abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:44:05 #201
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104112890
@Bitterend en ik dacht de 6,64 hier al hoog was.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:44:49 #202
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104112907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Dat hameren op je pensioen is allemaal erg leuk, maar lang niet elke werkgever heeft regelingen voor pensioenen. Dat wordt steeds meer zelf geregeld, en heeft dus niet meer te maken met de hoogte van je salaris, bijvoorbeeld.
Zelfs als je werkgever geen pensioenregeling heeft is loonsverhoging weigeren vrijwel altijd ongunstig op de lange termijn. Ook WW-uitkering wordt op je loon gebaseerd.
Bovendien is het vaak zo dat loonsverhoging een percentage van je 'oude' loon is.
Als je dus 2 jaar achtereenvolgend je loonsverhoging zou weigeren (stel, 2%/jaar) loop je structureel de rest van je loopbaan 4 procentpunt achter. Dat werkt door totdat je het maximum van je salarisschaal hebt bereikt.

Snelle berekening: als je 20000 euro/jaar verdient (bruto) en je weigert dit jaar een 2% loonsverhoging, terwijl je na dit jaar gewoon meeloopt, loop je in 10 jaar in totaal ruim 4300 euro bruto mis.
Bij 2 jaar stilstand is dat al bijna 8300 euro.
Bij modaal inkomen is het met 1 jaar stilstand 6500 euro, bij 2 jaar stilstand 12400 euro.
Weegt dat op tegen 1 jaar meer betalen aan de kinderopvang?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104112927
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef chacama het volgende:
@Bitterend en ik dacht de 6,64 hier al hoog was.
Yup..... -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 11:01:49 #204
5428 crew  miss_sly
pi_104113353
Ik zeg nergens dat een loonsverhoging weigeren een goede of de beste stap kan zijn, maar ik zeg alleen dat pensioen lang niet overal geregeld wordt.

Hoe berekenen jullie het nu allemaal? Het lukt me echt niet om te berekenen wat we terug zouden moeten krijgen :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:07:56 #205
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104113507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoe berekenen jullie het nu allemaal? Het lukt me echt niet om te berekenen wat we terug zouden moeten krijgen :@
http://www.rijksoverheid.(...)ngtoeslag-vanaf-2012

Hier kun je de tabel downloaden om te bepalen hoeveel je per kind terugkrijgt.
Let op dat je bij de percentages nog 33.3% van de verplichte werkgeversbijdrage moet optellen.
En denk er aan dat je alleen tegemoetkoming krijgt voor het uurbedrag tot maximaal het grenstarief. Alle kosten boven dat tarief moet je 100% zelf betalen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104113649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg nergens dat een loonsverhoging weigeren een goede of de beste stap kan zijn, maar ik zeg alleen dat pensioen lang niet overal geregeld wordt.

Niet, ik zie het wel op 20 december. Al klopt dat niet, aangezien dochtertjelief vanaf 1 januari nog maar 3 dagen naar de opvang gaat en onze salarissen natuurlijk nog gaan stijgen.

Ik zie wel wat er overblijft van de toeslag, kan er nu verder toch niets meer aan doen.
pi_104114214
Humm heb net gekeken op http://www.rijksoverheid.(...)ngtoeslag-vanaf-2012
dit komt erg slecht voor mij uit. Ik werk maar 16 uur maar ik studeer ernaast voltijd...ik weet niet of ik het ga redden zo, zal moeten kijken of het gaat lukken om door te studeren.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:40:50 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104114488
@bitterend, dat zou ik toch even navragen bij de bel.dienst. Ik kan het niet vinden. Maar er is volgens mij ook niet gezegd dat het voor studerende moeders afgeschaft wordt.
pi_104114538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:40 schreef chacama het volgende:
@bitterend, dat zou ik toch even navragen bij de bel.dienst. Ik kan het niet vinden. Maar er is volgens mij ook niet gezegd dat het voor studerende moeders afgeschaft wordt.
Ga ik doen! zou zonde zijn denk ik....
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:56:47 #210
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104115028
Bitterend, dit vind ik via google over jouw situatie:

Wat betreft de studie uren zegt de Wet kinderopvang:

• Artikel 1.6
o 1. Een ouder heeft voor een berekeningsjaar aanspraak op een kinderopvangtoeslag, indien de ouder in dat jaar:
 j. is ingeschreven bij een school of instelling als bedoeld in paragraaf 2.2 of 2.4 van de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdragen en schoolkosten dan wel als bedoeld in de artikelen 2.8 tot en met 2.11 van de Wet studiefinanciering 2000.

Dit artikel wordt niet gewijzigd in 2012 dus blijft gewoon van kracht, maar hoeveel uur je dan mag rekenen weet ik ook niet.

Maar, ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt en toch even bellen!
A grand adventure has begun.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 12:10:35 #211
5428 crew  miss_sly
pi_104115511
als ik globaal reken, lijkt het er inderdaad op dat de werkgeversbijdrage er wel al bij zat en dat we misschien een klein beetje erop achteruit gaan, maar dat is euro's werk, geloof ik.

Ik kan er uiteraard niets aan veranderen, maar vind het wel fijn om ongeveer te weten wat me te wachten staat :)
pi_104115675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:31 schreef bitterend het volgende:
Humm heb net gekeken op http://www.rijksoverheid.(...)ngtoeslag-vanaf-2012
dit komt erg slecht voor mij uit. Ik werk maar 16 uur maar ik studeer ernaast voltijd...ik weet niet of ik het ga redden zo, zal moeten kijken of het gaat lukken om door te studeren.
Zoiets heeft mijn vrouw ook. Die wil eind 2012 een maand of 3 à 4 levensloop opnemen bij haar werkgever om haar promotie aan de TU Delft af te ronden. Vraag is dan of we tijdens die periode nog wel recht hebben op kinderopvangtoeslag. Zo niet, dan is het namelijk niet te betalen en ja, om nu een boek over je onderzoeken te schrijven terwijl er een kind door de huiskamer heen dendert is ook weer zo wat...
pi_104115719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:10 schreef miss_sly het volgende:
als ik globaal reken, lijkt het er inderdaad op dat de werkgeversbijdrage er wel al bij zat en dat we misschien een klein beetje erop achteruit gaan, maar dat is euro's werk, geloof ik.

Ik kan er uiteraard niets aan veranderen, maar vind het wel fijn om ongeveer te weten wat me te wachten staat :)
Het staat er toch heel duidelijk dat er nog 33,3% bovenop komt op de tabel die nu is vrij gegeven.

Wij gaan ongeveer 16 euro meer betalen. Nou dat is nog te overzien.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:46:04 #214
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104116660
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 06:57 schreef Keshet het volgende:
Popolon, 1 dag opvang per week kost mij per maand 291 euro.
Ok, bedankt. Da's niet weinig maar ik las ook dat je wat aan de hoge kant zat. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:25:57 #215
5428 crew  miss_sly
pi_104118046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het staat er toch heel duidelijk dat er nog 33,3% bovenop komt op de tabel die nu is vrij gegeven.

Wij gaan ongeveer 16 euro meer betalen. Nou dat is nog te overzien.
Ik bedoel dat het erop lijkt dat we inderdaad al 33,3% ontvingen en de werkgeversbijdrage al verplicht is en ontvangen wordt.
pi_104118077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het erop lijkt dat we inderdaad al 33,3% ontvingen en de werkgeversbijdrage al verplicht is en ontvangen wordt.
Ja klopt. Die zit in de huidige toeslag ook al verwerkt.
The way you rock'n'roll
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:34:19 #217
5428 crew  miss_sly
pi_104118298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja klopt. Die zit in de huidige toeslag ook al verwerkt.
De berichten daarover waren niet helemaal duidelijk. Maar zoals ik het nu dus zie, gaat het hier ook over tientjeswewrk per maand, dus dat komt dan wel goed.
pi_104118379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De berichten daarover waren niet helemaal duidelijk. Maar zoals ik het nu dus zie, gaat het hier ook over tientjeswewrk per maand, dus dat komt dan wel goed.
Ja de berichtgeving maken ze weer extra lastig. Ook om weer een tabel zonder die 33,3% vrij te geven. Voorheen zat die werkgeversbijdrage er ook al in dus er veranderd geen zak behalve dat de overheid hun aandeel wat aangepast heeft. Ze communiceren het weer bar slecht en ingewikkeld.
The way you rock'n'roll
pi_104131261
Wat mij vooral verbaast in dit topic, is hoeveel gezinnen financieel volledig afhankelijk zijn van een toeslag/tegemoetkoming waarvan een paar jaar terug geen sprake was.
pi_104131393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat mij vooral verbaast in dit topic, is hoeveel gezinnen financieel volledig afhankelijk zijn van een toeslag/tegemoetkoming waarvan een paar jaar terug geen sprake was.
Waar lees je dat dan? Wees mij dan eens aan welke gezinnen dat zijn die hier posten in dit topic, want ik kan ze niet vinden. Vrijwel iedereen hier zegt namelijk een verlaging van de toeslag prima aan te kunnen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:11:17 #221
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104131872
Nou, mij bekroop dat gevoel ook wel een beetje hoor. De komst van het kind helemaal doorgerekend, en dat die berekening wel de prullebak inkon, en ook wel dat een tweede financieel niet kan.

Ik heb al een aantal keer een post getikt en weer weggehaald, maar ik geloof dat ik toch de knuppel maar in het hoenderhok gooi :@

Sommige mensen "moeten" werken omdat ze anders niet meer hun huis kunnen betalen of een andere levensstijl aan moeten meten. Maar anderen "moeten" werken omdat dit de mores is op dit moment. Als huisvrouw ben je toch een beetje een pleb. Mij bekruipt het gevoel dat dit dan wel een goed excuus is. Ja, nu de opvang zo duur is móet ik wel stoppen. allemaal de schuld van de overheid. Klinkt een stuk minder mutsig dan: ik kies er bewust voor financieel een stap terug te doen en (tijdelijk) zelf voor mijn kind te zorgen. Blijkbaar hebben veel mensen helemaal niet zo'n leuke baan maar voelen ze ook de druk van moeten werken.

Ik zou met de kennis van nu (:+) nooit meer mijn baan opzeggen. Het is meer dan een rijtje plussen en minnen, het is je ontwikkeling, je eigen leven, je zelf (bewuste spatie) wat je ook achterlaat. Niet dat ik spijt heb, want ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd toen. alleen herintreuden is vét lastig
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104132522
buuv, dan een eerlijke vraag terug :*

stel nu eens dat herintreden niet zo lastig was geweest. stel nu dan eens he! zou je er dan ook zo over denken?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104132675
simmu, interessante vraag :Y , maar ik snap m ff niet :@
wat bedoellu? :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:29:26 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104132841
Dat eigenlijk het meest trieste aan het hele kinderopvang verhaal: dat herintreden nog steeds net zo lastig is als 20 jaar geleden.

Overigens duurt het niet lang meer voor de moeder/huisvrouw een luxepositie is, als je je dat kunt permitteren met een doorzonwoning is er minimaal sprake van een 2 x modaal gezinsinkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104132879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:26 schreef Cooki het volgende:
simmu, interessante vraag :Y , maar ik snap m ff niet :@
wat bedoellu? :D
nou, stel nu he. dat als je nu gewoon de kennis hebt, zekers te weten, dat als je stopt met werken wanneer de kinderen klein zijn, dat je erna, als de kinderen groter zijn, dan gewoon vlot aan de bak kan. dus dat je na je mamadagen gewoon weer aan de slag kan als persoon ;)
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:31:42 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104132992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef simmu het volgende:
buuv, dan een eerlijke vraag terug :*

stel nu eens dat herintreden niet zo lastig was geweest. stel nu dan eens he! zou je er dan ook zo over denken?
Nogmaals, ik heb geen spijt. Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar ik geloof dat ik er dan nog zo over zou denken. Ik heb mijzelf veels te veel in de wachtkamer gezet voor de kinderen. Nou hadden ze die zorg ook echt nodig, en lopen dingen zoals ze lopen maar het was beter voor míj geweest om wel nog te werken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104133020
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef Leandra het volgende:
Dat eigenlijk het meest trieste aan het hele kinderopvang verhaal: dat herintreden nog steeds net zo lastig is als 20 jaar geleden.

Overigens duurt het niet lang meer voor de moeder/huisvrouw een luxepositie is, als je je dat kunt permitteren met een doorzonwoning is er minimaal sprake van een 2 x modaal gezinsinkomen.
da's niet helemaal waar hoor. een doorzonwoning is toch gewoon een huiskamer over de hele lengte van de woning? dat hebben wij. op 1 salaris :Y modaal zelfs :Y maar toegegeven; tis geen vetpot. ik ben nog van de generatie dat dit wat wij nu hebben luxe en tof was. ik voel me opeens heel oud en stuk :'(
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:32:26 #228
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104133032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef Leandra het volgende:

Tenzij je in een obscuur Gronings dorp gaat wonen. :P
pi_104133160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb geen spijt. Het is een beetje lastig uit te leggen. Maar ik geloof dat ik er dan nog zo over zou denken. Ik heb mijzelf veels te veel in de wachtkamer gezet voor de kinderen. Nou hadden ze die zorg ook echt nodig, en lopen dingen zoals ze lopen maar het was beter voor míj geweest om wel nog te werken.
:*

gewoon omdat ik dat kan :Y omdat je eerlijk antwoordt en omdat je zo bewust bent van alles!
pi_104133190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Tenzij je in een obscuur Gronings dorp gaat wonen. :P
in drenthe kan het ook :6
pi_104133251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:29 schreef simmu het volgende:
nou, stel nu he. dat als je nu gewoon de kennis hebt, zekers te weten, dat als je stopt met werken wanneer de kinderen klein zijn, dat je erna, als de kinderen groter zijn, dan gewoon vlot aan de bak kan. dus dat je na je mamadagen gewoon weer aan de slag kan als persoon ;)
oh ok.. ja, danku! O+
met de kennis/ervaring van afgelopen 10 jaar met kind en het scenario van vlot aan de bak als je er weer klaar voor bent:
als ik terug kijk zou ik in dat geval direct bewust gestopt zijn, : ik ben niet goed met / voel me niet goed bij de combinatie kinderen/werk en de rompslomp eromheen
nu ben ik werkloos thuis, maar wil weer aan t werk, puur als CV vuller (das nog ns n motivatie zeg :N ) en als soort "veiligheidsklep" voor later... :s)
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:37:43 #232
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104133313
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het maatschappelijk gezien een beetje not done is om fulltime voor je kind te willen zorgen en dat dit dan een goed excuus is om het zonder gezichtsverlies te doen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:40:46 #233
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104133453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:36 schreef Cooki het volgende:

[..]

oh ok.. ja, danku! O+
met de kennis/ervaring van afgelopen 10 jaar met kind en het scenario van vlot aan de bak als je er weer klaar voor bent:
als ik terug kijk zou ik in dat geval direct bewust gestopt zijn, : ik ben niet goed met / voel me niet goed bij de combinatie kinderen/werk en de rompslomp eromheen
nu ben ik werkloos thuis, maar wil weer aan t werk, puur als CV vuller (das nog ns n motivatie zeg :N ) en als soort "veiligheidsklep" voor later... :s)
ik moet zeggen dat geen geregel bij zieke kinderen, vakantie en studiedagen wel héél lekker is hoor. Maar om daar je hele eigen ontwikkeling voor stil te zetten.....

Aan de andere kant heb ik me juist ook super doorontwikkeld, dus stilstaan is het eigenlijk zéker niet. ik heb echt honderd competenties verworven, héél veel kennis opgedaan, me de blaren op m'n tong geluld...

Mja. aan mij heb je niks in deze. :')
pi_104133649
Buurvrouw, ik vind die persoonlijke ontwikkeling via t werk eigk ontzettend tegenvallen
en nu ik thuis ben en t daar soepel loopt is me dat ook veel waard, maar ik cijfer mezelf op die manier wel "de markt" uit...
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:47:36 #235
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104133737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het maatschappelijk gezien een beetje not done is om fulltime voor je kind te willen zorgen
Lees ik dit goed :?

Dat zou juist héél erg prima gevonden moeten worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_104133757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het maatschappelijk gezien een beetje not done is om fulltime voor je kind te willen zorgen en dat dit dan een goed excuus is om het zonder gezichtsverlies te doen.
dat gevoel heb ik ook. maar als ik dat rechtstreeks vraag houdt men heel hard vol dat zulks echt niet het geval is en dat ik het allemaal helemaal verkeerd zie. dat schijnt dan weer te komen van het thuiszitten en dagtv kijken :P daar word je dom van :Y :o :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:48:54 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104133805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef Cooki het volgende:
Buurvrouw, ik vind die persoonlijke ontwikkeling via t werk eigk ontzettend tegenvallen
en nu ik thuis ben en t daar soepel loopt is me dat ook veel waard, maar ik cijfer mezelf op die manier wel "de markt" uit...
ja ik vind het lastig hoor. als ik een herintreedgarantie had gekregen was ik wellicht toch ook gestopt. Het was wel héél lekker rustig voor de kinderen met name. Helemaal met in mijn achterhoofd dat jongens die eerste vier jaar binding (dicht bij de moeder) gek genoeg veel harder nodig hebben dan meisjes. maar hey, het is gewoon zo dat je voor geen enkele werkgever nog aantrekkelijk bent. Want je prioriteiten verkeerd, gat in je cv en toch ook ál 38 inmiddels, wat toch wel bijkans stokoud is.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:51:33 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104133942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou, vrouwen zijn niet mild over hun oordeel onderling hoor. Heleen Mees, en pas nog de mevrouw oprichtster van Pownews vertellen het wel even hoe het allemaal hoort als écht geemancipeerde zijnde enzo.

Buiten dat je voor jezelf moet zorgen op de eerste plaats voor als al die onbetrouwbare mannen je met je k*t op de keien zetten enzo. [/chargeer]
pi_104133986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:48 schreef debuurvrouw het volgende:
ja ik vind het lastig hoor. als ik een herintreedgarantie had gekregen was ik wellicht toch ook gestopt. Het was wel héél lekker rustig voor de kinderen met name. Helemaal met in mijn achterhoofd dat jongens die eerste vier jaar binding (dicht bij de moeder) gek genoeg veel harder nodig hebben dan meisjes. maar hey, het is gewoon zo dat je voor geen enkele werkgever nog aantrekkelijk bent. Want je prioriteiten verkeerd, gat in je cv en toch ook ál 38 inmiddels, wat toch wel bijkans stokoud is.
ik vroeg me laatst af wat ik zou doen als ik de loterij had gewonnen: als in geld-issue isoleren...
ik zou dan gaan studeren!
en niet werken voor geld, wel vrijwilligerswerk, thuis voor de kinderen, veel sporten enzo...

maar omdat mn loopbaan me soort van verzekert van mogelijkheid tot werk in de toekomst, wil ik het cv uptodate houden en idd wat jij zegt, buurvrouw, met een gat erin enzo, klikt dat toch veel minder goed...
over leeftijd heb ik t niet _O-
pi_104134009
buuv :{
ik word depri als ik dat zo lees. gat in je cv en al 38 bijkans stokoud :N

ik ben ouder dan jij en mijn jongste is nu 1 :P sorrie, maar als je het niet erg vindt schrijf ik mezelf (en jou) nog niet af :*

tis niet makkelijk. maar dat is niets ooit lijkt het wel. he je al een competentie cv gemaakt dan? misschien dat dat helpt! allicht in je zelfbeeld :*
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:54:38 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104134070
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nou, vrouwen zijn niet mild over hun oordeel onderling hoor. Heleen Mees, en pas nog de mevrouw oprichtster van Pownews vertellen het wel even hoe het allemaal hoort als écht geemancipeerde zijnde enzo.

Buiten dat je voor jezelf moet zorgen op de eerste plaats voor als al die onbetrouwbare mannen je met je k*t op de keien zetten enzo. [/chargeer]
Belachelijk. Juist zoals je zelf zegt zijn juist die eerste paar jaren 'binding' met de ouder(s) erg belangrijk. Mijn vrouw is part-time gaan werken daarom en ja, we hebben ons 'luxe leventje' wat aan moeten passen daardoor.
pi_104134084
quote:

[..]

Heleen Mees c.s. stralen wmb de warmte uit van een geldautomaat, fulltime werken met kinderen is geen ideaal, hooguit een noodzaak...
omg leuk voor de kinderen als mama/papa geen tijd voor je hebben...
en wat een warme relaties tussen man/vrouw...
/chargeer n beetje maar toch
:r
pi_104134086
quote:

[..]

vrouwen horen finacieel onafhankelijk te zijn :Y
pi_104134115
en hoe doen ze dat simmu? :?
o en ms word je blij mijn leeftijd: 44
en ik ga ms een gat creeren van 4 jaar dus 44-48...
dan kom ik met 49 weer ns kijken :{w
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:57:53 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104134223
ja sorry, maar ik ben niet zo goed in multitasken. Financeel onafhankelijk zou ik pas zijn met een fulltime baan (want dan ga ik er vanuit dat ik alleen een huishouden draaiend zou moeten kunnen houden) en dat gaat niet als moeder van 3. Tenminste, niet als ik de kinderen opvoed zoals ik dat graag zie. want dat kost gewoon tijd.

Dus óf je werkt beide part-time, en ben je beide niet financieel onafhankelijk of een van de twee werkt niet. En die keuze hebben wij gemaakt. ook vanwege plus en min. en dat ik alleen werkte voor de oppas en de (tweede) auto. die beide weg, en klaar.
pi_104134316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:54 schreef Cooki het volgende:

[..]

Heleen Mees c.s. stralen wmb de warmte uit van een geldautomaat, fulltime werken met kinderen is geen ideaal, hooguit een noodzaak...
omg leuk voor de kinderen als mama/papa geen tijd voor je hebben...
en wat een warme relaties tussen man/vrouw...
/chargeer n beetje maar toch
:r
die wil ik graag even wat nuanceren als je het niet erg vindt. want het hangt allemaal maar van de individuele situatie af. de ene moeder is doodongelukkig als die moet werken en de ander wordt thuis gillend gek.

zat mensen kunnen niet kiezen. dus beter dan dat je kiest wat werkt
pi_104134361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:
ja sorry, maar ik ben niet zo goed in multitasken. Financeel onafhankelijk zou ik pas zijn met een fulltime baan (want dan ga ik er vanuit dat ik alleen een huishouden draaiend zou moeten kunnen houden) en dat gaat niet als moeder van 3. Tenminste, niet als ik de kinderen opvoed zoals ik dat graag zie. want dat kost gewoon tijd.

Dus óf je werkt beide part-time, en ben je beide niet financieel onafhankelijk of een van de twee werkt niet. En die keuze hebben wij gemaakt. ook vanwege plus en min. en dat ik alleen werkte voor de oppas en de (tweede) auto. die beide weg, en klaar.
helemaal eens! :Y

de optie die ik nog zie is: onafhankelijk zijn door een kleine baan te hebben die je in geval van nood/wens kunt uitbreiden naar zoveel uren als noodzakelijk...
maja...
in de ideale wereld dan he
pi_104134447
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

die wil ik graag even wat nuanceren als je het niet erg vindt. want het hangt allemaal maar van de individuele situatie af. de ene moeder is doodongelukkig als die moet werken en de ander wordt thuis gillend gek.

zat mensen kunnen niet kiezen. dus beter dan dat je kiest wat werkt
dat vind ik niet erg hoor O+
maar beide ft werken met kinderen, lijkt me voor de kinderen in eerste instantie niet een ideale situatie... zachtjes uitgedrukt
en je kiest idd, maar je kiest natuurlijk ook namens je kinderen, toch?
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:08:20 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104134716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij bekijkt het met een Amerikaanse bril, waar de sahm al een luxepositie is.
Het gaat hier dezelfde kant op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:19:21 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_104138388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij bekijkt het met een Amerikaanse bril, waar de sahm al een luxepositie is.
Het gaat hier dezelfde kant op.
Ik vind subsidies en toeslagen eigenlijk net zo luxe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')