quote:Met hulp van scheidsrechter Kevin Blom hield FC Twente een punt over aan de topper in De Grolsch Veste tegen PSV (2-2). Een rode kaart voor Kevin Strootman (foto) kostte de ploeg de zege in een duel dat negentig minuten lang zeer vermakelijk was.
Beide ploegen namen zeer weinig tijd om aan elkaar te wennen. Vrijwel direct vanaf de aftrap gingen ze op zoek naar een treffer. FC Twente slaagde daar het eerst in, zij het met enig fortuin. Uit een corner zette Douglas, hevig gehinderd door Toivonen, zijn voet min of meer toevallig tegen de bal, die buiten het bereik van doelman Andreas Isaksson over de lijn rolde: 1-0.
PSV kwam bijna direct op gelijke hoogte. Georginio Wijnaldum, opgestoomd op de rechterflank, leverde een loepzuivere voorzet af op Zakaria Labyad die ietwat gelukkig - hij trapte half mis - bij de eerste paal keeper Nikolay Mihaylov verschalkte: 1-1.
Zowel PSV als FC Twente hield na dit moment het tempo hoog. Waar de Tukkers het meeste balbezit hadden, loerden de bezoekers onafgebroken op de counter. Met dank aan Wout Brama, die op het middenveld veelvuldig werd afgetroefd door Wijnaldum, maakte PSV de meeste aanspraak op een tweede doelpunt.
Abel Tamata, de stand-in van de langdurig uitgeschakelde Erik Pieters, moest na negentien minuten het veld verlaten. Bij een ongelukkige botsing met Emir Bajrami in het strafschopgebied van Twente raakte hij geblesseerd aan een enkel. Naar het zich laat aanzien moet ook hij voorlopig toekijken.
Diens vervanger Jetro Willems liet zich niet van de wijs brengen. Zowel verdedigend als aanvallend liet hij behoorlijk goede dingen zien. Vooral zijn loopacties langs de zijlijn en voorzetten in de doelmond maakten indruk.
Na rust namen de teams een klein beetje gas terug. Onstuimigheid maakte plaats voor gerichte aanvallen. PSV vond op sublieme wijze een opening. Dries Mertens, al wekenlang de beste man in het team van trainer Fred Rutten, legde de bal met gevoel op het hoofd van Marcelo, die hoog boven de verdedigers van FC Twente torende en raak kopte: 1-2.
FC Twente leek niet meer bij machte de achterstand goed te maken, totdat Blom een tamelijk onschuldige tackle van Strootman op De Jong bestrafte met een rode kaart. Het spelbeeld draaide volledig om. In de 78ste minuut kwam de gelijkmaker, die zich reeds lang aandiende. Invaller Leroy Fer tikte bij de eerste paal een afgemeten voorzet van Ola John achter Isaksson: 2-2.
Heel even leek het erop, dat PSV alsnog met de winst uit Enschede zou vertrekken. Mertens schoot diagonaal langs Nikolay Mihaylov, maar raakte de paal. Door het gelijkspel blijven PSV en FC Twente respectievelijk tweede en derde, achter koploper AZ.
Nogmaals, je kan geen intentie "voelen". Ik voel het inderdaad wel als iemand mijn enkel raakt, maar dit is iets compleet anders dan de intentie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als wij gaan voetballen en ik zet een sliding in om van jouw scheenbeen een drietal te maken of om de bal voor jou weg te tikken waarbij ik je enkel raak, dan weet jij dat. Helemaal als je al lang samen speelt bij (Jong) Oranje, zoals deze twee.
Nu brengen jullie mij in de war,quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:21 schreef Buitendam het volgende:
Ok, voortaan gewoon lapo = nieuw topic. Volgens mij is dat al jaar en dag zo, trouwens.
reken er maar wel opquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Benieuwd wat de KNVB gaat doen nu. Kan me toch niet voorstellen dat er 2 wedstrijden (één voorwaardelijk) blijven staan.
Zoals ik al eerder zei; intentie is een ander woord voor bedoeling. De sliding die Strootman inzet is op de bal, want zoals de Jong zelf aangeeft kwam hij buiten het gezichtsveld van Strootman, dus kan deze nooit de intentie hebben gehad om de Jong een trap te verkopen waar rood op staat. Simpeler kan ik het niet uitleggen voor je.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:23 schreef De_kromme het volgende:
De KNVB heeft zich al uitgesproken hoor.
[..]
Nogmaals, je kan geen intentie "voelen". Ik voel het inderdaad wel als iemand mijn enkel raakt, maar dit is iets compleet anders dan de intentie.
Intentie betekent dat je iemand niet hoeft te raken om alsnog bestraft te worden.
En dat ze samen bij (Jong) Oranje spelen maakt De Jong zijn verklaring natuurlijk nog minder serieus te nemen voor de KNVB.
Slopen we Heracles toch gewoon zonder Strootman. Nu is de kans om een mooie reeks neer te zetten en AZ in de nek te hijgen.quote:
Daar gaat het niet om, het gaat mij er om dat dit geen overtreding was waarvoor je 2 wedstrijden geschorst moet worden. Ook niet als het Suarez, Kuyt, Van Bommel, Messi, Iniesta - wie dan ook- was die die overtreding maaktequote:Op maandag 31 oktober 2011 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slopen we Heracles toch gewoon zonder Strootman. Nu is de kans om een mooie reeks neer te zetten en AZ in de nek te hijgen.
Je ziet de foto's dat hij niet volle bak de Jong probeert te slopen. Je hoort de Jong zeggen: "ik kwam buiten zijn gezichtsveld in en ik ken Kevin, die gaat vol voor de bal en tikt mij op de binnenkant van de enkel als ik de bal wegspeel. Ik snap dat het moeilijk te zien is voor de scheidsrechter, maar rood is in mijn ogen overdreven."quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat mij er om dat dit geen overtreding was waarvoor je 2 wedstrijden geschorst moet worden. Ook niet als het Suarez, Kuyt, Van Bommel, Messi, Iniesta - wie dan ook- was die die overtreding maakte
Dat we van Heracles moeten winnen moge duidelijk zijn, ware het niet dat wij vaker moeite hebben met Heracles.
Heb je al het programma van AZ gezien de komende periode? Die gaan geen punten meer weggeven tot de winterstop.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slopen we Heracles toch gewoon zonder Strootman. Nu is de kans om een mooie reeks neer te zetten en AZ in de nek te hijgen.
Dan is in de nek hijgen nog altijd van toepassing.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:39 schreef J2T het volgende:
[..]
Heb je al het programma van AZ gezien de komende periode? Die gaan geen punten meer weggeven tot de winterstop.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:40 schreef J2T het volgende:
Wedstrijdprogramma van AZ tot de winterstop:
AZ - ADO Den Haag 1
Excelsior - AZ 2
AZ - FC Utrecht 1 of 3
sc Heerenveen - AZ 3 of 2
AZ - De Graafschap 1
NAC Breda - AZ 2
Die zijn dus winterkampioen. Maar goed, dat was PSV vorig seizoen ook en we weten allemaal hoe dat is afgelopen;-)
Meen je dit serieus?quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:55 schreef 3M1N3M het volgende:
Kan mertens niet op linkshalf tegen Heracles? Hij kan best wel verdedigen, en hij trekt veel naar binnen. Dat lukt het best op het middenveld.
Dan zo:
-Lens-Matavz-Labyad
-Mertens-Toivonen-Wijnaldum
Laten we dat maar niet doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:55 schreef 3M1N3M het volgende:
Kan mertens niet op linkshalf tegen Heracles? Hij kan best wel verdedigen, en hij trekt veel naar binnen. Dat lukt het best op het middenveld.
Dan zo:
-Lens-Matavz-Labyad
Mertens linksback en Jetro AMLquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:55 schreef 3M1N3M het volgende:
Dan zo:
-Lens-Matavz-Labyad
Maar wel hoger dan verwacht.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:04 schreef rubbereend het volgende:
Jaarcijfers zijn binnen, 15 miljoen verlies. Niet echt onverwacht.
quote:
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 11:05:09De verwachting was dat PSV 20 mln tekort zou hebben. Dus met 15,5 valt t wat beter uit reageer retweet
Het Eindhovens dagblad zei weer dat er van 10 miljoen uitgegaan was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 11:05:09De verwachting was dat PSV 20 mln tekort zou hebben. Dus met 15,5 valt t wat beter uit reageer retweet
Nee hoor, viel mee. En een positieve kasstroom, dat is wel een hele belangrijke bij dergelijke verliezen.quote:
Zei dachten gister dat het 10mil was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:12 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het Eindhovens dagblad zei weer dat er van 10 miljoen uitgegaan was.
Ik ben niet verrast.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:41 schreef rubbereend het volgende:
ach ED zat er maar 5,5 miljoen naast
Link naar rapport? Kan niet wachten om die cash flow te bekijken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:14 schreef rubbereend het volgende:
Maargoed, samenvattend:
Verlies minder hoog dan verwacht
Positieve kasstroom
Verwachting is dat het verlies voor volgend jaar minimaal gehalveerd is
Daarna sluitende begroting
Dus een positieve richting
niet goed gekeken, reeds gevonden. Als ik zo tijd heb ga ik 's lekker spitten, om hopelijk daarna jullie eens goed te trollen! Genieten!quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:31 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Link naar rapport? Kan niet wachten om die cash flow te bekijken.
Trollen met een stijgende lijn, dat wordt een pittige onderneming.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
niet goed gekeken, reeds gevonden. Als ik zo tijd heb ga ik 's lekker spitten, om hopelijk daarna jullie eens goed te trollen! Genieten!
Je kan geen intentie "voelen", hoe moeilijk is het om een woord goed te interpreteren in deze situatie? En je mening baseren op De Jong (die geen matennaaier wil zijn omdat hij met Strootman bij (jong) Oranje speelt) is natuurlijk van de gekke. Adames verwoordde het vorig topic goed waarom jij onzin aan het blaten bent:quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei; intentie is een ander woord voor bedoeling. De sliding die Strootman inzet is op de bal, want zoals de Jong zelf aangeeft kwam hij buiten het gezichtsveld van Strootman, dus kan deze nooit de intentie hebben gehad om de Jong een trap te verkopen waar rood op staat. Simpeler kan ik het niet uitleggen voor je.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Die kon De Jong uiteraard nooit hebben gevoeld, alleen het daadwerkelijke contact. Vandaar dat de kromme zeer terecht zegt dat de mening van De Jong helemaal niet zo veel mee telt als jij doet voorkomen.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:17 schreef 3M1N3M het volgende:
Mensen, stop even met op De_Kromme in te happen.
We weten allemaal dat je met hem niet kan praten, want als je een andere mening hebt,
gaat hij na een tijdje het hebben over je postgeschiedenis,
Nederlandse taal of gaat hij doen alsof hij beter is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk reageer ik op jou kiddo. Volgens mij is het juist omgekeerd, als jij hier een andere mening dan de doorsnee PSV-supporter hebt op het mogelijk geven van een rode kaart ben je een idioot en valt er niet met je te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die Nederlandse taal heeft er niks mee te maken, dat hij het woord "intentie" verkeerd interpreteert is een belangrijk gedeelte van de discussie hier, maar ik neem het je niet kwalijk omdat je pas 14 bent hoor dat je dat nog niet helemaal kan volgen.
Ten eerste ben ik 12. En met jou valt juist niet praten,quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:46 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Je kan geen intentie "voelen", hoe moeilijk is het om een woord goed te interpreteren in deze situatie? En je mening baseren op De Jong (die geen matennaaier wil zijn omdat hij met Strootman bij (jong) Oranje speelt) is natuurlijk van de gekke. Adames verwoordde het vorig topic goed waarom jij onzin aan het blaten bent:
[..]
[..]
Natuurlijk reageer ik op jou kiddo. Volgens mij is het juist omgekeerd, als jij hier een andere mening dan de doorsnee PSV-supporter hebt op het mogelijk geven van een rode kaart ben je een idioot en valt er niet met je te praten.
En die Nederlandse taal heeft er niks mee te maken, dat hij het woord "intentie" verkeerd interpreteert is een belangrijk gedeelte van de discussie hier, maar ik neem het je niet kwalijk omdat je pas 14 bent hoor dat je dat nog niet helemaal kan volgen.
heb je aan je papa en mama gevraagd of je mag fokken?quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:52 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik 12. En met jou valt juist niet praten,
omdat jij een andere mening niet toestaat.
Dan ga je beginnen over de Nederlandse taal, maar quote een typefout van mij,
in een post over Strootman zijn rode kaart.
Gaat je niet lukken, of in überhaupt in een post van mij richting jou..
En intentie kan je niet letterlijk voelen. Maar je kan wel zien wanneer iemand de intentie heeft om JOU te raken, en wanneer hij de bal wil raken. Overigens verwacht ik niet jij (hebt ge-) voetbalt.
Want je snapt hopelijk wel dat je intentie wel degelijk kan voelen/waarnemen.
En ik had trouwens wel gelijk dat je andere dingen erbij gaat halen,
deze keer mijn leeftijd, een andere keer de Nederlandse taal etc.
Dat niemand er aan twijfelt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:09 schreef de_boswachter het volgende:
Ik geloof in Tiny.
Tiny is de god van Eindhoven.
Als ze uberhaupt voor de camera verschijnen. Altijd afwachten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 15:57 schreef Caland het volgende:
waar scheidsrechters graag mee strooien als ze willen recht praten wat krom is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |