Lieve lieve lieve fokkers,
Gisteren dus bij mijn broer geweest en we zijn even een rondje door zijn kamertje gegaan. Op dit moment is hij voorzien in alles wat hij nodig heeft. Natuurlijk zal hij dan zaken tegen komen die hij vergeten is (zoals gisteren een schaar..) maar dat zijn kleine dingetjes die hij best met zijn eigen budget nog kan regelen.
Ik wil jullie in ieder geval vanuit het diepst van mijn hart enorm bedanken! Waar ik anderhalve maand geleden een jongen zag waarvan ik de twijfels had of die het wel zou gaan redden, zie ik nu een jongen die ondanks de situatie toch er wat van probeert te maken.
Hij is ook ontzettend zorgvuldig met zijn spulletjes. Het is nooit een jongen geweest van opruimen e.d. maar ik kwam gisteren binnen en alles was zo netjes neergezet en gestoft. Het bed netjes opgemaakt met het dekbed van papabear, tv'tje van Rucky helemaal netjes gestoft met zo'n spray ernaast voor evt. vlekken op het scherm (we hebben samen nog lekker tv zitten kijken, leuk!), de waterkoker van markmarkmark meteen gebruikt omdat ik natuurlijk een kopje thee wilde. De strijkbout (markmarkmark) netjes op een plek gezet naast zijn strijktafeltje van de IKEA (maar 4 euro!!), en de stofzuiger (markmarkmark) nam hij meteen te hand om even uit te proberen want hij had al een beetje verzameld in het hoekje van de kamer met de bezem.
Ook alle meubeltjes die hij van anderen buiten fok heeft, allemaal netjes neergezet, opgeruimde oppervlaktes. Ik was zeer blij verrast. Hij gaf ook aan dat hij er juist nu zo een plezier in heeft omdat hij gemerkt heeft dat niet de hele wereld tegen hem is. Er zijn mensen die hem nog wat gunnen, zelfs onbekende mensen! En dat gaf hem een enorme spurt om ondanks zijn situatie echt zijn best te gaan doen om uit alle sores te komen. Hij zegt zelf iedere keer nu blij te worden als hij thuis komt; het is voor hem een tweede kans op uberhaupt leven.
Echt, ik denk dat ik wel mag zeggen dat dankzij jullie inzet deze jongen tenminste op een been is blijven staan, nu is het aan hem om ook het tweede been op de grond te krijgen.
Ik kan jullie niet genoeg bedanken! Namens mijn broer.