Ja, topidee.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:51 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
En een orgaan dat bepaald wat we moeten eten en hoeveel we moeten bewegen, er gaan immers zoveel middelen verloren aan een ongezonde leefstijl. Misschien ook nog een orgaan dat bepaald hoelaat we naar bed gaan en wanneer we naar het toilet mogen gaan, dat zorgt voor meer efficientie. Als we dan toch bezig zijn ook gelijk een orgaan dat bepaald wat we moeten kopen, dan kunnen we de economie eeuwig laten groeien.
Veel ellende komt er juist ook uit voort dat mensen alleen doen waar ze goed in zijn, en geen millimeter verder kijken. Arbeidsdeling is immers de wortel van het kwaad.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:41 schreef snabbi het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er ook een centraal orgaan moeten komen dat bepaalt welk werk je gaat doen. Zoveel capaciteiten gaan er verloren doordat mensen ander werk doen dan waar ze goed in zijn.
Hou maar op met die stropop. De discussie ging over bonussen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:38 schreef snabbi het volgende:
Oke, dan nu zonder sarcasme. Een centraal orgaan dat de beloningen bepaalt gaat in mijn ogen niets oplossen. Uiteindelijk heeft het bedrijf en de werknemer een tegengesteld belang en dat maakt dat de vraag en het aanbod daarop het beste aansluiten. Als iemand voor minder wil werken dan het loon dat er voor staat, zie ik geen probleem. Als er niemand wil werken voor het loon dat er voor staat, gaat het loon vanzelf omhoog.
Overigens wijs ik er ook graag op dat belongingen in de hogere lagen van het bedrijf ook inderdaad centraal bepaald worden RvC e.d.
Uiteraard moet dat orgaan democratisch gecontroleerd worden, of beter nog, door een intellectueel in naam van het volk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 20:38 schreef snabbi het volgende:
Oke, dan nu zonder sarcasme. Een centraal orgaan dat de beloningen bepaalt gaat in mijn ogen niets oplossen. Uiteindelijk heeft het bedrijf en de werknemer een tegengesteld belang en dat maakt dat de vraag en het aanbod daarop het beste aansluiten. Als iemand voor minder wil werken dan het loon dat er voor staat, zie ik geen probleem. Als er niemand wil werken voor het loon dat er voor staat, gaat het loon vanzelf omhoog.
Overigens wijs ik er ook graag op dat belongingen in de hogere lagen van het bedrijf ook inderdaad centraal bepaald worden RvC e.d.
Dit dus.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:09 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Dit zijn even wat ongefundeerde aannames die je hier geeft. Er is juist zo'n ophef over deze bonussen ontstaan, omdat bepaalde bestuursleden een dikke bonus kregen terwijl hun bedrijf/bank slechte prestaties heeft geleverd.
quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:54 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat orgaan democratisch gecontroleerd worden, of beter nog, door een intellectueel in naam van het volk.
En mits de prestatie juist gedefinieerd is, en ook gekoppeld is aan een malus.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Beetje zonde dat zo'n topic omhoog wordt gekicked maar het argument van haar slaat natuurlijk nergens op. Als dat nou het probleem is (werknemer gaat naar een andere bank). Een bonus is prima, mits de prestatie ook goed is.
Absoluut... de ubernarcisten bij de financiele instellingen achten zichzelf onaantastbaar en zonder hun stopt de wereldbol met draaienquote:Op zondag 19 februari 2012 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het blijven narcistische debielen daar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |