abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103779499
quote:
#kanjerguusje trending topic na dood 10-jarig meisje
KAATSHEUVEL - Het 10-jarige meisje Guusje van Gorp uit Kaatsheuvel is zondag overleden aan de gevolgen van kanker. Op Twitter worden zoveel berichten met #kanjerguusje geretweet dat het zondagavond trending topic is geworden.

Het was namelijk Guusjes laatste wens om trending topic op Twitter te worden. Dat betekent dat het een van de tien onderwerpen is waar mensen het meest over twitteren.

Guusje had een zeldzame vasculaire tumor in haar linkerlong, iets wat nooit eerder was gezien bij kinderen. Chemotherapie mocht niet baten, de tumor werd niet kleiner. Guusje werd behandeld in het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam.
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)10-jarig+meisje.aspx

Vooropgesteld: het is erg triest dat zo'n jong meisje de strijd tegen deze nare ziekte heeft verloren en is overleden. Ik wens dan ook alle nabestaanden veel sterkte.

Maar toch wil ik iets aan de orde stellen, naar aanleiding van een statement dat ik gisterenavond op Twitter tegenkwam:

DiederikSmit twitterde op zondag 30-10-2011 om 21:15:43 als doodzieke kinderen als laatste wens hebben trending topic te worden, toont dat het morele verval van onze samenleving. reageer retweet
Ik neig ernaar om die stelling te steunen. Ik snap dat mensen ergens heen moeten met hun verdriet en dat ze zich willen uiten. Maar het is toch een beetje vreemd dat mensen (onder wie ook bekende Nederlanders) massaal zo'n bericht retweeten, zonder dat ze dat meisje überhaupt hebben gekend.

Natuurlijk; het is heel erg, heel verdrietig. Maar waarom moet de hele wereld deelgenoot worden gemaakt van het leed dat een individuele familie en hun nabije omgeving treft? Helaas gaan er elke dag mensen dood, onder wie ook velen die te vroeg overlijden, door een noodlottig ongeval of na een ziekbed.

Ik vraag me af waarom zo'n kind graag trending topic wilde zijn, zonder het kind te veroordelen om die wens. Ik vraag me af wat het kind en haar familie eraan heeft als dat lukt. Wordt het verdriet er minder om wanneer wildvreemden op de retweet-knop hebben gedrukt? En trouwens: het gaat hier om een controleerbaar verhaal dat (helaas) waar is, maar waarom zouden kwaadwillende, trollende Twitteraars op deze manier niet de grootst mogelijke onzin kunnen verheffen tot trending topic?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
pi_103779574
Ik las ff #kankerguusje

Maar heb de berichten ook voorbij zien komen..
Wat een onzin. Kansloze wens en ik geloof er helemaal geen flikker van.
Zoiets zal ik in ieder geval NOOIT retweeten.

Dit is 'kettingmail' anno 2011

-edit- schijnt dus wel 'waar gebeurd' te zijn. Dan nog vind ik het kansloos. Ondanks dat het ontzettend erg is natuurlijk.

TT worden op zo een manier heeft toch 0,0 waarde.. Wat TS zegt, een stel vreemden die achteloos op de RT knop drukken, want denk je nou echt dat ze 10 seconden na de retweet nog aan dat meisje dachten?
BS ten top en mensen die dit retweeten mailen denk ik ook de '10 jaar ongeluks' mailtjes door..
pi_103779593
Waarom zou je zo iets willen vraag ik mezelf af..
pi_103779645
Ik las ook #kankerguusje
Maar idd, wat die gast tweet is wel waar.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:41:42 #5
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_103779647
Beetje jammer dat #kankerguusje ook super vaak ge-rt werd.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:42:04 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103779658
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_103779786
Mensen, het kind was 10, wat wist ze nou helemaal van de wereld ?
Is het zo vreemd dat ze op haar eigen maniertje een stempeltje op de wereld wil achterlaten ?
Ik neem aan dat jullie ook niet op je 10e een correctie op de relativiteitstheorie aan het schrijven waren.
pi_103779837
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?

Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.

Walgelijk :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103779866
quote:
Is het zo vreemd dat ze op haar eigen maniertje een stempeltje op de wereld wil achterlaten ?
Ja het is vreemd als een 10 jarige zoiets als laatste wens heeft ja.

Sterker nog, het is volledig ongeloofwaardig en voor mij is het klip en klaar dat de ouders hier achter zitten en niet dat kind zelf.

:6
vosss is de naam,
pi_103779880
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?
pi_103779904
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?

Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.

Tuurlijk joh, want jij bent zo goed geinformeerd over de situatie.
Walgelijk om mensen die net hun dochter hebben verloren te gaan betichten van schreeuwen om aandacht. Jij bent achter je toetsenbordje elke realiteitszin kwijt geraakt.
Een afgestompte cynische schreeuwer die overal kritiek op moet hebben want zo gaat dat nou eenmaal op internet.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:50:23 #12
116015 SicSicSics
pi_103779915
quote:

Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken. :r
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:51:33 #13
116015 SicSicSics
pi_103779943
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?
Een beetje extra in de aandacht is nooit mis. Je ziet het vaker dat specifieke verhalen van kinderen als steunend worden ervaren door lotgenoten of een boost geven aan de binnengekomen donaties van betrokken organisaties.
Fine, fuck you then!
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:51:37 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103779945
quote:

[..]

Dacht ik eerlijk gezegd ook aan.
pi_103779955
Ach ik zie het meer aan een soort machteloos eerbetoon aan een jong kind dat op haar 10e een enorm pijnlijke dood is gestorven... Als je die blogposts leest lopen de rillingen over je lijf, vooral als je zelf ook een klein meisje thuis hebt zitten.

Of het een teken van moreel verval is vind ik wat overtrokken eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_103779996
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken. :r
maar troost vind je toch niet via twitter?!
pi_103780003
quote:

[..]

De manier waarop is inderdaad walgelijk ja. En nee ik ken de familie niet.

:{
vosss is de naam,
pi_103780008
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Ocmerius het volgende:

Een afgestompte cynische schreeuwer die overal kritiek op moet hebben want zo gaat dat nou eenmaal op internet.
Dit.

Ik vraag me af of iemand deze mensen in de ogen dúrft te kijken en zeggen dat ze 'walgelijk' bezig zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:54:05 #19
116015 SicSicSics
pi_103780024
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:53 schreef kruidkoekje het volgende:
maar troost vind je toch niet via twitter?!
Sommige mensen vinden troost door tegen bomen te praten! :D

Anderen door steunbetuigingen van volslagen onbekenden. Ieder zijn ding. En je hoeft toch niet op retweet te drukken?
Fine, fuck you then!
pi_103780036
ik denk dat ze met dit topic wel blij was geweest. past in het verlengde van haar wens ^O^
pi_103780050
Ik wil iedereen oproepen om kots-smilies achterwege te laten en het onderwerp te bespreken met respect voor de nabestaanden.

quote:
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
pi_103780056
Kinderen van tien kun je in mijn ogen nog geen moreel verval toedichten, het zijn gvd kinderen.

Echter als mensen bij een ongeluk liever een filmpje maken voor youtube of twitteren dat ze net een ongeluk zien maar niets doen mag je wat mij betreft die hele kudde door de gehaktmolen draaien.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_103780072
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:

Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
Snap je dat echt niet of doe je nou of je dom bent?
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:59:18 #24
116015 SicSicSics
pi_103780197
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
En wat nou als dat meiske echt gevraagd heeft aan papa of hij dat voor haar wilde doen. Dan ga je dat toch doen!?!

Verder verwerkt iedereen zijn verdriet op zijn manier. Ik bedoel, ze verdienen er nog geen geld mee toch? Zo immoreel en onoprecht vind ik het dus niet.
Fine, fuck you then!
pi_103780205
quote:

Die ouders zijn hun 10-jarige dochter na een emotioneel verwoestende periode kwijtgeraakt aan kanker en jij denkt dat ze zoiets verzinnen wegens een tekort aan aandacht? Doe toch normaal man.
pi_103780278
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die ouders zijn hun 10-jarige dochter na een emotioneel verwoestende periode kwijtgeraakt aan kanker en jij denkt dat ze zoiets verzinnen wegens een tekort aan aandacht? Doe toch normaal man.
Jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 31-10-2011 12:03:05 (doe ff beetje normaal aub) ]
vosss is de naam,
pi_103780376
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden troost door tegen bomen te praten! :D

Anderen door steunbetuigingen van volslagen onbekenden. Ieder zijn ding. En je hoeft toch niet op retweet te drukken?
Tegen een boom serieus!? :P
Ah ik twitter sowieso niet dus dat scheelt al een boel :)
pi_103780388
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn?

Ja, absoluut. Je hebt niet zo veel ervaring met 10-jarigen die bedlegerig zijn en enkel een laptop ter vermaak hebben zeker ?
pi_103780394
de hele dag liggend in een bed doorbrengen terwijl de kanker je zo verzwakt dat het enige wat je nog kunt doen is het gebruik maken van een laptop.
enige om wat mee te krijgen van de wereld of nog een beetje sociaal te zijn.

nee mensen hebben gelijk.
ze had 24/7 in haar bedje zielig moeten zijn en huilen en verder niks doen.

het is af en toe belangrijk dat we naast ons "goede" leven ook stilstaan bij het feit dat er op deze wereld ook mensen niet zo gezond en gelukkig zijn.
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:04:38 #30
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_103780413
quote:

[..]

Laat naar je kijken man.
Jij zou je na moeten laten kijken, om ouders van een tien jarig kind dat is overleden aan kanker te betichten van schreeuwen om aandacht.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_103780455
quote:

[..]

Laat naar je kijken man.
Aangezien zij is opgegroeid in het decennium waarin internet en social media een gigantische opmars hebben gemaakt, lijkt me dat niet zo heel onwaarschijnlijk nee. En als het al door de ouders is bedacht, dan is dat in de eerste plaats om deze afschuwelijke situatie te kunnen verwerken en niet een 'schreeuw om aandacht'.

Verder laat ik me elke twee weken al nakijken. 'k Denk dat ik met Stadium IV Hodgkin dan ook beter weet hoe ouders ermee omgaan dan jij.
pi_103780476
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:04 schreef t-8one het volgende:

[..]

Jij zou je na moeten laten kijken, om ouders van een tien jarig kind dat is overleden aan kanker te betichten van schreeuwen om aandacht.
Dit noem ik internet-deformatie.
Zo veel tijd op internet doorgebracht dat ie vind dat overal op gezeken moet worden en dat de notie dat andere mensen gevoelens hebben compleet verdwenen is.
pi_103780523
Eens met TS.
pi_103780547
Ik denk trouwens dat er iets heel anders aan de hand is. Nergens, maar dan ook nergens, lees ik dat de ouders hebben geuit dat Guusje graag trending op Twitter wou worden. Het enige wat ik kan vinden is een retweet van een ándere user (J. van Koningsbrugge) door de vader van Guusje met deze melding.

Ik denk dat de Twittermeute er verder zelf mee aan de haal zijn gegaan.
pi_103780552
quote:

[..]

Frutsel, waarom haal je in deze post "doe eens normaal man" weg en laat je het wel staan in die reactie boven me????

}:|
vosss is de naam,
pi_103780615
quote:
Aangezien zij is opgegroeid in het decennium waarin internet en social media een gigantische opmars hebben gemaakt, lijkt me dat niet zo heel onwaarschijnlijk nee.
Niet? Vraag eens aan 100 kinderen van 10 jaar of ze weten wat trending topics zijn.

Ik gok zomaar dat 99% geen enkel idee heeft.

Maargoed, ik mag kennelijk weer niet gewoon zeggen wat ik denk hier.

Bekijk het lekker zou ik zeggen, ik geloof in elk geval geen zak van het hele laatste wens verhaal :)
vosss is de naam,
pi_103780630
quote:
5s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef Jarno het volgende:
Snap je dat echt niet of doe je nou of je dom bent?
Nee, ik snap dat echt niet goed. Ik doe niet alsof ik dom ben; waarom zou ik? Waarom zou je je persoonlijk leed op deze manier de wereld in willen slingeren?
pi_103780676
Kinderen van 10 weten net aan hoe ze hun veters moeten strikken, die snappen het concept 'trending topic' niet.
pi_103780682
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat echt niet goed. Ik doe niet alsof ik dom ben; waarom zou ik? Waarom zou je je persoonlijk leed op deze manier de wereld in willen slingeren?
Om een deel van alle zorgen kwijt te raken door ze te delen met anderen.
pi_103780689
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:07 schreef Jarno het volgende:
Ik denk trouwens dat er iets heel anders aan de hand is. Nergens, maar dan ook nergens, lees ik dat de ouders hebben geuit dat Guusje graag trending op Twitter wou worden. Het enige wat ik kan vinden is een retweet van een ándere user (J. van Koningsbrugge) door de vader van Guusje met deze melding.

Ik denk dat de Twittermeute er verder zelf mee aan de haal zijn gegaan.
Het wordt op Twitter gepresenteerd als 'de laatste wens' van het meisje. Of dat feitelijk klopt, weet ik niet. Maar onder dat voorwendsel worden mensen aangespoord om het bericht te retweeten...
pi_103780730
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen van 10 weten net aan hoe ze hun veters moeten strikken, die snappen het concept 'trending topic' niet.
Nee natuurlijk niet. Iedereen die dat verhaal gelooft zou zich na moeten laten kijken.

Komop zeg. :')

Anyway, RIP en zulks voor de nabestaanden, heel vervelend allemaal, maar die wens is gewoon dikke vette bullshit.

:)
vosss is de naam,
pi_103780731
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:39 schreef Sant. het volgende:
Ik las ff #kankerguusje
Ik dus ook :'). Beetje rare woordkeuze met kanjer imo. Helemaal, aangezien dat kind overleden is aan kanker.
Who motivates the motivator?
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:15:12 #43
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_103780804
Ieder z'n eigen wensen, ieder verwerkt op z'n eigen manier ^O^
Ik vind het eerder triest dat anderen dat niet kunnen accepteren.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_103780827
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Niet? Vraag eens aan 100 kinderen van 10 jaar of ze weten wat trending topics zijn.

Ik gok zomaar dat 99% geen enkel idee heeft.

Maargoed, ik mag kennelijk weer niet gewoon zeggen wat ik denk hier.

Bekijk het lekker zou ik zeggen, ik geloof in elk geval geen zak van het hele laatste wens verhaal :)
normale kinderen van 10 gaan naar school, spelen met vriendinnetjes na school en gaan naar een vereniging.
schrijf ff snel die ouders dat ze slechte kutouders zijn dat ze dat niet hebben gedaan en guusje aan bed hebben vastgebonden
pi_103780859
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:15 schreef MrTorture het volgende:
Het heeft niets met accepteren te maken. Het is gewoon een bullshitverhaal :)
vosss is de naam,
pi_103780870
Of dat meisje het wil of niet is volgens mij niet aan anderen om te beslissen of zelfs maar over te oordelen...

Wél denk ik dat mensen die eraan meedoen op Twitter dat vooral doen omdat het zo'n gezellig en leuk hypespelletje met en snufje 'Feliz navidad, Brian':
Het idee dat ze iets 'goeds' doen enkel door op hun retweet knopje te drukken en lekker groepsgedrag te tonen door iets een trening-Topic te maken op twitter...

Ik zou er niet aan mee willen doen, maar wel wens ik de nabestaanden veel sterkte toe met het verwerken van hun verschrikkelijke verlies, enkel dan liever zonder 'twitter-hashtagje erbij'
pi_103780913
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:
wellicht dat het voor mensen als jouw moeilijk te begrijpen is dat sommige kinderen wat verder zijn in hun ontwikkeling al dan niet door invloeden waar ze geen invloed op hebben...

toen ik 10 jaar was wist ik ook al meer van pc's en multimedia dan de meeste 18+ers.
gewoon omdat mijn beste vriendinnetje der ouders een elektrozaak hadden en dus computers...
pi_103780919
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:15 schreef MrTorture het volgende:
Acceptatie? Sommige mensen vinden het nu eenmaal vreemd en ik kan ze het niet echt kwalijk nemen eigenlijk.
Who motivates the motivator?
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:18:20 #49
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103780930
quote:
99s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:13 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Ik dus ook :'). Beetje rare woordkeuze met kanjer imo. Helemaal, aangezien dat kind overleden is aan kanker.
Omdraaien was beter geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 oktober 2011 @ 12:20:08 #50
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_103781001
dus, het nieuws is niet dat het meisje is overleden. Het nieuws is dat het nieuws is dat het meisje is overleden.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')