Omdat het regels zijn, je geeft het zelf al aan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een Nederlander is. Wat is het voor onzin om regeltjes te gaan neuken , omdat het regeltjes zijn.
Dit geeft toch gewoon aan dat er een fout in de wet zit? Herstel die fout en laat de gevallen die daardoor getroffen worden hier bllijvenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat het regels zijn, je geeft het zelf al aan.
Man man man, stel je voor dat elke gerechtelijke uitspraak die men niet leuk vindt onderwerp van een debat wordt.
Pas de wet dan aan, jammer maar helaas.
Het Gezag moet gehoorzaamd worden!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh wat is dit voor wiebelkont, wel hierblijven, maar baalt ervan dat wetten niet toegepast worden.
Dusch
Jacques Herps is ook bruin en mag wat mij betreft ook weg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:00 schreef Zolcon het volgende:
Die man was ook bruin, moet die niet weg?
Ja, pas dan de wet aan idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat het regels zijn, je geeft het zelf al aan.
Man man man, stel je voor dat elke gerechtelijke uitspraak die men niet leuk vindt onderwerp van een debat wordt.
Pas de wet dan aan, jammer maar helaas.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:02 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dit geeft toch gewoon aan dat er een fout in de wet zit? Herstel die fout en laat de gevallen die daardoor getroffen worden hier bllijven
Wat is de fout dan? Minderjarigen mogen niet teruggestuurd worden, dus doet men het als ze 18 zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:02 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dit geeft toch gewoon aan dat er een fout in de wet zit? Herstel die fout en laat de gevallen die daardoor getroffen worden hier bllijven
Ze kleden zich wel als 50 inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:03 schreef Zolcon het volgende:
Wat zijn die CDA-jongeren toch een ouderwetse typetjes
dat is gewoon heel slim gelobbyed van die organisatie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jammer dat het steeds alleen maar over Mauro gaat.
Normaal gesproken zouden ze op zaterdag om 7 uur opstaan en met hun leesbrilletje op de krant doorlezen, in rib-broek natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:04 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ze kleden zich wel als 50 inderdaad.
Wellicht kan Verhagen er weer een neptraantje uit persen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:04 schreef rubje het volgende:
btw...ik vind dat er een speciale Prijs moet komen voor het beste emtionele optreden van politici,zeg maar een oscarachtig beeldje op zijn Hollands.![]()
Ik vind het humaner om iemand meteen terug te sturen dan om hem eerst hier 9 jaar laten wonen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is de fout dan? Minderjarigen mogen niet teruggestuurd worden, dus doet men het als ze 18 zijn.
Jouw uitleg leidt er gewoon toe dat elke minderjarige die op een vlucht naar NL wordt gezet, hier mag blijven.
Dat kan niet met kinderen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het humaner om iemand meteen terug te sturen dan om hem eerst hier 9 jaar laten wonen.
En dat mag dus niet van Europa. Zie hier het probleem. De wet zoals hij nu is kan niet anders, hoe hard het ook kan uitpakken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het humaner om iemand meteen terug te sturen dan om hem eerst hier 9 jaar laten wonen.
Het is toch idioot om kinderen hier te houden en als ze dan meerderjarig worden ze moeten oprotten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is de fout dan? Minderjarigen mogen niet teruggestuurd worden, dus doet men het als ze 18 zijn.
Jouw uitleg leidt er gewoon toe dat elke minderjarige die op een vlucht naar NL wordt gezet, hier mag blijven.
Hij kan en mag gewoon blijven.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dat mag dus niet van Europa. Zie hier het probleem. De wet zoals hij nu is kan niet anders, hoe hard het ook kan uitpakken.
Het kan niet anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:08 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is toch idioot om kinderen hier te houden en als ze dan meerderjarig worden ze moeten oprotten.
Dat gierige gedoe met het Nederlanderschap is echt triest.
Dus omdat het de wet is moeten we maar gewoon die kinderen uitzetten als ze ouder zijn? Fijn, juristen aan de machtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
En dat mag dus niet van Europa. Zie hier het probleem. De wet zoals hij nu is kan niet anders, hoe hard het ook kan uitpakken.
Als mensen nou eens wat meer zich zouden verdiepen in wat wel en niet mogelijk is, dan wordt de discussie niet zo emotioneel.
Wat ben jij voor vent, beetje mijn UI jatten ..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.★★★
Ja, op grond van de discretionaire bevoegdheid, en dat is dan een afweging in het concrete geval. Daar heeft de Minister zich over gebogen, dat is het dan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Hij kan en mag gewoon blijven.
http://www.volkskrant.nl/(...)nning-verlenen.dhtml
Ik had van jou toch wat meer rationaliteit verwacht. Jammer dit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:09 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus omdat het de wet is moeten we maar gewoon die kinderen uitzetten als ze ouder zijn? Fijn, juristen aan de macht
Deze houding is de houding van de farizeeër, sla de bijbel er maar op na.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als mensen nou eens wat meer zich zouden verdiepen in wat wel en niet mogelijk is, dan wordt de discussie niet zo emotioneel.
Dan moet Nederland erop aandringen om dat in Europa aan te passen. En misschien is er wel meer fout met het vreemdelingenbeleid.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, op grond van de discretionaire bevoegdheid, en dat is dan een afweging in het concrete geval. Daar heeft de Minister zich over gebogen, dat is het dan.
Maar het raamwerk, pas bij meerderjarigheid terug, is gewoon zoals het door Europa moet.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:09 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat ben jij voor vent, beetje mijn UI jatten ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt niet.
![]()
Die wet is ter bescherming van het kind. Hoe kan je nou een kind van 10 gelijk terugsturen zonder dat je weet in wat voor situatie hij daar terecht komt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:09 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus omdat het de wet is moeten we maar gewoon die kinderen uitzetten als ze ouder zijn? Fijn, juristen aan de macht
Dan kaart je dat probleem in Europa aan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Leers heeft gelogen. En moet de consequenties daarvan nemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, op grond van de discretionaire bevoegdheid, en dat is dan een afweging in het concrete geval. Daar heeft de Minister zich over gebogen, dat is het dan.
Maar het raamwerk, pas bij meerderjarigheid terug, is gewoon zoals het door Europa moet.
Niet toelaten of binnen zeer korte tijd terug sturen. Dan zijn ze nooit welkom geweest. Nu knuffelen we ze en dan trappen we ze eruit als ze gewoon nederlands zijnquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die wet is ter bescherming van het kind. Hoe kan je nou een kind van 10 gelijk terugsturen zonder dat je weet in wat voor situatie hij daar terecht komt?
Beetje niveau "nee tegen de EU-grondwet is einde EU"quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja als we deze jongen niet uitzetten dan stuurt iedereen in de derde wereld zijn kinderen naar ons....
Dat zijn ze dus continu aan het doen maar dat duurt jaren. En jaren. En jaren. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:10 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dan moet Nederland erop aandringen om dat in Europa aan te passen. En misschien is er wel meer fout met het vreemdelingenbeleid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_%28retoriek%29quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja als we deze jongen niet uitzetten dan stuurt iedereen in de derde wereld zijn kinderen naar ons....
En daar trappen ze gelijk in.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Beetje niveau "nee tegen de EU-grondwet is einde EU"
Ik behoor gelukkig tot de generatie waar religie geen rol meer speelt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze houding is de houding van de farizeeër, sla de bijbel er maar op na.
Dus je bent ervoor om een kind terug te sturen naar zijn familie, die 4000$ betaalde voor zijn overtocht aan mensensmokkelaars?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:13 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Niet toelaten of binnen zeer korte tijd terug sturen. Dan zijn ze nooit welkom geweest. Nu knuffelen we ze en dan trappen we ze eruit als ze gewoon nederlands zijn
Dan blijven ze maar gewoon uitzonderingen maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus continu aan het doen maar dat duurt jaren. En jaren. En jaren. Het is niet anders.
Dat doet men ook. En dit geval was het voor de pleegouders klip en klaar dat hij weg moest op zijn 18e. Dus is het een nee.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:14 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dan blijven ze maar gewoon uitzonderingen maken.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja, en het kabinet laten klappen natuurlijk.
Ik ook, maar die gasten in die zaal daar niet...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik behoor gelukkig tot de generatie waar religie geen rol meer speelt.
Nou de fuck en, erik? Lekker fucking boeiend of hier buitenlanders binnenkomen en mogen blijven. Als het aan mij ligt worden de regels dusdanig versoepeld dat elke bananenplukker hierheen kan komen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:15 schreef eriksd het volgende:
Jij wil gewoon voor elk geval wat vervelend is een uitzondering maken. Dan wordt de uitzondering de regel.
Als ze maar positief meedraaien in de maatschappij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou de fuck en, erik? Lekker fucking boeiend of hier buitenlanders binnenkomen en mogen blijven. Als het aan mij ligt worden de regels dusdanig versoepeld dat elke bananenplukker hierheen kan komen.
Dat is jouw mening, ik heb de mijne. Ga nou niet doen alsof jouw mening een argument op zichzelf is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou de fuck en, erik? Lekker fucking boeiend of hier buitenlanders binnenkomen en mogen blijven. Als het aan mij ligt worden de regels dusdanig versoepeld dat elke bananenplukker hierheen kan komen.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:12 schreef RvLaak het volgende:
Ik zap net in op het congres... Heb ik het nou goed begrepen dat het partijbestuur haar advies heeft verandert naar "hij moet blijven"?
Ik verwacht vrij spoedig eigenlijk, daar neigen ze wel naar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef rubje het volgende:
ff tussendoor. Om hoelaat is de algemene en dus defintieve stemming over die Mauro? ( heb wel wat meer te doen vandaag dan de hele tijd dit te volgen.)
Ik heb geen problemen met immigratie en er zijn ook weinig rationale bezwaren daartegen. Wat is jouw argument? Dat het nou eenmaal wettelijk is vastgelegd?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, ik heb de mijne. Ga nou niet doen alsof jouw mening een argument op zichzelf is.
Blabla. Flikker toch op man.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Als ze maar positief meedraaien in de maatschappij.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met immigratie en er zijn ook weinig rationale bezwaren daartegen. Wat is jouw argument? Dat het nou eenmaal wettelijk is vastgelegd?
Zeker. Het kost ze al een flink aantal zeker, maar dat beseffen ze geloof ik nog nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:18 schreef Bot13 het volgende:
"Wij mogen nooit de kant op dat de Mauro weggaat.
Dat kost ons de KOP!"
*loopt weg*
baas.
Kom nou, wil je echt beweren dat grootschalige immigratie geen ontwrichtende werking heeft op de maatschappij?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met immigratie en er zijn ook weinig rationale bezwaren daartegen. Wat is jouw argument? Dat het nou eenmaal wettelijk is vastgelegd?
Nee Geert, dat vind ik allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kom nou, wil je echt beweren dat grootschalige immigratie geen ontwrichtende werking heeft op de maatschappij?
Juist, daarom hebben we wetgeving. En ja, die hanteer ik dan ook. Jammer voor je.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen die zich misdragen mogen van mij teruggestuurd worden.
twitter:kromst twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 10:56:45Ik ben Jezus Christus, Zoon van God, De Goede Herder en ik wil enkele woorde.... #PIEPERDEPIEP #cdacongres reageer retweet
We maken er een talentenshow vanquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hopelijk tellen mijn SMS-jes ook mee
Dus jij wil criminelen hier in de gevangenis zetten en revalideren op onze kosten? Waarom niet terugsturen?quote:
Heb je weer gezopen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee Geert, dat vind ik allemaal wel meevallen.
Hij is toch de fractievoorzitter?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Waarom krijgt hij zoveel spreektijd?! Vind ik niet kunnen. Discriminatie.
Al was ie Mauro.quote:
Jij vindt het natuurlijk doodnormaal dat wij, als Europeanen zijnde, ons vrijwel overal kunnen vestigen?quote:
Precies.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Maar hij kan een hoop onzin uit kramen en de mensen niet.
En aangezien hij de laatste is, zullen zijn "argumenten" het best onthouden wordenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Maar hij kan een hoop onzin uit kramen en de mensen niet.
Zit de hele zaal vol fractievoorzitters? Nee. Is het dus discriminatie? Nee.quote:
Volgens mij voor het fractiebeleid?quote:
Okee.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:26 schreef eriksd het volgende:
85% wil dat hij blijft in de vorm van een visum.
Heeft de fractie een probleem.quote:
http://twitter.com/#!/woukevscherrenbquote:De leden hebben gesproken, resolutie aangenomen, dag Mauro #cdacongres
Dus andersom dan???quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://twitter.com/#!/woukevscherrenb
klikken op het 1minute, oid link kopieren hier naar toequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
PS. Hoe doe je Twitter includen?
Okee, dan moeten ze een wettelijke regeling maken dus voor 75 van die gevallen, toch?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij ging het om een resolutie voor een gedoogbeleid voor de 75 bestaande gevallen, en dat deze dus mogen blijven. Hier heeft dus 84% voor gestemd. Maar deze motie ging niet specifiek over Mauro.
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:29 schreef crossover het volgende:
waarom is er geen beeld? komt dit later nog wel?
Op dat vogeltje drukken, en dan de link invoeren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:28 schreef Wokkel het volgende:
[..]
PS. Hoe doe je Twitter includen?
Heb hier gewoon beeld. Waar volg je het?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:29 schreef crossover het volgende:
waarom is er geen beeld? komt dit later nog wel?
quote:10.51 uur: resolutie Drenthe over Mauro aan de beurt
Drenthe past de resolutie aan en het woord kil vreemdeligenbeleid wordt geschapt en vervangen door klimaat. Het partijbestuur neemt de motie over. De resolutie gaat niet specifiek over Mauro maar over Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers. De resolutie zegt dat er humaan omgegaan moet worden met jongeren die hier al langer wonen. De resolutie heeft geen direct effect op het lot van Mauro.
quote:14. Indiener: CDA Drenthe
Resolutie: Verblijfsvergunning AMV’s
Het CDA - partijcongres in vergadering bijeen op 29 oktober 2011 te Utrecht.
Constaterende dat:
- Binnen het Christen Democratisch Appèl steeds meer onvrede ontstaat
ten aanzien van het kille vreemdelingen beleid m.n. ten aanzien van de
Alleenstaande Minderjarige Vreemdeling.
- Veel AMV’s in Nederland goed zijn ingeburgerd en nauwelijks nog binding
hebben met de cultuur en het land van herkomst.
- Deze jonge mensen in bijna alle gevallen studeren en of een opleiding
volgen.
- Zij bij het behalen van de 18 jarige leeftijd niet meer als AMV’s worden
aangemerkt en daarom in veel gevallen als ongewenste vreemdelingen de
grens worden overgezet en Nederland dienen te verlaten.
- Zij hierdoor hun studie of opleiding niet kunnen afmaken.
- Door een tekort aan jongeren in de samenleving en de vergrijzing in
Nederland er grote bezorgdheid is over voldoende arbeidskrachten in de
toekomst.
Overwegende dat:
- Het CDA vanuit haar uitgangspunten, Publieke gerechtigheid; Gespreide
verantwoordelijkheid; Solidariteit en Rentmeesterschap, in haar beleid met
zichzelf in tegenspreekt is door niet solidair te zijn met deze vreemdelingen
in ons midden.
- Het CDA in bijzonder voor de AMV’s een betrouwbare partij moet zijn, die
opkomt voor de belangen van deze jonge mensen.
- De samenleving gebruik kan maken van de capaciteiten van deze jonge
mensen door aan hen een verblijfsvergunning te verstrekken.
- Het uitzetten van de ze jonge mensen met of zonder diploma ongewenst is
en niet strookt met de CDA uitgangspunten.
- Door deze jonge mensen op te nemen in onze samenleving dit zal
bijdragen aan een betere balans tussen de generaties.
Spreekt uit dat:
- In de lijn met de uitgangspunten van het CDA een humaan beleid wordt
gevoerd ten aanzien van deze jonge alleenstaande minderjarige
vreemdelingen.
- Het mogelijk wordt dat de capaciteiten van deze jonge mensen ten volle
benut zullen worden ten behoeve van onze samenleving.
Preadvies DB:
Niet overnemen
Ze moeten helemaal niets natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, dan moeten ze een wettelijke regeling maken dus voor 75 van die gevallen, toch?
Samen met PvdA, CU.
dankquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
tot voorheen via de vk-blogquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:30 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Heb hier gewoon beeld. Waar volg je het?
Daar komt het wel op neer, hangt af van Ferrier en Koppejan hun interpretatie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh eigenlijk hebben ze dus niets gedaan
2 tegenstemmers is niet voldoende, aangezien SGP ook voor vertrek isquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer, hangt af van Ferrier en Koppejan hun interpretatie.
twitter:LoesjeNL twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 11:28:26**meneer Leers is van het CDA . . Christelijke Deportatie Asielzoekers** http://t.co/qxoE9eR8 #cdacongres #loesje reageer retweet
Logisch, de wet overtreden omdat die je niet aanstaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:31 schreef Ryan3 het volgende:
Dan moet-ie maar illegaal worden wmb...
Ah, duidelijk.quote:
Ach duurzaam uitzetten gaat toch niet lukken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:31 schreef Ryan3 het volgende:
Dan moet-ie maar illegaal worden wmb...
Flauwekul natuurlijk, dat weet je ook wel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Logisch, de wet overtreden omdat die je niet aanstaat.
Volgende keer zal ik mijn parkeerboete ook maar niet betalen, ik neem aan dat jij als eerste voor me in de bres springt?
Bres.... Henk Bres?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Logisch, de wet overtreden omdat die je niet aanstaat.
Volgende keer zal ik mijn parkeerboete ook maar niet betalen, ik neem aan dat jij als eerste voor me in de bres springt?
Inderdaad.quote:
In essentie hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Flauwekul natuurlijk, dat weet je ook wel.
Mooi mazzel dat het geval zich nu aandient.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:34 schreef eriksd het volgende:
Nieuwsuur zei het wel goed, als Leers het gewoon in het zomerreces had gedaan had niemand erom gemaald. Ik ook niet, want juist door deze enorme reuring wordt het een soort middel voor andere gevallen.
Wat meer kan hij doen? Het is toch de minister die hier de beslissing moet nemen?quote:
Onvergelijkbare gevallen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In essentie hetzelfde.
Waar zijn al die pro-Mauro mensen eigenlijk bij alle andere uitzettingen van dit soort gevallen? Is niet elke uitzetting schrijnend, of benoemen we het alleen als schrijnend als we ons ermee kunnen identificeren?
Af en toe willen mensen als sociaal te boek staan en gaan ze schermen met hun geweten. Daarna is het weer een tijd stil.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In essentie hetzelfde.
Waar zijn al die pro-Mauro mensen eigenlijk bij alle andere uitzettingen van dit soort gevallen? Is niet elke uitzetting schrijnend, of benoemen we het alleen als schrijnend als we ons ermee kunnen identificeren?
Mooi dom dat hij dit niet aan zag komen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi mazzel dat het geval zich nu aandient.
Ach, lul toch niet zo stom man. Gadverdamme, wat een misselijk toontje van jou.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Af en toe willen mensen als sociaal te boek staan en gaan ze schermen met hun geweten. Daarna is het weer een tijd stil.
Sociale druk ofzo.
Klopt, maar als het niet doen, dan slaat het CDA wel een flater. Als 85% voor is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zijn wel alleen woorden natuurlijk.
Elk geval is schrijnend en Mauro staat daar symbool voor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In essentie hetzelfde.
Fuck het. Als het kabinet hierdoor valt, spring ik een gat in de lucht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi dom dat hij dit niet aan zag komen.
Gevoelige snaar?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, lul toch niet zo stom man. Gadverdamme, wat een misselijk toontje van jou.
Bah.
Kabinet valt er niet over.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fuck het. Als het kabinet hierdoor valt, spring ik een gat in de lucht.
Ga huilen man, stampvoeten enzo. Mauro moet wegquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef 3-voud het volgende:
Ik vind al die mensen die nu vechten voor Mauro, inconsequente hypocriete hufters.
Nu hij op TV verschenen is met zijn aaibaar imago hebben ze allemaal een stem met een vermanend vingertje. Al die voorgaande Mauro's die al teruggestuurd zijn, geven ze geen zak om.
Nou nou, wat menselijk ben je dan als je met een hype meezeilt maar eigenlijk niet realiseert hoe selectief je bent.
Alsof het kabinet valtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef 3-voud het volgende:
Ik vind al die mensen die nu vechten voor Mauro, inconsequente hypocriete hufters.
Nu hij op TV verschenen is met zijn aaibaar imago hebben ze allemaal een stem met een vermanend vingertje. Al die voorgaande Mauro's die al teruggestuurd zijn, geven ze geen zak om.
Nou nou, wat menselijk ben je dan als je met een hype meezeilt maar eigenlijk niet realiseert hoe selectief je bent.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Elk geval is schrijnend en Mauro staat daar symbool voor.
Die hypocriete hufters hadden altijd al dezeflde opvatting over mensen die ingeburgerd zijn en hier een leven hebben en weggestuurd worden, maar nu komt het aan het licht. Zo werkt het nu eenmaal, niet iedereen zet zich constant in voor zulke zaken, dat doet niks af aan het belang van de zaak.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef 3-voud het volgende:
Een mens mag dromen, niet?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof het kabinet valt
Wat denk je zelf nou echt.
Minder zuipen man.
Het is wel een potentiele ramkoers met de PVV.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof het kabinet valt
Wat denk je zelf nou echt.
Minder zuipen man.
Confronterend he?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga huilen man, stampvoeten enzo. Mauro moet weg
Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er discussie is over uitzetting in 'schrijnende' gevallen. Zie dus niet zo waar je heen wilt met je laatste opmerking.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In essentie hetzelfde.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, lul toch niet zo stom man. Gadverdamme, wat een misselijk toontje van jou.
Bah.
Het is wel duidelijk dat het jouw beweegredenen in ieder geval niet gelinkt zijn aan empathie voor Mauro's zaak.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
twitter:DoekelTerpstra twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 11:37:19Had ik Minister voor Immigratie geweest had #Mauro sneller 'n verblijfsvergunning gekregen dan een Inholland-student 'n diploma. #cdacongres reageer retweet
Dat zou in de Kamer moeten gebeuren, en daar zijn de zaken zo dat dit niet tot problemen komt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is wel een potentiele ramkoers met de PVV.
Enkel als het de media haalt. Ofwel, ouders/advocaten de media opzoeken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er discussie is over uitzetting in 'schrijnende' gevallen. Zie dus niet zo waar je heen wilt met je laatste opmerking.
En dan? Als het uit de klauwen loopt dient Geert voor de vorm een motie van wantrouwen in, die krijgt te weinig steun en dan is het klaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is wel een potentiele ramkoers met de PVV.
Toch zullen ze iets moeten met deze resolutie van hun eigen achterban terwijl de PVV wil dat er helemaal niets verandert.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zou in de Kamer moeten gebeuren, en daar zijn de zaken zo dat dit niet tot problemen komt.
Dat kan toch nooit een gevolg van de aangenomen resolutie zijn?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:31 schreef RvLaak het volgende:
A, commentator van Pol24 zeg: Mauro is nog steeds fucked
Nou he?quote:
Dus je weet dat je inconsequent en hufterig bezig bent in deze...quote:
Ze gaan toch weer met die studievisum aan de gang. Maar dat was al afgestemd, dus dan zullen ze met een deal moeten komen dat hij de aanvraag gewoon in ons land moet kunnen indienen...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Toch zullen ze iets moeten met deze resolutie van hun eigen achterban terwijl de PVV wil dat er helemaal niets verandert.
'schrijnende gevallen' halen dan ook vaak de media. Maar heb jij voorbeelden van zaken vergelijkbaar met die Mauro of eerder Sahar waarbij uitzetting wel gelukt is uiteindelijk? Bij die zwaar verwesterde gevallen gebeurt dat uiteindelijk bijna nooit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Enkel als het de media haalt. Ofwel, ouders/advocaten de media opzoeken.
De rest niet.
Wat een onzin. Als jij niet weet dat iemand is vermoord vind je het niet erg?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Enkel als het de media haalt. Ofwel, ouders/advocaten de media opzoeken.
De rest niet.
We staan nu op 2.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
'schrijnende gevallen' halen dan ook vaak de media. Maar heb jij voorbeelden van zaken vergelijkbaar met die Mauro of eerder Sahar waarbij uitzetting wel gelukt is uiteindelijk? Bij die zwaar verwesterde gevallen gebeurt dat uiteindelijk bijna nooit.
Voorspelbaar van jou.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus je weet dat je inconsequent en hufterig bezig bent in deze...
Oh hemeltje.
Moeilijk he, begrijpend lezen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus je weet dat je inconsequent en hufterig bezig bent in deze...
Oh hemeltje.
2 die uiteindelijk wel zijn uitgezet? Welke dan?quote:
Sahar heeft toch uiteindelijk een verblijfsvergunning gekregen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
'schrijnende gevallen' halen dan ook vaak de media. Maar heb jij voorbeelden van zaken vergelijkbaar met die Mauro of eerder Sahar waarbij uitzetting wel gelukt is uiteindelijk? Bij die zwaar verwesterde gevallen gebeurt dat uiteindelijk bijna nooit.
De definitie van 'schrijnend' wordt dan ook steeds verder gedegradeerd, daarom hoor je er steeds over. Op het eind is elke asielzoeker die we op het vliegtuig zetten een schrijnend verhaal, dat is het eigenlijk al omdat die mensen natuurlijk niet voor hun plezier hun land en haard hebben verlaten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er discussie is over uitzetting in 'schrijnende' gevallen. Zie dus niet zo waar je heen wilt met je laatste opmerking.
Overigens lukt uitzetten in dit soort gevallen meestal niet zo goed, dus dat 'alle andere uitzettingen' lijkt me ook wat overdreven.
Die de media gehaald hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
2 die uiteindelijk wel zijn uitgezet? Welke dan?
Ik voorzie toch een hoop gedonder binnen het CDA omdat de resolutie toch multi-interpretabel lijkt. En gedonder binnen het CDA is ook slecht nieuws voor de stabiliteit van het kabinet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan toch weer met die studievisum aan de gang. Maar dat was al afgestemd, dus dan zullen ze met een deal moeten komen dat hij de aanvraag gewoon in ons land moet kunnen indienen...
Klopt, en uiteindelijk zal dat bij Mauro ook op een of andere manier gebeuren. Net als bij dat meisje Tadic indertijd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sahar heeft toch uiteindelijk een verblijfsvergunning gekregen?
Linkje of iets? Want je roept nu wat maar je weet niks te onderbouwen.quote:
Sahar en nu Mauro.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Linkje of iets? Want je roept nu wat maar je weet niks te onderbouwen.
Aha en er zit niks tussen van je 9e tot 18e in Nederland wonen en geheel verwesterd zijn en 'elke asielzoeker'?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De definitie van 'schrijnend' wordt dan ook steeds verder gedegradeerd, daarom hoor je er steeds over. Op het eind is elke asielzoeker die we op het vliegtuig zetten een schrijnend verhaal, dat is het eigenlijk al omdat die mensen natuurlijk niet voor hun plezier hun land en haard hebben verlaten.
Je moet ergens een lijn trekken of helemaal geen lijn.
Maar dinsdag komt er al een debat over, en stemronde moties, in de Kamer...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik voorzie toch een hoop gedonder binnen het CDA omdat de resolutie toch multi-interpretabel lijkt. En gedonder binnen het CDA is ook slecht nieuws voor de stabiliteit van het kabinet.
Prachtig dit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:37 schreef 3-voud het volgende:
Einfach negieren, zegt men dan op zijn FOK!kiaans...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:45 schreef betyar het volgende:
Hmmmm, 3-voud komt schreeuwen en het is weer eens gedaan.
Wel ten aanzien van de resoluties.quote:
Ik had het over gevallen die uiteindelijk wel zijn uitgezet. Deze gevallen kennen we maar jij had het over zaken (vergelijkbare neem ik aan) die niet zo uitgebreid in de media zijn gekomen. Naar die gevallen ben ik benieuwd.quote:
Zeker voor meerdere interpretaties vatbaar inderdaad. Een kamerlid voor de camera van Pol24 zei het ook al zojuist.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik voorzie toch een hoop gedonder binnen het CDA omdat de resolutie toch multi-interpretabel lijkt. En gedonder binnen het CDA is ook slecht nieuws voor de stabiliteit van het kabinet.
Ruding is ook geen mens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Als ik Ruding hoor, dan lopen de rillingen over mijn rug. Hoe hij optrad tegen zijn moeder in P&W, alsof het niet iemand van vlees en bloed is.
Ben ook wel benieuwd, de focus zal nu helemaal op het CDA komen te liggen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dinsdag komt er al een debat over, en stemronde moties, in de Kamer...
Ik weet ook nog niet wat de reactie is van PvdA, CU. Als die nu nog met een regeling komen.
Poets de deur maar weer opquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd, de focus zal nu helemaal op het CDA komen te liggen.
Dat voedt dat soort mensen alleen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Einfach negieren, zegt men dan op zijn FOK!kiaans...
Iedereen weet dat er dagelijks mensen worden uitgezet. Iedereen met een gezond verstand zal begrijpen dat er ook hele schrijnende gevallen tussen zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als jij niet weet dat iemand is vermoord vind je het niet erg?
http://www.depers.nl/binn(...)hoort-in-Angola.htmlquote:Defence for Children (dat subsidie ontvangt van de ministeries van Buitenlandse Zaken en Volksgezondheid, Welzijn en Sport) gaf gisteren geen gehoor op vragen over hun precieze rol. Eerder legde Carla van Os van de organisatie in NRC Handelsblad wel uit wat helpt, wil een asielzoeker een succesvolle campagne voeren. ‘Het werkt vooral als kinderen zelf hun verhaal kunnen doen. Dat doet het goed voor de camera.’ Voor de camera was de aandoenlijke Mauro inmiddels al geweest bij Hart van Nederland en De Ombudsman.
Ik heb geen idee of het verder nog over Mauro en dergelijke gevallen zal gaan. Maar ik ben met je eens dat binnen het CDA de onzekerheid toegenomen is rond deze gevallen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zeker voor meerdere interpretaties vatbaar inderdaad. Een kamerlid voor de kamer van Pol24 zei het ook al zojuist.
Maar de kamerfractie houdt de lijn aan dat de resolutie het uitgangspunt moet zijn voor nieuw beleid. Maar het is natuurlijk hypocriet om dan te zeggen dat je voor bestaande gevallen een andere mening toegedaan bent.
Dus dat kan nog voor een hoop discussie zorgen binnen de fractie en het partijbestuur.
Maar als ik het goed begrijp was dat de enige Mauro-gerelateerde resolutie vandaag?
Hij druipt wel af en gaat mensen in R&P en NWS vervelen als hij geen aandacht krijgt hoor...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat voedt dat soort mensen alleen.
Negeren niet, als er niet gehapt wordt is het lang niet zo leuk. Hij heeft het ook in NWS geprobeerd en daar hapte niemand, dus nu maar in POLquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat voedt dat soort mensen alleen.
wat een domme kut opmerking, dus als hij vuilnisman is, is hij opeens minder? wie haalt dan JOUW VUIL op? Juist..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:50 schreef ouderejongere het volgende:
Mauro is een goede jongen, maar een talent is hij niet. MBO-3 is hetzelfde als KMBO vroeger was: je kan bediende worden, maar geen functie met verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij druipt wel af en gaat mensen in R&P en NWS vervelen als hij geen aandacht krijgt hoor...
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Negeren niet, als er niet gehapt wordt is het lang niet zo leuk. Hij heeft het ook in NWS geprobeerd en daar hapte niemand, dus nu maar in POL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |