En jij denkt dat als de EU uit elkaar valt, we niet hoeven te dansen naar de pijpen van buitenlandse mogendheden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit erger dat wij ons straks moeten conformeren aan de wensen van buitenlandse mogendheden, al helemaal dat er mensen zijn dat het een goed idee is nog meer macht naar Brussel te sturen.
Maarja, in de DDR waren er eind 1989 ook nog communisten die dachten dat het communistische ideaal briljant was.
Niet van deze tijdquote:
Globalisering staat niet gelijk aan het opgeven van je eigen soevereiniteit, en ik heb weinig behoefte om landen als China en Rusland extra pressiemiddelen te geven om ons mee onder druk te zetten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ach het zou me niet zoveel uit maken in principe, globalisering is iets waar ik nog steeds volkomen achter sta, maar als ik kijk hoe wij honderden jaren de wereld behandeld hebben belooft dat weinig goeds wanneer het payback time is straks.
Dat is meer mijn probleem ermee, dat 'the bitch called Karma' op bezoek komt.
Hihiquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat als de EU uit elkaar valt, we niet hoeven te dansen naar de pijpen van buitenlandse mogendheden?
Kan nog leuke situaties creëren wanneer de Zuidelijke en Oosterlijke Europese landen massaal het gevoel krijgen alsof ze een dolk in de rug hebben gekregen van ons en daarna gedumpt zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij denkt dat als de EU uit elkaar valt, we niet hoeven te dansen naar de pijpen van buitenlandse mogendheden?
Idd, dan behouden we onze soevereiniteit, aangezien wij anderen geen stok achter de deur geven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gevolgen van de globalisering en economische verbondenheid onderschat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, dan behouden we onze soevereiniteit, aangezien wij anderen geen stok achter de deur geven.
Oh ik doelde niet zozeer op de EU maar gewoon in z'n algemeenheid, of we nou wel of niet in de EU zitten de macht van de opkomende landen zal gewoon veel groter zijn en onze stempel op de wereld derhalve veel kleiner.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Globalisering staat niet gelijk aan het opgeven van je eigen soevereiniteit, en ik heb weinig behoefte om landen als China en Rusland extra pressiemiddelen te geven om ons mee onder druk te zetten.
Wat enorm grappig is zijn als die moraliserende linkschmenschen die zo zaten te zeiken op de schuldenverslaafde Amerikanen en banken. Nu blijken hun politieke makkers gewoon precies hetzelfde op overheidsniveau te hebben gedaan.
Worden we straks binnengevallen door grote kerels met vierkante hoofden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kan nog leuke situaties creëren wanneer de Zuidelijke en Oosterlijke Europese landen massaal het gevoel krijgen alsof ze een dolk in de rug hebben gekregen van ons en daarna gedumpt zijn.
Zeg maar een moderne variant van het verdrag van Versailles.
Ik denk dat jij de gevolgen van het door Rusland, China en het Midden-Oosten laten financieren van onze schulden onderschat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gevolgen van de globalisering en economische verbondenheid onderschat.
Neequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Letten jouw hersens onbewust op "neger" en "pijpen"? Is er iets wat je ons wilt zeggen?
Ja ik kan me zo voorstellen dat de Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Grieken het niet zo geweldig vinden als we eerst hun hele land op de schop zetten en ze daarna gewoon wegsturen omdat het ons niet bevalt, geld overigens ook voor de Oost-Europese landen die nu gewoon marionetten zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Worden we straks binnengevallen door grote kerels met vierkante hoofden.
Maar er is nog een wezenlijk verschil tussen afhankelijk zijn van een aantal klanten of van een lening van de bank.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ik doelde niet zozeer op de EU maar gewoon in z'n algemeenheid, of we nou wel of niet in de EU zitten de macht van de opkomende landen zal gewoon veel groter zijn en onze stempel op de wereld derhalve veel kleiner.
Dat is waar, het zou ook niet mijn keuze geweest zijn om China onze schulden over te laten nemen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar er is nog een wezenlijk verschil tussen afhankelijk zijn van een aantal klanten of van een lening van de bank.
Zou een nieuwe Europese oorlog dan toch werkelijkheid worden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik kan me zo voorstellen dat de Italianen, Spanjaarden, Portugezen en Grieken het niet zo geweldig vinden als we eerst hun hele land op de schop zetten en ze daarna gewoon wegsturen omdat het ons niet bevalt, geld overigens ook voor de Oost-Europese landen die nu gewoon marionetten zijn.
Daar zit ik dan ook niet op te wachten. Maar jij denkt dat wij een geheel eigen koers kunnen varen als we uit de EU stappen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de gevolgen van het door Rusland, China en het Midden-Oosten laten financieren van onze schulden onderschat.
Dat zeg ik niet, maar het ziet er naar uit dat die landen onze schulden gaan overpakken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar zit ik dan ook niet op te wachten. Maar jij denkt dat wij een geheel eigen koers kunnen varen als we uit de EU stappen?
Of het werkelijkheid wordt weet ik niet, maar wat zou jij doen als jij lid van de PIIGS landen was of anders een voormalig Oostblok land die de afgelopen 10 jaar letterlijk alles heet moeten opgeven voor een wit voetje, veel geld moet betalen en dan op straat wordt gezet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zou een nieuwe Europese oorlog dan toch werkelijkheid worden?
Kan niet wachten totdat ze die deserteur uit Dedemsvaart naar het front sturen.
Precies, sowieso hebben de Duitsers een slechte naam in Nederland maar zijn ze feitelijk altijd onze bondgenoten geweest (m.u.v. WO2), geschiedkundig de beste vrienden die we ooit gehad hebben samen met de Russen en Amerikanen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:12 schreef waht het volgende:
Ach, wij zijn het broedervolk van de Germanen. Ik maak me geen enkele zorgen.
Burnquote:
Het probleem zit trouwens niet bij het oostblok, het gaat daar weliswaar minder, maar ze hebben niet zo'n enorme schuldenlast omdat hun overheidsuitgaven veel en veel lager zijn (uitzondering daargelaten). M.b.t. de schuldencrisis worden die landen dan ook niet zo vaak genoemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of het werkelijkheid wordt weet ik niet, maar wat zou jij doen als jij lid van de PIIGS landen was of anders een voormalig Oostblok land die de afgelopen 10 jaar letterlijk alles heet moeten opgeven voor een wit voetje, veel geld moet betalen en dan op straat wordt gezet.![]()
En het zijn nogal heethoofden in die gebieden, maar goed Merkel heeft afgelopen week toch al zitten te fulmineren dat het voortbestaan van de EU cruciaal is om oorlogen te voorkomen dus who knows.
Onze bondgenoten? Wanneer?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, sowieso hebben de Duitsers een slechte naam in Nederland maar zijn ze feitelijk altijd onze bondgenoten geweest (m.u.v. WO2), geschiedkundig de beste vrienden die we ooit gehad hebben samen met de Russen en Amerikanen.
Mensen zoals jij hebben het conflict veroorzaakt, met die Europas(g)ekte van jullie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
Jippie, een Europees conflict. Rare gast die V_P
Burnquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Burnwel jammer van de d/t fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |