abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:50:56 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_103741178
Nog een maandje en dat komt-ie weer: de decembermaand.

De maand waarin je weer "gezellig" hele dagen met je familie door mag brengen.
De maand waarin we ons weer lekker vol gaan proppen.
De maand waarin menig straatjochie zo stoer mogelijk probeert zijn hand net niet van zijn arm van te knallen.

En vooral: De maand waar ik nooit zin in heb.

Dit is het topic voor mensen, die net zoals ik, hopen dat al die gemaakte gezelligheid snel weer over is.
So we just called him Fred
pi_103741195
/hangt slingers op en maakt dit topic reuzegezellig!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_103741237
hoezo december haten? Emo ben jij zeg :r
pi_103741335
Scrooge!

[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103741390
Ergens kan ik me wel vinden in TS. Vooral die gemaakte vrolijkheid, is af en toe om te kotsen.
Who motivates the motivator?
pi_103741468
quote:
99s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:56 schreef Spouwerranger het volgende:
Ergens kan ik me wel vinden in TS. Vooral die gemaakte vrolijkheid, is af en toe om te kotsen.
Zeker. Maar je kunt je ook omringen met mensen die daar ook niet aan doen en die heerlijk gezelschap vormen O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:58:46 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_103741486
Hoezo emo?

Waarom zou ik verplicht een hele dag met mijn familie door moeten gaan brengen, als er nog 11 andere maanden in het jaar zijn waarin je óók bij je familie kan zijn.

Waarom zou ik me zelf vol moeten gaan proppen met eten en netzoals iedereen roepen: "Ja, met kerst denken we aan elkaar". (waarbij we eigenlijk bedoelen: "we denken aan onze maag".

Zeker vanaf de 20ste, dan vinden we alles zoooo gezellig en staan we en masse bij de poelier voor het beste stuk gevogelte. Duwen we elkaar weg bij de slager voor de beste biefstuk. Staan we uren in de rij bij de kassa om toch maar weer een nutteloos kerstcadeau te kopen.

en wees nou eens écht eerlijk, vind je het nou écht zo leuk om met 20~30 man in het warme (met die lekkere beslagen ruiten) bij je opa en oma te zitten de hele dag?
pi_103741526
Ik snap het wel, veel mensen spenderen opeens veel tijd met familie die ze ook echt alleen maar met kerst zien omdat er verder eigenlijk geen band is.

Daar ben ik dus mee gestopt en vier het met vrienden en familieleden waar ik toch al een band mee heb, en dan is kerst een leuk excuus voor een feestje met net even wat extra sfeer. :)
En veel vreten natuurlijk. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_103741532
Ik wacht eigenlijk op XM en Duvel.
pi_103741543
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef FredvZ het volgende:

en wees nou eens écht eerlijk, vind je het nou écht zo leuk om met 20~30 man in het warme (met die lekkere beslagen ruiten) bij je opa en oma te zitten de hele dag?
Nee. Daar vind ik geen hol aan. Ik doe dat dan ook niet. Simpel.

Ik omring me met de beperkte (echte) familie die ik wel graag zie en de gekozen familie (vrienden) die ik ook graag zie.

Dat is het mooie he, van vrije wil.
pi_103741550
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zeker. Maar je kunt je ook omringen met mensen die daar ook niet aan doen en die heerlijk gezelschap vormen O+
Bij vrienden is dit zeker het geval, maar familie heb je nou niet echt voor het uitkiezen.
Who motivates the motivator?
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:00:38 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_103741569
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:59 schreef Ewelina het volgende:
Zijn dat van die azijnpissers met kerst? :P

[Anti Feestdagen Topic] Scrooges verenigt U.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_103741607
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zijn dat van die azijnpissers met kerst? :P

[Anti Feestdagen Topic] Scrooges verenigt U.
IRL heel leuke mensen, maar ze haten kerstmis. :P
pi_103741628
De OP van het Anti-Feestdagen Topic is trouwens wel beter dan deze.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:52:38 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103775432
quote:
:W

Ik zag dat FEE er weer was en moest een beetje huilen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103782348
:W 1 dag voor de familie 1 dag voor onszelf, oh nee een hele week zelfs!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103783733
quote:
99s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:56 schreef Spouwerranger het volgende:
eensch!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103784655
Als je niemand hebt om deze 'warme' dagen mee te vieren kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:28:25 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103787650
quote:
Wat aardig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:35:39 #20
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_103793241
quote:
Hoezo emo?

Waarom zou ik verplicht een hele dag met mijn familie door moeten gaan brengen, als er nog 11 andere maanden in het jaar zijn waarin je óók bij je familie kan zijn.

Waarom zou ik me zelf vol moeten gaan proppen met eten en netzoals iedereen roepen: "Ja, met kerst denken we aan elkaar". (waarbij we eigenlijk bedoelen: "we denken aan onze maag".

Zeker vanaf de 20ste, dan vinden we alles zoooo gezellig en staan we en masse bij de poelier voor het beste stuk gevogelte. Duwen we elkaar weg bij de slager voor de beste biefstuk. Staan we uren in de rij bij de kassa om toch maar weer een nutteloos kerstcadeau te kopen.

Agreed ^O^
pi_103793282
quote:
Hoezo emo?

Da's net als 'doden niet herdenken op 4 mei om 20.00 uur, want dat kun je op die andere 364 dagen ook'. En ik krijg altijd de nodige herrie naar m'n kop als ik zoiets zeg :')
Je hebt helemaal gelijk, overigens. Maar ga je familie niet mijden juist omdat het december is. Je kunt ook eventjes bij ze langsgaan met kerst en daarna weer naar huis.

quote:
Dat 'volproppen met kerst' heb ik nooit begrepen. Het zou meer een 'gezellig etentje met de familie' moeten zijn, die toevallig met kerst plaatsvindt. En dan eet je gewoon wat je wil eten, en niet meer.

quote:
* Seventees zou met kerst net zo gelukkig zijn met een pannetje erwtensoep, als het maar een gezellige avond is.
En die cadeaus vind ik nu juist eens van de betere dingen van kerst: een beetje vrolijkheid en gekkigheid tijdens de donkere dagen. Al moet het niet als een verplichting voelen. En bij jou het ik het idee dat dat zo is.

quote:
Jakkes, nee. Ik zou gek worden. Als kerst in mijn familie gevierd zou worden met zo'n grote groep dan zou ik ook maar een uurtje zijn. Wij vieren het met z'n 8-en. Dat is nog ween leuk aantal. En alleen maar 's avonds. Dus 's middags zitten we nog gewoon thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seventees op 31-10-2011 17:51:29 ]
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_104086134
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
Als je niemand hebt om deze 'warme' dagen mee te vieren kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Ben dus die persoon.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_104603350
Ik vind de sfeer rond kerst wel weer erg leuk, maar ik heb nooit veel gegeven om de gemaakte gezelligheid om opgescheept te zittten met famillieleden die je toch niet echt mag. Ik vind dat je van een echt leuke kerst mag spreken als je samen bent met diegenen waar je van houdt en bij wil zijn, ipv dat geforceerde.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_104603772
Ik snap niet waarom iedereen het over gemaakte gezelligheid heeft. Zo gaat het gelukkig niet bij mij. Ja, we zoeken elkaar wel op "omdat het kerst is", maar iedereen heeft ook gewoon ontzettende zin elkaar te zien!
pi_104606878
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het over gemaakte gezelligheid heeft. Zo gaat het gelukkig niet bij mij. Ja, we zoeken elkaar wel op "omdat het kerst is", maar iedereen heeft ook gewoon ontzettende zin elkaar te zien!
Sommigen bezitten een familie die bepaalde eisen stelt ;)
  vrijdag 25 november 2011 @ 13:01:13 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_104799833
dit jaar in Ghana met de feestdagen. Zit hier nu 2 weken en nog 10 weken te gaan. Mensen in mijn omgeving vroegen zich af wrm ik niet in januari deze kant op ging, want ik wilde toch thuis zijn met Kerstmis?
Kerstmis heeft totaal geen betekenis meer voor mij, dus wrm zou ik ervoor mijn reisplannen opzij zetten? Noppes ik ga het niet missen (hoogstens de lekkere Sint en Kerst chocolade).
Nu hoorde ik dat Kerst in Ghana ook een beetje gemaakte gezelligheid aan het worden is. Dus mss dat ik maar richting strand vertrek in mijn uppie voor een paar heerlijke daagjes boek lezen!

Wrm ik Kerst niet gaat missen:
- niet verplicht gourmetten! (ik word al chagrijnig bij het voorstel om het te gaan doen)
- geen avonden/middagen hangend op de bank met familie leden zonder tv, omdat dat niet gezellig is. Maar we zeggen weinig!
- niet zoekend naar een outfit wat je familieleden nog niet eerder hebben gezien en niet de outfits van familieleden te verafschuwen (ik haat zwart en glitters).
- ruzies, omdat niemand wat voorstelt om wat te gaan doen; tis nl raar om met Kerst thuis te hangen

wrm ik oud & nieuw niet ga missen:
- niet nog een outfit zoeken...
- vuurwerk! brrr het lijkt wel of om 12 uur 's nachts de oorlog uitbreekt.
- niet wachten tot het 12 uur is, om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. Wat ik sowieso belachelijk vind, je moet toch gewoon van elke dag het beste maken? Het hele feest voor het gebruik nemen van een nieuwe kalender/agenda, snap ik niet...
- niet nog een dag met een familie te spenderen, die je net een paar dagen eerder hebt gezien en toen elkaar ook al niet veel te vertellen had.

wat ik wel ga missen:
- het snoepgoed en de koekjes; ik ben er gek op!
- de films die ze elk jaar uitzenden en ik al duizend keer heb gezien, maar nog steeds mooi zijn!
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_104836363
Ik ben ook alleen met kerst maar ik haat kerst niet.
Ik werk met kerst tot 15:30 en daarna duik ik lekker op de bank met een leuke kerstfilm en een lekker drankje en wat hapjes.
Dus ik vermaak me wel al ben ik alleen..
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:22:28 #28
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104836552
Vind het tegenwoordig ook niet zo leuk meer.
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104836593
quote:
Hoezo emo?

Ik heb niet eens een oma en opa meer ;(
5 Ferrari's op videoband!
pi_104836598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:09 schreef Twinkle2011 het volgende:
Ik ben ook alleen met kerst maar ik haat kerst niet.
Ik werk met kerst tot 15:30 en daarna duik ik lekker op de bank met een leuke kerstfilm en een lekker drankje en wat hapjes.
Dus ik vermaak me wel al ben ik alleen..
So sad.
5 Ferrari's op videoband!
pi_104836618
Kerstmuziek :r
Kerstfilms :r

Vreselijk. Klote kerstdagen
pi_104836683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

So sad.
Ik vind mezelf niet zielig hoor,waarom zou ik.
Ik ben zo door het hele jaar heen zo vaak een paar dagen alleen dus deze dagen lukt het ook wel.
pi_105111564
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 10:31 schreef Twinkle2011 het volgende:

[..]

Ik vind mezelf niet zielig hoor,waarom zou ik.
Ik ben zo door het hele jaar heen zo vaak een paar dagen alleen dus deze dagen lukt het ook wel.
Klopt, wat is hier nu raar aan? Kans bestaat dat ik dit jaar met kerst ook geen afspraken heb. Waarom moet het nou weer zielig zijn als je dan alleen bent? Ik snap dat ook niet echt. Ik zal heus de enige niet zijn en die dagen zijn om voor je het weet.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:56:05 #34
210908 Pesche
Ik denk dus ik ben een Indo
pi_105123537
Ik zou maar met de feestdagen op vakantie gaan, om de grootste vreetpartijen te vermijden.

Ik kan me herinneren dat ik Oud&Nieuw op Guadeloupe heb gevierd met oesters en champagne. Om 10 uur savonds waren we al zo bezopen dat we maar naar bed zijn gegaan.

Dit jaar gaan we met Kerst naar Marroko, het is een islamitisch land, dus daar wordt gegarandeerd geen Kerst gevierd, dus niet 1ste en 2de Kerstdag gezamelijk gezellig en verplicht eten. De 31ste komen we terug en dan gaan we gezellig met vrienden wat doen. Nieuwjaarsdag eten we gezellig samen met de familie, die hadden toch al een tijd niet gezien.
pi_105134774
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 00:56 schreef Pesche het volgende:
Ik zou maar met de feestdagen op vakantie gaan, om de grootste vreetpartijen te vermijden.

Ik kan me herinneren dat ik Oud&Nieuw op Guadeloupe heb gevierd met oesters en champagne. Om 10 uur savonds waren we al zo bezopen dat we maar naar bed zijn gegaan.

Dit jaar gaan we met Kerst naar Marroko, het is een islamitisch land, dus daar wordt gegarandeerd geen Kerst gevierd, dus niet 1ste en 2de Kerstdag gezamelijk gezellig en verplicht eten. De 31ste komen we terug en dan gaan we gezellig met vrienden wat doen. Nieuwjaarsdag eten we gezellig samen met de familie, die hadden toch al een tijd niet gezien.
Leuke plannen!
pi_105139518
vind er ook weinig meer aan de laatste jaren.

eerst maandag dat domme sinterklaas gebeuren. :(
moet 2 kadootjes kopen en gedichten maken maar hik er tegenop :r
ga morgen na mn werk wel wat proberen want maandag moet ik ook werken en daarna mn oma in 1x halen en dan naar mn ouders om "gezellig" sinterklaas te vieren en boerenkool te eten..

met kerst moet ik gelukkig werken alleen s avonds wel op beide dagen aanschuiven bij het kerstdiner..
al dat gevreet, juist nu ik al een half jaar minder eet en op een mooi gewicht aan het komen ben.
en zie het ook niet zitten lang te tafelen terwijl de wekker wel gewoon om 6 uur gaat..

oud en nieuw is dan wel weer aardig maar ook eigenlijk niet bijzonder.
vorig jaar moest ik 1 januari werken en ben dus gewoon rond 10 uur naar bed gegaan, beetje geslapen tussen de knallen door tot het om 12 uur echt teringherrie was.
snel alleen even een drankje gedronken en half 1 weer naar bed (Y)
dat was wel erg relaxt
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 7 december 2011 @ 15:18:28 #37
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_105296561
Vorig jaar had ik precies hetzelfde als TS. De kerstdagen waren wel gezellig met eten enzo, maar overdag verveelde ik me dood. Iedereen was weg, behalve ik zat thuis.

Dit jaar heb ik al wat plannen gemaakt en ziet het er gelukkig wat beter uit
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  woensdag 7 december 2011 @ 15:20:16 #38
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_105296622
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:22 schreef Ellatjuh het volgende:

oud en nieuw is dan wel weer aardig maar ook eigenlijk niet bijzonder.
vorig jaar moest ik 1 januari werken en ben dus gewoon rond 10 uur naar bed gegaan, beetje geslapen tussen de knallen door tot het om 12 uur echt teringherrie was.
snel alleen even een drankje gedronken en half 1 weer naar bed (Y)
dat was wel erg relaxt
Nou zeg... Oud en nieuw is wel gezellig hoor *O*
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_105310145
amai oud en nieuuw is kei gezellig ze..
Life is Music
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:33:45 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_105310249
Met Oud en Nieuw is er in ieder geval iets leuks op tv, met Kerst meestal niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105310694
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:33 schreef Karina het volgende:
Met Oud en Nieuw is er in ieder geval iets leuks op tv, met Kerst meestal niet.
Ernest Saves Christmas. :')

[ Bericht 25% gewijzigd door Ewelina op 07-12-2011 21:39:33 ]
pi_105327328
maar oud en nieuw is niks als je op 1 januari om 6 uur weer naar je werk moet :(
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_105331061
Ben uitgenodigd met kerst en oud/nieuw. Zie het meeste op tegen oud en nieuw, elkaar een gelukkig nieuw jaar wensen en dan als enige zonder partner. Normaal even eerst je man een goed jaar wensen, maar nu wachten tot de andere stellen klaar zijn met elkaar. Zet de zakdoeken maar vast klaar om 23:50.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:08:58 #44
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_105334760
Zijn ze al voorbij, of kan ik weer terug naar bed?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_105337085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:09 schreef QEX het volgende:
Ben uitgenodigd met kerst en oud/nieuw. Zie het meeste op tegen oud en nieuw, elkaar een gelukkig nieuw jaar wensen en dan als enige zonder partner. Normaal even eerst je man een goed jaar wensen, maar nu wachten tot de andere stellen klaar zijn met elkaar. Zet de zakdoeken maar vast klaar om 23:50.
als je je daar al druk om maakt.. :{
There are only 151 Pokémon.
pi_105354009
quote:
Is je partner onlangs overleden of zo?
  Moderator donderdag 8 december 2011 @ 21:19:29 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_105354289
quote:
:{ Ik ken het. Ik was vorig jaar ook voor het eerst alleen met oud en nieuw. Dit jaar de tweede keer. Niet zo fijn.
niet zo tof doen
  vrijdag 9 december 2011 @ 09:01:38 #48
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_105367325
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:19 schreef Karina het volgende:

[..]

:{ Ik ken het. Ik was vorig jaar ook voor het eerst alleen met oud en nieuw. Dit jaar de tweede keer. Niet zo fijn.
Laten we een FOK! lonely hearts club oprichten! Speciaal voor O&N! :7
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 10:05:29 #49
9859 crew  Karina
Woman
pi_105368651
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 09:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

Laten we een FOK! lonely hearts club oprichten! Speciaal voor O&N! :7
Met Oud en Nieuw met zijn allen hier FOK!ken zeker ;)
niet zo tof doen
pi_105429607
@eens kijken en samson; nee zit midden in een scheiding maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die inderdaad hun partner kwijd zijn omdat deze is overleden. Dus ja die maken zich daar dan druk om net als ik. (al lijkt mij dat vele malen erger)
Misschien kunnen jullie je dat niet voorstellen en dan ben ik blij voor jullie.
pi_105434107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:33 schreef QEX het volgende:
@eens kijken en samson; nee zit midden in een scheiding maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die inderdaad hun partner kwijd zijn omdat deze is overleden. Dus ja die maken zich daar dan druk om net als ik. (al lijkt mij dat vele malen erger)
Misschien kunnen jullie je dat niet voorstellen en dan ben ik blij voor jullie.
Duidelijk, dat is idd geen pretje lijkt me zo'n scheiding.
  zondag 11 december 2011 @ 02:39:22 #52
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_105441801
Ik heb geen zin in de feestdagen door mijn moeder die weigert op Kerst familie uit te nodigen omdat ze wel genoeg heeft gezien dit jaar en ook nog doodleuk verlangt dat ik met O&N thuisblijf omdat ze zo graag het nieuwe jaar in wil met haar kind. :')

Misselijk mens soms gewoon.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 08:26:15 #53
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105483174
Ik heb geen familie, en tot een jaar of 4-5 terug ging ik altijd in op uitnodigingen van vrienden. Maar (en dat had ik al een paar jaar) dat voelde eigeniljk helemaal niet fijn. Hoewel ik me mag gedragen alsof ik thuis ben en dat buiten de feestdagen om ook gewoon doe, voelde het toch anders. Die dagen zijn ook anders.

Toen besloten dat het ook mijn kerst is en ik dus recht heb om het op kerst op mijn manier gezellig te maken. In de twee weken voor kerst koop ik voor mezelf 1 (doorgaans wat) luxer cadeau (net waar ik zin in heb) en 2 of 3 grappigheidjes en die leg ik onder mijn bescheiden boompje.

Verder versier ik het huis, vooral met gezellige lichtjes en kaarsjes en organiregel voor mezelf de volgende dingen:
- ik haal voor de twee dagen allerlei lekkere hapjes
- regel een mooie visschotel voor de eerste kerstdag als diner
- 2e dag mooie ovenschotelvleesachtig iets, of kjik waar ik trek in heb (voordeel: in Den Haag zijn 2e kerstdag aardig wat supermarkten open)
- volle nutricia chocomelk en slagroom voor warme choco :9
- haal 2 heerlijke flessen wijn in huis en een lekkere whiskey, afhankelijk van mijn trek is aan het eind van deze dagen ong. anderhalve fles op.
- ik zorg dat ik een aantal leuke, goede en/of spannende films c.q. series klaar heb liggen en 1 of 2 heerlijke wegleesboeken (thrillers)

Ik breng vervolgens de dagen superrelaxend door, 's-ochtends uitslapen, wame broodjes uit de oven, daarna een heerlijke duinwandeling, thuis een warme douche en dan lekker op de bank filmpjes/series kijken met lekkere hapjes. Waarbij ik op 1e kerstdag bij het ontbijt de cadeautjes uitpak O+.

Soms maak ik het een duur cadeaujaar, soms juist heel goedkoop. Zo heb ik 3 jaar terug een douchekop gekocht en onder de boom gelegd, tot grote hilariteit voor mezelf, elke keer als ik naar dat cadeautje keek schoot ik in de lach _O-

Ik geniet wat dat betreft elk jaar weer van kerst, gewoon 2 heerlijke tutteldagen met een kerstsfeer, en (seizoen)hapjes die je de rest van het jaar niet of nauwelijks eet.
lolwut
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 08:26:33 #54
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105483176
Oeh dat is een lang verhaal geworden _O- Sorry :D.
lolwut
pi_105499643
quote:
19s.gif Op maandag 12 december 2011 08:26 schreef BrandX het volgende:
Oeh dat is een lang verhaal geworden _O- Sorry :D.
Tja, als dat voor jou werkt is het ok. Omdat je toch zo uitpakt voor jezelf met kerst geeft dit aan dat je toch wel met het gemis aan familie zit. Ik vier de kerst meestal met wat vrienden met een etentje. Dat is altijd gezellig. Je kunt (als je het zou willen) natuurlijk ook zelf eens het initiatief daartoe nemen en niet wachten tot vrienden jou uitnodigen. Maar ja, dat moet je dan natuurlijk wel willen. Misschien voelt dit namelijk anders dan als je bij hen uitgenodigd wordt. Toevallig heb ik dit jaar beide kerstdagen wat gepland en dat vind ik eerlijk gezegd toch gezelliger dan alleen. Wat wel jammer is dat er onderhand zoveel alleenstaanden zijn waarvan er vast een hoop net als jij alleen thuis zitten met kerst. De door jezelf gekochte kadootjes weer zelf uitpakken nadat je ze zelf onder de boom hebt gelegd vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou je bijna bij mij thuis uitnodigen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Samson op 12-12-2011 17:30:03 ]
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 22:18:36 #56
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105514685
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:23 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, als dat voor jou werkt is het ok. Omdat je toch zo uitpakt voor jezelf met kerst geeft dit aan dat je toch wel met het gemis aan familie zit. Ik vier de kerst meestal met wat vrienden met een etentje. Dat is altijd gezellig. Je kunt (als je het zou willen) natuurlijk ook zelf eens het initiatief daartoe nemen en niet wachten tot vrienden jou uitnodigen. Maar ja, dat moet je dan natuurlijk wel willen. Misschien voelt dit namelijk anders dan als je bij hen uitgenodigd wordt. Toevallig heb ik dit jaar beide kerstdagen wat gepland en dat vind ik eerlijk gezegd toch gezelliger dan alleen. Wat wel jammer is dat er onderhand zoveel alleenstaanden zijn waarvan er vast een hoop net als jij alleen thuis zitten met kerst. De door jezelf gekochte kadootjes weer zelf uitpakken nadat je ze zelf onder de boom hebt gelegd vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou je bijna bij mij thuis uitnodigen :)
Lief, maar heb alsjeblieft geen medelijden :*

Ik meen wat ik zeg, ik maak er voor mezelf verwendagen van. Ik voel me zeer zeker niet alleen ;).
heb dan ook al ruim 20jr geen familie, en de eerste 16jr van mn leven dat ik ze wel had... naja, good riddens, laten we het daar maar op houden :+

Voor wat betreft het initiatief: zou kunnen, maar daar heb ik simpelweg geen zin in. Misschien lastig voor te stellen, maar echt niet gewoon.

Ik zie veel van mijn vrienden dagelijks, ze komen regelmatig bij mij eten en ik bij hun. Kerst maakt dat niet anders. Ook het gemis van familie: in het dagelijks leven zijn er momenten waarop ik het begrip familie mis, maar met kerst heb ik het juist niet omdat dat altijd en immer mega ellende was als kind. Ik geniet dus juist van de rust en mijn eigen invulling. De cadeautjes zijn een gimmick die ik gestart ben en ben blijven vasthouden. Gewoon voor de lol dus :D. tot een paar jaar terug elk dubbeltje 10000 keer om moeten draaien om uberhaupt te eten, nu heb ik het erg goed, dus geniet er van O+.

Ik snap dat mensen mij - als ze mij niet kennen ;) - snel zullen/kunnen zien als 'zielig alleen en eenzaam met compensatiegedrag tijdens kerst'. Dat is echter niet zo.

Ik ben alleen als in op mezelf met deze dagen, maar zeer zeker niet eenzaam. Alleen al omdat àls ik dat toch wil, ik bij de meeste vrienden gewoon kan aankloppen en aanschuiven ;).

En of je dat wil geloven is volledig aan jezelf :).
lolwut
pi_105524292
Helemaal duidelijk Brandx, dan wens ik je alvast fijne dagen binnenkort :)
  Boks-Chick dinsdag 13 december 2011 @ 18:04:12 #58
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105542644
Thanks! JIj uiteraard ook *O*.
lolwut
pi_105562866
mwa heb er wel zin in, maar ik zou net zo lief gaan werken, dan heb je een goede reden om er onderuit te komen :P
pi_105660114
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je geen leuke/gezellige familie hebt ligt dat anders. Mijn ouders zie ik niet vaak en dat is niet voor niks. Als je dan ook geen partner meer hebt is die gezelligheid ver te zoeken.

Ben blij als het weer gewoon januari is.
pi_105719432
Echt heel veel zin heb ik niet. Ga kerstavond naar een feest dus lig eerste kertsdag brak in bed waarschijnlijk. 2e kerstdag wordt een familie aangelegenheid.
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 19:31:32 #62
9859 crew  Karina
Woman
pi_105736879
Mijn zus en zwager vroegen of ik Eerste Kerstdag meeging naar een restaurant, maar ik heb er echt geen zin in: het is van ca. 7 tot 11 uur, voordat je er bent en daarna weer thuis bent, ben je zowat 5 uur bezig, geen fut voor.

Plus, niet geheel onbelangrijk :+ , ik kan natuurlijk niets drinken dan en 4 uur in een restaurant zitten zonder iets te drinken, nee...

Ik eet nu eerste Kerstdag bij mijn moeder, maar blijf niet de hele avond hangen. Tweede Kerstdag lekker thuis met een goede film (die ik nog moet uitzoeken, geen Kerstfilm in ieder geval).
niet zo tof doen
  zondag 18 december 2011 @ 19:35:12 #63
3185 Adelante
To let it go now
pi_105737035
The Hangover part II :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 18 december 2011 @ 19:44:05 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105737410
Zal blij zijn als die ellende weer voorbij is.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105737430
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:35 schreef Adelante het volgende:
_O- geloof dat ik dat met O&N ga plannen.

Wij hebben 2e kerstdag onze enige 2 familieleden te eten en 1e kerstdag gaan we gezellig samen naar een kerstmarkt.
Beide geen ouders die zich ernaar gedragen dus dat deel slaan we over.

Wel uitnodigingen gehad maar niet van mensen waar we zin hebben heen te gaan dus dit is de invulling en ws ook voor O&N.
Al hebben we de avond ervoor dan weer wel een feestje geacepteerd, O&N vieren we thuis ivm hondje.

Niet sneu en best gezellig maar als het anders was geweest hadden we ws bij een bups familie gezeten net als veel mensen.
  zondag 18 december 2011 @ 19:46:42 #66
3185 Adelante
To let it go now
pi_105737537
quote:
18s.gif Op zondag 18 december 2011 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zal blij zijn als die ellende weer voorbij is.
Nee joh, al die leuke lampjes in de straat :7
pi_105737708
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Nee joh, al die leuke lampjes in de straat :7
Dat valt bij XM in de straat enorm mee :D
  zondag 18 december 2011 @ 19:52:20 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105737803
Gelukkig wel ja! Ik kan nog rustig naar buiten kijken zonder geterroriseerd te worden door knipperende herten e.d.
pi_105738064
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gelukkig wel ja! Ik kan nog rustig naar buiten kijken zonder geterroriseerd te worden door knipperende herten e.d.
_O- zie hier ook niks.
  zondag 18 december 2011 @ 19:57:47 #70
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_105738065
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
Vandaar dat ik eigenlijk totaal geen zin heb in in kerst en O&N :{ :{

En ja: Ik ga wel wat doen met vrienden maar toch...... ik mis "iemand" anders zal ik maar zeggen ;) om ervoor te zorgen dat ik "zin" heb in de feestdagen :'( ;(

w.m.b. kan het niet snel genoeg januari zijn ^O^
  zondag 18 december 2011 @ 19:59:46 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105738157
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- zie hier ook niks.
Nee, maar jullie zijn barely aangesloten op het elektriciteitsnet :P
pi_105738371
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2011 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, maar jullie zijn barely aangesloten op het elektriciteitsnet :P
We trekken met die 20 groepen meteen alle stroom voor de hele wijde omtrek weg.
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 20:05:50 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_105738436
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:35 schreef Adelante het volgende:
Ik ben meer van de Horror, Thriller, dat soort films ;) Ik heb in ieder geval al Hostel III gedownload. Captain America had ik ook, maar die heb ik al bijna afgekeken vandaag.
niet zo tof doen
pi_105783464
Ik denk dat ik naar de Hawaii ga ofzo.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_105833979
Hé, wat likeminded individuals. Buiten het feit dat het vrije dagen zijn, geef ik er ook niet bijzonder veel om eigenlijk.

Misschien wel omdat ik nu weer voor het eerst alleen ben met de zogeheten ''warme'' dagen, maar aan de andere kant; ik vermaak me normaal gesproken ook altijd wel prima. Drank en voedsel zijn voldoende op voorraad, evenals een mediaplayer vol brute horror-flicks.

En ik heb in ieder geval m'n jochie hier eerste kerstdag O+ (al kan ik daar dan weer wat moeilijk Texas Chainsaw Massacre-achtig spul mee gaan kijken) :(
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_105837734
Sommige gasten in mijn klas steken nog vuurwerk af :') :')
Fuck your ethnicity, nigga.
pi_105978002
Klote feestdagen :r
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:39:04 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105980197
Mag de tweede kerstdag werken (heb het zelluf gevraagd) . Helaas de eerste niet maar dan ben ik toch alleen, dus geeft niet O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_105995820
Wél zin in feestdagen want met kerst thuis chillen en filmpjes kijken in m'n eentje en met O&N in Berlijn. _O_ Is voor het eerst dat ik zin heb in kerst. :')
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:41:48 #80
38396 mazaru
pi_105995929
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:36 schreef Mexicaantje. het volgende:
Wél zin in feestdagen want met kerst thuis chillen en filmpjes kijken in m'n eentje en met O&N in Berlijn. _O_ Is voor het eerst dat ik zin heb in kerst. :')
Dan zit je in het verkeerde topic :(
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:58:04 #81
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_105997838
kloep kloep
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:04:19 #82
3185 Adelante
To let it go now
pi_105998021
:D

Lijkt wel voedseloorlog bij AH vandaag :(
pi_105998902
Hebben jullie ook zoveel last van gestreste mensen nu rond de kerst? Vooraal mijn moeder is zwaar gestrest ik denk dat het door kerst komt. Gister was ik ook aan het werken bij de Albert Heijn allemaal chagrijnige mensen meer mensen??
pi_105998955
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:36 schreef Tinsuz het volgende:
Hebben jullie ook zoveel last van gestreste mensen nu rond de kerst? Vooraal mijn moeder is zwaar gestrest ik denk dat het door kerst komt. Gister was ik ook aan het werken bij de Albert Heijn allemaal chagrijnige mensen meer mensen??
Het is de Spirit Of Christmas die je ziet!
pi_105999032
dus de spirit van Kerstmis is om gestrest te zijn en chagrijnig? Wat is er dan leuk aan om het te vieren.
Andere jaren had ik wel altijd het Kerstmis gevoel nu totaal niet maar misschien ligt dat ook aan dat er geen sneeuw is.
Ik ben blij dat ik me rustig kan houden en kan genieten ervan in plaats van gestrest te zijn en chagrijnig!
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:41:59 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105999065
Er is helemaal niks leuks aan om kerst te vieren. Met of zonder stress of chagrijn, het is en blijft gewoon een kutfeest.
pi_105999121
Hoezo vind jij het dan zow'n ''kutfeest''?
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:46:48 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105999222
Obligate familiebezoeken, kerstmuziek, verplichte gezelligheid, vreten op aarde, etc etc etc etc etc etc etc.
pi_105999259
mhh oke ik vindt het altijd wel leuk, dit jaar zit er ik er alleen compleet niet in:(
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 13:50:52 #90
9859 crew  Karina
Woman
pi_105999319
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef Adelante het volgende:
:D

Lijkt wel voedseloorlog bij AH vandaag :(
Ik ging vanmorgen nog een paar dingen halen en het viel me juist op dat het zo rustig was, maar ik was al vrij vroeg, misschien kwam het daardoor.
niet zo tof doen
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:54:35 #91
38396 mazaru
pi_106001308
pi_106001396
Zouden er nog last minute kerstbomen zijn?
  maandag 24 oktober 2016 @ 18:47:33 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166175959
Nee, 5 jaar later heb ik er nog steeds geen zin
  maandag 24 oktober 2016 @ 19:24:15 #94
38396 mazaru
pi_166176732
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 18:47 schreef FredvZ het volgende:
Haal dan even gezellig dit topic in oktober al naar boven! :(
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:48:01 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166181124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Obligate familiebezoeken, kerstmuziek, verplichte gezelligheid, vreten op aarde, etc etc etc etc etc etc etc.
Hoi, het is 2016, kom er maar in!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:56:46 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_166181425
Grmpf.
  Moderator maandag 24 oktober 2016 @ 22:33:23 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_166182669
quote:
Wat hij zegt.. Ben nog steeds blij als het weer 2 januari is.
niet zo tof doen
pi_166183966
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er minder zin in heb dan voorgaande jaren :o.
Familie ligt een klein beetje uit elkaar. Soort van. En ik heb nog geen idee wat we gaan doen met oud en nieuw.

Dus het voelt nog wat saai aan allemaal.
pi_166196980
quote:
8s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Grmpf.
Ik vroeg me al af waar je was. ;) Ik mis je oude OP wel.
pi_166197035
Ach ja
There are only 151 Pokémon.
pi_166243883
Misschien dat ik wel een zuurpruimtaart bak voor dit topic _O- :P
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:45:24 #102
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_166260369
Mwaoch, het is wat je er zelf van maakt. Gemaakt gezellig doen met familie is een zelf opgelegde verplichting: je kunt ook de uitnodiging weigeren. En je al-dan-niet volproppen heb je ook zelf in de hand. Kortom: je doet het jezelf aan :)
Ik zou zeggen, voor alle mensen die vrezen voor het bovenstaande: piep er lekker tussenuit :D
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:17:31 #103
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_166262424
quote:
8s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Grmpf.
*) Ik ga eerste kerstdag naar Ciske de Rat in Amsterdam *O* ! S'avonds uit eten tweede kerstdag thuis. Ik woon alleen😞.
pi_166262536
quote:
Eens.
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:35:59 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174767195
6 jaar later, niets veranderd.
pi_174767247
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:35 schreef FredvZ het volgende:
6 jaar later, niets veranderd.
6 jaar geleden had ik ook geen zin in die hele december maand. Is nu wel anders. :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:37:42 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174767271
Ok, wel een kleine verbetering: een verbod op consumentenvuurwerk lijkt erg dichtbij te komen. *O*
pi_174769753
Kan me niet herinneren dat ik er ooit iets mee heb gehad eigenlijk. Ja, als kind misschien, maar de laatste jaren is de afkeer alleen maar groter geworden. Helpt niet dat er een naaste is overleden tijdens de feestdagen. Als mijn schoonvader ons uitnodigt dan gaan we wel gewoon, maar puur voor hun eigenlijk. Liefst lekker thuis in alle rust.
pi_182679348
De ellende gaat weer beginnen mensen })
pi_182679526
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

6 jaar geleden had ik ook geen zin in die hele december maand.
:{
pi_182723896
December is een mooie maand, maar die feestdagen kunnen me ook gestolen worden. Lekker gezellig doen.
pi_182724079
Waarom heeft iedereen het over gezellig doen. Je hebt het toch zelf in de hand? Ga gewoon doen wat je leuk vindt. De decembermaand is er altijd vanalles te doen overal en bijna iedereen is een aantal dagen vrij. Genoeg mogelijkheden om leuke dingen te doen met leuke mensen.
pi_182724344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:08 schreef J3PP4 het volgende:
Waarom heeft iedereen het over gezellig doen. Je hebt het toch zelf in de hand? Ga gewoon doen wat je leuk vindt. De decembermaand is er altijd vanalles te doen overal en bijna iedereen is een aantal dagen vrij. Genoeg mogelijkheden om leuke dingen te doen met leuke mensen.
Tuurlijk heb je het zelf in de hand. Alleen wordt het door oa de media opgedrongen dat het een gezellige tijd is. "It's the most wonderful time of the year"
  woensdag 24 oktober 2018 @ 22:27:36 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182724419
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:07 schreef aloa het volgende:
De ellende gaat weer beginnen mensen })
* FredvZ zet zich weer schrap
pi_182724448
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:23 schreef devzero het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je het zelf in de hand. Alleen wordt het door oa de media opgedrongen dat het een gezellige tijd is. "It's the most wonderful time of the year"
De periode heeft ook alles in huis om het echt gezellig te maken. Overal buiten koud. Binnen lekker warm. Veel vrije dagen. Overal evenementen...
pi_182724503
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:29 schreef J3PP4 het volgende:

[..]

De periode heeft ook alles in huis om het echt gezellig te maken. Overal buiten koud. Binnen lekker warm. Veel vrije dagen. Overal evenementen...
januari is het ook nog koud, maar daar hoor je niemand over. En vrije dagen kan ik altijd wel nemen ;)
pi_182724873
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:32 schreef devzero het volgende:

[..]

januari is het ook nog koud, maar daar hoor je niemand over. En vrije dagen kan ik altijd wel nemen ;)
Ja maar dan ben je waarschijnlijk de enige die vrij is en is er verder ook geen klap te beleven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 oktober 2018 @ 23:27:26 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182725620
* meldt
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 25 oktober 2018 @ 00:03:28 #119
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182726288
quote:
De maand waarin je weer "gezellig" hele dagen met je familie door mag brengen.
Je zegt het goed. Je mag het, maar je moet helemaal niets.
Zeg tegen je familie dat je het niet leuk vindt en dat je niet meedoet. Punt.

quote:
De maand waarin we ons weer lekker vol gaan proppen.
Je kunt precies hetzelfde eten als in november, of januari. No one cares.

quote:
De maand waarin menig straatjochie zo stoer mogelijk probeert zijn hand net niet van zijn arm van te knallen.
Negeer die crap. Doe wat je zelf interessant vindt.

quote:
En vooral: De maand waar ik nooit zin in heb.
Ik vind het net zo'n goede maand als de 11 andere maanden. Ik moet en mag precies hetzelfde. Geen last van het gepeupel.

quote:
Dit is het topic voor mensen, die net zoals ik, hopen dat al die gemaakte gezelligheid snel weer over is.
Ik raad het gepeupel aan om 2 keer per jaar zo´n maand houden als ze het zo leuk vinden. Ik doe namelijk ook gewoon wat ik wil en negeer ook wat het gepeupel doet.
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:24:26 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195735931
Dit topic mag dit jaar niet ontbreken natuurlijk.
Misschien nog wel relevanter dan ooit!
pi_195736083
Ik vind in december vooral lastig dat ik eigenlijk mijn vrienden niet zie en dat maakt het wel eenzaam. O&N-feestjes die ik niet meer. Daar word ik somber van. Iedereen heeft het perfecte leven, mooie banen en gezonde kinderen en fijne huwelijken, zeggen ze tenminste en ik zit met mijn wajong. Ik ben dankbaar trouwens voor die regeling, begrijp me niet verkeerd. Het is het benadrukken van het feit dat faal. De andere elf maanden is dat stukken minder sterk.

Wel houd ik van het versierde huis, de kerstliedjes :) wel zin in de feestdagen trouwens. Gezellig naar mijn moeder en chillen. Niks bijzonders. Maar december is wel lastig. Ook geen Sinterklaas vind ik jammer en voelt ook eenzaam eignelijk
pi_195742702
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind in december vooral lastig dat ik eigenlijk mijn vrienden niet zie en dat maakt het wel eenzaam. O&N-feestjes die ik niet meer. Daar word ik somber van. Iedereen heeft het perfecte leven, mooie banen en gezonde kinderen en fijne huwelijken, zeggen ze tenminste en ik zit met mijn wajong. Ik ben dankbaar trouwens voor die regeling, begrijp me niet verkeerd. Het is het benadrukken van het feit dat faal. De andere elf maanden is dat stukken minder sterk.

Wel houd ik van het versierde huis, de kerstliedjes :) wel zin in de feestdagen trouwens. Gezellig naar mijn moeder en chillen. Niks bijzonders. Maar december is wel lastig. Ook geen Sinterklaas vind ik jammer en voelt ook eenzaam eignelijk
O&N feestjes doe ik ook al jaren niet meer. Gewoon beetje eten en zuipen met vrienden. Hopelijk mag dat dit jaar nog, maar ik vrees ervoor.
pi_195803600
Kerst :')
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')