abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103711092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:44 schreef utrecht1970 het volgende:
Het kromme van deze hele situatie is, is dat Mauro de pers gezocht heeft (zijn goed recht) en dat daardoor iedereen op zijn achterste benen staat om wat deze goede jongen wel niet wordt aangedaan.
In de afgelopen weken is er wellicht een gezin uitgezet, maar daar kraait niemand naar omdat we daar geen gezicht bij hebben. Als elke uitgeprocedeerde vluchteling met zijn kop op tv komt, wil 70% van Nederland dat ze alsnog mogen blijven.
wetgeving is wetgeving, als je er niet mee eens bent, moet je het aanpassen, maar nu niet doen alsof de regels niet hoeven te worden toegepast.
Mauro heeft zelf het risico genomen om hier langer te blijven terwijl hij wist dat 18 jaar de max van zijn verblijf in NL zou zijn.
De wet zegt ook dat je abortus mag plegen, terwijl het moord is en ik vind ook dat je naar de situatie van mensen moet kijken.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:05:17 #182
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_103711285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:58 schreef matthij5 het volgende:

[..]

De wet zegt ook dat je abortus mag plegen, terwijl het moord is en ik vind ook dat je naar de situatie van mensen moet kijken.
Mensen die zielig kunnen kijken houden we hier en lelijke sturen we terug? Soort van zeehonden en varkens.
pi_103711335
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:05 schreef malleable het volgende:

[..]

Mensen die zielig kunnen kijken houden we hier en lelijke sturen we terug? Soort van zeehonden en varkens.
Dit slaat weer nergens op, ik vind dat een hele grote groep mag blijven. Ook mensen die niet in de media zijn geweest.
pi_103711362
Er valt niet meer te ontsnappen aan berichtgeving over Mauro. Normaal gesproken zap, klik of blader ik meteen door bij dit soort verhalen maar dat lukt nu niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat hij hier al 8 jaar rondloopt zonder dat er blijkbaar een probleem met zijn status was?
Want als zijn dossier 8 jaar in de la heeft gelegen bij de verantwoordelijke instanties vind ik dat hij best wel een punt heeft.
Als er aan de andere kant de procedures al 8 jaar door slimme figuren uit de zieligheidsindustrie getreineerd worden valt er weinig te klagen; op een bepaald moment is de koek van beroep en bezwaar een keer op.
-
pi_103711412
Qou ik las dat de Amsterdamse rechter al eerder had beslist dat hij mocht blijven http://www.invenray.nl/ni(...)mag-blijvenquot.html

Of het waar is weet ik niet precies.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:10:30 #186
236264 crew  capricia
pi_103711452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:07 schreef quo_ het volgende:
Er valt niet meer te ontsnappen aan berichtgeving over Mauro. Normaal gesproken zap, klik of blader ik meteen door bij dit soort verhalen maar dat lukt nu niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat hij hier al 8 jaar rondloopt zonder dat er blijkbaar een probleem met zijn status was?
Want als zijn dossier 8 jaar in de la heeft gelegen bij de verantwoordelijke instanties vind ik dat hij best wel een punt heeft.
Als er aan de andere kant de procedures al 8 jaar door slimme figuren uit de zieligheidsindustrie getreineerd worden valt er weinig te klagen; op een bepaald moment is de koek van beroep en bezwaar een keer op.
Omdat minderjarige asielzoekers hier tot hun 18e mogen blijven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103711809
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:07 schreef quo_ het volgende:

Er is vanaf het begin af aan toch al duidelijk dat het verblijf van tijdelijke aard is? Als het puntje dan bij het paaltje komt weigeren ze echter te vertrekken.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:25:36 #188
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103711931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:03 schreef Robus het volgende:
Mensen die hier volgens de wet niet horen moeten we gewoon uitzetten ipv de wet telkens blijven aanpassen omdat het anders zo zielig is.
Het is mijn ervaring dat mensen die zeggen dat strikte naleving van de wet het hoogste goed is zonder te kijken naar individuele situaties dat alleen vinden als het henzelf niet nadelig beïnvloedt . Als de wet op een dag op een strikte zwart/wit manier op hen wordt toegepast lopen ze meestal te huilen en komen ze aan met argumenten als "ga echte boeven vangen joh!" Een dergelijke opmerking getuigd dan ook van enorme hypocrisie.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:33:22 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103712129
Laat Nederland zich zorgen maken om de miljarden die ze pompen in Griekenland en de falende banken. Want al zou je 100 Mauro's hebben zit je nog niet eens op 0001 % van hun totale faal uitgaven. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:34:09 #190
236264 crew  capricia
pi_103712150
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Laat Nederland zich zorgen maken om de miljarden die ze pompen in Griekenland en de falende banken. Want al zou je 100 Mauro's hebben zit je nog niet eens op 0001 % van hun totale faal uitgaven. :{

:{²
Het lijkt idd wel een afleidingsmanouvre... :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103712399
Ik voel een win-win aankomen.
--> Het CDA congres heeft massaal slappe knieen en Mauro mag blijven.
--> Geert Wilders trekt de stekker uit het kabinet.
--> Nieuwe verkiezingen waarbij het CDA weggevaagd wordt (minder dan 10 zetels)

Ik heb niks met Mauro maar als hij ons van het CDA verlost mag hij van mij naast een paspoort ook het ereburgerschap van ons land krijgen. :)
-
pi_103713040
Het hele rechtsprincipe gaat toch niet op als drie rechters of iets in die richting hebben gezegd dat Mauro mag blijven? Leers bleef het verder voeren omdat hij onder druk van de PVV staat maar dit niet durft toe te geven! Ik had veel meer verwacht van het CDA-congres, het volkslied kunnen ze zingen, maar ze durven niet. Dit was het moment dat het CDA weer een gezicht had kunnen krijgen, karakter, respect en stemmen maar dat durven ze niet omdat ze in de naïviteit verkeren dat ze in dit kabinet kunnen profiteren (maar dat kan bijna alleen de PVV dus). Ik raad Mauro aan om een mogelijk negatief vervolg van deze discussie door te voeren naar een Internationaal gerechtshof, zoals gezegd, als drie rechters hem in het gelijk hebben gesteld dan is er een kans dat een Internationaal Gerechtshof hem in het gelijk stelt, omdat Internationale wetgeving wat dat betreft nog verder gaat, en dan kan Leers daar toch vrij weinig tegen doen.
Haha
pi_103713063
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt idd wel een afleidingsmanouvre... :D
Van de oppositie wellicht. Een uiterst rare afleidingsmanoeuvre desondanks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103713088
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:44 schreef quo_ het volgende:
Ik voel een win-win aankomen.
--> Het CDA congres heeft massaal slappe knieen en Mauro mag blijven.
--> Geert Wilders trekt de stekker uit het kabinet.
--> Nieuwe verkiezingen waarbij het CDA weggevaagd wordt (minder dan 10 zetels)

Ik heb niks met Mauro maar als hij ons van het CDA verlost mag hij van mij naast een paspoort ook het ereburgerschap van ons land krijgen. :)
Probleem is dat met de SGP de kamer zonder de 2 kamerleden van het CDA een meerderheid van 76 zetels heeft om Mauro uit het land te zetten.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_103713299
12 hoogleraren: Mauro kan zo een verblijfsvergunning krijgen
quote:
Waar het om gaat, is niet of er een juridische mogelijkheid bestaat, maar of de minister daarvan gebruik wenst te maken. Daarvoor kunnen goede en juridisch houdbare argumenten worden aangevoerd. Mauro vormt immers een gezin met zijn pleegouders en pleegbroer. De gezinsbanden hebben zich gevormd met ondersteuning van een officiële voogdij-instelling, terwijl Mauro met medeweten van de minister in Nederland verbleef. Dit gezinsleven verdient bescherming op grond van onder meer artikel 8 van het Europese mensenrechtenverdrag. Dit is door de rechtbank Amsterdam ook erkend en uitvoerig gemotiveerd.
http://www.welingelichtek(...)gunning-krijgen.html
pi_103713545
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:18 schreef idefixo het volgende:
12 hoogleraren: Mauro kan zo een verblijfsvergunning krijgen

[..]

http://www.welingelichtek(...)gunning-krijgen.html
Weer dat gezeur dat die aanzuigende werking "gering" is omdat er maar weinig kinderen zoals Mauro zijn. Daar heeft de term aanzuigend helemala niets mee te maken!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:55:13 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103714271
Alle economische vluchtelingen zouden moeten worden aangepakt.
pi_103715058
Voor fokke en sukke is het al lang helder:

http://www.foksuk.nl/cont(...)79b6125fb5b1d2b0.gif

-
pi_103715607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Weer dat gezeur dat die aanzuigende werking "gering" is omdat er maar weinig kinderen zoals Mauro zijn. Daar heeft de term aanzuigend helemala niets mee te maken!
En dat argument van gezinsbanden? Onzin?
pi_103716425
Volgens mij is Mauro eerst door 2 rechters in het gelijk gesteld maar de raad van State stelde uiteindelijk de minister in het gelijk en daar was geen beroepsprocedure meer tegen mogelijk, vervolgens albayrak en hirsch ballin aangeschreven die toen staatssecretaris en minister waren, die zich achter de raad van state stelde en nu dus een nieuw verzoek aan leers.
pi_103722823
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:54 schreef matthij5 het volgende:

Volgens mij betalen we allemaal gezamelijk belasting.
Dat vroeg ik niet.

Maar ik noteer een "nee".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:42:40 #202
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_103793568
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoe komen sommige mensen er in vredesnaam bij dat ongeschoolden en lagergeschoolden veel geld kosten. Een werkende ongeschoolde, met een schamel loon brengt alleen geld op.
Hooggeschoolde bank en zorginstelling directeuren, die kosten veel geld. Dat soort figuren hangt als een molensteen om de nek van het werkende Nederland.
Niet gehinderd door kennis van zaken stel je dus dat de ca. 20% van de bevolking die 70% van de belastinginkomsten in ons land doet binnenbrengen om een molensteen om de nek van de rest hangt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:43:27 #203
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_103793608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:35 schreef Gattaca het volgende:

[..]

En dat argument van gezinsbanden? Onzin?
Dat is getoetst door rechters en een niet-valide argument bevonden. Daarmee moet de rest van het land genoegen nemen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:49:20 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103793832
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_103793922
quote:
Het is wel apart dat Mauro op zijn 18e nog minderjarig is...
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:55:08 #206
78780 deedeetee
pi_103794101
quote:
''En het beleid van het kabinet is niet in strijd met de verdragen. Maar het uitzetten van een minderjarige jongen die al meer dan 5 jaar in Nederland woont, is dat wel.''
Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:56:45 #207
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_103794184
quote:
maar hun zitten FOUT het is geen kind meer dus Wegwezen..

ze hebben het over kinderverdragen maar hij is 18 dus kan niet meer gesproken worden van kind ....
dus nogmaals bye bye en zwaai zwaai ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_103794242
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:55 schreef deedeetee het volgende:

Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.
Er staat voor zover mij bekend niet in die verdragen dat je illegalen niet kan uitzetten zodra ze volwassen worden. Maar het is al weer lang geleden dat ik vreemdelingenrecht heb gedaan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:04:28 #209
78780 deedeetee
pi_103794474
Ik weet ook niet wat er in die verdragen staat maar mij lijkt het niet logisch dat, als er staat dat je een kind niet meer mag uitzetten nadat hij 5 jaar in het land heeft gewoond, het niet opeens veranderd als het betreffende kind 18 jaar wordt.
Mja logica en wetten en verdragen gaan niet altijd samen.
Ik mag toch hopen dat Unicef niet voor niks aan de bel trekt ? Die zullen toch wel weten wat er in die verdragen staat en hoe dat uitgelegd moet worden ?
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2011 @ 18:06:55 #210
137949 Disana
pi_103794563
Hij mag blijven met een visum om te studeren. Dat gaat hij echt nooit redden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')