abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104235944
Maud, goed dat je naar het diepe mag ^O^
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:05:17 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104236447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zwemles he, wat kost dat bij jullie?
Is 9,- per keer een normale prijs?
Ik kwam deze tegen http://www.zweminstituut.com/zwemles/kosten.php en die zit op het terrein waar ook Kims speciale tandarts zit. max 6 kinderen per groep klinkt wel goed!
Hey ingrid, wat grappig, wij zitten bij datzelfde zweminstituut (sinds kort). (de Harmelen-versie). Er staat dus 6 kinderen per groepje, maar tot nu toe zitten er max 5 in de groepjes van W & C. en ik zie nu pas dat de kosten in Drenthe dus een stuk lager zijn. lekker is dat! :o
in de haak.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:14:23 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104236671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Maud, wat goed :)

Christan heeft nooit in het ondiepe gelest, daar hadden ze een bad waarin je niet kon staan. Kurken om en zwemmen maar :D

Op een bange tweeling na (elke week weer huilen, ze waren een jaar of 8 volgens mij) plonsden alle kinderen er zo in.
Dat is nu juist waar ik een beetje bang van ben....ze plonst zo makkelijk het water in en als ze oefenen met duiken dan heeft ze geen kurken om. Ik heb d'r een keertje kopje onder zien gaan en twee juffen in een noodgang naar d'r toe zien zwemmen, dat ik gewoon een beetje angst heb. En dat terwijl ik dus juist doordat voorval weet, hoe alert ze zijn....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ingrid, zo'n groepje klinkt goed. En zo te horen heb je het dan nog goeiekoper ook....
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:15:10 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104236689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim zegt dat ik hem eruit moet trekken. Ja ammenooitniet! Ze vind het eng voelen dat hij wiebelt kwam ik achter vandaag.
Oudste heeft dat hier ook een paar keer gedaan. Dan werd ze er helemaal beroerd van, dat gewiebel en was het "mam, kun je 'm eruit trekken?". Even slikken, maar zij gaf geen kik en was er helemaal blij mee.

Goed van Maud, chacama. Hier hebben ze ook nooit kunnen staan waar ze lesten, maar daar groei je waarschijnlijk makkelijker in als ze als baby al les hadden.

Ik moest net lachen om oudste die een website beschreef als 'very educational'. Niet een woord wat ik verwacht uit de mond van m'n ukkie ;)
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:17:54 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104236745
Fleur wiebelde en draaide net zo lang tot het met bloed en loskwam....mama....mag ik een doekje want mijn tand is er uit.

Very educational...dat klinkt wel heeel erg 'groot'. Hoe gaat het nu daar bij jullie? Zijn ze al naar school geweest of nog steeds thuis?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 november 2011 @ 10:23:53 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_104236902
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:14 schreef chacama het volgende:

Dat is nu juist waar ik een beetje bang van ben....ze plonst zo makkelijk het water in en als ze oefenen met duiken dan heeft ze geen kurken om. Ik heb d'r een keertje kopje onder zien gaan en twee juffen in een noodgang naar d'r toe zien zwemmen, dat ik gewoon een beetje angst heb. En dat terwijl ik dus juist doordat voorval weet, hoe alert ze zijn....
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt na dat voorval hoor. Nog maar eens goed waarschuwen dus dat ze nooit zonder de juf erin mag springen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:24:48 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104236921
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:14 schreef chacama het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de engste dingen die ik ooit heb gedaan als ouder was oudste in het zwembad laten kruipen. Ze was rond een jaar, en was er niet van te overtuigen dat ze echt eerst bandjes om moest voordat ze mocht zwemmen. Elke keer was het weer een enorm gedoe om haar te vangen voordat ze erin plonste. Op een gegeven moment heb ik haar laten gaan (nu zwommen we dagelijks, het hele jaar door, vanaf dat ze drie maanden was), terwijl ze dichtbij was. Uiteraard wetend dat ze zelf boven kon komen en naar de kant kon komen, en op 10 cm afstand van mij. Toen begreep ze het :)

Afgezien daarvan vond ik de tijd dat ze net een beetje konden zwemmen het moeilijkst. Dat ze vol overtuiging het hele bad over willen zwemmen, maar er letterlijk halverwege achter komen dat het toch wel een beetje ver is. Aaarrhhhg! Nu geniet ik er inmiddels van dat ik niet iedere seconde meer hoe op te letten.
pi_104236980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:05 schreef trui het volgende:

[..]

Hey ingrid, wat grappig, wij zitten bij datzelfde zweminstituut (sinds kort). (de Harmelen-versie). Er staat dus 6 kinderen per groepje, maar tot nu toe zitten er max 5 in de groepjes van W & C. en ik zie nu pas dat de kosten in Drenthe dus een stuk lager zijn. lekker is dat! :o
Bevalt goed? Voordeel van Drenthe dan! :P
Ze zijn pas sinds 1 november hier open, kreeg net mail terug. Op dit moment zijn er nog niet voldoende inschrijvingen, maar dat kan zo maar veranderen.

Deze http://www.debontewever.nl/Sport/Zwemlessen/ hoor ik ook goede verhalen over.
Maar geen idee hoe groot de groepen zijn. Ik wacht op de mail.
pi_104237011
Chaca wat knap van Maud! En eng dat ze er zomaar in sprong.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:36:22 #110
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104237213
Zal het volgende week inderdaad nog maar eens herhalen, dat ze alleen als de juf erbij is het bad in mag....

En Ingrid, kan je het een beetje promoten op school, dan zit dat groepje misschien wel wat sneller vol... succes in elk geval.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:38:10 #111
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104237260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:17 schreef chacama het volgende:
Very educational...dat klinkt wel heeel erg 'groot'. Hoe gaat het nu daar bij jullie? Zijn ze al naar school geweest of nog steeds thuis?
Ze zijn drie dagen naar school geweest *O* En ik ben onmiddellijk ziek geworden, en heb nog steeds geen volledige zin op papier (en voor 11 uur zondagnacht moeten dat 3000 woorden worden. Aaahhhh |:( ). De situatie lijkt op het moment vrij stabiel, al twee dagen lang. Oh, zei zij optimistisch, maar ik ging toch maar even een kaartje checken en het gebied net ten noorden van school is opnieuw 'under watch'. Nou ja, geen peil op te trekken dus....
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:40:32 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104237311
Fijn dat ze al weer naar school zijn, jammer dat jij daarmee meteen ziek werd...reactie op de spanning?

Succes met je 3000 woorden....deadlines...Arrrgggg

En merken jullie dat ik aan het uitstellen ben....ben op de zaak, maar er komt niets nuttigs uit mijn handen
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:44:00 #113
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104237407
Ok, ga jij aan het werk, dan ga ik aan het schrijven..... :P
pi_104237955
Hier betalen we 39,75 per 4 weken voor zwemles van 1 uur per week. De groep bestaat uit max 12 kinderen geloof ik (zijn er meestal max 10 nu).

In kleine groepjes lijkt me ideaal, bij Kyllian is het steeds wachten aangezien ze nu steeds meer in het diepe gaan en dan dus om de beurt moeten.

Hier gebruiken ze trouwens geen drijfmateriaal (geen bandjes e.d.), alleen af en toe een plankje.

Ik ga nu naar school toe, Kyllian heeft thema-afsluiting en dan mogen we de laatste 45 minuten komen kijken :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:44:56 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104239776
Uitstellen, ik weet er alles van. En nou had ik heel bijzonder voor mijn doen vorig weekend al alle Sint-Maarten uitdeelspookjes al gemaakt. Ruim van tevoren zodat Job mee kon helpen en hij vanmiddag bij thuiskomst er niet door wordt overvallen. Alles stond in een plastic zak klaar en nou heb ik een klein waterongelukje gehad en nou zijn alle spookjes nat geworden. Ik kan dus nu weer opnieuw 60 spookjes gaan frobelen. Dus dames, lang van tevoren iets doen is ook niet altijd handig.

Meer mensen die vanavond Sint-Maarten vieren? Katja heeft met een heel clubje afgesproken om samen te lopen. Ik kijk wel even wat ik doe met Job. Misschien wil hij wel met het clubje mee en dan moet ik er ook wel achteraan lopen. Ik vrees dat Katja daar niet zo blij mee zal zijn :N
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104242723
Meike loopt ook sintmaarten vanavond. Ze heeft echt een geweldige lampion gemaakt. Respect voor haar juf die met 25 kleuters aan het papiermache geslagen is. Maar het resultaat is er naar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:17:52 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104243182
oh wat een pech, livelink! hoe maak je die spookjes dan?

XXXkarinXXX heb je een fotootje van de lampion?

wij gaan straks (traditiegetrouw) naar oma in Noord-Holland, waar zeer actief Sint Maarten gevierd wordt. echt hele straten vol kindjes met lampionnen, da's toch wel 't leukste vind ik. Hier schijnt het ook wel gevierd te worden maar dat zijn dan toch maar een paar plukjes kinderen hier en daar. ik heb van de week zelf collecte gelopen voor Alzheimer en heb voor mijn gevoel dus wel weer genoeg aan deuren gebedeld. :') bovendien is sinds woensdag m'n enkel geblesseerd, dus ik heb een goed excuus om oma en papa met de kinderen mee te laten gaan. ik deel dan wel uit aan de deur. :+

ook hier mooie lampionnen geknutseld, maar gewoon thuis, want op school deden ze er dit jaar niks aan. beetje jammer, maar ja. ik vind 't ook wel leuk altijd om samen met de kinderen iets leuks te verzinnen & te maken. we hebben ze dit jaar voor de zekerheid maar wel van geplastificeerd papier gemaakt, want vorig jaar waren de lampionnen na 1 straat al helemaal kapotgeregend. waarschijnlijk is 't niet nodig gezien de weerberichten, maar ach, beter zo dan andersom. :)
in de haak.
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:22:38 #118
37150 livelink
pi_104243384
Spookjes maken is heel simpel. Men neme een lolly, witte servetjes/keukenrol en paardenelastiekjes

(sinds ik die heb ontdekt is knutselen een stuk eenvoudiger)

Met het elastiekje doe je het servetje om de lolly en je tekent er een gezichtje op. Vroeger gaf ik ze nog een riem met een enge dropspin, maar dat was me te veel werk.
De spookjes zijn alweer klaar, gelukkig.

Hier lopen wel veel kinderen trouwens. Ik heb 68 spookjes en nog wat extra snoep op voorraad.
pi_104243390
Hier wordt er ook niks aan sint maarten gedaan. Geloof nu 2 of 3 keer een mini groepje kinderen aan de deur in 6 jaar hier.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:03:49 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104244887
Leuk idee livelink! wij zitten alleen maar aan de ontvangende kant, best erg eigenlijk. maar oma regelt het uitdeelsnoep, wij de lampionnen.

en paarden-elastiekjes? daar had ik nog nooit van gehoord.
in de haak.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:05:54 #121
37150 livelink
pi_104244961
Dat zijn van die elastiekjes voor het invlechten van de manen voor paarden.
Qua formaat zijn ze goed voor knutselen en ook heel goed om nog een staartje/vlechtje te maken in het superfijne haar van Katja. Grotere elastiekjes vallen er bij haar gewoon uit.
Tip van het kdv. Was een goede tip.
pi_104245140
Wat leuk livelink! Misschien wil Job de spookjes uitdelen bij de deur?

Hier ook Sint Maarten en het wordt elk jaar drukker. Morris heeft met een hele bups vriendjes afgesproken en in de klas een lampion gemaakt. Lis loopt ook gewoon mee maar die heeft dus weer geen lampion gemaakt en gebruikt die van vorig jaar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_104245455
Wat een leuk idee Livelink! Zeker altijd druk bij jou aan de deur, kinderen weten zulke leuke dingen vaak snel te vinden! Zo was er in onze vorige buurt een vrouw die altijd van die lichtgevende armbandjes weggaf....als haviken gingen ze er erop af!

hier de lampion van Meike
pi_104245497
Die is wel heel schattig Karin O+
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:22:21 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104245585
prachtig karin! O+
in de haak.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:38:13 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104246255
Ohhh woh Karin, die is echt schitterend.... O+ rupsjenooitgenoeg

Die elastiekjes ga ik ook zoeken. Maud heeft dan wel dik haar, maar elastiekjes blijven niet goed zitten. gebruik nu die hele kleintjes.

En hier ook geen SintMaarten. Hier hebben we eerste weekend van november de griezeltocht. Dus geen haloween en ook geen SintMaarten, maar wel een tocht en snoepjes verzamelen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:54:58 #127
37150 livelink
pi_104246976
Dat is wel een hele mooie lampion van Meike!

Job wil inderdaad eigenlijk het liefst uitdelen, maar hij wil natuurlijk ook niet al die snoepjes mislopen. Afgelopen jaren liep ik met Job dan even de bekende mensen af zodat hij toch wel wat snoepjes kreeg. De laatste tijd wil Job wel heel graag gewoon meedoen met de andere kinderen. Dus ik denk dat hij nu echt wel mee wil lopen met Katja. En dan haakt hij waarschijnlijk snel af.
pi_104247501
Hier voor de allerlaaste keer sint maarten voor ons, dat er een kind loopt dan bedoel ik.
Oudste zit bij de buuf, kwam ie zelf mee (ze loopt op krukken) en ik dus thuis. Niets creatiefs, gewoon zak haribo
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 15:11:48 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104247630
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 13:17 schreef trui het volgende:
oh wat een pech, livelink! hoe maak je die spookjes dan?

XXXkarinXXX heb je een fotootje van de lampion?

wij gaan straks (traditiegetrouw) naar oma in Noord-Holland, waar zeer actief Sint Maarten gevierd wordt. echt hele straten vol kindjes met lampionnen, da's toch wel 't leukste vind ik. Hier schijnt het ook wel gevierd te worden maar dat zijn dan toch maar een paar plukjes kinderen hier en daar. ik heb van de week zelf collecte gelopen voor Alzheimer en heb voor mijn gevoel dus wel weer genoeg aan deuren gebedeld. :') bovendien is sinds woensdag m'n enkel geblesseerd, dus ik heb een goed excuus om oma en papa met de kinderen mee te laten gaan. ik deel dan wel uit aan de deur. :+

goed van je, trui ^O^
ik had er gisteren een aan de deur.
maar waarom alzheimer, vroeg ik me later af, er zijn zoveel vormen van dementie.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 15:13:21 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104247702
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:08 schreef Muks het volgende:
Hier voor de allerlaaste keer sint maarten voor ons, dat er een kind loopt dan bedoel ik.
Oudste zit bij de buuf, kwam ie zelf mee (ze loopt op krukken) en ik dus thuis. Niets creatiefs, gewoon zak haribo
ik heb ook haribo hoor, wat er overblijft, moet ik ook zelf lusten :Y
de afgelopen jaren bleef ik steeds met het snoep zitten omdat er nauwelijks iemand kwam langsgewaaid
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 15:18:51 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104247891
wat een prachtige lampion karin _O_
jammer dat ze hier niet langskomt, ik geef altijd extra bij mooie lampions en voor liedjes die niet de standaard meuk zijn.
pi_104247941
hier ook zakjes haribo. Die misschien wel onaangeroerd blijven. Mijn vriend zei gister: dan moet ik zeker thuis blijven?
Ik vind het wel leuk als hij meegaat, kunnen we samen genieten van dat geweldige duo van ons.
pi_104247968
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:18 schreef lady-wrb het volgende:
wat een prachtige lampion karin _O_
jammer dat ze hier niet langskomt, ik geef altijd extra bij mooie lampions en voor liedjes die niet de standaard meuk zijn.
hahaha het idee is leuk O+
pi_104254374
Wat ziet t er mooi uit , die lampionnetjes en wat een gezellige ideeen komen er langs!
Een hele fijne avond allemaal! O+
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:03:06 #135
37150 livelink
pi_104260057
Nou, ik ben inderdaad met Job even naar wat bekende adressen gegaan en toen was het voor Job klaar. Katja is met haar groepje de hele buurt doorgeweest en komt net pas weer binnen. Het verschil in opgehaald snoep is dan ook wel erg groot :o

Gelukkig vindt Job het niet zo erg.
pi_104263226
Wij hadden vanmorgen gesprekje met de juf van Mirte. En onze kleuter doet het goed op school. Er zijn wel wat aandachtspuntjes, maar het klonk gewoon zo fijn positief :D. En dat had ik net ff nodig :')
Fake it till you make it...
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:04:31 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104263325
Zo te horen ging het goed met Job. Fijn dat ie zich niet druk maakte om de hoeveelheid snoep!

Nijna, wat heerlijk! Fijn dat het goed gaat met Mirte. Zal voor jou ook wat rust geven in je hoofd. Weten dat ze het lekker heeft op school.

(mamagenietmoment) Fleur was vanavond helemaal in d'r nopjes (en ik ook). F. is een dag eerder met Maud naar het familieweekend gegaan dus Fleur is bij mij. We zijn heerlijk met zijn tweetjes frietjes gaan eten en we hebben genoten van de 1-op-1 tijd. Samen naar de bieb. Gewoon een uur lang struinen. En tijdens het eten heb ik echt gelachen. Ze kreeg gewoon de slappe lach om niets...heerlijk! En morgen zwemt ze af voor C. Ze wordt gewoon heerlijk groot en is dan 's avonds nog zo heerlijk klein als ik d'r voorlees en ze me knuffelt en kroelt.
pi_104263435
Oh Chaca, dat klinkt echt heerlijk O+ geniet lekker van elkaar!!! :*
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:16:34 #139
37150 livelink
pi_104263957
Fijn Nijna! Lekker dat het zo goed gaat met Mirte.

Chacama, dat klinkt als een heerlijk begin van het weekend zo. En ik denk dat Maud ook wel geniet van haar exclusieve tijd met haar vader. Alvast veel succes voor morgen gewenst.
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:22:51 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104264301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 21:16 schreef livelink het volgende:
Fijn Nijna! Lekker dat het zo goed gaat met Mirte.

Chacama, dat klinkt als een heerlijk begin van het weekend zo. En ik denk dat Maud ook wel geniet van haar exclusieve tijd met haar vader. Alvast veel succes voor morgen gewenst.
Dat denk ik ook wel. De rest van F. zijn familie is er ook, dus zij zal als benjamin van de familie wel de nodige aandacht krijgen van alle nichten en neefjes, ooms en tantes en uiteraard opa.
  zaterdag 12 november 2011 @ 05:12:55 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104277922
Wat heerlijk, chacama O+

Altijd fijn als er naar je geluisterd wordt: ik schreef toch eerder deze week dat school van plan was alle gemiste dagen in te halen, terwijl de kinderen dagelijks fanatiek hebben ge-e-learned? Zojuist kwam er een enquete binnen, o.a. met de vraag "denk je dat je je kind nog kunt motiveren voor een volgende keer e-learning als nu dag-voor-dag ingehaald moet worden?". Daarin kwamen vrijwel letterlijk de woorden terug die ik had geschreven. Ik heb het gevoel dat school misschien wel wil, maar dat er ook een leger ouders, met name van sommige nationaliteiten, staat te roepen dat dat niet kan, want ze hebben toch zeker voor de school betaald, etc. Met zo'n enquete kunnen ze zich een beetje indekken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 november 2011 @ 08:40:07 #142
13151 crew  Rewimo
pi_104278353
Zou toch ook raar zijn als de kinderen braaf geleerd hebben thuis en dat op school dan nog eens opnieuw moeten doen? Als er nou helemaal geen les was geweest...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:15:01 #143
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104278577
Fijn dat ze naar je geluisterd hebben. Ik zou mijn kinderen in elk niet meer kunnen motiveren.

Wat een heerlijk begin van de dag hier....Eert gekroeld met Fleur en daarna 'wakker' gebeld door Maud. "Mama, heb je ook zooooo lekker geslapen. Ik ben net pas wakker!" (08:00)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 november 2011 @ 09:26:29 #144
13151 crew  Rewimo
pi_104278681
Klinkt goed, chaca O+
pi_104278740
Nijna, wat fijn dat het goed gaat met Mirte!!

Chaca, lekker zo'n begin van het weekend!

Goa, slim van school om zich in te dekken. Maar verwachten ze dat het vaker gaat gebeuren dan?

En fijn dat het met Job ook goed ging!

Hier 3 kindjes aan de deur gehad, gisteravond. :P
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:13:08 #146
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104279236
Ik zou mezelf niet meer kunnen motiveren, chaca :)

Het water is nog steeds niet weg, DF. Het ziet er tamelijk goed uit op het moment, maar 1 kapotte pomp (nou ok.... 2 misschien :P ) en we krijgen toch nog natte voeten. Daarbij hebben we nog altijd een politiek instabiele situatie, en een staatshoofd met de status van half-god, dat nogal op leeftijd is.
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:19:03 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104279301
Dat ook, gao.

Dus toch nog steeds niet alles weg...je hoort er hier niets meer van.

Fleur is net opgehaald om af te gaan zwemmen. Met gezonde spanning is ze op pad. En ik duim dat ze de spanning onder de duim weet te houden, want lang wachten maakt het bij haar alleen maar erger en ik vrees dat ze toch nog even moet wachten straks.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 november 2011 @ 11:00:24 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104279836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:19 schreef chacama het volgende:
Dat ook, gao.

Dus toch nog steeds niet alles weg...je hoort er hier niets meer van.

Fleur is net opgehaald om af te gaan zwemmen. Met gezonde spanning is ze op pad. En ik duim dat ze de spanning onder de duim weet te houden, want lang wachten maakt het bij haar alleen maar erger en ik vrees dat ze toch nog even moet wachten straks.
Mocht je daar niet bij zijn?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:06:51 #149
37150 livelink
pi_104279941
Bij ons mocht inderdaad één van de ouders mee voor het omkleden en ook omdat ze helemaal gekleed beginnen en dan na afloop die ouder moet helpen met het uitkleden en het opruimen van de natte kleding. Bij ons was de rolverdeling heel duidelijk. J. deed alles wat met het zwemmen te maken had en ik zat superzenuwachtig te kijken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 november 2011 @ 11:08:02 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_104279962
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:06 schreef livelink het volgende:
Bij ons mocht inderdaad één van de ouders mee voor het omkleden en ook omdat ze helemaal gekleed beginnen en dan na afloop die ouder moet helpen met het uitkleden en het opruimen van de natte kleding. Bij ons was de rolverdeling heel duidelijk. J. deed alles wat met het zwemmen te maken had en ik zat superzenuwachtig te kijken.
dat snap ik wel, maar ik las t ( zal wel mijn verkeerde interpretatie zijn) dat Chacama nog thuis is en niet mee in t zwembad is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_104280048
Goa, dat schiet nog niet zo op dan.. Hier hoor je er amper meer iets over..
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:16:18 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104280091
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat snap ik wel, maar ik las t ( zal wel mijn verkeerde interpretatie zijn) dat Chacama nog thuis is en niet mee in t zwembad is
Nee, hoor helemaal goed gelezen. F. is met Maud op familieweekend in Gelderland. Ik zit in de zaak. Fleur mocht kiezen of mee met F. naar Gelderland en dan in februari met mij erbij afzwemmen of nu met vriendin en vader mee en d'r C halen en vanavond met mij mee naar Gelderland. Ze koos voor d'r diploma en ik ben erg blij met het gezelschap.
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:02:23 #153
37150 livelink
pi_104280859
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nee, dat was ook mijn interpretatie en ik dacht dus dat het zwembad het beleid had dat de ouders niet mee mochten, maar nu begrijp ik dus hoe het zit. Vervelend Chacama, dat jij nu in de zaak zit te nagelbijten. Hopelijk hoor je snel hoe het gegaan is.
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:10:17 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104281080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, dat was ook mijn interpretatie en ik dacht dus dat het zwembad het beleid had dat de ouders niet mee mochten, maar nu begrijp ik dus hoe het zit. Vervelend Chacama, dat jij nu in de zaak zit te nagelbijten. Hopelijk hoor je snel hoe het gegaan is.
Heb afleiding gezocht door intocht te gaan kijken....lang leven internet!

En ze is weer terug! Met uiteraard een diploma:

En nog een mooie onderwaterfoto:

[ Bericht 12% gewijzigd door chacama op 12-11-2011 13:33:20 ]
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:33:53 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104283980
Hoerraaaaa voor Fleur! *O*
En wat een súperfoto!

Gao, sterkte met nog steeds al die nattigheid. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_104285084
Fleur, gefeliciteerd *O*
En wat een gave foto!
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:18:14 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104285125
Die rode wangen onder water! O+
pi_104285356
Fleur, wat stoer en gefeliciteerd meid *O*

Gao, wateroverlast daar begrijp ik... sterkte
pi_104286574
Wow Fleur, wat goed! en wat een mooie foto's *O* O+
Chacama, jij ook feli O+ met je grote dochter!

Gao, sterkte :Y
pi_104287033
Wat een mooie foto!
Gefeliciteerd Fleur!!
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 15:54:23 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104287374
wat een leuke foto van fleur!
maakt iemand van het zwembad die?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 november 2011 @ 15:56:25 #162
13151 crew  Rewimo
pi_104287433
Fleur, goed gedaan joh! *O* En wat een leuke foto's O+
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:57:49 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104287460
hallo allemaal dankjewel voor de felicitaties. De foto wordt gemaakt bij proefzwemmen door een badmeester! groetjes, fleur!!!!!!!!!
pi_104289422
Fleur gefeliciteerd! Mooie onder water foto!
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 17:57:27 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104290529
wat leuk zeg, van die badmeester! echt een hele leuke foto, het plezier spat eraf!
en natuurlijk gefeliciteerd fleur!
pi_104295504
Thomas heeft vanmiddag met dreumes-broertje met de blaadjes in de tuin gespeeld, bladeren gooien was t leukste O+

[IMG]en weer weg ;) [/IMG]

[ Bericht 24% gewijzigd door -Caroline- op 14-11-2011 11:56:22 (foto weer weg ) ]
pi_104307574
Knap zeg van fleur, gewoon al 3 zwemdiploma's! En idd die onderwaterfoto is super!

Nijna, fijn he, even die bevestiging!
Ik kijk al uit naar de oudercontactavonden....half dec. Niet qua prestatie, dat zit wel snor, maar ik ben vooral benieuwd hoe ze het doet in de groep, met de andere kindjes, of ze fijn samen speelt, dat soort dingen.

Meike heeft trouwens nu de waterpokken, onvermijdelijk nadat lars ze twee weken geleden kreeg....
Het zat nog niet in dr gezicht, maar dat gaat vast nog komen. Ik weet nu al dat ze het vreselijk vindt.
Ik had even nagevraagd hoe het beleid van school was, ze mag komen als de pokjes zijn ingedroogd... Maar er komen toch steeds nieuwe pokjes bij? Dan kan ik haar de hele komende week wel gaan thuishouden. Ook dom trouwens, want weren heeft helemaal geen zin, aangezien het voor de uitbraak al besmettelijk is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 november 2011 @ 08:25:44 #168
13151 crew  Rewimo
pi_104309446
Karin, wat naar voor Meike, beterschap! Op een gegeven moment komen er geen pokjes meer bij, dan zou ze weer naar school kunnen. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat de besmetting allang plaats heeft kunnen vinden de afgelopen twee weken. Deze week thuishouden zit er dus wel in, je weet ook niet hoe ziek ze ervan wordt.

Ik kan me nog goed herinneren hoe ziek ik zelf was van die dingen, ik kreeg ze pas toen ik 9 was.
pi_104346581
Meike beterschap!

Kims tand is er sinds gisteren ineens uit! Raar gezicht hoor, ik dacht echt dat dat pas bij 7 begon.
Ergens tussen ze ging slapen en 10.00 is het gebeurd, want toen zag ik het ineens.
En waar de tand is, geen idee!
pi_104346697
Beterschap Meike!
Hier was het de eerste dagen ook even lastig met de koorts. Geloof 2a3 dagen. Maar je hebt wel gelijk inderdaad, dat de besmetting al geweest zou kunnen zijn. En dat je dat toch niet kunt voorkomen ook bij kinderen..

Hier eind november tien-minutengesprekken. Ben ook nieuwsgierig!

Ingrid, die is vast met de tandenfee mee?
Of opgegeten, maar dan komt hij er vast vanzelf wel weer uit :{
pi_104347035
hier is kind 1 klaar met wisselen, die heeft nu alle nieuwe tanden en kiezen + wat extra
en kind 2 is op 3 kiezen na klaar. Vroeg maar wel fijn want nu kan evt de beugel nog in groep 8 gestart worden.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_104348096
DF Kim weet het niet, kan best doorgeslikt zijn idd. Ik ben hem iig nog niet tegen gekomen.
Ziet er maf uit het stuk nieuwe tand staat een stukje verder naar achteren zeg maar.
  maandag 14 november 2011 @ 13:44:46 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104350334
De eerste tand eruit bij kim! *O*

Beterschap met Meike. Hoop dat ze er niet zo heel veel last van gaat krijgen.

Weekend hier was lekker voor de meiden. Ze hebben heerlijk gespeeld met de 'grote' nichten en neven en gelukkig goed geslapen. Maud heeft het eerste deel van d'r verjaardag gevierd en is lekker verwend door d'r ooms, tantes, neven en nichten. Ze heeft gekregen: hamertje-tik, een knikkerbaan, playmobiel, kleurboek, kaartjes om te leren schrijven, stickers, een knuffelhondje, zelfinkleurmemory, een muziekdoosje, stickerboek en volgens mij nog iets....

En ook Fleur is een beetje verwend. Die had d'r c-diploma bij zich en dat was toch reden voor de rest om iets te geven. Vooral veel dolfijnendingen en daar was ze super blij mee...

Nu in gedachten bezig met de voorbereidingen voor Maud d'r verjaardag. Ik krijg het alleen niet zo lekker voor elkaar als andere jaren....toch maar es in het traktatietopic neuzen...
  maandag 14 november 2011 @ 18:19:09 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_104360748
Weer een mijlpaal voor Kim!

En dat klinkt als een fijn (verwen)weekend Chaca!

Ik vroeg Thies van het weekend wat hij nou het allerallerallerliefste wil krijgen van Sinterklaas.
"Een werkauto met verrijdbare wegafzetting en een MegaMindypak!" :') O+

Wist de Sint al lang, maar moest het even zeker weten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 november 2011 @ 19:04:35 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104363181
Oh gos, Thies toch O+

Ingrid, oudste begon hier op 'r vijfde, evenals veel kindjes in de klas van jongste. Die zelf overigens laat was, maar ook een stel tanden mist (genetisch trekje van hubs familie), dus hij hoeft niet zoveel.
pi_104366495
Haha Thies, een megamindypak! Ach superhelden zijn zowiezo cool!

Meike heeft eigenlijk geen last van de waterpokken, gelukkig maar!

We hebben gister Meikes naam in het grote boek van Sinterklaas geschreven op www.sinterklaasjournaal.nl Wat grappig. Je moest eerst de naam ingeven, vervolgens komt de Sint in beeld, en die zegt: Hallo Meike.....
Echt die ogen....! Op steeltjes!
Later ging hij dan haar naam opschrijven en zag ze haar eigen naam staan, echt leuk gedaan. Een aanrader om even te doen.
pi_104366704
Vieren jullie eigenlijk ook Sinterklaas Gao?
  dinsdag 15 november 2011 @ 00:40:08 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104382600
Ja. En Kerst. Zolang ze nog twee paspoorten mogen hebben, maken ze daar volop gebruik van ;) Oudste weet van de mijter en de rand, jongste gelooft nog heilig. Toen we op Guam woonden, was er altijd een soort intocht van de Kerstman, dus die is ook heel echt voor ze. Sinds we in BKK wonen, hebben we ieder jaar Sinterklaas gevierd, georganiseerd door de Nederlandse vereniging. Dus die is ook duidelijk echt.

Expatkindjes geloven vaak heel lang, omdat ze geen flauwe schoolgenootjes hebben die ze vertelt dat het niet zo is. Iedereen heeft natuurlijk verschillende geloven, dat is heel normaal.
pi_104385279
Wat een bofkonten :P
Leuk om Sinterklaas er ook in te houden O+
pi_104385551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:01 schreef snoopy het volgende:
Wat een bofkonten :P
Leuk om Sinterklaas er ook in te houden O+
+1 O+

Gao, hoe oud zijn jouw kinderen ? kan ik t ergens teruglezen? :@
pi_104386222
Wij hadden gisteren 10 minutengesprek! Mijn grote doet het zo goed en draait lekker mee. Enige puntje was dat ie iets vaker van zich af moet bijten. Hij laat zich veel te veel dingen opleggen door andere kindjes. Vaak dingen die ie eigenlijk helemaal niet wil doen. Juf zei dat ze bij sommgie kinderen dingen door de vingers zag zodat ze leren voor zichzelf op te komen en dat gaat ze bij Mikael ook doen nu. Heb wel aangegeven dat de juf ook vaker in moet grijpen als hij bij der komt. Want ze zegt steeds dat als ze iets niet ziet ze er niks aan kan doen. Mikael ging daarom maar niet meer naar juf als er iets gebeurd was want ze zou er toch niks aan doen. En daarom doet ie maar alles wat andere kinderen zeggen want dan komt er ook geen "ruzie".
Heb het er vanmorgen even met hem over gehad dat hij eigen baas is. Dat hij niks hoeft te doen wat hij niet wil omdat andere kinderen dat zeggen. Dat hij dat maar duidelijk moet zeggen en als ze niet luisteren dat ie naar juf moet gaan en dat die hem zal helpen. Dus ben benieuwd.
Zijn juf wilde hem ook eigenlijk na de kerstvakantie mee laten draaien in groep 3 maar dat doen we maar niet. Hij is er qau werk misschien wel aan toe maar emtioneel nog lang niet.En ik vind dat hij nog net te vaak de speelhoeken kiest en dat kan in groep 3 niet. Dus we laten hem lekker zitten waar ie zit!!
Mijn grote O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104386811
Nicole, dat klinkt als een goed gesprek. Goed dat juf en jullie nu samen het probleem aan kunnen pakken. Is toch beter als je op 1 lijn zit..
Ik geloof dat wij ook zo'n weerbaarheidsissue hebben. Maar volgens week maar eens horen hoe de juf het vind gaan op het 10-minuten gesprek. Hier gaat het vaak om de dramabuien van zijn vriendje als die zijn zin niet krijgt. En Chris geeft dan maar toe. Ook als hij eigenlijk met een ander kindje wilde spelen/naar gym lopen. Juf houdt ze nu wel wat meer uit elkaar bij de werkjes. Maar die jongens zoeken elkaar toch steeds weer op, ook na schooltijd.
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:03:32 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104389983
Gao, wat heerlijk dat jullie sinterklaas vieren. In het buitenland is dat toch nog extra speciaal. O+

Thies O+ mega Mindy is super!

Meike, je eigen naam in het grote boek! Goede tip...

MeNicole, fijn dat het gesprek zo goed is verlopen. Ik vind het raar dat de juf niets doet als ze niets ziet. Fijn dat ze nu wel gaat luisteren en evt. ondernemen.

DF, moeilijk als ze elkaar opzoeken....succes met weerwaarheid.

Vanochtend hier tandartscontrole gehad. Alles goed, alleen met Fleur mag ik een afspraak gaan maken bij de ortho. D'r grote mensen tanden gaan niet passen in het bekkie zoals het nu is. Dat had ik al gedacht, want d'r melktandjes stonden zo super netjes en met mijn verleden en F. zijn gebit, was het te verwachten. Dus even kijken wanneer, hoe en wat.
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:15:00 #184
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_104391860
Chacama, wat bedoel je met de tanden die supernetjes in het gebit staan?
Ik moet ook echt even een afspraak gaan maken want ze blijft klagen over tandpijn. Het is alleen wel steeds een andere tand of het dus echt is?
Even kijken wat hij zegt over de stand, bij Lotte past het ook neit netjes op elkaar.

En ze heeft dus nu ook steunzolen net als ik. En ze is ook hypermobiel, net als ik. Dus de andere kids mag ik daar ook goed op blijven bekijken. Fijn die erfelijke dingetjes. Ze vond het bezoek aan de podotherapeut gelukkig meevallen, ze zag er toch wel tegenop.
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:31:54 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104392294
Het melkgebitje van Fleur stond zo mooi recht. Alles precies zoals je het zou willen zien bij grote mensentanden. Te mooi eigenlijk, want je weet dat grote mensentanden dan te weinig ruimte gaan hebben om te groeien. Dat is ook wat de tandarts nu al constateerde. De tanden komen in de knel met groeien. Wat ze trouwens wel altijd al had is een scheve beet. Beetje als een X.

Kan het misschien zijn dat ze knarsetand, dat zou de pijn kunnen veroorzaken in verschillende tanden. Wel jammer he..al die erfelijke dingen.... blij dat ze in elk geval de podo niet erg vond. sterkte met die hypermobiliteit...wel fijn met turnen...toch?
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:44:02 #186
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104392638
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:16 schreef Cooki het volgende:
Gao, hoe oud zijn jouw kinderen ? kan ik t ergens teruglezen? :@
Ja hoor, als je ver genoeg terugleest :+

Ze zijn 7,5 en 9,5. Toen oudste werd geboren was er nog geen OUD, geloof ik, alleen een topic in LIF O+

We hebben een onverwachte complicatie: ik heb nog steeds niets van de nederlandse vereniging gehoord, dus ik liet vanavond vallen dat ik niet helemaal zeker weet of Sinterklaas dit jaar wel kan komen, vanwege de overstromingen. Piet is natuurlijk wat mobieler, die kan de kadootjes wel droppen, maar de echte Sint, persoonlijk? Jongste schrok daar toch wel een beetje van. Nu moet ik een mailtje naar Dieuwertje schrijven, om te vragen of ze Sinterklaas kan zeggen dat een jetski misschien wel gaat :)
pi_104392741
gao
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:44 schreef Gaoxing het volgende:
hoe ver? :P
ms ook leuk: een smsje van sinterklaas krijgen? :Y
(je man laten sms-en, in jouw tel man als sinterklaas opslaan, voila)
pi_104394002
ik80 fijn dat het bij de podo goed ging.

Ik vind het maar een raar gezicht die nieuwe tand kwam al wat door toen de oude los zat.
Die zit nu dus een stuk meer naar achteren dan de andere tanden. Of is dat normaal?

De juf belde tussen de middag. Kim heeft ineens allemaal vlekken. Het begon in haar nek en is verspreid naar haar rug en buik. Ook had ze vuurrode wangen.
Ze voelde niet warm aan en had geen jeuk en wilde graag op school blijven.
Ik heb niks weer gehoord, dus het is vast goed gegaan verder. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:42:25 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104396966
Goa, de site van sinterklaas doet het toch ook online bij jullie? Misschien kan ze een berichtje sturen naar sinterklaas.....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 november 2011 @ 16:17:04 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104398276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
ik80 fijn dat het bij de podo goed ging.

Ik vind het maar een raar gezicht die nieuwe tand kwam al wat door toen de oude los zat.
Die zit nu dus een stuk meer naar achteren dan de andere tanden. Of is dat normaal?

De juf belde tussen de middag. Kim heeft ineens allemaal vlekken. Het begon in haar nek en is verspreid naar haar rug en buik. Ook had ze vuurrode wangen.
Ze voelde niet warm aan en had geen jeuk en wilde graag op school blijven.
Ik heb niks weer gehoord, dus het is vast goed gegaan verder. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
Ondertand Ingrid? Bij Isa zaten de nieuwe er ook al achter voor de oude eruitgingen. Die zijn nu netjes naar voor geschoven.

Wat je omschrijft bij Kim kan nog best netelroos zijn, even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt, richting huisartsenpost.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 november 2011 @ 19:25:40 #191
13151 crew  Rewimo
pi_104405480
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:44 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ze zijn 7,5 en 9,5. Toen oudste werd geboren was er nog geen OUD, geloof ik, alleen een topic in LIF O+

We hebben een onverwachte complicatie: ik heb nog steeds niets van de nederlandse vereniging gehoord, dus ik liet vanavond vallen dat ik niet helemaal zeker weet of Sinterklaas dit jaar wel kan komen, vanwege de overstromingen. Piet is natuurlijk wat mobieler, die kan de kadootjes wel droppen, maar de echte Sint, persoonlijk? Jongste schrok daar toch wel een beetje van. Nu moet ik een mailtje naar Dieuwertje schrijven, om te vragen of ze Sinterklaas kan zeggen dat een jetski misschien wel gaat :)
Wij hebben een e-mailadres voor Sinterklaas aangemaakt, als iemand er gebruik van wil maken kan dat ;) Ik kan dan als Sinterklaas het gewenste (vooraf via PM gesouffleerde) antwoord geven :)
pi_104408317
Haha stelletje Sinterklaasklonen!

Vanmorgen een hele discussie gevoerd met de directeur van Meikes school.
Ze mag niet komen omdat ze waterpokken heeft, ook al is ze er (gelukkig!) niet ziek van.
Volgens GGD heeft weren geen zin omdat de besmetting als heeft plaatsgevonden voor de uitbraak. Ze volgen op school een ander beleid.
Het maakt verder niet uit, het is alleen zo jammer dat het net in die sintperiode valt. (hoewel er altijd wel iets leuks te beleven valt op school) Ze mochten vandaag een schoen mee naar school, en gaan die versieren en dan zetten.
Gelukkig heeft Meike een hele lieve juf, die mij al een mailtje stuurde dat ze het zo sneu vindt dat ze niet mag komen, maar dat de schoenen pas volgende week gezet gaan worden. Dus gelukkig mist ze dat niet. ik ben wel heel blij met zo'n betrokken juf!

Meike wil heel graag naar school, ze vroeg me net al of ze morgen alsjealsjeblieft naar school mocht. Dus ik leg uit dat dat niet kan omdat de andere kindjes dan ook de waterpokken kunnen krijgen, haar reactie: " en als ik dan beloof dat ik niemand aanraak?"
haha wel leuk bedacht, maar morgen nog maar een dagje thuis.
pi_104408417
Karin stom he die scholen die anders doen dan het GGD/RIVM beleid. Hier hadden we dat ook, Pepijn mocht dus niet naar school de eerste week dat hij naar zijn nieuwe school zou gaan.
HIer dus ook een niet ziek waterpokken kind thuis toen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:20:49 #194
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104408535
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:31 schreef chacama het volgende:
Het melkgebitje van Fleur stond zo mooi recht. Alles precies zoals je het zou willen zien bij grote mensentanden. Te mooi eigenlijk, want je weet dat grote mensentanden dan te weinig ruimte gaan hebben om te groeien. Dat is ook wat de tandarts nu al constateerde. De tanden komen in de knel met groeien. Wat ze trouwens wel altijd al had is een scheve beet. Beetje als een X.

Kan het misschien zijn dat ze knarsetand, dat zou de pijn kunnen veroorzaken in verschillende tanden. Wel jammer he..al die erfelijke dingen.... blij dat ze in elk geval de podo niet erg vond. sterkte met die hypermobiliteit...wel fijn met turnen...toch?
Bij mijn middelste stond het ook mooi recht en strak, en ook zijn blijvend gebit staat prima recht. Soms duurt het even voor zijn tanden door zijn, zijn hoektanden heeft wel een jaar geduurd voordat daar wat groeide. Wachten tot er weer wat ruimte in zijn kaak was. Dus het is niet een gegeven ofzo. Dat er dan geen ruimte is. Hij is denk ik de enige die geen bit hoeft. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104410470
Karin, stom van zo'n school dat ze niet meegaan met het GGD.
Misschien bang dat andere ouders boos worden als hun kindje straks de waterpokken krijgt. Ook al kunnen ze allang besmet zijn..
Succes ermee!

Heeft iemand hier nog een geniaal cadeau idee? We gaan zaterdagochtend naar opa en oma om sint te vieren (ja, mooi optijd gepland) en dan willen we Chris thuis alvast 1 cadeautje geven voor in de auto. Nu kom ik niet veel verder dan een boek/cd/dvd. Maar misschien heeft 1 van jullie nog een leuke zoethouder voor een kleuter?
pi_104411253
Cadeau voor in de auto?

Luisterverhaaltjes zijn hier een groot succes voor in de auto. Maar Pepijn word ook misselijk van lezen/puzzelen al rijdend. Een zoekboek is anders ook leuk, iets als waar is wally? Je hebt ze ook van de smurfen.
pi_104411362
deepfreeze: autobingo! is hier favo O+

edit: ik zie nu dat t vanaf 6 jaar is, volgens de beschrijving, ik denk dat een kleuter t ook leuk vindt :Y
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:04:32 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104411432
Hier waren ze superblij met een mp3 speler. Hele cd's en luisterboeken erop. Ieder zijn eigen dingen, geen gedoe en je wordt er niet misselijk van!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:05:11 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104411495
Hier hebben ze juist haaaaaaaaaaaat aan autobingo. :')
pi_104411569
gheghe, vertel ns hoezo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')