Zelfs als je werkgever geen pensioenregeling heeft is loonsverhoging weigeren vrijwel altijd ongunstig op de lange termijn. Ook WW-uitkering wordt op je loon gebaseerd.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Dat hameren op je pensioen is allemaal erg leuk, maar lang niet elke werkgever heeft regelingen voor pensioenen. Dat wordt steeds meer zelf geregeld, en heeft dus niet meer te maken met de hoogte van je salaris, bijvoorbeeld.
Yup.....quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef chacama het volgende:
@Bitterend en ik dacht de 6,64 hier al hoog was.
http://www.rijksoverheid.(...)ngtoeslag-vanaf-2012quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoe berekenen jullie het nu allemaal? Het lukt me echt niet om te berekenen wat we terug zouden moeten krijgen
Niet, ik zie het wel op 20 december. Al klopt dat niet, aangezien dochtertjelief vanaf 1 januari nog maar 3 dagen naar de opvang gaat en onze salarissen natuurlijk nog gaan stijgen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg nergens dat een loonsverhoging weigeren een goede of de beste stap kan zijn, maar ik zeg alleen dat pensioen lang niet overal geregeld wordt.
Hoe berekenen jullie het nu allemaal? Het lukt me echt niet om te berekenen wat we terug zouden moeten krijgen
Ga ik doen! zou zonde zijn denk ik....quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:40 schreef chacama het volgende:
@bitterend, dat zou ik toch even navragen bij de bel.dienst. Ik kan het niet vinden. Maar er is volgens mij ook niet gezegd dat het voor studerende moeders afgeschaft wordt.
Zoiets heeft mijn vrouw ook. Die wil eind 2012 een maand of 3 à 4 levensloop opnemen bij haar werkgever om haar promotie aan de TU Delft af te ronden. Vraag is dan of we tijdens die periode nog wel recht hebben op kinderopvangtoeslag. Zo niet, dan is het namelijk niet te betalen en ja, om nu een boek over je onderzoeken te schrijven terwijl er een kind door de huiskamer heen dendert is ook weer zo wat...quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:31 schreef bitterend het volgende:
Humm heb net gekeken op http://www.rijksoverheid.(...)ngtoeslag-vanaf-2012
dit komt erg slecht voor mij uit. Ik werk maar 16 uur maar ik studeer ernaast voltijd...ik weet niet of ik het ga redden zo, zal moeten kijken of het gaat lukken om door te studeren.
Het staat er toch heel duidelijk dat er nog 33,3% bovenop komt op de tabel die nu is vrij gegeven.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:10 schreef miss_sly het volgende:
als ik globaal reken, lijkt het er inderdaad op dat de werkgeversbijdrage er wel al bij zat en dat we misschien een klein beetje erop achteruit gaan, maar dat is euro's werk, geloof ik.
Ik kan er uiteraard niets aan veranderen, maar vind het wel fijn om ongeveer te weten wat me te wachten staat
Ok, bedankt. Da's niet weinig maar ik las ook dat je wat aan de hoge kant zat.quote:Op dinsdag 8 november 2011 06:57 schreef Keshet het volgende:
Popolon, 1 dag opvang per week kost mij per maand 291 euro.
Ik bedoel dat het erop lijkt dat we inderdaad al 33,3% ontvingen en de werkgeversbijdrage al verplicht is en ontvangen wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het staat er toch heel duidelijk dat er nog 33,3% bovenop komt op de tabel die nu is vrij gegeven.
Wij gaan ongeveer 16 euro meer betalen. Nou dat is nog te overzien.
Ja klopt. Die zit in de huidige toeslag ook al verwerkt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het erop lijkt dat we inderdaad al 33,3% ontvingen en de werkgeversbijdrage al verplicht is en ontvangen wordt.
De berichten daarover waren niet helemaal duidelijk. Maar zoals ik het nu dus zie, gaat het hier ook over tientjeswewrk per maand, dus dat komt dan wel goed.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja klopt. Die zit in de huidige toeslag ook al verwerkt.
Ja de berichtgeving maken ze weer extra lastig. Ook om weer een tabel zonder die 33,3% vrij te geven. Voorheen zat die werkgeversbijdrage er ook al in dus er veranderd geen zak behalve dat de overheid hun aandeel wat aangepast heeft. Ze communiceren het weer bar slecht en ingewikkeld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De berichten daarover waren niet helemaal duidelijk. Maar zoals ik het nu dus zie, gaat het hier ook over tientjeswewrk per maand, dus dat komt dan wel goed.
Waar lees je dat dan? Wees mij dan eens aan welke gezinnen dat zijn die hier posten in dit topic, want ik kan ze niet vinden. Vrijwel iedereen hier zegt namelijk een verlaging van de toeslag prima aan te kunnen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat mij vooral verbaast in dit topic, is hoeveel gezinnen financieel volledig afhankelijk zijn van een toeslag/tegemoetkoming waarvan een paar jaar terug geen sprake was.
nou, stel nu he. dat als je nu gewoon de kennis hebt, zekers te weten, dat als je stopt met werken wanneer de kinderen klein zijn, dat je erna, als de kinderen groter zijn, dan gewoon vlot aan de bak kan. dus dat je na je mamadagen gewoon weer aan de slag kan als persoonquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:26 schreef Cooki het volgende:
simmu, interessante vraag, maar ik snap m ff niet
![]()
wat bedoellu?
Nogmaals, ik heb geen spijt. Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar ik geloof dat ik er dan nog zo over zou denken. Ik heb mijzelf veels te veel in de wachtkamer gezet voor de kinderen. Nou hadden ze die zorg ook echt nodig, en lopen dingen zoals ze lopen maar het was beter voor míj geweest om wel nog te werken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef simmu het volgende:
buuv, dan een eerlijke vraag terug
stel nu eens dat herintreden niet zo lastig was geweest. stel nu dan eens he! zou je er dan ook zo over denken?
da's niet helemaal waar hoor. een doorzonwoning is toch gewoon een huiskamer over de hele lengte van de woning? dat hebben wij. op 1 salarisquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef Leandra het volgende:
Dat eigenlijk het meest trieste aan het hele kinderopvang verhaal: dat herintreden nog steeds net zo lastig is als 20 jaar geleden.
Overigens duurt het niet lang meer voor de moeder/huisvrouw een luxepositie is, als je je dat kunt permitteren met een doorzonwoning is er minimaal sprake van een 2 x modaal gezinsinkomen.
Tenzij je in een obscuur Gronings dorp gaat wonen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef Leandra het volgende:
Dat eigenlijk het meest trieste aan het hele kinderopvang verhaal: dat herintreden nog steeds net zo lastig is als 20 jaar geleden.
Overigens duurt het niet lang meer voor de moeder/huisvrouw een luxepositie is, als je je dat kunt permitteren met een doorzonwoning is er minimaal sprake van een 2 x modaal gezinsinkomen.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb geen spijt. Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar ik geloof dat ik er dan nog zo over zou denken. Ik heb mijzelf veels te veel in de wachtkamer gezet voor de kinderen. Nou hadden ze die zorg ook echt nodig, en lopen dingen zoals ze lopen maar het was beter voor míj geweest om wel nog te werken.
in drenthe kan het ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Tenzij je in een obscuur Gronings dorp gaat wonen.
oh ok.. ja, danku!quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef simmu het volgende:
nou, stel nu he. dat als je nu gewoon de kennis hebt, zekers te weten, dat als je stopt met werken wanneer de kinderen klein zijn, dat je erna, als de kinderen groter zijn, dan gewoon vlot aan de bak kan. dus dat je na je mamadagen gewoon weer aan de slag kan als persoon
ik moet zeggen dat geen geregel bij zieke kinderen, vakantie en studiedagen wel héél lekker is hoor. Maar om daar je hele eigen ontwikkeling voor stil te zetten.....quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:36 schreef Cooki het volgende:
[..]
oh ok.. ja, danku!![]()
met de kennis/ervaring van afgelopen 10 jaar met kind en het scenario van vlot aan de bak als je er weer klaar voor bent:
als ik terug kijk zou ik in dat geval direct bewust gestopt zijn, : ik ben niet goed met / voel me niet goed bij de combinatie kinderen/werk en de rompslomp eromheen
nu ben ik werkloos thuis, maar wil weer aan t werk, puur als CV vuller (das nog ns n motivatie zeg) en als soort "veiligheidsklep" voor later...
Lees ik dit goedquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het maatschappelijk gezien een beetje not done is om fulltime voor je kind te willen zorgen
dat gevoel heb ik ook. maar als ik dat rechtstreeks vraag houdt men heel hard vol dat zulks echt niet het geval is en dat ik het allemaal helemaal verkeerd zie. dat schijnt dan weer te komen van het thuiszitten en dagtv kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het maatschappelijk gezien een beetje not done is om fulltime voor je kind te willen zorgen en dat dit dan een goed excuus is om het zonder gezichtsverlies te doen.
ja ik vind het lastig hoor. als ik een herintreedgarantie had gekregen was ik wellicht toch ook gestopt. Het was wel héél lekker rustig voor de kinderen met name. Helemaal met in mijn achterhoofd dat jongens die eerste vier jaar binding (dicht bij de moeder) gek genoeg veel harder nodig hebben dan meisjes. maar hey, het is gewoon zo dat je voor geen enkele werkgever nog aantrekkelijk bent. Want je prioriteiten verkeerd, gat in je cv en toch ook ál 38 inmiddels, wat toch wel bijkans stokoud is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef Cooki het volgende:
Buurvrouw, ik vind die persoonlijke ontwikkeling via t werk eigk ontzettend tegenvallen
en nu ik thuis ben en t daar soepel loopt is me dat ook veel waard, maar ik cijfer mezelf op die manier wel "de markt" uit...
Nou, vrouwen zijn niet mild over hun oordeel onderling hoor. Heleen Mees, en pas nog de mevrouw oprichtster van Pownews vertellen het wel even hoe het allemaal hoort als écht geemancipeerde zijnde enzo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Lees ik dit goed
Dat zou juist héél erg prima gevonden moeten worden.
ik vroeg me laatst af wat ik zou doen als ik de loterij had gewonnen: als in geld-issue isoleren...quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
ja ik vind het lastig hoor. als ik een herintreedgarantie had gekregen was ik wellicht toch ook gestopt. Het was wel héél lekker rustig voor de kinderen met name. Helemaal met in mijn achterhoofd dat jongens die eerste vier jaar binding (dicht bij de moeder) gek genoeg veel harder nodig hebben dan meisjes. maar hey, het is gewoon zo dat je voor geen enkele werkgever nog aantrekkelijk bent. Want je prioriteiten verkeerd, gat in je cv en toch ook ál 38 inmiddels, wat toch wel bijkans stokoud is.
Belachelijk. Juist zoals je zelf zegt zijn juist die eerste paar jaren 'binding' met de ouder(s) erg belangrijk. Mijn vrouw is part-time gaan werken daarom en ja, we hebben ons 'luxe leventje' wat aan moeten passen daardoor.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, vrouwen zijn niet mild over hun oordeel onderling hoor. Heleen Mees, en pas nog de mevrouw oprichtster van Pownews vertellen het wel even hoe het allemaal hoort als écht geemancipeerde zijnde enzo.
Buiten dat je voor jezelf moet zorgen op de eerste plaats voor als al die onbetrouwbare mannen je met je k*t op de keien zetten enzo. [/chargeer]
Heleen Mees c.s. stralen wmb de warmte uit van een geldautomaat, fulltime werken met kinderen is geen ideaal, hooguit een noodzaak...quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, vrouwen zijn niet mild over hun oordeel onderling hoor. Heleen Mees, en pas nog de mevrouw oprichtster van Pownews vertellen het wel even hoe het allemaal hoort als écht geemancipeerde zijnde enzo.
Buiten dat je voor jezelf moet zorgen op de eerste plaats voor als al die onbetrouwbare mannen je met je k*t op de keien zetten enzo. [/chargeer]
vrouwen horen finacieel onafhankelijk te zijnquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
die wil ik graag even wat nuanceren als je het niet erg vindt. want het hangt allemaal maar van de individuele situatie af. de ene moeder is doodongelukkig als die moet werken en de ander wordt thuis gillend gek.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:54 schreef Cooki het volgende:
[..]
Heleen Mees c.s. stralen wmb de warmte uit van een geldautomaat, fulltime werken met kinderen is geen ideaal, hooguit een noodzaak...
omg leuk voor de kinderen als mama/papa geen tijd voor je hebben...
en wat een warme relaties tussen man/vrouw...
/chargeer n beetje maar toch
helemaal eens!quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:
ja sorry, maar ik ben niet zo goed in multitasken. Financeel onafhankelijk zou ik pas zijn met een fulltime baan (want dan ga ik er vanuit dat ik alleen een huishouden draaiend zou moeten kunnen houden) en dat gaat niet als moeder van 3. Tenminste, niet als ik de kinderen opvoed zoals ik dat graag zie. want dat kost gewoon tijd.
Dus óf je werkt beide part-time, en ben je beide niet financieel onafhankelijk of een van de twee werkt niet. En die keuze hebben wij gemaakt. ook vanwege plus en min. en dat ik alleen werkte voor de oppas en de (tweede) auto. die beide weg, en klaar.
dat vind ik niet erg hoorquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:59 schreef simmu het volgende:
[..]
die wil ik graag even wat nuanceren als je het niet erg vindt. want het hangt allemaal maar van de individuele situatie af. de ene moeder is doodongelukkig als die moet werken en de ander wordt thuis gillend gek.
zat mensen kunnen niet kiezen. dus beter dan dat je kiest wat werkt
Jij bekijkt het met een Amerikaanse bril, waar de sahm al een luxepositie is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Lees ik dit goed
Dat zou juist héél erg prima gevonden moeten worden.
Ik vind subsidies en toeslagen eigenlijk net zo luxe.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij bekijkt het met een Amerikaanse bril, waar de sahm al een luxepositie is.
Het gaat hier dezelfde kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |