Spreekt amper spontane Nederlandse zinnen vloeiend (excl. zinnen voorgekauwd door z'n advocaat), MBO-2 niveau. Ja je hebt gelijk, beter dan de gemiddelde tokkie met hetzelfde niveau waar we d'r al genoeg van hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Mauro lijkt mij anders een degelijke gast. Heeft het in ieder geval beter voor elkaar dan de gemiddelde tering-Tokkie.
Dat is idd een behoorlijk akelig minpunt.quote:Kun je nagaan hoe z'n totaal wereldvreemde familieleden zullen zijn die hij in het kader van gezinshereniging hierheen zal willen halen als hij eenmaal de nationaliteit toch verkrijgt.
Waar was dit programma en hoe heette het?? Ik wil het graag terugzien...quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Vanavond om vijf voor elf een programma over allemaal 'Mauro's'. Net zo goed geïntegreerd en moeten ook op hun 18e pleiten. Ik ga in ieder geval kijken.
Kan een kind met NL nationaliteit zijn familieleden uit Angola hierheen halen?quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is idd een behoorlijk akelig minpunt.
Helaas. Die 100k aan extra gevallen zullen we als kadotje krijgen, met extra gratis gezinshereniging erbij voor pappa en mamma, die vervolgens langdurig een uitkering zullen trekken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:47 schreef DrMabuse het volgende:
Hij wel. Mee eens.
Maar niet zomaar 100.000 extra gevallen erbij zoals genoemd , naar mijn mening.
Dat is niet zijn schuld maar die van het CDA. En dat congres van ze stond allang gepland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:48 schreef Scorpie het volgende:
Die gozer heeft nu al meer gekost aan partijbijeenkomsten, speciale vergaderingen, spoeddebatten en meer van zulke ongein dan hij ooit zal opbrengen. Way to go.
Het CDA had dan ook gewoon zijn poot stijf moeten houden en hem persoonlijk op de boot terug moeten zetten, samen met de tienduizend andere 'Mauro`s' . Daarnaast was Mauro natuurlijk wel degene die de media inschakelde, die op hun beurt weer dit hele gedoe enorm opblazen. Als de media er niet aan te pas waren gekomen had hij nu al in zijn strandstoel gelegen op het Angelose strand.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet zijn schuld maar die van het CDA. En dat congres van ze stond allang gepland.
Ach die debatten zouden ze anders wel over andere onderwerpen houden en ook die partijbijeenkomst stond al. Bij het hele juridische traject zou je wel een punt kunnen hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:48 schreef Scorpie het volgende:
Die gozer heeft nu al meer gekost aan partijbijeenkomsten, speciale vergaderingen, spoeddebatten en meer van zulke ongein dan hij ooit zal opbrengen. Way to go.
Kijk, ik snap heus wel dat Mauro er alles aan doet om hier te blijven en de hele handel zo lang mogelijk te vertragen om de kans op een verblijfsvergunning te vergroten, maar het steekt me dat we blijkbaar sinds het Generaal Pardon geen steek zijn opgeschoten, terwijl er toen toch echt beterschap is beloofd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach die debatten zouden ze anders wel over andere onderwerpen houden en ook die partijbijeenkomst stond al. Bij het hele juridische traject zou je wel een punt kunnen hebben.
Online te kijken?quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:07 schreef Wokkel het volgende:
Ik kan de documentaire ´Terug naar Angola´ van drie Angolese ama's die gisteravond werd uitgezonden van harte aanbevelen.
Het was een triest verhaal, niet omdat Nederland nou zou harteloos met die mensen omgaat maar omdat die mensen nu eenmaal niet hier geboren zijn en hier ook niet mogen wonen. Wat mij betreft allemaal even schrijnend als Mauro, misschien nog wel schrijnender omdat bijvoorbeeld het ene meisje niet eens meer haar ouders en familie in Angola kon vinden.
Het is me wel duidelijk geworden dat die Angolese ama's allemaal gelukszoekers zijn, gestuurd door hun moeder omdat de moeder al teveel zorgen had. Ze berustten zich ook in de situatie dat ze terug moesten.
Dat is dan ook het enige verschil wat ze hadden met Mauro, zij waren wel in staat om hun verlies te accepteren en terug te keren.
De link staat al op http://www.ikonrtv.nl/ , echter de video wordt niet gevonden. Misschien dat ze dat in de loop van de ochtend fixen?quote:
Ok. Vanavond ff checken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De link staat al op http://www.ikonrtv.nl/ , echter de video wordt niet gevonden. Misschien dat ze dat in de loop van de ochtend fixen?
Nee, hij heeft een pleeggezin in Nederland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb gisteren dus de docu gezien. Daar waren nog drie 'Mauro's' die net zo goed Nederlands spraken en ook een opleiding hadden. Resultaat.....18 jaar dus terug naar Angola. Alleen zijn deze niet in de media geweest dus men kent ze niet. Je hoort dan ook geen politicus of bekende Nederlander over deze gasten. Selectief verontwaardigd zijn noem ik dat.
Ergo...Mauro moet weg......net als de anderen. Hij is niets meer dan de andere mensen uit Angola die, ondanks goede inburgering, weer terug moeten.
Het meest sluitende argument wordt toegepast wat er maar is namelijk; wetgeving.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:40 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een pleeggezin in Nederland.
En dat is, net als "normaal" gezinsleven, beschermd in diverse akkoorden.
Het verbaast me dat mensen hem liever zien gaan. Er zijn namelijk geen sluitende argumenten te bedenken om die jongen weg te sturen. Daar moet je echt naar zoeken. En de minister ook. Terwijl de minister toch niet echt machteloos staat.
Waarom beantwoord je die vraag niet? Is dat confronterend?quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:21 schreef maartena het volgende:
Het is ook een belachelijk, onwerkelijk aantal wat je noemt. Het is uit de lucht gegrepen met de gedachte: "laat ik eens een enorm getal noemen, en eens kijken wat ze DAAR nu weer op te zeggen hebben".
Om te beginnen weet je vooraf nooit of het een succesverhaal wordt. Gemiddeld gezien weet je dat het geld kost. Laten ze gemiddeld 10.000 euro per jaar kosten. Dat is dan 1 miljard. Dat is jaarlijks 200 euro per gezin.quote:Maar 100.000 - Geen probleem wat mij betreft. Als we ze kunnen opvoeden met Nederlandse normen en waarden, heb ik daar geen problemen mee.
Waar haal je eigenlijk 100.000 pleeggezinnen vandaan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, waarom niet? Als ze hier gewoon wonen in een pleeggezinnetje, net als Mauro, daar is er niks aan de hand.
Daar kun je niets van zeggen. Nu zit hij in een beschermde omgeving. Maar wat gaat hij doen als hij op eigen benen staat?quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
Die Mauro lijkt mij anders een degelijke gast. Heeft het in ieder geval beter voor elkaar dan de gemiddelde tering-Tokkie.
Goh, je bent wel een pientere knaap hoor. Uit de losse pols even vaststellen dat ik me niet druk maak om zaken waar ik geen weet van heb.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het meest sluitende argument wordt toegepast wat er maar is namelijk; wetgeving.
Weet je wat het is....als hij geen gezicht had gekregen in de pers had niemand er om zitten malen. Waarom maak jij je niet druk over al die andere gevallen?? Omdat je er geen voorstelling bij kunt maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |