Zeker. Maar je kunt je ook omringen met mensen die daar ook niet aan doen en die heerlijk gezelschap vormenquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:56 schreef Spouwerranger het volgende:
Ergens kan ik me wel vinden in TS. Vooral die gemaakte vrolijkheid, is af en toe om te kotsen.
Nee. Daar vind ik geen hol aan. Ik doe dat dan ook niet. Simpel.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef FredvZ het volgende:
en wees nou eens écht eerlijk, vind je het nou écht zo leuk om met 20~30 man in het warme (met die lekkere beslagen ruiten) bij je opa en oma te zitten de hele dag?
Bij vrienden is dit zeker het geval, maar familie heb je nou niet echt voor het uitkiezen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zeker. Maar je kunt je ook omringen met mensen die daar ook niet aan doen en die heerlijk gezelschap vormen
IRL heel leuke mensen, maar ze haten kerstmis.quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zijn dat van die azijnpissers met kerst?
[Anti Feestdagen Topic] Scrooges verenigt U.
quote:
eensch!quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:56 schreef Spouwerranger het volgende:
Ergens kan ik me wel vinden in TS. Vooral die gemaakte vrolijkheid, is af en toe om te kotsen.
Agreedquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo emo?
Waarom zou ik verplicht een hele dag met mijn familie door moeten gaan brengen, als er nog 11 andere maanden in het jaar zijn waarin je óók bij je familie kan zijn.
Waarom zou ik me zelf vol moeten gaan proppen met eten en netzoals iedereen roepen: "Ja, met kerst denken we aan elkaar". (waarbij we eigenlijk bedoelen: "we denken aan onze maag".
Zeker vanaf de 20ste, dan vinden we alles zoooo gezellig en staan we en masse bij de poelier voor het beste stuk gevogelte. Duwen we elkaar weg bij de slager voor de beste biefstuk. Staan we uren in de rij bij de kassa om toch maar weer een nutteloos kerstcadeau te kopen.
en wees nou eens écht eerlijk, vind je het nou écht zo leuk om met 20~30 man in het warme (met die lekkere beslagen ruiten) bij je opa en oma te zitten de hele dag?
Da's net als 'doden niet herdenken op 4 mei om 20.00 uur, want dat kun je op die andere 364 dagen ook'. En ik krijg altijd de nodige herrie naar m'n kop als ik zoiets zegquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo emo?
Waarom zou ik verplicht een hele dag met mijn familie door moeten gaan brengen, als er nog 11 andere maanden in het jaar zijn waarin je óók bij je familie kan zijn.
Dat 'volproppen met kerst' heb ik nooit begrepen. Het zou meer een 'gezellig etentje met de familie' moeten zijn, die toevallig met kerst plaatsvindt. En dan eet je gewoon wat je wil eten, en niet meer.quote:Waarom zou ik me zelf vol moeten gaan proppen met eten en netzoals iedereen roepen: "Ja, met kerst denken we aan elkaar". (waarbij we eigenlijk bedoelen: "we denken aan onze maag".
* Seventees zou met kerst net zo gelukkig zijn met een pannetje erwtensoep, als het maar een gezellige avond is.quote:Zeker vanaf de 20ste, dan vinden we alles zoooo gezellig en staan we en masse bij de poelier voor het beste stuk gevogelte. Duwen we elkaar weg bij de slager voor de beste biefstuk. Staan we uren in de rij bij de kassa om toch maar weer een nutteloos kerstcadeau te kopen.
Jakkes, nee. Ik zou gek worden. Als kerst in mijn familie gevierd zou worden met zo'n grote groep dan zou ik ook maar een uurtje zijn. Wij vieren het met z'n 8-en. Dat is nog ween leuk aantal. En alleen maar 's avonds. Dus 's middags zitten we nog gewoon thuis.quote:en wees nou eens écht eerlijk, vind je het nou écht zo leuk om met 20~30 man in het warme (met die lekkere beslagen ruiten) bij je opa en oma te zitten de hele dag?
Ben dus die persoon.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
Als je niemand hebt om deze 'warme' dagen mee te vieren kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Sommigen bezitten een familie die bepaalde eisen steltquote:Op zondag 20 november 2011 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het over gemaakte gezelligheid heeft. Zo gaat het gelukkig niet bij mij. Ja, we zoeken elkaar wel op "omdat het kerst is", maar iedereen heeft ook gewoon ontzettende zin elkaar te zien!
Ik heb niet eens een oma en opa meerquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo emo?
Waarom zou ik me zelf vol moeten gaan proppen met eten en netzoals iedereen roepen: "Ja, met kerst denken we aan elkaar". (waarbij we eigenlijk bedoelen: "we denken aan onze maag".
Zeker vanaf de 20ste, dan vinden we alles zoooo gezellig en staan we en masse bij de poelier voor het beste stuk gevogelte. Duwen we elkaar weg bij de slager voor de beste biefstuk. Staan we uren in de rij bij de kassa om toch maar weer een nutteloos kerstcadeau te kopen.
So sad.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:09 schreef Twinkle2011 het volgende:
Ik ben ook alleen met kerst maar ik haat kerst niet.
Ik werk met kerst tot 15:30 en daarna duik ik lekker op de bank met een leuke kerstfilm en een lekker drankje en wat hapjes.
Dus ik vermaak me wel al ben ik alleen..
Ik vind mezelf niet zielig hoor,waarom zou ik.quote:
Klopt, wat is hier nu raar aan? Kans bestaat dat ik dit jaar met kerst ook geen afspraken heb. Waarom moet het nou weer zielig zijn als je dan alleen bent? Ik snap dat ook niet echt. Ik zal heus de enige niet zijn en die dagen zijn om voor je het weet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:31 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet zielig hoor,waarom zou ik.
Ik ben zo door het hele jaar heen zo vaak een paar dagen alleen dus deze dagen lukt het ook wel.
Leuke plannen!quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:56 schreef Pesche het volgende:
Ik zou maar met de feestdagen op vakantie gaan, om de grootste vreetpartijen te vermijden.
Ik kan me herinneren dat ik Oud&Nieuw op Guadeloupe heb gevierd met oesters en champagne. Om 10 uur savonds waren we al zo bezopen dat we maar naar bed zijn gegaan.
Dit jaar gaan we met Kerst naar Marroko, het is een islamitisch land, dus daar wordt gegarandeerd geen Kerst gevierd, dus niet 1ste en 2de Kerstdag gezamelijk gezellig en verplicht eten. De 31ste komen we terug en dan gaan we gezellig met vrienden wat doen. Nieuwjaarsdag eten we gezellig samen met de familie, die hadden toch al een tijd niet gezien.
Nou zeg... Oud en nieuw is wel gezellig hoorquote:Op zaterdag 3 december 2011 18:22 schreef Ellatjuh het volgende:
oud en nieuw is dan wel weer aardig maar ook eigenlijk niet bijzonder.
vorig jaar moest ik 1 januari werken en ben dus gewoon rond 10 uur naar bed gegaan, beetje geslapen tussen de knallen door tot het om 12 uur echt teringherrie was.
snel alleen even een drankje gedronken en half 1 weer naar bed (Y)
dat was wel erg relaxt
Ernest Saves Christmas.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:33 schreef Karina het volgende:
Met Oud en Nieuw is er in ieder geval iets leuks op tv, met Kerst meestal niet.
als je je daar al druk om maakt..quote:Op donderdag 8 december 2011 11:09 schreef QEX het volgende:
Ben uitgenodigd met kerst en oud/nieuw. Zie het meeste op tegen oud en nieuw, elkaar een gelukkig nieuw jaar wensen en dan als enige zonder partner. Normaal even eerst je man een goed jaar wensen, maar nu wachten tot de andere stellen klaar zijn met elkaar. Zet de zakdoeken maar vast klaar om 23:50.
Is je partner onlangs overleden of zo?quote:Op donderdag 8 december 2011 11:09 schreef QEX het volgende:
Ben uitgenodigd met kerst en oud/nieuw. Zie het meeste op tegen oud en nieuw, elkaar een gelukkig nieuw jaar wensen en dan als enige zonder partner. Normaal even eerst je man een goed jaar wensen, maar nu wachten tot de andere stellen klaar zijn met elkaar. Zet de zakdoeken maar vast klaar om 23:50.
quote:Op donderdag 8 december 2011 11:09 schreef QEX het volgende:
Laten we een FOK! lonely hearts club oprichten! Speciaal voor O&N!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Karina het volgende:
[..]Ik ken het. Ik was vorig jaar ook voor het eerst alleen met oud en nieuw. Dit jaar de tweede keer. Niet zo fijn.
Met Oud en Nieuw met zijn allen hier FOK!ken zekerquote:Op vrijdag 9 december 2011 09:01 schreef Geelman het volgende:
[..]
Laten we een FOK! lonely hearts club oprichten! Speciaal voor O&N!
Duidelijk, dat is idd geen pretje lijkt me zo'n scheiding.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:33 schreef QEX het volgende:
@eens kijken en samson; nee zit midden in een scheiding maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die inderdaad hun partner kwijd zijn omdat deze is overleden. Dus ja die maken zich daar dan druk om net als ik. (al lijkt mij dat vele malen erger)
Misschien kunnen jullie je dat niet voorstellen en dan ben ik blij voor jullie.
Tja, als dat voor jou werkt is het ok. Omdat je toch zo uitpakt voor jezelf met kerst geeft dit aan dat je toch wel met het gemis aan familie zit. Ik vier de kerst meestal met wat vrienden met een etentje. Dat is altijd gezellig. Je kunt (als je het zou willen) natuurlijk ook zelf eens het initiatief daartoe nemen en niet wachten tot vrienden jou uitnodigen. Maar ja, dat moet je dan natuurlijk wel willen. Misschien voelt dit namelijk anders dan als je bij hen uitgenodigd wordt. Toevallig heb ik dit jaar beide kerstdagen wat gepland en dat vind ik eerlijk gezegd toch gezelliger dan alleen. Wat wel jammer is dat er onderhand zoveel alleenstaanden zijn waarvan er vast een hoop net als jij alleen thuis zitten met kerst. De door jezelf gekochte kadootjes weer zelf uitpakken nadat je ze zelf onder de boom hebt gelegd vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou je bijna bij mij thuis uitnodigenquote:Op maandag 12 december 2011 08:26 schreef BrandX het volgende:
Oeh dat is een lang verhaal gewordenSorry
.
Lief, maar heb alsjeblieft geen medelijdenquote:Op maandag 12 december 2011 17:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, als dat voor jou werkt is het ok. Omdat je toch zo uitpakt voor jezelf met kerst geeft dit aan dat je toch wel met het gemis aan familie zit. Ik vier de kerst meestal met wat vrienden met een etentje. Dat is altijd gezellig. Je kunt (als je het zou willen) natuurlijk ook zelf eens het initiatief daartoe nemen en niet wachten tot vrienden jou uitnodigen. Maar ja, dat moet je dan natuurlijk wel willen. Misschien voelt dit namelijk anders dan als je bij hen uitgenodigd wordt. Toevallig heb ik dit jaar beide kerstdagen wat gepland en dat vind ik eerlijk gezegd toch gezelliger dan alleen. Wat wel jammer is dat er onderhand zoveel alleenstaanden zijn waarvan er vast een hoop net als jij alleen thuis zitten met kerst. De door jezelf gekochte kadootjes weer zelf uitpakken nadat je ze zelf onder de boom hebt gelegd vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou je bijna bij mij thuis uitnodigen
Als je geen leuke/gezellige familie hebt ligt dat anders. Mijn ouders zie ik niet vaak en dat is niet voor niks. Als je dan ook geen partner meer hebt is die gezelligheid ver te zoeken.quote:Op zondag 20 november 2011 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het over gemaakte gezelligheid heeft. Zo gaat het gelukkig niet bij mij. Ja, we zoeken elkaar wel op "omdat het kerst is", maar iedereen heeft ook gewoon ontzettende zin elkaar te zien!
quote:
Nee joh, al die leuke lampjes in de straatquote:Op zondag 18 december 2011 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zal blij zijn als die ellende weer voorbij is.
Dat valt bij XM in de straat enorm meequote:Op zondag 18 december 2011 19:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee joh, al die leuke lampjes in de straat
quote:Op zondag 18 december 2011 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gelukkig wel ja! Ik kan nog rustig naar buiten kijken zonder geterroriseerd te worden door knipperende herten e.d.
Vandaar dat ik eigenlijk totaal geen zin heb in in kerst en O&Nquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
Als je niemand hebt om deze 'warme' dagen mee te vieren kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Nee, maar jullie zijn barely aangesloten op het elektriciteitsnetquote:
We trekken met die 20 groepen meteen alle stroom voor de hele wijde omtrek weg.quote:Op zondag 18 december 2011 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, maar jullie zijn barely aangesloten op het elektriciteitsnet
Ik ben meer van de Horror, Thriller, dat soort filmsquote:
Dan zit je in het verkeerde topicquote:Op zaterdag 24 december 2011 11:36 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wél zin in feestdagen want met kerst thuis chillen en filmpjes kijken in m'n eentje en met O&N in Berlijn.Is voor het eerst dat ik zin heb in kerst.
Het is de Spirit Of Christmas die je ziet!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:36 schreef Tinsuz het volgende:
Hebben jullie ook zoveel last van gestreste mensen nu rond de kerst? Vooraal mijn moeder is zwaar gestrest ik denk dat het door kerst komt. Gister was ik ook aan het werken bij de Albert Heijn allemaal chagrijnige mensen meer mensen??
Ik ging vanmorgen nog een paar dingen halen en het viel me juist op dat het zo rustig was, maar ik was al vrij vroeg, misschien kwam het daardoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef Adelante het volgende:
Lijkt wel voedseloorlog bij AH vandaag
Haal dan even gezellig dit topic in oktober al naar boven!quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:47 schreef FredvZ het volgende:
Nee, 5 jaar later heb ik er nog steeds geen zin
Hoi, het is 2016, kom er maar in!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Obligate familiebezoeken, kerstmuziek, verplichte gezelligheid, vreten op aarde, etc etc etc etc etc etc etc.
Wat hij zegt.. Ben nog steeds blij als het weer 2 januari is.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik vroeg me al af waar je was.quote:
quote:
Eens.quote:Op maandag 24 oktober 2016 18:47 schreef FredvZ het volgende:
6 jaar geleden had ik ook geen zin in die hele december maand. Is nu wel anders.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
6 jaar geleden had ik ook geen zin in die hele december maand.
Tuurlijk heb je het zelf in de hand. Alleen wordt het door oa de media opgedrongen dat het een gezellige tijd is. "It's the most wonderful time of the year"quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:08 schreef J3PP4 het volgende:
Waarom heeft iedereen het over gezellig doen. Je hebt het toch zelf in de hand? Ga gewoon doen wat je leuk vindt. De decembermaand is er altijd vanalles te doen overal en bijna iedereen is een aantal dagen vrij. Genoeg mogelijkheden om leuke dingen te doen met leuke mensen.
De periode heeft ook alles in huis om het echt gezellig te maken. Overal buiten koud. Binnen lekker warm. Veel vrije dagen. Overal evenementen...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:23 schreef devzero het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je het zelf in de hand. Alleen wordt het door oa de media opgedrongen dat het een gezellige tijd is. "It's the most wonderful time of the year"
januari is het ook nog koud, maar daar hoor je niemand over. En vrije dagen kan ik altijd wel nemenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:29 schreef J3PP4 het volgende:
[..]
De periode heeft ook alles in huis om het echt gezellig te maken. Overal buiten koud. Binnen lekker warm. Veel vrije dagen. Overal evenementen...
Ja maar dan ben je waarschijnlijk de enige die vrij is en is er verder ook geen klap te beleven.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:32 schreef devzero het volgende:
[..]
januari is het ook nog koud, maar daar hoor je niemand over. En vrije dagen kan ik altijd wel nemen
Je zegt het goed. Je mag het, maar je moet helemaal niets.quote:De maand waarin je weer "gezellig" hele dagen met je familie door mag brengen.
Je kunt precies hetzelfde eten als in november, of januari. No one cares.quote:De maand waarin we ons weer lekker vol gaan proppen.
Negeer die crap. Doe wat je zelf interessant vindt.quote:De maand waarin menig straatjochie zo stoer mogelijk probeert zijn hand net niet van zijn arm van te knallen.
Ik vind het net zo'n goede maand als de 11 andere maanden. Ik moet en mag precies hetzelfde. Geen last van het gepeupel.quote:En vooral: De maand waar ik nooit zin in heb.
Ik raad het gepeupel aan om 2 keer per jaar zo´n maand houden als ze het zo leuk vinden. Ik doe namelijk ook gewoon wat ik wil en negeer ook wat het gepeupel doet.quote:Dit is het topic voor mensen, die net zoals ik, hopen dat al die gemaakte gezelligheid snel weer over is.
O&N feestjes doe ik ook al jaren niet meer. Gewoon beetje eten en zuipen met vrienden. Hopelijk mag dat dit jaar nog, maar ik vrees ervoor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind in december vooral lastig dat ik eigenlijk mijn vrienden niet zie en dat maakt het wel eenzaam. O&N-feestjes die ik niet meer. Daar word ik somber van. Iedereen heeft het perfecte leven, mooie banen en gezonde kinderen en fijne huwelijken, zeggen ze tenminste en ik zit met mijn wajong. Ik ben dankbaar trouwens voor die regeling, begrijp me niet verkeerd. Het is het benadrukken van het feit dat faal. De andere elf maanden is dat stukken minder sterk.
Wel houd ik van het versierde huis, de kerstliedjeswel zin in de feestdagen trouwens. Gezellig naar mijn moeder en chillen. Niks bijzonders. Maar december is wel lastig. Ook geen Sinterklaas vind ik jammer en voelt ook eenzaam eignelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |