Maar natuurlijk bedoel ik dat niet. Jouw aannames & vooroordelen zitten iets te los voor dit topic, geloof ik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:31 schreef blek het volgende:
als je bedoelt dat ik niet naief ben dan ben ik het helemaal met je eens.
mja, maar dat is dan eigenlijk precies hoe ik er vroeger inzat en inmiddels door schade en schande en ervaring geleerd dat dit gewoon niet werkt. uitgaan van de negatieve kant blijkt gewoon beter te kloppen met de praktijk dan uitgaan van het positieve, helaas.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:51 schreef Aleandra het volgende:
[..]
Het kan niet tegenvallen, dat klopt maar dan krijgt het misschien ook niet de kans die het verdient.
Ik weet het, dit klinkt wel erg makkelijk maar de moeite waard om te proberen.
dat is echt iets dat pas op latere leeftijd geleerd is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Aleandra het volgende:
En dat ik ook mag zeggen dit gaat het niet worden, kappen dermee, loslaten en op naar iets nieuws.
Vooral dat kunnen loslaten zonder spijt dat vind ik een zege.
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Aleandra het volgende:
Dat ik mezelf nu als een
belangrijk persoon mag beschouwen[knip]
Strikt genomen zijn we dat allemaal, maar in je persoonlijke leven mag je zulke gedachten niet toestaan want het is gezond jezelf de moeite waard te vinden. En dat mag je ook vinden, al lijken de omstandigheden anders uit te wijzen. Je leven is het grootste goed dat je hebt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:44 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.
Nou mrspoeZ, ik snap je helemaal. Maar als 10 mensen om je heen geen problemen met je hebben en eentje wel, zegt dat meestal meer over die ene dan over jou. Ieder mens is de moeite waard.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:44 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:02 schreef Aleandra het volgende:
[..]
En nu effe heel kort door de bocht. Toch ben je belangrijker dan je denkt. Want ik zit nu op mijn enige vrije dag tegen een volslagen vreemde mrspoeZ op Fok mijn hersenspinselen te vertellen. En het voelt nog goed ook.
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik doe me niet liever voor hoor...ik heb een selecte vriendenkring waar voor ik door het vuur ga, de rest kan wel liefde krijgen maar moeten het wel verdienen....opdonderen met die knuffelmentaliteit..quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:14 schreef kingtoppie het volgende:
Volgens mij willen mensen allemaal een stuk liever voor elkaar zijn dan dat ze nu zijn.
Helemaal mee eens. Kingtoppie, je bent een schatquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat Kingtoppie zegt. Of gewoon je leven leven omdat dat van je verwacht wordt en de dingen doen zoals die van je verwacht worden en dat je bij anderen zoveel liefs en moois ziet dat je het soms wel moet zeggen; KingT, jij kan het soms zo raken, je bent echt een leuk mens. Fijn om je af en toe te lezen.
Klinkt logisch.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:25 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet precies waar een dip ophoudt en een depressie begint, geen verstand van, maar het zou kunnen inderdaad. Als ik tussen de regels doorlees denk ik dat hij/zij door iemand bedrogen is.
Maar goed dat is speculatie natuurlijk.
Ik slinkse stemmerd.... neem mensen zoals ze zijn. En in mijn geval was het een instantie die me het mes (finacieel) op de keel zette. Het zou realistisch zijn als ze hadden gedaan wat correct was. Maar schijnbaar was optellen en delen in procenten niet hun sterkste kant. Wel grappig hoor die aannames van je.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
Het is niet echt een sneer.
volgens mij hebben linkse mensen hoge verwachtingen van anderen, gaan ze uit van het goede van de mens. Een beetje meer realistische kijk zorgt voor andere verwachtingen. Want volgens mij gaat dit topic vooral over verwachtingen.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:25 schreef kingtoppie het volgende:
Wat Karina zegt.
Of gewoon simpelweg depressief zijn en in je eigen wereld leven en als je iets leuks wilt zeggen over iemand anders dat je het niet doet omdat iets in jezelf je tegenhoudt... geen idee wat dat precies is.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat Kingtoppie zegt. Of gewoon je leven leven omdat dat van je verwacht wordt en de dingen doen zoals die van je verwacht worden en dat je bij anderen zoveel liefs en moois ziet dat je het soms wel moet zeggen; KingT, jij kan het soms zo raken, je bent echt een leuk mens. Fijn om je af en toe te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |