Bron: http://www.omroepbrabant.(...)10-jarig+meisje.aspxquote:#kanjerguusje trending topic na dood 10-jarig meisje
KAATSHEUVEL - Het 10-jarige meisje Guusje van Gorp uit Kaatsheuvel is zondag overleden aan de gevolgen van kanker. Op Twitter worden zoveel berichten met #kanjerguusje geretweet dat het zondagavond trending topic is geworden.
Het was namelijk Guusjes laatste wens om trending topic op Twitter te worden. Dat betekent dat het een van de tien onderwerpen is waar mensen het meest over twitteren.
Guusje had een zeldzame vasculaire tumor in haar linkerlong, iets wat nooit eerder was gezien bij kinderen. Chemotherapie mocht niet baten, de tumor werd niet kleiner. Guusje werd behandeld in het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam.
Ik neig ernaar om die stelling te steunen. Ik snap dat mensen ergens heen moeten met hun verdriet en dat ze zich willen uiten. Maar het is toch een beetje vreemd dat mensen (onder wie ook bekende Nederlanders) massaal zo'n bericht retweeten, zonder dat ze dat meisje überhaupt hebben gekend.twitter:DiederikSmit twitterde op zondag 30-10-2011 om 21:15:43als doodzieke kinderen als laatste wens hebben trending topic te worden, toont dat het morele verval van onze samenleving. reageer retweet
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
Ja het is vreemd als een 10 jarige zoiets als laatste wens heeft ja.quote:Is het zo vreemd dat ze op haar eigen maniertje een stempeltje op de wereld wil achterlaten ?
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
Tuurlijk joh, want jij bent zo goed geinformeerd over de situatie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?
Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.
Walgelijk
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?
Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.
Walgelijk
Een beetje extra in de aandacht is nooit mis. Je ziet het vaker dat specifieke verhalen van kinderen als steunend worden ervaren door lotgenoten of een boost geven aan de binnengekomen donaties van betrokken organisaties.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?
Dacht ik eerlijk gezegd ook aan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Walgelijk
maar troost vind je toch niet via twitter?!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.
De manier waarop is inderdaad walgelijk ja. En nee ik ken de familie niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.
Dit.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Ocmerius het volgende:
Een afgestompte cynische schreeuwer die overal kritiek op moet hebben want zo gaat dat nou eenmaal op internet.
Sommige mensen vinden troost door tegen bomen te praten!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:53 schreef kruidkoekje het volgende:
maar troost vind je toch niet via twitter?!
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
Snap je dat echt niet of doe je nou of je dom bent?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
En wat nou als dat meiske echt gevraagd heeft aan papa of hij dat voor haar wilde doen. Dan ga je dat toch doen!?!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
Die ouders zijn hun 10-jarige dochter na een emotioneel verwoestende periode kwijtgeraakt aan kanker en jij denkt dat ze zoiets verzinnen wegens een tekort aan aandacht? Doe toch normaal man.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
Walgelijk
Jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die ouders zijn hun 10-jarige dochter na een emotioneel verwoestende periode kwijtgeraakt aan kanker en jij denkt dat ze zoiets verzinnen wegens een tekort aan aandacht? Doe toch normaal man.
Tegen een boom serieus!?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden troost door tegen bomen te praten!
Anderen door steunbetuigingen van volslagen onbekenden. Ieder zijn ding. En je hoeft toch niet op retweet te drukken?
Ja, absoluut. Je hebt niet zo veel ervaring met 10-jarigen die bedlegerig zijn en enkel een laptop ter vermaak hebben zeker ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn?
Jij zou je na moeten laten kijken, om ouders van een tien jarig kind dat is overleden aan kanker te betichten van schreeuwen om aandacht.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn?
Laat naar je kijken man.
Aangezien zij is opgegroeid in het decennium waarin internet en social media een gigantische opmars hebben gemaakt, lijkt me dat niet zo heel onwaarschijnlijk nee. En als het al door de ouders is bedacht, dan is dat in de eerste plaats om deze afschuwelijke situatie te kunnen verwerken en niet een 'schreeuw om aandacht'.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Laat naar je kijken man.
Dit noem ik internet-deformatie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:04 schreef t-8one het volgende:
[..]
Jij zou je na moeten laten kijken, om ouders van een tien jarig kind dat is overleden aan kanker te betichten van schreeuwen om aandacht.
Frutsel, waarom haal je in deze post "doe eens normaal man" weg en laat je het wel staan in die reactie boven me????quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet? Vraag eens aan 100 kinderen van 10 jaar of ze weten wat trending topics zijn.quote:Aangezien zij is opgegroeid in het decennium waarin internet en social media een gigantische opmars hebben gemaakt, lijkt me dat niet zo heel onwaarschijnlijk nee.
Nee, ik snap dat echt niet goed. Ik doe niet alsof ik dom ben; waarom zou ik? Waarom zou je je persoonlijk leed op deze manier de wereld in willen slingeren?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef Jarno het volgende:
Snap je dat echt niet of doe je nou of je dom bent?
Om een deel van alle zorgen kwijt te raken door ze te delen met anderen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik snap dat echt niet goed. Ik doe niet alsof ik dom ben; waarom zou ik? Waarom zou je je persoonlijk leed op deze manier de wereld in willen slingeren?
Het wordt op Twitter gepresenteerd als 'de laatste wens' van het meisje. Of dat feitelijk klopt, weet ik niet. Maar onder dat voorwendsel worden mensen aangespoord om het bericht te retweeten...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:07 schreef Jarno het volgende:
Ik denk trouwens dat er iets heel anders aan de hand is. Nergens, maar dan ook nergens, lees ik dat de ouders hebben geuit dat Guusje graag trending op Twitter wou worden. Het enige wat ik kan vinden is een retweet van een ándere user (J. van Koningsbrugge) door de vader van Guusje met deze melding.
Ik denk dat de Twittermeute er verder zelf mee aan de haal zijn gegaan.
Nee natuurlijk niet. Iedereen die dat verhaal gelooft zou zich na moeten laten kijken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen van 10 weten net aan hoe ze hun veters moeten strikken, die snappen het concept 'trending topic' niet.
Ik dus ookquote:
normale kinderen van 10 gaan naar school, spelen met vriendinnetjes na school en gaan naar een vereniging.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet? Vraag eens aan 100 kinderen van 10 jaar of ze weten wat trending topics zijn.
Ik gok zomaar dat 99% geen enkel idee heeft.
Maargoed, ik mag kennelijk weer niet gewoon zeggen wat ik denk hier.
Bekijk het lekker zou ik zeggen, ik geloof in elk geval geen zak van het hele laatste wens verhaal
Het heeft niets met accepteren te maken. Het is gewoon een bullshitverhaalquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:15 schreef MrTorture het volgende:
Ieder z'n eigen wensen, ieder verwerkt op z'n eigen manier
Ik vind het eerder triest dat anderen dat niet kunnen accepteren.
wellicht dat het voor mensen als jouw moeilijk te begrijpen is dat sommige kinderen wat verder zijn in hun ontwikkeling al dan niet door invloeden waar ze geen invloed op hebben...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:11 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen van 10 weten net aan hoe ze hun veters moeten strikken, die snappen het concept 'trending topic' niet.
Acceptatie? Sommige mensen vinden het nu eenmaal vreemd en ik kan ze het niet echt kwalijk nemen eigenlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:15 schreef MrTorture het volgende:
Ieder z'n eigen wensen, ieder verwerkt op z'n eigen manier
Ik vind het eerder triest dat anderen dat niet kunnen accepteren.
Omdraaien was beter geweest.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:13 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Ik dus ook. Beetje rare woordkeuze met kanjer imo. Helemaal, aangezien dat kind overleden is aan kanker.
Er zit een groot verschil tussen zeggen dat je iets vreemd vindt, en ouders die net hun kind verloren hebben betichten van "een walgelijke schreeuw om aandacht".quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:18 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Acceptatie? Sommige mensen vinden het nu eenmaal vreemd en ik kan ze het niet echt kwalijk nemen eigenlijk.
Man kijk die blog eens. Hoe schreeuwerig om aandacht wil je het hebben?quote:Er zit een groot verschil tussen zeggen dat je iets vreemd vindt, en ouders die net hun kind verloren hebben betichten van "een walgelijke schreeuw om aandacht".
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:27 schreef SicSicSics het volgende:
Stukje achtergrond:
http://guusje-lowie.blogs(...)twitter-door-rt.html
En zie hier. Dat klinkt echt alsof dat haar laatste wens geweest is.quote:Ik leg aan Guusje uit dat ze Trending Topic is op twiter in Nederland.
Dat geeft vragen.
“Wat schrijven ze dan?”
“Jouw naam.”
Aldus haar vader. Stelletje zeikers!quote:'Ik zit achter mijn laptop en zie het gebeuren. Een spontane actie. Mij is niets gevraagd. Wat moet ik ervan denken? Het is lief. Het komt vanuit een goed hart. Alle emotionele steun is welkom.'
Bronquote:Hij vertelde het de volgende dag aan zijn zieke dochter. Lowie van Gorp schrijft: 'Tijdens het ontbijt laat ik Guusje en Yvonne zien dat #kanjerguusje 'trending topic' is op twitter in Nederland. Eerst leg ik Guusje uit wat twitter is. Daarna komen de vragen. Waarom doen mensen dit? Omdat ze van je houden.'
Wat is er schreeuwerig aan ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Man kijk die blog eens. Hoe schreeuwerig om aandacht wil je het hebben?
En het is ook geen ´walgelijke schreeuw om aandacht´ van de ouders! En alweer ga je nat!quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:31 schreef vosss het volgende:
En zie hier. Dat klinkt echt alsof dat haar laatste wens geweest is.
En alweer had ik gewoon gelijk. Stelletje nitwits die mij voor vuil uitmaakte.
Het was dus inderdaad niet haar laatste wens en ik had gelijk. Dat kind wist niet eens wat twitter was en ook daarmee had ik gelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Aldus haar vader. Stelletje zeikers!
[..]
Bron
Jij had gelijk ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Precies! De mensen die haar naam retweeten weten niet eens aan welke vorm van kanker ze is overleden.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:28 schreef penny-wise het volgende:
Als het de ouders waren die met het idee kwamen en niet de dochter, dan hadden ze beter het trending topic kunnen beginnen voor het onder de aandacht brengen van kanker.
Jammer dat je wel even uit de bocht vloog met die andere opmerking. Anders was je mijn held-van-de-dag geweest.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:32 schreef vosss het volgende:
Het was dus inderdaad niet haar laatste wens en ik had gelijk. Dat kind wist niet eens wat twitter was en ook daarmee had ik gelijk.
Prettige dag nog verder
Die blog op zeker wel, maargoed, ik ga wat nuttigs doen ipv discussiëren over of een dood kind van 10 wel of niet weet wat twitter isquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En het is ook geen ´walgelijke schreeuw om aandacht´ van de ouders! En alweer ga je nat!
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wie heeft gezegd dat dit haar laatste wens was? Ze heeft er mee ingestemd, maar laatste wens is wat overdreven.
Het staat in de OPquote:Het was namelijk Guusjes laatste wens om trending topic op Twitter te worden. Dat betekent dat het een van de tien onderwerpen is waar mensen het meest over twitteren.
Is dat erg belangrijk dan, dat ze dat hadden moeten weten?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:33 schreef Brennie het volgende:
[..]
Precies! De mensen die haar naam retweeten weten niet eens aan welke vorm van kanker ze is overleden.
En wat maakt jou dé persoon om anderen te vertellen hoe ze met hun verdriet om moeten gaan?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:23 schreef Brennie het volgende:
Aandacht en medeleven van totale vreemden is uiteindelijk toch niet wat je zou moeten willen; en al zeker niet via social media. Probeer je ellende te verwerken met dierbaren/vrienden en zn professionele hulp.
Je bent een ongelofelijke kneus vosss. Je begrijpt er niks van. Dat geeft niet, ik snapte ook pas na ruim 7 maanden chemotherapie hoe en waarom mensen er op bepaalde manieren mee omgaan, maar 't zou in jouw geval verstandig zijn om niet zo grof en hard te schreeuwen over dingen die je niet begrijpt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik zou maar opschieten, misschien zijn er nog wel meer mensen die net iemand verloren hebben die je ongefundeerd van vanalles kunt beschuldigen !quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Die blog op zeker wel, maargoed, ik ga wat nuttigs doen ipv discussiëren over of een dood kind van 10 wel of niet weet wat twitter is
Ik geef puur mijn mening, mag dat? Ik geloof dat dat nog steeds toegestaan is in de wereld. Ik vind dat mensen de social media er niet bij zouden betrekken om hun verdriet te verwerken, omdat ik denk dat het uiteindelijk niet zal helpen. Slechts mijn gedachten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat maakt jou dé persoon om anderen te vertellen hoe ze met hun verdriet om moeten gaan?
Stel je niet zo aan zeg, je kunt ook overdrijven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:35 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Ik zou maar opschieten, misschien zijn er nog wel meer mensen die net iemand verloren hebben die je ongefundeerd van vanalles kunt beschuldigen !
Of doe er een schepje bovenop, zoek even wat terminale kinderen op en vertel ze dat ze het wel verdiend zullen hebben !
Smaakvolle reclamecampagne dan...quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:43 schreef Juicyhil het volgende:
Dit is gewoon een reclamecampagne joh.
En hoe weet jij dat hij het niet begrijpt? Ken jij hem?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat maakt jou dé persoon om anderen te vertellen hoe ze met hun verdriet om moeten gaan?
[..]
Je bent een ongelofelijke kneus vosss. Je begrijpt er niks van. Dat geeft niet, ik snapte ook pas na ruim 7 maanden chemotherapie hoe en waarom mensen er op bepaalde manieren mee omgaan, maar 't zou in jouw geval verstandig zijn om niet zo grof en hard te schreeuwen over dingen die je niet begrijpt.
Helemaal hip, viral marketing.quote:
En wat is precies jouw probleem daarmee? Jij denkt dat ouders van wie hun 10-jarige dochter overlijdt het eigenlijk allemaal om de aandacht te doen is?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Man kijk die blog eens. Hoe schreeuwerig om aandacht wil je het hebben?
Ik heb er verder geen probleem mee; ik zeg alleen maar dat het een schreeuw om aandacht is en meer kan ik er echt niet van maken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:47 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En wat is precies jouw probleem daarmee? Jij denkt dat ouders van wie hun 10-jarige dochter overlijdt het eigenlijk allemaal om de aandacht te doen is?
Elk mens verwerkt verdriet op z'n eigen manier. Ik ben ook niet van het uitbundig delen van leed met vreemden, maar als deze ouders zich ook maar een beetje 'beter' voelen omdat hun dochter Trending Topic is geweest, dan gun ik ze dat van harte.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:42 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik geef puur mijn mening, mag dat? Ik geloof dat dat nog steeds toegestaan is in de wereld. Ik vind dat mensen de social media er niet bij zouden betrekken om hun verdriet te verwerken, omdat ik denk dat het uiteindelijk niet zal helpen. Slechts mijn gedachten.
Aan zijn posts is overduidelijk te zien dat hij niet zo intens met kanker is geconfronteerd, zo iemand zou er niet eens aan durven denken om dit 'walgelijke aandachtstrekkerij' te noemen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:46 schreef Brennie het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat hij het niet begrijpt? Ken jij hem?
Over vooroordelen gesproken!
Tja, ik weet niet hoe mijn reactie zou zijn in zo'n situatie. Wellicht is het een bijzondere manier, maar ik kan het ze niet echt kwalijk nemen gezien hetgeen ze meegemaakt hebben en nu meemaken. Walgelijk vind ik het zeker niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er verder geen probleem mee; ik zeg alleen maar dat het een schreeuw om aandacht is en meer kan ik er echt niet van maken.
Als het puur voor hunzelf of familie was dan schreven ze het wel in een dagboek. Me dunkt.
Waar maak je je dan druk om met je 'walgelijk', kotssmilies, etc? Of moest je even tegen je internetvriendjes laten zien hoe stoer je wel niet kunt zijn op teh interwebz? Hoe afgestompt, verzuurd en asociaal je al wel niet bent geworden? Want je weet het, medeleven is voor homo's, right!|quote:
Jij hebt de mensenkennis van een emmer stront. Zoveel is wel duidelijk.quote:Aan zijn posts is overduidelijk te zien dat hij niet zo intens met kanker is geconfronteerd, zo iemand zou er niet eens aan durven denken om dit 'walgelijke aandachtstrekkerij' te noemen.
Haha, echt niet, dat zeg je nu maar om oprecht over te komen en aandacht te trekken! Walgelijk vosss, dat je nu net doet of je dierbaren aan kanker bent verloren alleen om je gelijk te halen... echt walgelijk!quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:53 schreef vosss het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik heb kanker in mijn directe omgeving meermaals meegemaakt.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Haha, echt niet, dat zeg je nu maar om oprecht over te komen en aandacht te trekken! Walgelijk vosss, dat je nu net doet of je dierbaren aan kanker bent verloren alleen om je gelijk te halen... echt walgelijk!.
Mooi is dat he, beetje trollen op internet. Desnoods over de rug van een 10 jarig meisje dat nog geen 24 uur geleden aan kanker is overleden! Jij baas!quote:
Ik loop niet te trollen. Ik zeg alleen dat ik het niet geloof dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn en dat ik het aandachttrekkerij vind.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooi is dat he, beetje trollen op internet. Desnoods over de rug van een 10 jarig meisje dat nog geen 24 uur geleden aan kanker is overleden! Jij baas!
De toevoeging 'niet zo intens' staat er niet voor niks en zoals ik al zei kostte het mij ook 7 maanden om te begrijpen. Ik kan het je dan ook niet kwalijk nemen dat je het niet begrijpt, maar pretendeer dan ook niet dat wel te doen en al helemaal niet met zulke ondoordachte verwoordingen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:53 schreef vosss het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik heb kanker in mijn directe omgeving meermaals meegemaakt.
En nog steeds walg ik van de aandachttrekkerij ja. So fucking shoot me
Hou toch op joh. Heb dan op zijn minst de ballen om toe te geven dat je maar wat loopt te blaten - nogmaals, over de rug van... - om je internet spierballen te laten zien. We lopen hier allebei al wat jaartjes mee en je doét niet anders. Alleen ben je nog te laf het toe te geven ook, dat is het ergste.quote:
Dus jij denkt eigenlijk ook dat de ouders dit 'opgezet' kunnen hebben (i.p.v. dat het de wens van het meisje was)?quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Elk mens verwerkt verdriet op z'n eigen manier. Ik ben ook niet van het uitbundig delen van leed met vreemden, maar als deze ouders zich ook maar een beetje 'beter' voelen omdat hun dochter Trending Topic is geweest, dan gun ik ze dat van harte.
Vosss is vaak wat ongenuanceerd en bot, maar zeker niet harteloos.quote:Aan zijn posts is overduidelijk te zien dat hij niet zo intens met kanker is geconfronteerd, zo iemand zou er niet eens aan durven denken om dit 'walgelijke aandachtstrekkerij' te noemen.
Wat bedoel je hier met 'zin'?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:02 schreef Brennie het volgende:
Heeft het zin en is het altijd maar begrijpelijk... in mijn ogen niet.
Volgens sommige mensen hebben dingen pas 'zin' als ze geld opbrengen ofzo.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:05 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier met 'zin'?
Hee Jarno, ben jij de 'oldie' Jarno die ik nog ken uit de periode 2003-2005 (op Fok)?quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hou toch op joh. Heb dan op zijn minst de ballen om toe te geven dat je maar wat loopt te blaten - nogmaals, over de rug van... - om je internet spierballen te laten zien. We lopen hier allebei al wat jaartjes mee en je doét niet anders. Alleen ben je nog te laf het toe te geven ook, dat is het ergste.
weet je wel hoe eenzaam je eigenlijk bent (als gezin. zowel als individu die deel uitmaakt van het gezin, als de zieke in kwestie) wanneer je zo ziek bent, danwel waakt bij de zieke? ik kan me prima voorstellen dat een 10 jarige die zo ziek is het helemaal de bom vindt dat iedereen haar hoort, ook al is ze er zelf niet meer (alhoewel ik me bij dat laatste dan wel weer afvraag of ze dat ten volle beseft heeftquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik loop niet te trollen. Ik zeg alleen dat ik het niet geloof dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te zijn en dat ik het aandachttrekkerij vind.
Maargoed, ik ga wat nuttigs doen, het leven is te kort om te vergooien, wie weet ben ik wel de volgende
Daarom begrijp ik ook niet wat er met 'zin' bedoeld wordt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen hebben dingen pas 'zin' als ze geld opbrengen ofzo.
Dat ouders zoiets stoms als steun of troost kunnen putten uit het feit dat er mensen aandacht hebben voor hun verdriet, nee, dat kunnen we ons niet voorstellen natuurlijk en is per definitie zinloos!
Ik zeg wel wat, zeg me niet niks te zeggen, ten eerste wat dat voornamelijk in ONZ, ten tweede ben ik niet zo laf als al die 'bazen' in dit topic om een keer toe te geven dat het puur om te trollen was en ten derde nooit, of nimmer, of de rug van iemand... Maar wel bedankt voor het herinnerenquote:Op maandag 31 oktober 2011 13:08 schreef Brennie het volgende:
[..]
Hee Jarno, ben jij de 'oldie' Jarno die ik nog ken uit de periode 2003-2005 (op Fok)?
Het eerste wat me bij jouw naam te binnen schiet is geëtter en getroll, dus zeg jij nou niks man.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |