Ik weet niet of ze zo ver gaan, de scheidsrechter constateert een overtreding en geeft daar rood voor omdat hij het gevaarlijke overtreding vond. Als er geen zware argumenten zijn om (zoals bijvoorbeeld bij Engelaar toen) dit tegen te spreken blijft de kleur gewoon rood en is de straf navenant.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:46 schreef MMUFC het volgende:
[..]
De KNVB kijkt alleen naar wat hij misdaan heeft.. Want hij HAD de Jong ernstig kunnen blesseren. Zullen we de tackles dan maar verbieden...
Hij zet een tackle in(welliswaar op de bal) maar raakt De Jong. Goed dat is een overtreding.
Maar ze kijken dus niet naar het feit dat Strootman probeert in te houden omdat hij De Jong opmerkt.. en de tackle gericht op de bal was..
Inderdaad.. benieuwd wat voor schorsing hij gehad had als hij zijn been gestrekt houdt en noppen vooruit had gehad..quote:Op woensdag 2 november 2011 10:54 schreef Geo3kant het volgende:
Achja, ik blijf elke keer boos worden maar eigenlijk heb ik alleen mezelf want ik weet allang hoe het afloopt..
Scheidsrechters blijven falen, dit seizoen vooral in belangrijke wedstrijden.. doen alsof ze hun werk goed gedaan hebben, de KNVB beschermt ze en wil ook wat recht praten wat krom is terwijl andere doodschoppen met geel afgedaan worden
Net alsof de PSV supporters die overtreding niet recht praten. Het is gewoon altijd een discutabel moment, moet je niet gaan klagen dat die beslissing eens de verkeerde kant uit valt.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:54 schreef Geo3kant het volgende:
Achja, ik blijf elke keer boos worden maar eigenlijk heb ik alleen mezelf want ik weet allang hoe het afloopt..
Scheidsrechters blijven falen, dit seizoen vooral in belangrijke wedstrijden.. doen alsof ze hun werk goed gedaan hebben, de KNVB beschermt ze en wil ook wat recht praten wat krom is terwijl andere doodschoppen met geel afgedaan worden
Erg blij waren ze toch niet bij psv dat ie dat deed :quote:Op woensdag 2 november 2011 01:29 schreef rubbereend het volgende:
Rutten was terecht boos, en goed dat hij het laat zien. We worden wederom genaaid bij Twente.
quote:"Uitspatting Rutten niet voor herhaling vatbaar"
De leiding van PSV is met Fred Rutten in gesprek gegaan over zijn uitspatting van afgelopen weekend. De trainer haalde na het duel met FC Twente (2-2) uit naar Kevin Blom. "Begrijpelijk, maar niet voor herhaling vatbaar."
Algemeen directeur Tiny Sanders kon begrip opbrengen voor de woede van Rutten. "Er is een arbitrale geschiedenis met de wedstrijden tegen NAC en Feyenoord in de voorbije twee seizoenen", zegt hij in De Telegraaf.
"Kwam bij dat Blom hem heel pedant toesprak en een groot aantal overtredingen tegen PSV’ers over het hoofd zag. Alles zat erin bij Fred om zo te reageren en dat gebeurde. Ik begreep het en maak me er niet zo druk over. Zeker omdat er geen patroon in zit bij Rutten."
Sanders heeft Rutten wel op het hart gedrukt dat hij zijn woede niet opnieuw op een dergelijke manier moet uiten. "De volgende keer gaan we niet opnieuw zo reageren. Daarover zaten we op één lijn."
Dat is gewoon onzin. In het vorige topic heb ik een aantal keren nog de keuze van de rode kaart verdedigd. Daarmee bedoelde ik dat ik best begreep dat Blom op dat moment een rode kaart trok, omdat het nog vrij hard uitzag. Nogal zwaar gestraft, maar het viel op dat moment wel te verdedigen. Met dat soort momenten heb je nog wel gelijk, soms zit het mee in een wedstrijd en een andere keer tegen.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Net alsof de PSV supporters die overtreding niet recht praten. Het is gewoon altijd een discutabel moment, moet je niet gaan klagen dat die beslissing eens de verkeerde kant uit valt.
Helemaal als je dit leestquote:Op woensdag 2 november 2011 11:32 schreef leolinedance het volgende:
HahahaGeloofwaardigheid van de KNVB is nu écht tot het nulpunt gezakt
Wat een flapdrollen zeg.
quote:Van Oostveen: "Teleurgesteld in Rutten"
KNVB-directeur Bert van Oostveen is teleurgesteld in Fred Rutten. De aanklager betaald voetbal had van Van Oostveen ook actie mogen ondernemen tegen de oefenmeester van PSV, vanwege zijn gedrag van afgelopen weekend.
De directeur, die er zeker in moreel opzicht een zaak in ziet, vindt het onbegrijpelijk hoe Rutten na afloop van het 2-2 gelijkspel tussen FC Twente en PSV de aanval opende op scheidsrechter Kevin Blom. De rode kaart van Kevin Strootman zorgde voor veel ophef, Rutten ging daar in mee door Blom na afloop geen hand te geven, in de spelerstunnel flink tekeer te gaan en hem voor de camera thuisfluiter te noemen.
"Als een trainer ruim na het incident op het veld zo raar doet tegen een scheidsrechter en nog veel later voor de camera's zijn boekje te buiten gaat, dan mag die terecht worden gewezen", zegt Van Oostveen in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik ben echt teleurgesteld in Fred Rutten. Zo gaan we in het voetbal niet met elkaar om."
Heeft Bert toch weer gewoon gelijk in. Zo ongelooflijk kinderachtig doen als Rutten is ook niet de bedoeling.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Helemaal als je dit leest:
[..]
Ik denk dat als de beste meneer op een dag begrijpt dat we voor het kampioenschap, miljoenen extra en Champions League spelen hij maar eens terug moet komen. Je als een mak schaapje laten afvoeren door die halve tamme ging er bij Rutten niet in, en terecht.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Heeft Bert toch weer gewoon gelijk in. Zo ongelooflijk kinderachtig doen als Rutten is ook niet de bedoeling.
Eens, ik zei al meteen na het bericht van Strootman dat het mij verbaasde dat Rutten ook niet 1 wedstrijd kreeg.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Heeft Bert toch weer gewoon gelijk in. Zo ongelooflijk kinderachtig doen als Rutten is ook niet de bedoeling.
Jaquote:Op woensdag 2 november 2011 11:56 schreef ajacied4lf het volgende:
Is het al zeker van 2 wedstrijden?
Dat had op een andere manier gekund dan heel kinderachtig het veld oplopen en Kevin Blom vooral geen hand geven terwijl je hem wel blijft aankijken in de hoop op een reactie. Als je daarna nog al stamelend een of ander dom en verdrietig verhaaltje vertelt dan is het helemaal compleet.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat als de beste meneer op een dag begrijpt dat we voor het kampioenschap, miljoenen extra en Champions League spelen hij maar eens terug moet komen. Je als een mak schaapje laten afvoeren door die halve tamme ging er bij Rutten niet in, en terecht.
Dom en verdrietig verhaaltje? Hij was nog altijd behoorlijk opgefokt voor de camera's en meldde dat hij normaal gesproken een heer in het verkeer en op het veld is, maar dit soort onrecht hem zo tegen de borst stuitte dat hij Blom geen hand wilde geven. Quote het verdrietige gedeelte anders even, want dat is mij in het interview ontgaan.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat had op een andere manier gekund dan heel kinderachtig het veld oplopen en Kevin Blom vooral geen hand geven terwijl je hem wel blijft aankijken in de hoop op een reactie. Als je daarna nog al stamelend een of ander dom en verdrietig verhaaltje vertelt dan is het helemaal compleet.
Zo is het inderdaad.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is altijd zo als je niet schikt, dan gaat de aanklager voor de volledige straf en als die wordt overgenomen door de tuchtcommissie ben je de lul.
Nee hoor, het is zoals ik zei, net als per ongeluk hands: Hij gaat voor de bal, maar de Jong steekt zijn been er ook voor, en dus raakt Strootman de Jong. Niet bewust, het been van de Jong was er immers eerst niet, maar wel een overtreding.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo is het inderdaad.
Het argument van o.a. Zorro slaat als kut op Dirk.
Ging mij om deze quote:quote:Op woensdag 2 november 2011 12:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee hoor, het is zoals ik zei, net als per ongeluk hands: Hij gaat voor de bal, maar de Jong steekt zijn been er ook voor, en dus raakt Strootman de Jong. Niet bewust, het been van de Jong was er immers eerst niet, maar wel een overtreding.
Er wordt nu echter een schorsing over uitgesproken alsof het een bewuste overtreding is, het "de bal in de handen pakken" dus, en dat was het absoluut niet. Dus vrije trap, verder niet zeuren, klaar. Niks kaart.
Die slaat natuurlijk nergens op. Eerste voorstel is een schikking, daarna wordt er pas echt goed naar de zaak gekeken. Kans dat het dan hoger uitvalt is dan ook altijd zeer aanwezig.quote:Op woensdag 2 november 2011 07:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit slaat helemaal nergens op.
Er is nog geen schorsing, dus hoe kan je nu weten dat de schorsing hoger is? Er is slechts een strafeis.
Het belachelijke hierin is dat de aanklager eerst iets eist (1 schorsing, 1 voorwaardelijk), maar nu PSV in hoger beroep gaat is de overtreding ineens zwaarder geworden en eist DEZELFDE AANKLAGER 2 onvoorwaardelijk ??? Komt heel erg op me over als een vervelend verwend klein kutjongetje dat zijn zin niet krijgt en nu gaat pesten
ja dat wel, maar hij mag niet spelen tegen Heracles. Raar toch.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee. PSV kan nog in beroep gaan.
Ja de eerste keer wordt er niet echt goed gekeken inderdaad. Ze zoeken het nog even op op youtube en gooien er dan een vrij random straf overheen.quote:Op woensdag 2 november 2011 12:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ging mij om deze quote:
[..]
Die slaat natuurlijk nergens op. Eerste voorstel is een schikking, daarna wordt er pas echt goed naar de zaak gekeken. Kans dat het dan hoger uitvalt is dan ook altijd zeer aanwezig.
Dus STEL dat ze na hoger beroep zeggen het was inderdaad geen rood, je wordt niet geschorst ben je dubbel genaaid..quote:Op woensdag 2 november 2011 12:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
ja dat wel, maar hij mag niet spelen tegen Heracles. Raar toch.
Het woord 'schikkingsvoorstel' doet geen belletje rinkelen bij je?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:16 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Ja de eerste keer wordt er niet echt goed gekeken inderdaad. Ze zoeken het nog even op op youtube en gooien er dan een vrij random straf overheen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |