abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104548682
Het is dus nog veel erger dan ik al dacht. Dit gaat echt nooit nooit nooit nooit meer goed komen, dat moet je ook gewoon simpelweg niet willen. Echt z.s.m. wegwezen daar is de enige optie, wel een aantal zaken afwegend i.v.m. wat je rechten en mogelijkheden zijn, dus op welke manier je weggaat. Dan kan zo'n advocaat nog heel handig zijn.
pi_104549306
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:24 schreef idefixo het volgende:
Woensdag willen ze met me praten over “hoe het gegaan is en hoe nu verder”. Na het eerste gesprek heb ik in verband met een foutieve weergave van het gesprek een voicerecorder gekocht. Het tweede gesprek heb ik heimelijk opgenomen. Nadat er ook dit keer dingen in het verslag stonden die bij mijn weten niet zijn gezegd en die ook niet op de door mij gemaakte opname waren terug te vinden heb ik ze dit geschreven. Ook vroeg ik of ik het gesprek de volgende keer mocht opnemen. Ze waren woedend. Opnemen was niet bespreekbaar, onacceptabel. Exemplarisch voor hoe ik ben enzo. Ik heb toen maar een advocaat meegenomen.
Omdat ik niet weet hoeveel van deze gesprekken er nog komen (het kan best kostbaar worden om voor elke uitnodiging een advocaat mee te nemen) heb ik ze dit keer meegedeeld dat ik het gesprek als geheugensteun ga opnemen.

Niets meer gehoord. Nou ja, ik zet dat ding aan en stop het in mijn tas. Ze kunnen me moeilijk mijn tas afpakken.
Zij hebben blijkbaar beter door hoe je bent dan jezelf, misschien kun je beter een psygoloog in de arm nemen i.p.v. een advocaat.
pi_104549783
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:10 schreef Modus het volgende:
Het is dus nog veel erger dan ik al dacht. Dit gaat echt nooit nooit nooit nooit meer goed komen, dat moet je ook gewoon simpelweg niet willen. Echt z.s.m. wegwezen daar is de enige optie, wel een aantal zaken afwegend i.v.m. wat je rechten en mogelijkheden zijn, dus op welke manier je weggaat. Dan kan zo'n advocaat nog heel handig zijn.
Zo begon het:

quote:
Citaat:

“Geachte mevrouw……….
Hierbij bevestig ik u ons telefonisch onderhoud van hedenmorgen.
U heeft sinds enige tijd last van een tennisarm. Daartoe is een diagnose gesteld door de huisarts.
Na een volledige ziekmelding heeft u weer gedeeltelijk hervat. Door de bedrijfsarts is afgelopen vrijdag geadviseerd het werk geleidelijk op te bouwen in overleg met de leidinggevende.
U werkt nu in plaats van 4x9 4x5 uren/week. Uw leidinggevende heeft vanmorgen u aangegeven dat zij u opdraagt weer het werk volledig te hervatten. U heeft aangegeven dat niet te kunnen op medische gronden. Door uw leidinggevende is aangegeven dat u bij vertrek werkweigering zou plegen. Kennelijk beoogt zij daarmee een ontslag of wat dan ook.
In overleg opbouwen kan niet betekenen dat de leidinggevende zich kan opstellen zoals zij dat thans doet. In de eerste plaats komt mij dat als klachtwaardig handelen van de leidinggevende vanwege misbruik van bevoegdheden en intimidatie. In de tweede plaats treedt de leidinggevende in de plaats van de bedrijfsarts, wat een onbevoegd uitoefenen van de medische praktijk impliceert.
U dient mee te werken aan hervatting van het werk, maar anderzijds moet de werkgever u in de gelegenheid stellen om aan uw herstel te werken. Dat laatste negeert de leidinggevende.
Ingeval zij meent dat u volledig kunt werken dient zij u te laten onderzoeken door de bedrijfsarts en die daaromtrent advies te laten uitbrengen.
Dat advies dient de werkgever op te volgen. Ingeval u het niet eens zou zijn met het advies van de bedrijfsarts kunt u bij het UWV een zogeheten second opinion aanvragen.
Ik adviseer u dit bericht door te zenden aan de leidinggevende. Daarbij geef ik uitdrukkelijk aan dat ingeval zij persisteert in haar opvattingen we de mogelijkheden om via een zogeheten kort geding zullen bezien teneinde haar op andere gedachten te brengen.
Ik vertrouw er op u afdoende te hebben geinformeerd en zie de reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
………..
En deze brief heb ik doorgestuurd naar de leidinggevende.

Daarna kon ik opdonderen.

En ja, ik begrijp dat terugkeren, ondanks het feit dat de artsen en mijn collega willen dat ik terugkom moeilijk is. Ook het feit dat het op de afdeling waar ik werkte nu een grote puinhoop is, speelt geen rol.

Toch wil ik wel datgene waar ik recht op heb. Het feit dat daar een leidinggevende zit die niets te maken heeft met de rechten van haar werknemers, wil niet zeggen dat ik me daar bij neer moet leggen. ;)
pi_104549937
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:52 schreef idefixo het volgende:

Toch wil ik wel datgene waar ik recht op heb. Het feit dat daar een leidinggevende zit die niets te maken heeft met de rechten van haar werknemers, wil niet zeggen dat ik me daar bij neer moet leggen. ;)
Dat vind ik ook, hoe het ook gelopen is en wat de uitkomst ook mag zijn, je moet je nooit laten piepelen door zulke figuren
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_104550061
Dat moet idd niet nee, maar het is een afweging die je moet maken. Jij dagindaguit met ZO'N nek en geen idee hoe lang dat nog gaat duren (en of daar überhaupt een eind aan komt in jouw voordeel) vs. VOOR JEZELF KIEZEN en de eer aan jezelf houden. Heeft het allemaal niet gewoon al lang genoeg geduurd?
pi_104550426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Modus het volgende:
Dat moet idd niet nee, maar het is een afweging die je moet maken. Jij dagindaguit met ZO'N nek en geen idee hoe lang dat nog gaat duren (en of daar überhaupt een eind aan komt in jouw voordeel) vs. VOOR JEZELF KIEZEN en de eer aan jezelf houden. Heeft het allemaal niet gewoon al lang genoeg geduurd?
Voor jezelf kiezen betekent natuurlijk niet dat je maar van jouw rechten af hoeft te zien. Blijkbaar heeft TS de keuze gemaakt om te strijden voor haar zaak. In hoever ze daar wil gaan is inderdaad af te vragen, maar ik zou ook niet zonder slag of stoot het bijltje erbij neer gooien als ik het gevoel zou hebben dat ik in mijn recht sta en mij onrecht is aangedaan.
pi_104550682
Het gaat erom dat TS door dit hele verhaal al ziek thuis zit, je kan je afvragen hoe slim het dan is nog veel langer zo door te willen gaan, ook al heb je dan ms wel gelijk. Zoals al eerder aangegeven door niet alleen mij, het gaat niet om gelijk hebben, het gaat in dit soort kwesties om gelijk KRIJGEN.
pi_104550977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:20 schreef Modus het volgende:
Het gaat erom dat TS door dit hele verhaal al ziek thuis zit, je kan je afvragen hoe slim het dan is nog veel langer zo door te willen gaan, ook al heb je dan ms wel gelijk. Zoals al eerder aangegeven door niet alleen mij, het gaat niet om gelijk hebben, het gaat in dit soort kwesties om gelijk KRIJGEN.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik ben het ook wel met je eens, maar blijkbaar heeft TS zo'n sterk rechtvaardigheidsgevoel dat ze dit wil doordrijven en dat kan ik ook begrijpen.
pi_104551192
Als ik zelf voor zo'n situatie zou zitten dat mijn leidinggevende vraagt dat ik weer volledig aan het werk wil gaan, zou ik zeggen : Ik zal overleggen met de bedrijfsarts wat nu de tweede stap wordt. Ik vraag u om erbij te komen zitten zo dat alles helder uitgelegt wordt en ik en u samen weten waar we aan toe zijn.

Dan loopt je leidinggevende niet tegen een muur op en ze weet presies waar ze aan toe is. Omdat ze dit zelf hoort van de bedrijfsarts. Dan heeft ze geen poot om op te staan.

En je laat zien dat je toch bereid bent om weer terug aan de slag te gaan tot zo ver je kunt. Dit komt positiever over dan nee ik kan niet meer werken want de bedrijfsarts zegt het, dus klaar, ik doe er verder ook geen moeite voor.

Zo bedoel je het mischien niet maar zo komt het wel over als ik de brief zo lees.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.
pi_104552446
Mail anders dit verhaal naar Zembla of Argos, dan kunnen we daar nog eens een leuke uitzending over krijgen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_104553419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:13 schreef Fingon het volgende:
Mail anders dit verhaal naar Zembla of Argos, dan kunnen we daar nog eens een leuke uitzending over krijgen.
Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik zet het niet voor niets op de website. Er is echt van alles aan de hand op die afdeling.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:36 schreef Aloria het volgende:

En je laat zien dat je toch bereid bent om weer terug aan de slag te gaan tot zo ver je kunt. Dit komt positiever over dan nee ik kan niet meer werken want de bedrijfsarts zegt het, dus klaar, ik doe er verder ook geen moeite voor.

OK goed dat je het zegt. Ik was nooit een dag ziek, dat is ook gedocumenteerd bij de bedrijfsarts en ik had al 1,5 jaar last van mijn arm. Ook dat is gedocumenteerd. Ik heb een uitgebreid hartonderzoek gehad in augustus het jaar ervoor en ik ben in maart, ook het jaar ervoor, gestopt met roken *O* ik zocht een verklaring voor mijn armklachten.

Met degene die onder die autoritaire leidinggevende stond en de bedrijfsarts was afgesproken dat ik het werk rustig weer zou opbouwen. Er is zelf een ondertekend schrijven over maar die autoritaire leidinggevende had daar niets mee te maken en kwam, toen ze terugkwam van haar ziekte of afwezigheid (ze is zelf meer dan 3 maanden per jaar afwezig :'( ) eisen dat ik hele dagen kwam werken.

Toen ik na de brief mijn werk rustig kon opbouwen en inmiddels weer 7 uur werkte, gebeurde datgene waar ik eerder over schreef. Het was niet meer te harden, mijn collega kwam me vertellen dat ze niet meer met me mocht praten. Gewoon eruit getreiterd omdat ik tegen de leidinggevende in durfde te gaan. Geen mediation, helemaal niets.

Vandaar dat ik de gesprekken met de mensen die me eruit gaan zetten ben gaan opnemen, dan kunnen er geen dingen gebeuren die zich alleen in mijn belevingswereld afspelen. 8-)
pi_104554245
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 15:50 schreef idefixo het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik zet het niet voor niets op de website. Er is echt van alles aan de hand op die afdeling.

[..]

OK goed dat je het zegt. Ik was nooit een dag ziek, dat is ook gedocumenteerd bij de bedrijfsarts en ik had al 1,5 jaar last van mijn arm. Ook dat is gedocumenteerd. Ik heb een uitgebreid hartonderzoek gehad in augustus het jaar ervoor en ik ben in maart, ook het jaar ervoor, gestopt met roken *O* ik zocht een verklaring voor mijn armklachten.

Met degene die onder die autoritaire leidinggevende stond en de bedrijfsarts was afgesproken dat ik het werk rustig weer zou opbouwen. Er is zelf een ondertekend schrijven over maar die autoritaire leidinggevende had daar niets mee te maken en kwam, toen ze terugkwam van haar ziekte of afwezigheid (ze is zelf meer dan 3 maanden per jaar afwezig :'( ) eisen dat ik hele dagen kwam werken.

Toen ik na de brief mijn werk rustig kon opbouwen en inmiddels weer 7 uur werkte, gebeurde datgene waar ik eerder over schreef. Het was niet meer te harden, mijn collega kwam me vertellen dat ze niet meer met me mocht praten. Gewoon eruit getreiterd omdat ik tegen de leidinggevende in durfde te gaan. Geen mediation, helemaal niets.

Vandaar dat ik de gesprekken met de mensen die me eruit gaan zetten ben gaan opnemen, dan kunnen er geen dingen gebeuren die zich alleen in mijn belevingswereld afspelen. 8-)
Wat een kinderachtig spelletje is die leidinggevende aan het spelen zeg, belachelijk voor woorden. Hopelijk komt het recht jouw tegemoet !
pi_104557489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:33 schreef klipper het volgende:

[..]

Zij hebben blijkbaar beter door hoe je bent dan jezelf, misschien kun je beter een psygoloog in de arm nemen i.p.v. een advocaat.
Omdat ze een gesprek (waarvan de werkgever met de verslaglegging loopt te rommelen) opneemt, is ze rijp voor de psycholoog? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_104755417
Gister had ik het gesprek.
Niemand sprak meer over mijn mail waarin ik ze meedeelde dat ik het gesprek zou opnemen. 8-)
Het Academisch Ziekenhuis wil over 3 maanden het contract beëindigen en stuurt me een vaststellingsovereenkomst. Voor de komende drie maanden willen ze een job-hunter inschakelen. :Y) Of ik voor 1 december wil laten weten of ik met de vaststellingsovereenkomst akkoord ga. Ze vertelden erbij dat ze in ieder geval ontbinding gaan aanvragen. Nou ja, ik heb gezegd dat ik hun voorstel eerst met de advocaat moet bespreken; ik weet nog niet eens wat er in de vaststellingsovereenkomst staat.

De mevrouw van de afdeling casuïstiek vertelde me ook dat de afdeling Werving en Selectie me niet meer gaat uitnodigen voor een gesprek. Die leidinggevende waar ik op sollicitatiegesprek was heeft dat vermoedelijk, zoals ze beloofd had in het sollicitatiegesprek (ze kennen elkaar) geregeld. Ik heb de NVP hierover vanmorgen een mail gestuurd, gewoon om te informeren of dat allemaal zomaar kan.

De leidinggevenden dekken elkaar en zitten de helft van de tijd thuis op kosten van de zorgbetaler. Het moderne thuiswerken. Een leidinggevende hoort immers niet op de werkvloer aanwezig te zijn, wat is dat nou voor raars. o|O Zeker in een ziekenhuis is het totaal overbodig om mensen daar te laten werken, dat kan net zo goed thuis.

Gister kwam ik overigens een collega tegen die me vertelde dat een andere collega ( iemand waar ik me nog van kan herinneren dat ze ooit hartklachten had) ziek was. De leidinggevende schijnt haar te hebben gezegd dat als ze niet komt werken, ze een arbeidsconflict heeft.
Tja, als je je wilt blijven handhaven in een angstcultuur dan moet je zo nu en dan een voorbeeld stellen nietwaar? :P
pi_104756308
Ze zouden jou directeur van het ziekenhuis moeten maken idefixo! :')

Laat het los. Waarom wil je nou weer een gesprek afdwingen bij mensen waarvan allang duidelijk is dat ze van je af willen? Zodat je daar weer lekker tegen iedereen over kunt klagen? Daar wordt je toch niet gelukkig van! Neem dat aanbod (als het enigszins fair is) en ga een nieuwe uitdaging met wat positieve energie zoeken. Dan voel je je vast veel beter.
pi_104756750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef Bigs het volgende:

Laat het los. Waarom wil je nou weer een gesprek afdwingen bij mensen waarvan allang duidelijk is dat ze van je af willen? Zodat je daar weer lekker tegen iedereen over kunt klagen? Daar wordt je toch niet gelukkig van! Neem dat aanbod (als het enigszins fair is) en ga een nieuwe uitdaging met wat positieve energie zoeken. Dan voel je je vast veel beter.
Joh, ik wil helemaal niets afdwingen en dat ik overkom als iemand die klaagt...... nou ja, dat is dan zo en ook niet zo vreemd denk ik. Ik wil de mensen die zo'n grote mond hebben zelf nog wel eens horen als ze zoiets overkomt. Niemand kan ik de toekomst kijken en wat gij niet wilt dat u geschiedt ........denk ik dan maar. *)
Ik ga er nog eventjes over door omdat ik niet wil dat dit onder het tapijt wordt geveegd. :D Het gaat heel erg slecht op die afdeling sinds begin dit jaar; dat is een als een paal boven water staand feit en zal pas volgend jaar uit de cijfers blijken. c_/

Verder, als het aanbod fair is zal ik er zeker op ingaan, dat is voor iedereen beter maar dat betekent niet dat er niet over deze gebeurtenissen en gang van zaken gesproken mag worden.
En als het aanbod niet fair is, ga ik door tot de rechter. 8-)
pi_104757363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef Bigs het volgende:

Haha, ik denk wel dat het beter zou zijn gelopen op die afdeling met mij aan het roer. Ik kom uit een ondernemersgezin en weet hoe het werkt. Geen tijd voor geneuzel. O-)

Ben niet geschikt voor een leidinggevende functie, daar moet je een bepaald type voor zijn en bepaalde karaktereigenschappen voor hebben, zeker als je jezelf vanuit een laag opgeleide positie omhoog werkt moet je een goede ruggenklimmer zijn. ):O
  donderdag 24 november 2011 @ 13:21:08 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104757437
Gelukkig heeft het je verder niet verbitterd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_104757483
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig heeft het je verder niet verbitterd.
Wel een beetje he?

Nou ja, misschien is het binnenkort afgelopen. c_/
pi_104757527
Jemig, wat een debielen daar :o
Twiddel
  donderdag 24 november 2011 @ 13:26:23 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104757653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:22 schreef idefixo het volgende:

Wel een beetje he?

Nou ja, misschien is het binnenkort afgelopen. c_/
Dat hoop ik voor je. En vooral dat je het dan ook volledig los kunt laten. Die windmolens staan samen namelijk best sterk ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_104760047
Ik geloof echt niet dat mensen zomaar worden ontslagen. Dan doe je het gewoon niet goed. Tuurlijk, mensen die ontslagen worden zullen dat zelf nooit toegeven maar als je eens met hun collega's gaat praten hoor je hele andere verhalen.
pi_104761111
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik geloof echt niet dat mensen zomaar worden ontslagen. Dan doe je het gewoon niet goed. Tuurlijk, mensen die ontslagen worden zullen dat zelf nooit toegeven maar als je eens met hun collega's gaat praten hoor je hele andere verhalen.
Geloof mij, het gebeurt wel degelijk. Met name in de non-profit sector worden er geregeld mensen (ook voorbeeldige), die het hoofd boven het maaiveld uitsteken, opgeofferd ten bate van het "algemeen belang".
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_104763936
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:26 schreef Nielsch het volgende:
Hoe naïef. :P.
pi_104767512
Tsja je kunt willen vechten en je recht willen halen. Lijkt me ook een logische reactie.

Maar het is gewoon niet slim. Je kan je manager nou eenmaal niet veranderen. Je kan net zo goed schoonmaker worden in een bedrijf waar je de kraan in de keuken niet kan dichtdraaien. En dan alsnog de kraan willen dichtdraaien. Gewoon omdat dat het principe is. En je draait en draait maar, alleen gaat de kraan niet dicht. En dan, als je een beetje meewerking krijgt doordat ze je contract bij dat fictieve bedrijf niet willen verlengen gewoon alsnog terug proberen te komen.
pi_104767707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:58 schreef Daboman het volgende:
Tsja je kunt willen vechten en je recht willen halen. Lijkt me ook een logische reactie.

Maar het is gewoon niet slim. Je kan je manager nou eenmaal niet veranderen. Je kan net zo goed schoonmaker worden in een bedrijf waar je de kraan in de keuken niet kan dichtdraaien. En dan alsnog de kraan willen dichtdraaien. Gewoon omdat dat het principe is. En je draait en draait maar, alleen gaat de kraan niet dicht. En dan, als je een beetje meewerking krijgt doordat ze je contract bij dat fictieve bedrijf niet willen verlengen gewoon alsnog terug proberen te komen.
Aan de andere kant, als het water je tot aan de lippen staat, is het begrijpelijk dat je aan die kraan blijft draaien.
.
pi_104767847
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als het water je tot aan de lippen staat, is het begrijpelijk dat je aan die kraan blijft draaien.
Nou ik denk dat ik in dat geval eerder naar een uitgang zou zoeken. Op een gegeven moment zou ik wel zoiets hebben van okee, dichtdraaien werkt niet, wat nu? Als mijn gezondheid in gevaar komt, zet ik mijn principes wel even aan de kant.
pi_104768211
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:08 schreef Daboman het volgende:

[..]

Nou ik denk dat ik in dat geval eerder naar een uitgang zou zoeken. Op een gegeven moment zou ik wel zoiets hebben van okee, dichtdraaien werkt niet, wat nu? Als mijn gezondheid in gevaar komt, zet ik mijn principes wel even aan de kant.
Als ik TS goed begrepen heb, zal zij (als er een uitgang is) ook voor de uitgang kiezen. Maar zolang de uitgang nog op slot zit, is af en toe ook nog eens aan die kraan sjorren een heel menselijke reactie.
.
pi_104768212
Ik snap TS (helaas) maar al te goed, heb zelf ook te maken met naar mijn idee vergelijkbare zaken. En alhoewel ik die niet tot in die mate laat 'escaleren', kost het me tot nu toe wel bijzonder veel moeite (lees: dat lukt eik niet) dat soort dingen los te laten en op de juiste manier een plaats te geven.

De theorie snap ik allemaal wel, kan het zo opdreunen, met meerdere arbeidspsychologen aan de slag geweest, maar ja... Ze vertellen ook alleen dát je het moet loslaten, maar niet hoe.

Na de post vandaag van TS denk ik dat we nog weken tegen haar aan kunnen blijven praten, maar ik zie haar neus voorlopig nog niet de andere kant op gaan (dat is overigens geen verwijt).
pi_104768259
Bwehe 18 jaar in dienst, dat wordt diep in de buidel tasten voor het ziekenhuis. Met verbazing dit topic gelezen, waarom is 80% van die zorgmanagers in Nederland toch dikke bagger? Kwamen ze niet aan de bak in het bedrijfsleven ofzo? :'h
Even a broken clock is right twice a day.
pi_104773381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:20 schreef danos het volgende:
Bwehe 18 jaar in dienst, dat wordt diep in de buidel tasten voor het ziekenhuis. Met verbazing dit topic gelezen, waarom is 80% van die zorgmanagers in Nederland toch dikke bagger? Kwamen ze niet aan de bak in het bedrijfsleven ofzo? :'h
Volgens mij zijn de meesten doorgestroomde verplegers met een omhooggevallen ego.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bigs op 24-11-2011 20:20:08 (overbodige belediging weggehaald) ]
pi_104774988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:03 schreef Bigs het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de meesten doorgestroomde verplegers met een omhooggevallen ego.
Owja dat is idd het grootste gedeelte, wat een gefaal :N
  donderdag 24 november 2011 @ 21:17:44 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104778152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:10 schreef idefixo het volgende:
--
De mevrouw van de afdeling casuïstiek vertelde me ook dat de afdeling Werving en Selectie me niet meer gaat uitnodigen voor een gesprek. Die leidinggevende waar ik op sollicitatiegesprek was heeft dat vermoedelijk, zoals ze beloofd had in het sollicitatiegesprek (ze kennen elkaar) geregeld. Ik heb de NVP hierover vanmorgen een mail gestuurd, gewoon om te informeren of dat allemaal zomaar kan.

--
Waarom laat je dit niet gaan? De rest van je gevecht kan ik me voorstellen, maar dit is toch gewoon de realiteit. Jij wil daar niet meer werken en kan jezelf niet motiveren voor een sollicitatiegesprek en zij willen je ook niet meer. Dan vind ik dit een juiste en eerlijke stap. Beter dat ze het je eerlijk zeggen dan dat ze dat niet doen en je gewoon iedere keer afwijzen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104791960
quote:

[..]

Waarom laat je dit niet gaan? De rest van je gevecht kan ik me voorstellen, maar dit is toch gewoon de realiteit. Jij wil daar niet meer werken en kan jezelf niet motiveren voor een sollicitatiegesprek en zij willen je ook niet meer. Dan vind ik dit een juiste en eerlijke stap. Beter dat ze het je eerlijk zeggen dan dat ze dat niet doen en je gewoon iedere keer afwijzen.
[/quote]

ik ben het volledig eens met bovenstaande quote. Waarom nog zoveel energie stoppen in een voor beiden verloren zaak?

Stuur aan op ontbinding, pak het geld aan en gebruik dat om je te oriënteren op een nieuwe baan bij een andere werkgever.
pi_104791987
By the way, ik werk op HR (P&O) en een schriftelijke reactie na een sollicitatiegesprek is niet verplicht. Terugkoppeling wel maar dit kan ook mondeling of per mail. De manager van de functie geeft ook vaak een terugkoppeling na het gesprek ipv P&O.
pi_104792406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 02:31 schreef HRs het volgende:
By the way, ik werk op HR (P&O) en een schriftelijke reactie na een sollicitatiegesprek is niet verplicht. Terugkoppeling wel maar dit kan ook mondeling of per mail. De manager van de functie geeft ook vaak een terugkoppeling na het gesprek ipv P&O.
@terugkoppeling:
Verplicht in de zin van? Van rechtswege?
.
pi_104792720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Livelink. c_/ Er zijn een paar dingen waar ik over zit na te denken maar ik wil weten waar ik sta en wie kan me dat beter vertellen dat de NVP? Omdat ik uit ervaring al wist dat het op die afdeling ongewenst is dat personeelsleden zelf uitzoeken wat hun rechten zijn en omdat ik niet weet hoe ver men buiten die afdeling in het vertrappen van de rechten van de personeelsleden gaat, heb ik contact opgenomen met de NVP.
pi_104792733
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 02:31 schreef HRs het volgende:
Ha daar is het woord terugkoppelen weer. Is er naast een serie cursussen coachen al een cursus terugkoppelen? oO<
pi_104792789
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 02:28 schreef HRs het volgende:
quote:

ik ben het volledig eens met bovenstaande quote. Waarom nog zoveel energie stoppen in een voor beiden verloren zaak?

Stuur aan op ontbinding, pak het geld aan en gebruik dat om je te oriënteren op een nieuwe baan bij een andere werkgever.
Ik laat het van de advocaat afhangen. De kans dat ik op mijn leeftijd een andere baan krijg is minimaal en ik heb altijd goed en hard gewerkt. Dat weten mijn collega's, zo ongeveer 40 kinderartsen plus alle artsen en arts-assistenten die niet meer in dat ziekenhuis werken. Ze kwamen allemaal bij mij en het werk werd meteen gedaan, ze konden er op wachten. :Y
Als dit netjes wordt afgehandeld ga ik echt wel akkoord, anders ga ik door. Ik heb inmiddels een paar door de leidinggevende en haar informant in elkaar gedraaide leugens (over eentje kan echt geen misverstand bestaan) op papier en daar is een rechter vermoedelijk niet blij mee. Ik begrijp nu ook waarom die leidinggevende nooit op papier reageert en geen discussies over de mail wilde: als je liegt kom je altijd klem te zitten. Ze hebben een paar dingen gewoon verzonnen en ik kan het aantonen.

Tja. c_/
pi_104793532
Goed dat je een advocaat hebt. Die gaat er niet voor zorgen dat je de baan houdt of een andere baan binnen het academisch ziekenhuis krijgt.

Hij/zij kan je wel helpen om een zo hoog mogelijk bedrag mee te krijgen. Op latere leeftijd is een nieuwe baan vinden lastig maar niet onmogelijk.
pi_104835272
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:45 schreef HRs het volgende:
Goed dat je een advocaat hebt. Die gaat er niet voor zorgen dat je de baan houdt of een andere baan binnen het academisch ziekenhuis krijgt.

Nee, dat snap ik. Daarvoor hebben we in Nederland rechters. ;)

quote:
Hij/zij kan je wel helpen om een zo hoog mogelijk bedrag mee te krijgen. Op latere leeftijd is een nieuwe baan vinden lastig maar niet onmogelijk
.

Inmiddels heb ik het gespreksverslag ontvangen en doorgestuurd naar de advocaat. Een akkoord komt er mijnerzijds sowieso niet meer voor 1 december. De weergave van de gebeurtenissen was in het begin al niet conform de waarheid maar ik vraag nu toch in alle ernst af hoe de medewerker van de afdeling casuistiek het voor elkaar krijgt om zoveel feitelijke onjuistheden, die door mij ook nog eens heel eenvoudig zijn te weerleggen, in één verslag te zetten? Zou ze niet snappen dat ik de gevoerde mailcorrespondentie bewaar of zou ze zich echt zo vaak vergissen.
De leidinggevende en haar informant maakten ook al een paar van die makkelijk te weerleggen uitglijers. ;(

Nou ja, in de brief staat dat ik mijn recht op WW en verlengde uitkering niet verlies. Ik was bang dat dit ziekenhuis buiten de regeling van de verlengde uitkering viel maar dat is niet zo en daar ben ik blij om. :)
De zich opstapelende al dan niet opzettelijk gemaakte foutieve vermeldingen en klachten zijn zo verschillend; hoe kan zo’n slecht en onmogelijk persoon als ik het fgs zo lang volhouden in zo’n ziekenhuis?

Ik begrijp nu wel waarom er bij de afdeling P@O zo’n groot verloop is. Integere mensen trekken dit niet, die krijgen last van hun geweten. oO<
  zaterdag 26 november 2011 @ 09:31:09 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104835933
Ook een rechter gaat er niet voor zorgen dat je de baan houdt of een andere baan binnen hetzelfde ziekenhuis krijgt. Als het ziekenhuis jou niet meer als werknemer wil gaat niemand hen daartoe dwingen. Probeer dat te begrijpen en ga zodra je er enigszins toe in staat bent op zoek naar een andere werkgever. En mijn persoonlijk advies, laat je daarin begeleiden door een goede loopbaanbegeleider. Ik neem aan dat het ziekenhuis zoiets in de vertrekregeling gaat stoppen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zelf de loopbaanbegeleider mag kiezen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104853778
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1730328/6/25#104835272]

Ik begrijp nu wel waarom er bij de afdeling P@O zo’n groot verloop is. Integere mensen trekken dit niet, die krijgen last van hun geweten. oO<
Ik snap deze opmerking niet zo goed. Het probleem ligt toch bij het management en niet bij P&O? Mijn ervaring is dat het verloop bij HR of P&O juist laag is. P&O is er vooral om het management te adviseren. Daarom voelthet voor jou misschien of P&O tegen je is.
pi_104861151
Verkijk je niet op de vertrek/ ontslag regeling! Verlengd of niet!

De verplichte sollicitaties zijn even frustrerend als de periode die je achter je hebt.
Iedere keer een herinnering .
Tot aan het pensioen.

Kan de advocaat er anders nog een vut regeling uitslepen als dat nog mogelijk is?
Bestaat trouwens de "verlengde regeling" nog?

Blijkbaar gaat iemand tot het gaatje, ondanks alle goedbedoelde adviezen van fok en de omgeving.
pi_104868571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 09:31 schreef livelink het volgende:
Ook een rechter gaat er niet voor zorgen dat je de baan houdt of een andere baan binnen hetzelfde ziekenhuis krijgt.
Niemand weet hoe een rechter beslist; of het verstandig is om de baan terug te eisen, is een ander verhaal.

quote:
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zelf de loopbaanbegeleider mag kiezen.
Iemand die onafhankelijk is en niet werkt in opdracht van.... *O* .
Omscholen is ook nog een optie.
Nou ja, ik ga binnenkort met de advocaat praten, dan hoor ik het allemaal wel.
pi_104868581
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:07 schreef AnneX het volgende:
Verkijk je niet op de vertrek/ ontslag regeling! Verlengd of niet!

De verplichte sollicitaties zijn even frustrerend als de periode die je achter je hebt.
Iedere keer een herinnering .
Tot aan het pensioen.

Kan de advocaat er anders nog een vut regeling uitslepen als dat nog mogelijk is?
Bestaat trouwens de "verlengde regeling" nog?

Blijkbaar gaat iemand tot het gaatje, ondanks alle goedbedoelde adviezen van fok en de omgeving.
Ja die verlengde regeling bestaat nog. Omdat de Nationale Ombudsman deze zaak niet in behandeling kon nemen vanwege het feit dat dit ziekenhuis niet is verbonden aan een openbare universiteit dacht ik dat die verlengde regeling misschien voor dit ziekenhuis ook niet zou gelden. Maar dat valt dus mee.

AnneX,

Zeg, bedankt voor de tip, ik zal die vervroegde VUT-regeling bij de advocaat opperen, ik ben eigenlijk nog maar sinds een paar dagen (het gesprek) in mijn hoofd echt begonnen met de volgende stap. c_/
pi_104868588
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:31 schreef HRs het volgende:

[..]

Ik snap deze opmerking niet zo goed. Het probleem ligt toch bij het management en niet bij P&O? Mijn ervaring is dat het verloop bij HR of P&O juist laag is. P&O is er vooral om het management te adviseren. Daarom voelthet voor jou misschien of P&O tegen je is.
Ik heb het niet over de afdeling werving en selectie. Die kunnen er ook niets aan doen. De mevrouw van casuistiek zit er nog niet zo lang, de P@O adviseurs die binnen dat cluster voortdurend wisselden, zitten er niet (meer) voor het personeel, tenminste dat vertelde deze mevrouw me begin dit jaar zelf. Ze heeft me toen nog een mail gestuurd om een paar dingen die ik wilde weten uiteen te zetten, maar dat weet ze vermoedelijk zelf niet meer. Ik heb de mail nog wel; hij ligt bij de advocaat. ;)

Ik wist niet wat me overkwam in maart toen ik dat drie-tegen-een gesprek kreeg. Hoe kunnen mensen gezamenlijk zo vals zijn, ik kon er met mijn verstand niet bij en kon het niet geloven. Eerst dacht ik nog dat mijn leidinggevende en haar informant (degene die met haar handen in haar zij en gespreide benen midden op de afdeling gaat staan, met haar armen gaat zwaaien en dan gaat roepen hoeveel meiden zij beschikbaar heeft ;( ) het spel samen speelden ("ik heb van hogerhand opdracht om jou in topconditie te brengen, gnagna") en dat die mevrouw van casuistiek hen geloofde, maar inmiddels, en zeker na de laatste brief weet ik beter. oO<

Verder denk ik ook dat het aan het management ligt en dan in het bijzonder aan het clustermanagement. Er gaan al jaren hardnekkige geruchten over vriendjespolitiek binnen dat cluster. Als ik goed ben geinformeerd heeft een van de weinige medici die het management van dat cluster telde, zijn functie in januari heeft neergelegd. Daarna ben ik eruit getrapt. :7
pi_105566692
quote:
Alarm over ic in medisch centrum VU

Specialisten van het VU medisch centrum in Amsterdam luiden de noodklok over de zorg op de ic. Ze zeggen dat artsen van de intensive care niet luisteren naar adviezen van medisch specialisten. Ook zou er een angstcultuur heersen
http://nos.nl/artikel/322(...)isch-centrum-vu.html

Tja, er zijn er dus meer klachten over een angstcultuur in dat ziekenhuis. Op de afdeling waar ik werkte is het precies hetzelfde. Jaren geleden ben ik al eens door een hoogleraar gewaarschuwd om vooral niet tegen de leiding in te gaan want ik zou het altijd verliezen. ;(

Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die aan de bel trekken, er zijn echt misstanden in dat ziekenhuis, het gaat in veel gevallen om de ego's en de machtsspelletjes van de vaak incompetente leidinggevenden; of een afdeling goed loopt is minder belangrijk. Het mag wat kosten als de leidinggevenden dat nodig vinden, en dat is dus niet alleen voor wat betreft de financiele kant. De leidinggevenden staan, hoe fout ze ook zijn, boven de wet: altijd. 8-)

Zo wordt er met ons gemeenschapsgeld omgegaan. >:O
pi_105567254
interessant, zo'n monoloog
pi_105567457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:08 schreef Nielsch het volgende:
interessant, zo'n monoloog
Gelukkig reageer jij, *; nu is het geen monoloog meer. *)
pi_105575237
Pfffffff, hopelijk kan je binnenkort verder met je leven, want dit is ook geen leven.
pi_105576207
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:28 schreef klipper het volgende:
Pfffffff, hopelijk kan je binnenkort verder met je leven, want dit is ook geen leven.
je hebt het er ook al moeilijk mee? ;)
pi_105625234
zijn er verder nog ontwikkelingen geweest dan?
pi_105645786
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:01 schreef danos het volgende:
zijn er verder nog ontwikkelingen geweest dan?
Nog niet echt, ik ben bij de advocaat geweest om het voorstel van het ziekenhuis te bespreken,
hij gaat ermee verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')