch dat ie het doet en dan ben je idd op het cb, was toen met blokjes tegen elkaar aanslaan, dat hoefde hij eigenlijk pas het bezoek er na te kunnen en als iemand zoiets zegt denk ik er pas over na,haha

En mensen zeggen vaak ook maar wat hoor,het interesseert ze echt niet wat ze allemaal kunnen. Ik was een keer op een verjaardag en Mex trok zich voor het eerst op aan de tafel en hij bleef het doen, ik hem helemaal prijzen dat hij dat deed, maar niemand lette er echt op.
Even later zegt iemand die naast me zat notabene, binnenkort zal die zich wel gaan optrekken aan de tafel.
Toen ik zei dat ie dat al een half uur aan het doen was keek ze me aan alsof ik het verzon.

Lopen met 8 maanden lijkt me ook niks idd, dan zijn ze nog zo kwetsbaar en dan vallen ze zo vaak.
Van mij mag het met 2 jaar wel ofzo:D
pi_103947522
Meneer ligt trouwens al anderhalf uur te slapen, hij viel op schoot in slaap achter de computer..pestkop
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:00:13 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103947641
Ik vind het wel makkelijk dat hij al een tijdje zo goed loopt. Afgelopen week heeft hij bijna 2,5 km gelopen en toen heeft mijn man hem in de buggy gezet omdat kindlief begon te zwalken en te struikelen (en dan moet ik erbij zeggen dat hij die dag niks geslapen had, dus hij was echt heel erg moe).

Ooh, zit je echt al 1,5 uur met een slapend kind op een stoel? :D

En nu zit iemand hier 'maw-maw' vanwege de dikkie dik bij jouw post O+
pi_103947645
Troeta, das ook knap!
van jou dan he, anderhalf uur stilzitten :Y
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:03:31 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103947696
Mn schoonmoeder heeft gisteren op Nathan gepast en het ging heel goed *O* . Ik heb een speelkamer voor hem gemaakt in het nieuwe huis, kijken of dat gaat werken :)

Asy, wow hij kan echt al heel ver lopen!!!
pi_103947719
Zo, dat is echt lang 2,5 km!
Met sommige dingen zou het idd wel makkelijker zijn ja, naar de fiets toe lopen enzo.

Nee, ik heb hem in bed gelegd hoor,haha, hij plakt al zoveel, dus als hij slaapt leg ik hem zo snel mogelijk weg.
Ik heb al gedouched en wat kleren opgevouwen. Ik had kunnen stofzuigen,maar daar ha dik geen zin in.

Was het de eerste keer pessie dat ze oppaste?
pi_103947836
Hij is wakker, we gaan even de koekoe O+ aaien en naar het bakkertje.
pi_103949777
fok deed raar op mijn foon, kon wel lezen maar niet reageren dus...

hoe gaat het nu met willem? en leia?

en ik zag zoveel leuks voorbij komen als een puzzelende harry en kletsende kindjes
"boem" van anne doet mini hier ook
een gelukkige cooki heerlijk toch!

potver ik wou veel meer zeggen maar ben het kwijt grrr
pi_103951252
Met muppetje gaat het prima :) niks meer aan de hand!! Gelukkig... weer helemaal haar boevige zelf :)
pi_103952008
da's wel helemaal fijn!

(pssst al vraagt mini wel de hele tijd mam check je fb eens misschien heeft leia wel wat terug gestuurd psssst )
pi_103952045
Wat betreft lang en goed lopen is het inderdaad wel handig Asy, maar iemand van 7/8 maanden kan je inderdaad nog helemaal niet uitleggen wat wel of niet mag. Mijn ouders hebben toen ook echt alles weg moeten halen.
Hier doen we een poging tot luisteren. Waarvan meneer ook goed weet wat wel en niet mag, maar het toch lekker doet O+

Fijn dat Leia weer de oude is *O*
pi_103952659
oeh ff n crosspost uit meet topic :D
eigk hoort ie hier, toch? *O*

vrijdag 4 november 2011 @ 15:44:26 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103959647
Cooki :D

Ik weet dus niet of dat ver is, 2,5 km voor een dreumes van 21 maanden. Maar hij loopt het en dat is gewoon leuk en gezellig O+
Hij is trouwens bij de kapper geweest. In het fototopic staan wat foto's O+
pi_103968899
Nou, ik vind het zelf al ver, dus voor een dreumes helemaal :+
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:55:50 #174
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103969823
Ik vind het ook ver Asy!!
Knap hoor..
:s) Wij zitten nu op 2 meter ;)

Orea Fijn!!!

Oona kwam helemaal total loss van t kdv terug ;) Tja... 'smiddags lag ze te keten in bed ipv slapen.. dan krijg je dat! Zo zielig is dat... Toen we de voordeur binnen kwamen wees ze meteen naar haar kamertje en maakte het slaapgebaar (Bij binnenkomst kijk je meteen haar kamertje in - Maissonette, onze woning is 'andersom' woonkamer boven, rest beneden)
Toch maar even gaan eten en wassen ;) (na het eten was dat nodig haha)

Zo eens ff koekeloeren... O+
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:01:04 #175
57497 happyme28
I'm so happy
pi_103970061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:38 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik vind het zelf al ver, dus voor een dreumes helemaal :+
Dus dat! Over een kleine kilometer van de opvang naar huis lopen duurt bijna een half uur omdat hij druk is met van alles behalve doorlopen. We noemen hem ook wel anti-loop.

Hopelijk zijn alle kindjes weer beter!

Daan heeft voor de tweede keer niet geslapen op de opvang. Gaat best goed eigenlijk maar we willen het zo lang mogelijk behouden dat middagslaapje. Alleen als hij met zijn vriendje aan het keten is, halen ze hem eruit want ze houden alle kinderen wakker. Nu ligt hij alweer een uurtje Te slapen.
pi_103971377
Wat toevallig, Jona heeft vandaag voor het eerst zijn middagdutje gemist op het kdv. Sta er echt van te kijken dat ie 11 uur achter elkaar wakker is gebleven :o en niet eens vervelend deed van de moeheid oid. :)
I'm not a sinner.
pi_103992022
Ik kom weer eens langswaaien met mijn dreumes. 14.5 maand alweer! E doet het nog steeds helemaal voorbeeldig. Ze probeert nu stapjes los te zetten, begint steeds meer te begrijpen en is gewoon nog steeds lief en gezellig.

Even een vraagje over melk. Ik las hier op Fok wel eens dat volle melk goed zou zijn voor jonge kinderen vanwege de vetten die erin zitten. Op het consultatiebureau hoorde ik dat dat helemaal niet zo goed is, omdat het gaat over dierlijke vetten. Wat geven jullie je kind, en wat weten jullie over die vetten?

[ Bericht 14% gewijzigd door Cantare op 06-11-2011 11:28:40 ]
pi_103992215
Oh ja, onze gruwelijk gemiddelde stats:

pi_103992306
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:55 schreef Reilain het volgende:

Oona kwam helemaal total loss van t kdv terug ;) Tja... 'smiddags lag ze te keten in bed ipv slapen.. dan krijg je dat! Zo zielig is dat...
Heel bekend... E heeft eigenlijk nog 2 slaapjes nodig per dag, maar op het KDV leggen ze haar (met onze toestemming) nog maar 1 keer in bed omdat ze anders de hele boel wakker houdt. Maar als ik haar ophaal dan is ze natuurlijk total loss en haalt ze het maar nét tot het eten. Beetje lastig. Zeker nu we een paar weken 3 dagen opvang nodig hebben gehad (di-wo-do). Dan sliep ze op vrijdag een gat in de dag* omdat ze moest bijkomen. Vanaf deze week komt een vriendin hier op woensdag oppassen, ideaal! Hopelijk slaapt ze dan die dag ook gewoon lekker haar 2 slaapjes en trekt ze het wat beter.

*hoewel we vandaag ook gewoon tot 10 (!) uur konden uitslapen. Ik weet niet zeker of zij dan ook zo lang heeft geslapen, maar ze liet zich in elk geval niet horen.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:00:03 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103993033
Cantare, hier werd op het cb aangeraden op volle melk te geven.
Verder weet ik er ook niks van...
pi_103994313
in hetr kader van het mondtrauma heb ik (toen dat zo speelde) ravi direct aangeschoven bij de rest van ons. dus die krijgt niets speciaals meer. gewone halfvolle melk, halvarinetroep, boterhammenworst en patatjes van de frietboer met zout erop. en frikandellen :Y)
volgens het cb, de kinderarts en de neonatoloog was dat ok.

maar meestal eten we behoorlijk gezond en zelfs minimaal met pakjes enzo hoor :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:48:16 #182
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103994576
Ik geef volle melk. Mn vader heeft een zwitsers onderzoek gelezen naar het gebruik van verse volle melk en andere melk en het bleek dat kinderen die verse volle melk dronken minder allergiegevoelig waren dan andere kindjes. En het is minder bewerkt dan halfvolle melk. Als ik naast een boer woonde zou hij melk uit de tank krijgen, maar aangezien ik dan elke 2 dagen nieuwe moet hebben voor de 50cc die hij aangeboden krijgt... Daar ben ik te lui voor.
En verder geen tot zo weinig mogelijk onnatuurlijke E-nummers.

Heerlijk aan het klussen vandaag! Vanmorgen heeft mn schoonmoeder op Nathan gepast maar die kon tot half 2, dus sindsdien ben ik thuis, aan het wachten tot mn ventje wakker wordt. Dan gaat die mee naar ons nieuwe huis.
pi_103997325
Wat een geweldige foto cantare!!! O+
En wat een perfecte curves joh :D

Er is in rpincipe niks mis met dierlijke vetten. Zoals bij zoveel dingen geldt wel dat je het met mate moet gebruiken. Ik geef Truus ook roomboter in plaats van margarine of halvarine. Juist daarin schijnen dingen te zitten die niet goed voor kleine kinderen zijn. En de vetten in roomboter zijn juist goed. Maar ik ben geen expert en weet er het fijne niet van. Ben alleen persoonlijk allergisch voor het overdreven light-gedoe voor kinderen (en volwassen for that matter :+).

Hier nog een heel draadje over boter op het bijvoedingsforum: http://bijvoeding.freeforums.org/viewtopic.php?f=14&t=2162

Ik gebruik overigens altijd grasboter :)
pi_103998367
Sofie krijgt halfvolle melk. Ook op aanraden van het cb, en omdat we het zelf ook drinken. Ze draait wat de rest betreft gewoon in het riedeltje mee, dus dezelfde halvarine etc als wij gebruiken.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:46:58 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103998483
Wat een mooie stats van E!

Aviva heeft net een uurtje bij me in de doek geslapen O+

Qua melk, ik maak volle melk ( insert koesmiley ;) )
Verder krijgt ze thuis alleen water en soms appelsap. Er slingert hier een antilek beker met water en tijdens het eten staat er een beker op tafel.

EDIT: wij drinken zelf ook alles maar water (en koffie) dus het is ook gewoon met de pot mee :)

[ Bericht 16% gewijzigd door DaviniaHR op 05-11-2011 16:13:14 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:08:20 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103998998
Harry drinkt het allerliefst Spa Rood :D
nou ja, eigenlijk drinkt hij het liefst aan deborst maar dat is dus sinds kort afgeschaft dus nu is het Spa rood

Bôh, sinds ik zwanger ben van nummer 2 ben ik veel emotioneler dan bij nummer 1. Misschien komt het omdat ik toen nog geen kinderen had? Geen idee, maar ik kan dus om te haverklap volschieten van mijn grote kleine jongen. Van hoe hij zit te spelen, hoe hij geconcentreerd tv kijkt, hoe hij zich bovenop mij stort gewoon omdat het kan etc.
Van die mooie knalblauwe ogen met vreselijk lange wimpers die je aankijken en dan blij roepen 'mama'. O+
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:34:30 #187
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104001900
ff vraagie.. Wat zouden jullie doen??
Oona zweeft tussen 39 en 40 graden koorts...
Toch winterslaapzak? of zomer nog ff pakken?
We'll have love aplenty
You and me
pi_104002116
ik zou iig zomerslaapzakje proberen reilan. mocht ze dat niet fijn vinden kan je altijd nog proberen om haar in een winterslaapzak met enkel een lange mouwen romper te steken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104002353
Ik zou ook voor de zomerslaapzak gaan. :)

Maar Elise slaapt altijd best "koud" Eerst altijd een romper (lange of korte mouw) in een slaapzak zonder mouwen, met een deken. Nu in een pyjama in een deken. Oh ik vind een pyjama zó schattig..!
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:12:36 #190
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104003284
Pyjama en zomerslaapzakje is t geworden... Gelukkig past ie nog net ;)
Was binnen 2 sec vertrokken... benieuwd wat de nacht brengt! Slaapt nu sowieso een uur eerder dan normaal..
We'll have love aplenty
You and me
pi_104009077
Hopelijk voelt ze zich morgen een stuk beter Reilain.
pi_104011069
asy :* het klinkt heerlijk gelukkig dat ik zelfs niet zwanger er ook emo van wordt

oona beterschap meisje

cantare wat een mooi gemiddeld lijntje heeft e zeg!
pi_104018371
Hier is Amy alweer twee uur aan het krijsen, want ze mag niet beneden spelen. Alles geprobeerd en niets helpt. Ik ga zo de kast leegvreten uit frustratie denk ik. Ik kan het niet meer aanhoren, pfff. En morgen moet ik werken. Het doet echt pijn aan mijn oren als ze zo krijst.
  zondag 6 november 2011 @ 00:50:46 #194
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104018432
ik voel met je mee... hier ook een wakkere dame, krijsen in bed, nu stil op schoot
We'll have love aplenty
You and me
pi_104018555
Hier is het ook op schoot krijsen, ze stopt gewoon niet.
Jouw kleine is ziekig he? Wat sneu voor haar. Hopelijk gaat het snel weer beter. Succes de rest van de nacht!
Ik ga maar weer eens kijken of j. Mijn hulp nodig heeft.
  zondag 6 november 2011 @ 01:01:59 #196
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104018771
Sterkte!
Ze is idd nu ziek... nu koortsvrij door een zetpil maar daardoor dacht ze net dat t slapen ook klaar was... slaapt nu op schoot, zo eens een neerleg poging...
We'll have love aplenty
You and me
pi_104019499
Sola en Reilain, sterkte met jullie wakkere dames! :*
  zondag 6 november 2011 @ 08:27:00 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104022272
Och jeetje! Hopelijk hebben jullie nog wel een beetje kunnen slapen :*
  zondag 6 november 2011 @ 09:05:49 #199
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104022413
Die neerleg poging was hier gelukt... ik lag om 01.15 te slapen :O
06.10 melde ze zich... war drinken en toen was t 07.10... niet onaardig dus...
Ze heeft nu wel een ontstoken oogje.. flink rood en dik, maar geen pus..

jij was ook behoorlijk laat Spewey! Ook een wakker kind??

Ben heel benieuwd hoe t bij jou is gegaan Sola
We'll have love aplenty
You and me
pi_104022442
Ah arme oona. Sneu als ze ziek zijn he ;(
En arme sola :) nog een beetje kunnen slapen?

Hier een goede nacht gehad. Hij lag al om 6uur in bed. Hij was een beetje moe :) en om kwart over 8 was ie wakker.
Nu zit ie nick jr te kijken en een tosti te eten. Oh en hij aait de kat O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')