abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103668315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik vind het ronduit erger dat wij ons straks moeten conformeren aan de wensen van buitenlandse mogendheden, al helemaal dat er mensen zijn dat het een goed idee is nog meer macht naar Brussel te sturen.

Maarja, in de DDR waren er eind 1989 ook nog communisten die dachten dat het communistische ideaal briljant was.
En jij denkt dat als de EU uit elkaar valt, we niet hoeven te dansen naar de pijpen van buitenlandse mogendheden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103668350
Vanavond wordt leuk *O*
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:05:18 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103668359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wut?
Niet van deze tijd :{w
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103668363
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ach het zou me niet zoveel uit maken in principe, globalisering is iets waar ik nog steeds volkomen achter sta, maar als ik kijk hoe wij honderden jaren de wereld behandeld hebben belooft dat weinig goeds wanneer het payback time is straks. :P

Dat is meer mijn probleem ermee, dat 'the bitch called Karma' op bezoek komt.
Globalisering staat niet gelijk aan het opgeven van je eigen soevereiniteit, en ik heb weinig behoefte om landen als China en Rusland extra pressiemiddelen te geven om ons mee onder druk te zetten.

Wat enorm grappig is zijn als die moraliserende linkschmenschen die zo zaten te zeiken op de schuldenverslaafde Amerikanen en banken. Nu blijken hun politieke makkers gewoon precies hetzelfde op overheidsniveau te hebben gedaan. _O-
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:05:33 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103668368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij denkt dat als de EU uit elkaar valt, we niet hoeven te dansen naar de pijpen van buitenlandse mogendheden?
Hihi :@
pi_103668377
quote:

[..]

Kan nog leuke situaties creëren wanneer de Zuidelijke en Oosterlijke Europese landen massaal het gevoel krijgen alsof ze een dolk in de rug hebben gekregen van ons en daarna gedumpt zijn.

Zeg maar een moderne variant van het verdrag van Versailles.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668385
quote:

[..]

Idd, dan behouden we onze soevereiniteit, aangezien wij anderen geen stok achter de deur geven.
pi_103668409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Idd, dan behouden we onze soevereiniteit, aangezien wij anderen geen stok achter de deur geven.
Ik denk dat je de gevolgen van de globalisering en economische verbondenheid onderschat.
pi_103668412
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Globalisering staat niet gelijk aan het opgeven van je eigen soevereiniteit, en ik heb weinig behoefte om landen als China en Rusland extra pressiemiddelen te geven om ons mee onder druk te zetten.

Wat enorm grappig is zijn als die moraliserende linkschmenschen die zo zaten te zeiken op de schuldenverslaafde Amerikanen en banken. Nu blijken hun politieke makkers gewoon precies hetzelfde op overheidsniveau te hebben gedaan. _O-
Oh ik doelde niet zozeer op de EU maar gewoon in z'n algemeenheid, of we nou wel of niet in de EU zitten de macht van de opkomende landen zal gewoon veel groter zijn en onze stempel op de wereld derhalve veel kleiner.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Letten jouw hersens onbewust op "neger" en "pijpen"? Is er iets wat je ons wilt zeggen?
pi_103668421
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kan nog leuke situaties creëren wanneer de Zuidelijke en Oosterlijke Europese landen massaal het gevoel krijgen alsof ze een dolk in de rug hebben gekregen van ons en daarna gedumpt zijn.

Zeg maar een moderne variant van het verdrag van Versailles.
Worden we straks binnengevallen door grote kerels met vierkante hoofden.
pi_103668431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat je de gevolgen van de globalisering en economische verbondenheid onderschat.
Ik denk dat jij de gevolgen van het door Rusland, China en het Midden-Oosten laten financieren van onze schulden onderschat.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:07:42 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103668437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef De_Nuance het volgende:
Vanavond wordt leuk *O*
Wordt je eindelijk ontmaagd?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:08:15 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103668464
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

[..]

Letten jouw hersens onbewust op "neger" en "pijpen"? Is er iets wat je ons wilt zeggen?
Nee :+
Maar jullie gebruiken andere grappige woordjes minder, dus dan vallen deze twee op.
pi_103668474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Worden we straks binnengevallen door grote kerels met vierkante hoofden.
Ja ik kan me zo voorstellen dat de Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Grieken het niet zo geweldig vinden als we eerst hun hele land op de schop zetten en ze daarna gewoon wegsturen omdat het ons niet bevalt, geld overigens ook voor de Oost-Europese landen die nu gewoon marionetten zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668487
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh ik doelde niet zozeer op de EU maar gewoon in z'n algemeenheid, of we nou wel of niet in de EU zitten de macht van de opkomende landen zal gewoon veel groter zijn en onze stempel op de wereld derhalve veel kleiner.
Maar er is nog een wezenlijk verschil tussen afhankelijk zijn van een aantal klanten of van een lening van de bank.
pi_103668510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar er is nog een wezenlijk verschil tussen afhankelijk zijn van een aantal klanten of van een lening van de bank.
Dat is waar, het zou ook niet mijn keuze geweest zijn om China onze schulden over te laten nemen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668526
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik kan me zo voorstellen dat de Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Grieken het niet zo geweldig vinden als we eerst hun hele land op de schop zetten en ze daarna gewoon wegsturen omdat het ons niet bevalt, geld overigens ook voor de Oost-Europese landen die nu gewoon marionetten zijn.
Zou een nieuwe Europese oorlog dan toch werkelijkheid worden?

Kan niet wachten totdat ze die deserteur uit Dedemsvaart naar het front sturen. *)
pi_103668527
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de gevolgen van het door Rusland, China en het Midden-Oosten laten financieren van onze schulden onderschat.
Daar zit ik dan ook niet op te wachten. Maar jij denkt dat wij een geheel eigen koers kunnen varen als we uit de EU stappen?
pi_103668573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zit ik dan ook niet op te wachten. Maar jij denkt dat wij een geheel eigen koers kunnen varen als we uit de EU stappen?
Dat zeg ik niet, maar het ziet er naar uit dat die landen onze schulden gaan overpakken.

Dan kies ik er liever voor om met een selecte groep landen verder te gaan en die corrupte banenstaten aan hun lot over te laten, wat overigens ook nog meer in hun belang is (zie IJsland).
pi_103668603
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou een nieuwe Europese oorlog dan toch werkelijkheid worden?

Kan niet wachten totdat ze die deserteur uit Dedemsvaart naar het front sturen. *)
Of het werkelijkheid wordt weet ik niet, maar wat zou jij doen als jij lid van de PIIGS landen was of anders een voormalig Oostblok land die de afgelopen 10 jaar letterlijk alles heet moeten opgeven voor een wit voetje, veel geld moet betalen en dan op straat wordt gezet. :P

En het zijn nogal heethoofden in die gebieden, maar goed Merkel heeft afgelopen week toch al zitten te fulmineren dat het voortbestaan van de EU cruciaal is om oorlogen te voorkomen dus who knows.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668636
Jippie, een Europees conflict. Rare gast die V_P :')
pi_103668637
Ach, wij zijn het broedervolk van de Germanen. Ik maak me geen enkele zorgen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103668677
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:12 schreef waht het volgende:
Ach, wij zijn het broedervolk van de Germanen. Ik maak me geen enkele zorgen.
Precies, sowieso hebben de Duitsers een slechte naam in Nederland maar zijn ze feitelijk altijd onze bondgenoten geweest (m.u.v. WO2), geschiedkundig de beste vrienden die we ooit gehad hebben samen met de Russen en Amerikanen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_103668697
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Wordt je eindelijk ontmaagd?
Burn ;( wel jammer van de d/t fout.
pi_103668728
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Of het werkelijkheid wordt weet ik niet, maar wat zou jij doen als jij lid van de PIIGS landen was of anders een voormalig Oostblok land die de afgelopen 10 jaar letterlijk alles heet moeten opgeven voor een wit voetje, veel geld moet betalen en dan op straat wordt gezet. :P

En het zijn nogal heethoofden in die gebieden, maar goed Merkel heeft afgelopen week toch al zitten te fulmineren dat het voortbestaan van de EU cruciaal is om oorlogen te voorkomen dus who knows.
Het probleem zit trouwens niet bij het oostblok, het gaat daar weliswaar minder, maar ze hebben niet zo'n enorme schuldenlast omdat hun overheidsuitgaven veel en veel lager zijn (uitzondering daargelaten). M.b.t. de schuldencrisis worden die landen dan ook niet zo vaak genoemd.

Dus pleur die stomme Zuid-Europese landen er gewoon uit, wij zitten hier toch veilig, omdat ze Frankrijk of Duitsland eerst door zouden moeten trekken. En op het moment dat Griekenland 1 poot uitsteekt denkt Turkije "hee wat leg daar? Cyprus, laten we dat eventjes in z'n geheel innemen, nu de Grieken toch bezig zijn Europa te pakken".

Nee, die PIIGS landen kunnen geen tyf, behalve economisch protectionistische maatregelen uitvaardigen. En wat wij niet aan die landen kwijt kunnen, dat verkopen wij wel aan India, China, de VS en Zuid-Amerika, dat zijn veel grotere markten.
pi_103668729
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, sowieso hebben de Duitsers een slechte naam in Nederland maar zijn ze feitelijk altijd onze bondgenoten geweest (m.u.v. WO2), geschiedkundig de beste vrienden die we ooit gehad hebben samen met de Russen en Amerikanen.
Onze bondgenoten? Wanneer?
pi_103668754
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
Jippie, een Europees conflict. Rare gast die V_P :')
Mensen zoals jij hebben het conflict veroorzaakt, met die Europas(g)ekte van jullie.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:15:59 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103668755
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Burn ;( wel jammer van de d/t fout.
Burn :{ U serious?
pi_103668765
Ach zelfs in WOII waren ze hier relatief gezien heel vriendelijk (als je niet Joods was)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')