quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, komt vast door de slechte opvoeding van je ouders. Je bent nu echt totaal ontspoort en nutteloos voor deze samenleving.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:02 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die slecht werk leveren, niet weten waarom ze ergens willen werken en dan gaan huilen als ze niet meer terug hoeven te komen![]()
![]()
Hoe kan jij daar nou over oordelen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:02 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die slecht werk leveren, niet weten waarom ze ergens willen werken en dan gaan huilen als ze niet meer terug hoeven te komen![]()
![]()
[..]
Tsja, komt vast door de slechte opvoeding van je ouders. Je bent nu echt totaal ontspoort en nutteloos voor deze samenleving.
Nog niet echt nee.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:46 schreef Modus het volgende:
Ik heb het gevoel (correct me if I'm wrong) dat je ook niet een heel duidelijk beeld hebt waar je het anders zou moeten zoeken, qua vervolg loopbaan buiten dit bedrijf....
[..]
Ja, dat zien wequote:Op zaterdag 5 november 2011 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Werkwoorden en tafels stampen klinkt misschien niet heel gezellig, maar ik kan nu wel gewoon mijn werkwoorden vervoegen zonder d en dt fouten te maken.
Mijn moeder werkt al bijna 40 jaar bij de zelfde werkgever. Door bezuinigingen moet ze naar 40 jaar een schaal lager. Je bent gewoon een nummertje. Mensen die al 20 jaar bij de zelfde baas werkten werden ontslagen. Jongere mensen werden aangenomen die het werk niet aankunnen en nu ziek thuis zitten.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:24 schreef idefixo het volgende:
Woensdag willen ze met me praten over “hoe het gegaan is en hoe nu verder”. Na het eerste gesprek heb ik in verband met een foutieve weergave van het gesprek een voicerecorder gekocht. Het tweede gesprek heb ik heimelijk opgenomen. Nadat er ook dit keer dingen in het verslag stonden die bij mijn weten niet zijn gezegd en die ook niet op de door mij gemaakte opname waren terug te vinden heb ik ze dit geschreven. Ook vroeg ik of ik het gesprek de volgende keer mocht opnemen. Ze waren woedend. Opnemen was niet bespreekbaar, onacceptabel. Exemplarisch voor hoe ik ben enzo. Ik heb toen maar een advocaat meegenomen.
Omdat ik niet weet hoeveel van deze gesprekken er nog komen (het kan best kostbaar worden om voor elke uitnodiging een advocaat mee te nemen) heb ik ze dit keer meegedeeld dat ik het gesprek als geheugensteun ga opnemen.
Niets meer gehoord. Nou ja, ik zet dat ding aan en stop het in mijn tas. Ze kunnen me moeilijk mijn tas afpakken.
Zij hebben blijkbaar beter door hoe je bent dan jezelf, misschien kun je beter een psygoloog in de arm nemen i.p.v. een advocaat.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:24 schreef idefixo het volgende:
Woensdag willen ze met me praten over “hoe het gegaan is en hoe nu verder”. Na het eerste gesprek heb ik in verband met een foutieve weergave van het gesprek een voicerecorder gekocht. Het tweede gesprek heb ik heimelijk opgenomen. Nadat er ook dit keer dingen in het verslag stonden die bij mijn weten niet zijn gezegd en die ook niet op de door mij gemaakte opname waren terug te vinden heb ik ze dit geschreven. Ook vroeg ik of ik het gesprek de volgende keer mocht opnemen. Ze waren woedend. Opnemen was niet bespreekbaar, onacceptabel. Exemplarisch voor hoe ik ben enzo. Ik heb toen maar een advocaat meegenomen.
Omdat ik niet weet hoeveel van deze gesprekken er nog komen (het kan best kostbaar worden om voor elke uitnodiging een advocaat mee te nemen) heb ik ze dit keer meegedeeld dat ik het gesprek als geheugensteun ga opnemen.
Niets meer gehoord. Nou ja, ik zet dat ding aan en stop het in mijn tas. Ze kunnen me moeilijk mijn tas afpakken.
Zo begon het:quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:10 schreef Modus het volgende:
Het is dus nog veel erger dan ik al dacht. Dit gaat echt nooit nooit nooit nooit meer goed komen, dat moet je ook gewoon simpelweg niet willen. Echt z.s.m. wegwezen daar is de enige optie, wel een aantal zaken afwegend i.v.m. wat je rechten en mogelijkheden zijn, dus op welke manier je weggaat. Dan kan zo'n advocaat nog heel handig zijn.
En deze brief heb ik doorgestuurd naar de leidinggevende.quote:Citaat:
“Geachte mevrouw……….
Hierbij bevestig ik u ons telefonisch onderhoud van hedenmorgen.
U heeft sinds enige tijd last van een tennisarm. Daartoe is een diagnose gesteld door de huisarts.
Na een volledige ziekmelding heeft u weer gedeeltelijk hervat. Door de bedrijfsarts is afgelopen vrijdag geadviseerd het werk geleidelijk op te bouwen in overleg met de leidinggevende.
U werkt nu in plaats van 4x9 4x5 uren/week. Uw leidinggevende heeft vanmorgen u aangegeven dat zij u opdraagt weer het werk volledig te hervatten. U heeft aangegeven dat niet te kunnen op medische gronden. Door uw leidinggevende is aangegeven dat u bij vertrek werkweigering zou plegen. Kennelijk beoogt zij daarmee een ontslag of wat dan ook.
In overleg opbouwen kan niet betekenen dat de leidinggevende zich kan opstellen zoals zij dat thans doet. In de eerste plaats komt mij dat als klachtwaardig handelen van de leidinggevende vanwege misbruik van bevoegdheden en intimidatie. In de tweede plaats treedt de leidinggevende in de plaats van de bedrijfsarts, wat een onbevoegd uitoefenen van de medische praktijk impliceert.
U dient mee te werken aan hervatting van het werk, maar anderzijds moet de werkgever u in de gelegenheid stellen om aan uw herstel te werken. Dat laatste negeert de leidinggevende.
Ingeval zij meent dat u volledig kunt werken dient zij u te laten onderzoeken door de bedrijfsarts en die daaromtrent advies te laten uitbrengen.
Dat advies dient de werkgever op te volgen. Ingeval u het niet eens zou zijn met het advies van de bedrijfsarts kunt u bij het UWV een zogeheten second opinion aanvragen.
Ik adviseer u dit bericht door te zenden aan de leidinggevende. Daarbij geef ik uitdrukkelijk aan dat ingeval zij persisteert in haar opvattingen we de mogelijkheden om via een zogeheten kort geding zullen bezien teneinde haar op andere gedachten te brengen.
Ik vertrouw er op u afdoende te hebben geinformeerd en zie de reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
………..
Dat vind ik ook, hoe het ook gelopen is en wat de uitkomst ook mag zijn, je moet je nooit laten piepelen door zulke figurenquote:Op zaterdag 19 november 2011 13:52 schreef idefixo het volgende:
Toch wil ik wel datgene waar ik recht op heb. Het feit dat daar een leidinggevende zit die niets te maken heeft met de rechten van haar werknemers, wil niet zeggen dat ik me daar bij neer moet leggen.
Voor jezelf kiezen betekent natuurlijk niet dat je maar van jouw rechten af hoeft te zien. Blijkbaar heeft TS de keuze gemaakt om te strijden voor haar zaak. In hoever ze daar wil gaan is inderdaad af te vragen, maar ik zou ook niet zonder slag of stoot het bijltje erbij neer gooien als ik het gevoel zou hebben dat ik in mijn recht sta en mij onrecht is aangedaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:01 schreef Modus het volgende:
Dat moet idd niet nee, maar het is een afweging die je moet maken. Jij dagindaguit met ZO'N nek en geen idee hoe lang dat nog gaat duren (en of daar überhaupt een eind aan komt in jouw voordeel) vs. VOOR JEZELF KIEZEN en de eer aan jezelf houden. Heeft het allemaal niet gewoon al lang genoeg geduurd?
Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik ben het ook wel met je eens, maar blijkbaar heeft TS zo'n sterk rechtvaardigheidsgevoel dat ze dit wil doordrijven en dat kan ik ook begrijpen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:20 schreef Modus het volgende:
Het gaat erom dat TS door dit hele verhaal al ziek thuis zit, je kan je afvragen hoe slim het dan is nog veel langer zo door te willen gaan, ook al heb je dan ms wel gelijk. Zoals al eerder aangegeven door niet alleen mij, het gaat niet om gelijk hebben, het gaat in dit soort kwesties om gelijk KRIJGEN.
Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik zet het niet voor niets op de website. Er is echt van alles aan de hand op die afdeling.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:13 schreef Fingon het volgende:
Mail anders dit verhaal naar Zembla of Argos, dan kunnen we daar nog eens een leuke uitzending over krijgen.
OK goed dat je het zegt. Ik was nooit een dag ziek, dat is ook gedocumenteerd bij de bedrijfsarts en ik had al 1,5 jaar last van mijn arm. Ook dat is gedocumenteerd. Ik heb een uitgebreid hartonderzoek gehad in augustus het jaar ervoor en ik ben in maart, ook het jaar ervoor, gestopt met rokenquote:Op zaterdag 19 november 2011 14:36 schreef Aloria het volgende:
En je laat zien dat je toch bereid bent om weer terug aan de slag te gaan tot zo ver je kunt. Dit komt positiever over dan nee ik kan niet meer werken want de bedrijfsarts zegt het, dus klaar, ik doe er verder ook geen moeite voor.
Wat een kinderachtig spelletje is die leidinggevende aan het spelen zeg, belachelijk voor woorden. Hopelijk komt het recht jouw tegemoet !quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:50 schreef idefixo het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik zet het niet voor niets op de website. Er is echt van alles aan de hand op die afdeling.
[..]
OK goed dat je het zegt. Ik was nooit een dag ziek, dat is ook gedocumenteerd bij de bedrijfsarts en ik had al 1,5 jaar last van mijn arm. Ook dat is gedocumenteerd. Ik heb een uitgebreid hartonderzoek gehad in augustus het jaar ervoor en ik ben in maart, ook het jaar ervoor, gestopt met rokenik zocht een verklaring voor mijn armklachten.
Met degene die onder die autoritaire leidinggevende stond en de bedrijfsarts was afgesproken dat ik het werk rustig weer zou opbouwen. Er is zelf een ondertekend schrijven over maar die autoritaire leidinggevende had daar niets mee te maken en kwam, toen ze terugkwam van haar ziekte of afwezigheid (ze is zelf meer dan 3 maanden per jaar afwezig) eisen dat ik hele dagen kwam werken.
Toen ik na de brief mijn werk rustig kon opbouwen en inmiddels weer 7 uur werkte, gebeurde datgene waar ik eerder over schreef. Het was niet meer te harden, mijn collega kwam me vertellen dat ze niet meer met me mocht praten. Gewoon eruit getreiterd omdat ik tegen de leidinggevende in durfde te gaan. Geen mediation, helemaal niets.
Vandaar dat ik de gesprekken met de mensen die me eruit gaan zetten ben gaan opnemen, dan kunnen er geen dingen gebeuren die zich alleen in mijn belevingswereld afspelen.
Omdat ze een gesprek (waarvan de werkgever met de verslaglegging loopt te rommelen) opneemt, is ze rijp voor de psycholoog?quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:33 schreef klipper het volgende:
[..]
Zij hebben blijkbaar beter door hoe je bent dan jezelf, misschien kun je beter een psygoloog in de arm nemen i.p.v. een advocaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Joh, ik wil helemaal niets afdwingen en dat ik overkom als iemand die klaagt...... nou ja, dat is dan zo en ook niet zo vreemd denk ik. Ik wil de mensen die zo'n grote mond hebben zelf nog wel eens horen als ze zoiets overkomt. Niemand kan ik de toekomst kijken en wat gij niet wilt dat u geschiedt ........denk ik dan maar.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef Bigs het volgende:
Ze zouden jou directeur van het ziekenhuis moeten maken idefixo!
Laat het los. Waarom wil je nou weer een gesprek afdwingen bij mensen waarvan allang duidelijk is dat ze van je af willen? Zodat je daar weer lekker tegen iedereen over kunt klagen? Daar wordt je toch niet gelukkig van! Neem dat aanbod (als het enigszins fair is) en ga een nieuwe uitdaging met wat positieve energie zoeken. Dan voel je je vast veel beter.
Haha, ik denk wel dat het beter zou zijn gelopen op die afdeling met mij aan het roer. Ik kom uit een ondernemersgezin en weet hoe het werkt. Geen tijd voor geneuzel.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:43 schreef Bigs het volgende:
Ze zouden jou directeur van het ziekenhuis moeten maken idefixo!
Wel een beetje he?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:21 schreef Copycat het volgende:
Gelukkig heeft het je verder niet verbitterd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |