Bron: http://www.omroepbrabant.(...)10-jarig+meisje.aspxquote:#kanjerguusje trending topic na dood 10-jarig meisje
KAATSHEUVEL - Het 10-jarige meisje Guusje van Gorp uit Kaatsheuvel is zondag overleden aan de gevolgen van kanker. Op Twitter worden zoveel berichten met #kanjerguusje geretweet dat het zondagavond trending topic is geworden.
Het was namelijk Guusjes laatste wens om trending topic op Twitter te worden. Dat betekent dat het een van de tien onderwerpen is waar mensen het meest over twitteren.
Guusje had een zeldzame vasculaire tumor in haar linkerlong, iets wat nooit eerder was gezien bij kinderen. Chemotherapie mocht niet baten, de tumor werd niet kleiner. Guusje werd behandeld in het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam.
Ik neig ernaar om die stelling te steunen. Ik snap dat mensen ergens heen moeten met hun verdriet en dat ze zich willen uiten. Maar het is toch een beetje vreemd dat mensen (onder wie ook bekende Nederlanders) massaal zo'n bericht retweeten, zonder dat ze dat meisje überhaupt hebben gekend.twitter:DiederikSmit twitterde op zondag 30-10-2011 om 21:15:43als doodzieke kinderen als laatste wens hebben trending topic te worden, toont dat het morele verval van onze samenleving. reageer retweet
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
Ja het is vreemd als een 10 jarige zoiets als laatste wens heeft ja.quote:Is het zo vreemd dat ze op haar eigen maniertje een stempeltje op de wereld wil achterlaten ?
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Is toch mooi, zo'n laatste wens met een klein berichtje in vervulling laten gaan. Tevens richt het een hoop aandacht op Kinderkanker. Goeie zaak lijkt mij.
Tuurlijk joh, want jij bent zo goed geinformeerd over de situatie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?
Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.
Walgelijk
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
En jij denkt serieus dat een 10 jarige als laatste wens heeft om trending op twitter te worden?
Schei toch uit man. Dit komt gewoon van de ouders uit. Een schreeuw om aandacht over de dood van hun eigen dochter.
Walgelijk
Een beetje extra in de aandacht is nooit mis. Je ziet het vaker dat specifieke verhalen van kinderen als steunend worden ervaren door lotgenoten of een boost geven aan de binnengekomen donaties van betrokken organisaties.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
Zit wat in, maar de ernst van kinderkanker is zonder die retweets toch ook wel duidelijk en algemeen bekend?
Dacht ik eerlijk gezegd ook aan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Walgelijk
maar troost vind je toch niet via twitter?!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.
De manier waarop is inderdaad walgelijk ja. En nee ik ken de familie niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ow, sorry vosss. Ik wist niet dat jij de familie kende en weet hoe het verhaal in elkaar steekt. Walgelijk inderdaad dat mensen die net hun dochter verloren hebben een beetje troost zoeken.
Dit.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:49 schreef Ocmerius het volgende:
Een afgestompte cynische schreeuwer die overal kritiek op moet hebben want zo gaat dat nou eenmaal op internet.
Sommige mensen vinden troost door tegen bomen te praten!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:53 schreef kruidkoekje het volgende:
maar troost vind je toch niet via twitter?!
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
Snap je dat echt niet of doe je nou of je dom bent?quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
En wat nou als dat meiske echt gevraagd heeft aan papa of hij dat voor haar wilde doen. Dan ga je dat toch doen!?!quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zag dat de vader van Guusje een complete website heeft opgezet, die inmiddels al meer dan een miljoen hits heeft. Ik snap wel dat die mensen veel verdriet hebben en troost zoeken, ik begrijp alleen niet goed waarom ze hun verdriet zo 'publiekelijk' willen maken en willen delen met zo veel, compleet onbekende mensen.
Die ouders zijn hun 10-jarige dochter na een emotioneel verwoestende periode kwijtgeraakt aan kanker en jij denkt dat ze zoiets verzinnen wegens een tekort aan aandacht? Doe toch normaal man.quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:47 schreef vosss het volgende:
Walgelijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |