Algemeen belang bestaat dan ook niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:36 schreef waht het volgende:
[..]
Vakbonden zijn dan ook niet meer dan veredelde lobbygroepen. Werkend voor het belang van een specifieke groep en niet voor het algemeen belang zoals ze zelf wel eens willen doen blijken.
Maar bij vakbonden is eigen belang een vies woord en daarom zijn ze eigenlijk iets nostalgisch aan het worden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Algemeen belang bestaat dan ook niet.
Ik denk van wel, alleen kan niemand het definiėren noch nastreven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er bestaan individuele en groepsbelangen, geen algemeen belang. Uiteraard wel verbonden belangen tussen groepen, maar onmogelijk dat het belang van al die mensen samen 1 belang is. Zelfs met mafkezen als v_P is een vrede moeilijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:42 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk van wel, alleen kan niemand het definiėren noch nastreven.
Je kunt ook alleen aan algemeen belang denken als je nihilist bent, zodra je daar enigzins vanaf wijkt heb je in principe een mening en dus een bepaald belang dat afwijkt van het algemeen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:42 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk van wel, alleen kan niemand het definiėren noch nastreven.
PVV boven VVD?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:48 schreef De_Nuance het volgende:
Mijn nieuwe politieke voorkeuren
1. D66
2. PvdA
3. GL
4.CPN
5. ANC
6. Ennahda
80. PVV
81. CDA
82. VVD
Per samenstelling van individuen en groepen bestaat denk ik wel een belang waardoor de meesten profiteren. Dat kun je dan het algemene belang noemen. Sommigen vallen dan buiten de boot maar dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er bestaan individuele en groepsbelangen, geen algemeen belang. Uiteraard wel verbonden belangen tussen groepen, maar onmogelijk dat het belang van al die mensen samen 1 belang is. Zelfs met mafkezen als v_P is een vrede moeilijk.
Oh ik denk niet dat er een persoon bestaat die werkelijk het algemene belang nastreeft hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kunt ook alleen aan algemeen belang denken als je nihilist bent, zodra je daar enigzins vanaf wijkt heb je in principe een mening en dus een bepaald belang dat afwijkt van het algemeen.
Bij mij staan de PVV, VVD en SP altijd bovenaan. GL, D66 en de PvdA onderaan. Hoewel ik de CU de meest foute partij in de politiek vind.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:48 schreef De_Nuance het volgende:
Mijn nieuwe politieke voorkeuren
1. D66
2. PvdA
3. GL
4.CPN
5. ANC
6. Ennahda
80. PVV
81. CDA
82. VVD
Rancuneuze lijst gebaseerd op recente gebeurtenissen. Ik bied je wat zout aan.quote:
Flauw hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:53 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Rancuneuze lijst gebaseerd op recente gebeurtenissen. Ik bied je wat zout aan.
Geen gif troep in water en voedsel, ook niet in de lucht die wij inademen ?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Zei de VVD iets gemeens over Mauro?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:53 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Rancuneuze lijst gebaseerd op recente gebeurtenissen. Ik bied je wat zout aan.
Je eigen portemonnee?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Geen gif troep in water en voedsel ?
Gezondheidszorg voor iedereen?
scholing?
onderdak?
Enz?
Het is goed dat ze er zijn, al hebben ze iets teveel macht. Maar je kunt ook zeggen dat de landelijke partijen veredelde lobbygroepen zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:36 schreef waht het volgende:
[..]
Vakbonden zijn dan ook niet meer dan veredelde lobbygroepen. Werkend voor het belang van een specifieke groep en niet voor het algemeen belang zoals ze zelf wel eens willen doen blijken.
Het feit dat als iemand als Jeanine Hennis, die ik best hoog had zitten, voor uitzetting stemt zegt genoeg vond ik.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zei de VVD iets gemeens over Mauro?
Uiteindelijk zijn het allemaal belangenorganisaties.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is goed dat ze er zijn, al hebben ze iets teveel macht. Maar je kunt ook zeggen dat de landelijke partijen veredelde lobbygroepen zijn.
Die komt pas aan bod als anderen hen geld ook weer wat meer waard zal worden...quote:
De VVD heeft haar ziel verkocht aan de PVV. Jammer maar helaas.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:59 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het feit dat als iemand als Jeanine Hennis, die ik best hoog had zitten, voor uitzetting stemt zegt genoeg vond ik.
Tja het CDA daar noem je ook iets op. Bij mij komt GL uit de stemwijzer en was toch verrast.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens staat het CDA voor mij nog onder de VVD met als hekkensluiters de SGP en de PVV.
Mensen zijn vaak nog meer verrast als ze via bijv. politix.nl zelf(!) bijv. 10 items pakken en hoe partijen daarvoor/tegen stemden zoals zijzelf(!) gedaan zouden hebben....quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:11 schreef Cherna het volgende:
Tja het CDA daar noem je ook iets op. Bij mij komt GL uit de stemwijzer en was toch verrast.
Je hebt ook niks aan stemwijzer als je je niet in politiek interesseert , dan kun je nog beter thuisblijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mensen zijn vaak nog meer verrast als ze via bijv. politix.nl zelf(!) bijv. 10 items pakken en hoe partijen daarvoor/tegen stemden zoals zijzelf(!) gedaan zouden hebben....
Stemwijzer gebruiken, het is je bekend dat partijen die foutieve informatie voerden reeds, dat het luchtkasteel 'wij willen dit en dat' nietsigheid is?
Nu ja, je gaat stemmen dat is al iets.
Ze willen een Egyptische situatie voorkomen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:16 schreef remlof het volgende:
Griekenland vervangt complete legertop
Zou er een staatsgreep op handen zijn geweest?
Dit stond al gepland meldt het nieuws. Juist al die lui kennen en nu dan oppakken had de boel verergert. Dus ik denk dan: ja ze zijn vervangen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:16 schreef remlof het volgende:
Griekenland vervangt complete legertop
Zou er een staatsgreep op handen zijn geweest?
Of zijn ze bang dat Italie verhaal komt halen. Want daar gaat het goed fout als de Grieken de steun weigeren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze willen een Egyptische situatie voorkomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |