quote:Voormalig Formule 1-coureur Johnny Herbert maakt komend weekend deel uit van de wedstrijdleiding, tijdens de eerste race van het seizoen in Australië.
Het is de vierde keer dat Herbert de stewards assisteert bij het nemen van beslissingen. Vorig jaar deed de Brit, die van 1989 tot en met 2000 in de Formule 1 reed, dit ook bij de races in Maleisië, Turkije en Brazilië.
Tuurlijk. Als alle mensen die er verstand van hebben het met je oneens zijn, dan moet dat wel zijn omdat ze partijdig zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je het zelf fout had...quote:
quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
En Petrov kan maar beter in bij een agrarisch centrum gaan werken om gras te gaan maaien
Correctedquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
En Petrov kan maar beter in bij een agrarisch centrum gaan werken om gras stof te gaan maaien
hahah dan wordt het wel een hele snelle stofzuigerquote:
Eerste beste coureur met de tweede beste autoquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:31 schreef beantherio het volgende:
Het wordt weer zo'n saaie Vettel-overwinning.![]()
Button lijkt dit jaar wel echt de 2e beste coureur te zijn.
Ik denk dat het nog wel is spannend kan worden aan het einde.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:31 schreef beantherio het volgende:
Het wordt weer zo'n saaie Vettel-overwinning.![]()
Button lijkt dit jaar wel echt de 2e beste coureur te zijn.
Idd.. Denk dat Vettel het erg moeilijk zal hebben naast Button, in gelijkwaardige auto.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Eerste beste coureur met de tweede beste auto
Ik hoop het, want het is echt ontzettend saai nu.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel is spannend kan worden aan het einde.
Respectievelijk 1 en 2 stopsquote:
Vettel heeft dan ook Massa II als teamgenoot op het moment.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Idd.. Denk dat Vettel het erg moeilijk zal hebben naast Button, in gelijkwaardige auto.
Wibbah heeft helemaal niet gebotst met Hammie dit seizoenquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:33 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vettel heeft dan ook Massa II als teamgenoot op het moment.
Da's dan ook het enige verschil. Webber heeft een erg matig seizoen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wibbah heeft helemaal niet gebotst met Hammie dit seizoen
Niet omdat Herbert het zegt in ieder geval. Ik kan namelijk zelf prima regels lezen en ik vraag me af of Herbert dat wel gedaan heeft of er uit de losse pols is beslist.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als alle mensen die er verstand van hebben het met je oneens zijn, dan moet dat wel zijn omdat ze partijdig zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je het zelf fout had...
Dacht ook al zoiets te zien inderdaadquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:33 schreef Maver24 het volgende:
Ligt het aan mij of is die linkervoorband van webber een beetje erg schuin staand
Too little, too late ... Vettel zal dit makkelijk kunnen verdedigen, denk ik. Vettel heeft wel vaker een grote voorsprong omgezet in een bandensparende strategie.quote:
Voor Wibbah is het een redelijk seizoen. Afgelopen jaar steeg die boven zichzelf uit.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Da's dan ook het enige verschil. Webber heeft een erg matig seizoen.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Idd.. Denk dat Vettel het erg moeilijk zal hebben naast Button, in gelijkwaardige auto.
Die gaat er nu voorquote:
Dat ookquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]Moeilijk om de aandacht van vrouwelijke fans te trekken zeker?
Ja Button moet ook nog naar binnen. Ben benieuwd.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die gaat er nu voorVettel kan zo binnenkomen en moet nog banden warm rijden... Word een close finish !
Je doet alsof die de beslissingen in z'n eentje neemt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet omdat Herbert het zegt in ieder geval. Ik kan namelijk zelf prima regels lezen en ik vraag me af of Herbert dat wel gedaan heeft of er uit de losse pols is beslist.
Is de regel dat degene die voorligt voorrang heeft in de bocht afgeschaft en heb ik dat gemist?
Ik kan me van Damon Hill ook herinneren dat hij besloot Schumacher te straffen voor inhalen onder SC in Monaco, terwijl de SC-situatie was opgeheven. Dus het komt voor dat de gaststeward gewoon de regels niet kent.
Klopt, maar dan had ik alsnog beter van hem verwacht dit seizoen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Voor Wibbah is het een redelijk seizoen. Afgelopen jaar steeg die boven zichzelf uit.
In de laatste VT matig, dacht ikquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:39 schreef Swindler het volgende:
Iemand een idee hoe Mclaren op de harde band was in de VT?
Tot zover Meike26's regels over strategieënquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:38 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat Button 2 rondjes langer doorgaat om gaatje te dichten !
2 uur wachten voordat een race begintquote:
Jij was zeker vroeg wakkerquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
2 uur wachten voordat een race begint
eigenlijk wel ja.quote:
Daarom stond er ook eenquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:47 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat het foutje van Vettel werd bedoeld, in laatste ronde
Overtuigd van Rosbergs talent ben ik nog steeds niet, maar dat Schumacher 6 plaatsen goedmaakt tegenover z'n startplek, en Rosberg maar 1 vind ik toch wel frappant.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee, Schumacher gaat gewoon harder.
Laatste pitstops van Mercedes waren dan ook dubieusquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Overtuigd van Rosberg talent ben ik nog steeds niet, maar dat Schumacher 6 plaatsen goedmaakt tegenover z'n startplek, en Rosberg maar 1 vind ik wel frappant.
Het overtuigd niet echt meer nee.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Gekwaak van Vettel alsof ie de race van z'n leven heeft moeten rijden
quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Laatste pitstops van Mercedes waren dan ook dubieus
Die discussie was op basis van de regels, en dat kan ik nog niet van deze beslissing zeggen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:07 schreef kepler het volgende:
Saaie race...
En de straf van Massa zorgt eigenlijk voor meer voer voor de discussie van laatstDeze straf zegt dat de verdedigende coureur dus niet zijn lijn mag aanhouden als de aanvallende coureur er naast zit (Hamilton was er niet voorbij)
Ik betwijfel of het ooit gaat lukken om van dat circuit de enige stofvrije plek in India te makenquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Tarado het volgende:
Ik had wel iets meer verwacht op dit circuit, wat Brundle zei, teveel stof buiten de ideale lijn, misschien volgend jaar beter
Dan moeten er eerst ondersteunende klassen komen, en door de rest van het jaar ook evenementen worden georganiseerd. Had ergens gelezen dat ze voorlopig niets op de planning hadden daarvoor.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Tarado het volgende:
Ik had wel iets meer verwacht op dit circuit, wat Brundle zei, teveel stof buiten de ideale lijn, misschien volgend jaar beter
Of stof, of marbles. Ze moeten een soort blaas of veegsysteem gebruiken om dat eraf te halen tijdens de race.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Tarado het volgende:
Ik had wel iets meer verwacht op dit circuit, wat Brundle zei, teveel stof buiten de ideale lijn, misschien volgend jaar beter
quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het ooit gaat lukken om van dat circuit de enige stofvrije plek in India te maken
Kan je mij dan even het verschil uitleggen van Koba en Ham in Spa?quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die discussie was op basis van de regels, en dat kan ik nog niet van deze beslissing zeggen.
quote:
Dat ging ook over de ongeschreven regels (zoals het 2x afwijken van je lijn, dat staat ook niet in de officiele regels).quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die discussie was op basis van de regels, en dat kan ik nog niet van deze beslissing zeggen.
Ik denk dat dat meer zegt over Liuzzi dan over die 2quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:44 schreef M.Melandri het volgende:
Karthikeyan snoert ook flink wat criticasters de mond, zet Ricciardo op 30sec en was constant sneller.
??quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Hebben ze tegenwoordig geen red button stream meer op Vipbox. Of is dat dezelfde stream tegenwoordig als de race?
Had het al gemerktquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat gewoon door op vipbox dus het zal wel
Staat letterlijk in de Sporting Regulations, artikel 20.2:quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat ging ook over de ongeschreven regels (zoals het 2x afwijken van je lijn, dat staat ook niet in de officiele regels).
Kun je me die aangeven? Ik kan btw helemaal niks vinden in de regulations over het volgen van racelines, inhalen, etc. Wel jammer, want dat zou een hoop non-discussies schelen met ene heer W. Eltschmerz.quote:Maar inderdaad op basis van de geschreven regels zou je verwachten dat Hamilton de schuldige zou zijn.
ow, ik dacht die 2x keer veranderen er niet in stond. Dan bedoel ik het terug geven van een plaats na afsnijden, en het wachten na de 1e bocht voor een 2e pogingquote:Op zondag 30 oktober 2011 13:29 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Staat letterlijk in de Sporting Regulations, artikel 20.2:
Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as more than one change of direction to defend a position,
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
[..]
Kun je me die aangeven? Ik kan btw helemaal niks vinden in de regulations over het volgen van racelines, inhalen, etc. Wel jammer, want dat zou een hoop non-discussies schelen met ene heer W. Eltschmerz.
Welk artikel?quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:49 schreef kepler het volgende:
[..]
In de regels staat dat wanneer een coureur bijgehaald (caught up) is, hij dan pas ruimte moet geven. Dus zolang de aanvallende coureur er alleen maar naast zit (en er niet voor) dan mag een verdedigende coureur zijn lijn behouden.
quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:00 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Welk artikel?
Ik zie "caught up" alleen gebruikt worden in artikel 20.4, maar dat gaat over inhalen van achterblijvers. en daar wordt "caught up" ook niet uitgelegd als "er naast zitten".
Maar goed, ik ben vooral naar benieuwd naar de uitleg voor de straf van Massa. Daar zal een hoop duidelijk worden betreffende de (ongeschreven) regelsquote:1 - Overtaking
a) "during a race, a car alone on the track may use the full width of the said track. However, as soon as it is caught up on a straight by a car which is either temporarily or constantly faster, the driver shall give the other vehicle the right of way by pulling over to one side in order to allow for passing on the other side."
http://www.jamesallenonf1(...)ng-against-hamilton/quote:Felipe Massa spoke around 90 minutes after the Indian Grand Prix in which he was penalised with a drive through for colliding with Lewis Hamilton.
It was the sixth occasion the pair have collided in a bitter season.
Speaking after the race Massa said, “I don’t have anything against him. Zero. If I saw him I would tell him what I’m telling you now.
“I don’t understand why I have the penalty. I braked later than him, I was in front and on the grippier part of the circuit and I didn’t see him on the left. So he was behind and he touched my rear wheel. If it was Lewis or not I would do the same.
Asked how he did not know Hamilton was there when he turned in, given that he appeared to look several times in his mirrors as the McLaren closed up he said, “I knew he was on my side, but when I brake this is the important place and he was not on my side. I braked later than him. So am I supposed to back off and let him through? He was on the dirty side, I turned, he touched me at the back. If we were wheel to wheel I would not have turned.”
Asked if it had become a feud with the Englishman, Massa said, “Maybe for him. All the incidents are him touching my car. So I didn’t do anything wrong.
Hamilton said that he had stood next to the Brazilian on the grid at the minute’s silence and put his arm around him. Massa said he simply put his hand on his shoulder and said “Have a good race”.
Said Massa, “This is trying to do what? ‘Have a good race is not part of talking.’ ”
The pair have not spoken since Singapore where Massa challenged Hamilton in the pits and again in front of TV cameras.
The feud is real and neither driver seems to want to back down. F1 is in need of some eye catching story lines at the moment with the title settled and Sebastian Vettel continuing to win at will.
This spat will carry over, but it’s not enough to encourage many journalists to go to Abu Dhabi in two weeks. There was a decent media presence here in India, boosted by many Indian media. But with no storyline and no championship, the media turn out in Abu Dhabi is expected to be very small.
Meanwhile Hamilton fell further behind team mate Button in the drivers’ championship. He now trails Button by 38 points with a maximum 50 left to gain. Given the form of Sebastian Vettel, he will need to win at least one race to overhaul his team mate with Button not scoring in either race.
Hamilton has never been beaten in a championship season by a team mate before.
Het is zeker geen exacte kopie. Ik denk dat het hem erin zat dat Massa later remde en ze dat niet mee hebben genomen in hun beslissing. Daarvoor was Hamilton er immers wel echt naast, en dan ligt hij feitelijk voor omdat de bocht naar links was en Hamilton links zat.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat ging ook over de ongeschreven regels (zoals het 2x afwijken van je lijn, dat staat ook niet in de officiele regels).
Maar inderdaad op basis van de geschreven regels zou je verwachten dat Hamilton de schuldige zou zijn. Echter hebben de stewards anders beslist (en eigenlijk op een manier zoals ik vind dat de regels moeten zijn) en ik ben inderdaad benieuwd wat de uitleg van deze beslissing zal zijn
Want het lijkt namelijk op een exacte kopie van Hamilton vs. Maldonado in Monca, maar daar kreeg Hamilton (achteraf) een penalty![]()
Hamilton zit er in beide gevallen even ver naast (net achter het voorwiel van zijn tegenstander). Het zal misschien 20 cm schelen, maar dat is niet duidelijk vast te stellen. Hij was er in ieder geval niet voorbij. Daar waren we namelijk vorige keer op uitgekomen, dat de aanvallende courers er volgens de regels echt voorbij moest zijn. Daarom ben ik ook benieuwd naar de uitleg van de stewards, hopelijk verduidelijkt dat de (ongeschreven) regels wat meer in deze discussiequote:Op zondag 30 oktober 2011 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is zeker geen exacte kopie. Ik denk dat het hem erin zat dat Massa later remde en ze dat niet mee hebben genomen in hun beslissing. Daarvoor was Hamilton er immers wel echt naast, en dan ligt hij feitelijk voor omdat de bocht naar links was en Hamilton links zat.
Nee dat ligt aan Hamilton die gewoon geen motivatie meer heeft en zich de les laat lezen door Button.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:09 schreef kepler het volgende:
Wel apart dat het dan weer precies Massa ismisschien ligt het wel gewoon aan hem
Dat ookquote:Op zondag 30 oktober 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan Hamilton die gewoon geen motivatie meer heeft en zich de les laat lezen door Button.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |