Rond 15.00 zal de oppositie vragen om het debat te heropenen. Mochten ze hier een meerderheid voor hebben, dan zal de voorzitter een tijdstip bepalen. Mocht er geen meerderheid zijn, dan zal er kort daarna worden gestemd over het lot van Mauro.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:05 schreef Kwaliteit het volgende:
hoelaat begint dat Mauro debat morgen?
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:20 schreef rubbereend het volgende:
Maar wil Mauro eigenlijk wel gaan studeren?
Nou, Erik...quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef eriksd het volgende:
Dan moet hij weg.
Net zoals hij nu eigenlijk gewoon weg moet.
Onnodig moeilijk gedoe inderdaad.
Weg is weg.
Dat zag iedereen van 10 kilometer afstand aankomen. Het CDA komt met een halfbakken standpunt waarin Mauro zijn studievisum mag aanvragen. Met andere woorden: Mauro mag nog een paar jaar studeren en dan moet hij wegwezen naar Angola (Eerst natuurlijk afwachten of die aanvraag voor een studievisum wordt goedgekeurd).quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:18 schreef Toad het volgende:
uitkomst fractievergadering CDA:
http://nos.nl/artikel/309(...)-hier-aanvragen.html
Bronquote:Het woord is aan de heer Leers.Gerd Leers (oktober 2011): „Dank u, voorzitter. (…) De kern is dat wij regels hebben vastgesteld ten aanzien van het asielbeleid. Op basis van die regels zijn de asielverzoeken van de heer Mauro Manuel afgewezen. Omdat ik sta voor een eenduidige toepassing van het beleid, heb ik besloten geen gebruik te maken van mijn discretionaire bevoegdheid.”
Gerd Leers (juni 2006): „Wet is wet. Met overhaaste rechtlijnigheid trekt de minister die conclusie. (…) Het strikt regels toepassen zonder ruimte te bieden voor oplossingen is een teken van zwakte. (…) Wie de geest van de wet niet aandurft, neemt zijn toevlucht tot de letter.”
Leers (2011): „Moet ik dan nu, omwille van de politieke druk, zeggen: toch maar even discretionair? Zo zit ik niet in elkaar.”
Leers (2006): „Je moet iedere wereldburger die aan onze poort klopt en iets kan betekenen voor onze samenleving in principe een plek geven. (…) Wie durft te beweren dat God dit stukje aarde aan de Noordzee alleen voor blanke kaaskoppen geschapen heeft?”
Leers (2011): „Als wij dat vandaag zouden doen, voorspel ik u dat morgen de volgende Mauro zich aandient, en overmorgen de daaropvolgende Mauro. Dat vind ik niet verstandig.”
Leers (2006): „De laatste jaren voeren ijzige termen als ‘vluchtelingenquota’ de boventoon. Terwijl we dit soort wegbereiders hard nodig hebben. Juist nu!”
Leers (2011) „Ik heb vanmiddag al gezegd: ik hoef mij niet te schamen voor dit beleid.”
Leers (2006): „Mijn christelijke inborst zegt me dat niemand het recht mag claimen op een eigen stukje aarde. (…) Met diezelfde overtuiging trokken wij vijftig jaar geleden naar Canada, de VS en Australië. En nu zouden wij anderen dat recht ontzeggen?”
Leers (2011): „Ik snap heel goed de gevoelens. (…) Maar zodra een individueel geval een gezicht krijgt, tellen de argumenten eigenlijk niet meer.”
Leers (2006): „In wat voor land leven we? (…) Een minister die een afhankelijk burger onder druk zet! (…) Niet gek dat zij hun talenten elders beproeven (…) en wij achterblijven in onze zuiverblanke en bejaarde gated community aan de Noordzee.”
Leers (2011): „Ik wil mezelf in de spiegel kunnen blijven aankijken, hoe moeilijk dat ook is.”
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:36 schreef rubbereend het volgende:
De vraag is of de oppositie dit gaat steuen
http://www.volkskrant.nl/(...)isum-afwachten.dhtmlquote:Het Kamerlid Tofik Dibi (GroenLinks) zei vanmorgen in de Volkskrant al te verwachten dat deze optie de uitkomst zou worden van het debat dat hij voor vandaag heeft aangevraagd. Hij voorzag dat het CDA twee moties zal steunen waarmee de oppositie de gevraagde garanties krijgt. In ruil daarvoor krijgt de CDA-fractie steun voor de eerder afgewezen motie waarin Leers wordt gevraagd om een studievisum.
http://twitter.com/#!/ronfresen/status/131318790993616896quote:ronfresen Ron Fresen
Het CDA is er dus uit zoals gisteravond #NOS gemeld. #Mauro mag hier blijven voor studievisum. Na afstemming met VVD en PVV.
Dat hangt er wel vanaf. Het CDA stemde afgelopen donderdag als enige partij voor die studievisum motie (waarin Leers werd opgeroepen om haast te maken). De PVV en de SGP zie ik ook niet zo snel een studievisum motie steunen, dus ik denk dat VVD en CDA wel degelijk steun nodig hebben van de oppositie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:37 schreef eriksd het volgende:
Ja.
Boeit trouwens niet wat de oppositie doet, 78 man voor.
Dat kan toch jaren duren als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:37 schreef alors het volgende:
Ik las dat zij het niet gaan dwarsbomen... Maarja waarom hoor je niet over het Europese Hof?
Trust me, dat weet ie donders goed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:41 schreef alors het volgende:
Ja lach maar, het staat gewoon boven de Nederlandse wetgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |