abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103650865
quote:
CDA-Tweede Kamerlid Kathleen Ferrier wil nog voor een Kamerdebat donderdag over de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel overleg met haar fractie. Ferrier wil nog niet zeggen of ze het nieuwe fractiestandpunt - voor uitzetting van Mauro - steunt.

Het CDA was de afgelopen maanden steeds voorstander van het laten blijven van Mauro in Nederland, maar CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) besliste woensdag anders. De asielwoordvoerder van de CDA-fractie, Raymond Knops, sloot zich daarbij aan.

Volgens de woordvoerder van CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma is er geen fractieoverleg voorzien en sprak Knops namens de hele CDA-fractie. ,,Wij wilden dat Leers alle mogelijkheden zou onderzoeken om Mauro toch hier te kunnen houden. Dat is gebeurd en het zit er gewoon niet in.''

Ferrier behoorde met Ad Koppejan tot de CDA-Kamerleden die op het partijcongres vorig jaar oktober tegen samenwerking met de PVV stemden.

CDA-Tweede Kamerlid Ad Koppejan wil eerst overleg voeren met de asielwoordvoerder van de CDA-fractie Raymond Knops, voordat hij zegt wat hij vindt van de uitzetting van de Angolese jongen Mauro Manuel. Dat zei Koppejan woensdag.

Hij wilde ook niet zeggen of hij Kathleen Ferrier steunt in haar wens om binnen de fractie overleg te voeren over de kwestie.

Terpstra

CDA-prominent Doekle Terpstra, via twitter: ,,CDA-fractie was tegen uitzetting Mauro. Ga er vanuit dat men voet bij stuk houdt! Nu is een rechte rug gewenst. Niet zwichten vanwege PVV.''

CDJA

Mauro Manuel moet gewoon in Nederland kunnen blijven, vinden de CDA-jongeren verenigd in het CDJA. Hem terugsturen naar Angola zou ,,niet menswaardig zijn'', zegt CDJA-voorzitter Arrie Vis.

,,Kinderen mogen niet de dupe worden van politiek. Wie hier als kind alleen, zonder zijn gezin komt, moet kunnen blijven. Het beleid moet daarop worden aangepast'', aldus Vis. Hij vindt dat CDA-minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) en de CDA-fractie door de VVD en de PVV in een spagaat worden gedwongen.

Vis zegt dat het CDA in de bres moet springen voor alleenstaande minderjarige vreemdelingen, zoals Mauro. De CDA-jongeren steunen een resolutie die door de CDA-afdeling Drenthe is ingediend en waarover zaterdag op het partijcongres in Utrecht wordt gestemd.

Die resolutie spreekt van ,,het kille vreemdelingenbeleid met name ten aanzien van de alleenstaande minderjarige vreemdeling''. In de tekst wordt Mauro niet genoemd, maar wat het CDJA betreft gaat de resolutie nu in feite wel over hem.
Het CDA moet nu, vlak voor de climax over de Mauro kwestie draaien onder druk van de PVV. We zien Koppejan en Ferrier voor het eerst in actie al verwacht ik er niet veel van. Die zullen hun rug ook wel niet recht gaan houden.

Maar dit is wel een hele pijnlijke knieval voor het CDA. Zeker met een naderend congres. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat.

Iig zal het wel een heet congres worden. En terect. Deze jongen wordt gewoon geofferd voor de PVV.
know'm sayin?
word? word.
pi_103650901
Wordt er na het aan- en afraden van de moties nog een (of meerdere) ronde(s) gedaan of gaat men dan gelijk over tot de stemming?
pi_103650934
Als die PVV'ert nou gewoon het eerstvolgende vliegtuig naar Angola pakt ^O^
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:28:27 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103650963
Nouja, hij moest dan ook vliegen vanwege het volgende:

WimKortenoeven twitterde op donderdag 27-10-2011 om 17:39:09 Tegen middernacht vlieg ik via Moskou naar het verre Bishkek (Kyrchyzie) voor het met de OVSE waarnemen van de presidentsverkiezingen daar. reageer retweet
Daar is Mauro peanuts bij. De verkiezingen van Kirgizie nota bene!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_103651001
Misschien is het al gezegd in de vorige topics he....maar stél dat het er 75 zijn, wat is dan het probleem? Laat ze alle 75 blijven. Als je ziet wat voor tokkies er dagelijks baby's krijgen, heb ik liever 75 van die ventjes als Mauro. Goede mentaliteit, goed Nederlands en de wil er iets van te maken in Nederland.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103651059
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:29 schreef kalinhos het volgende:
Misschien is het al gezegd in de vorige topics he....maar stél dat het er 75 zijn, wat is dan het probleem? Laat ze alle 75 blijven. Als je ziet wat voor tokkies er dagelijks baby's krijgen, heb ik liever 75 van die ventjes als Mauro. Goede mentaliteit, goed Nederlands en de wil er iets van te maken in Nederland.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
know'm sayin?
word? word.
pi_103651066
ik zit me kapot te ergeren hier :r
pi_103651070
quote:
Het zou de PVV juist moeten aanspreken iig.
I´m back.
pi_103651076
quote:
En niet te vergeten die hoogzwangere vrouw met acht kinderen in de camper :{
pi_103651098
quote:
inderdaad, helemaal mee eens!
pi_103651113
quote:
Mijn gedachte.
En voor de jankerds van 'wat kost dat wel niet' -- daarna heb je een 75 hardwerkende belastingbetalers, dus dat betaalt zich wel weer terug.

Die tweet geeft volgens mij precies weer waar de PVV voor staat - en daarom vind ik ze ook zo verachtelijk.
pi_103651122
Ferrier en Koppejan *O*
★★★
pi_103651203
Op Ned1 zei Ferrier dat er eerst een fractieberaad van het CDA volgt na het antwoord van de minister. De hele top van het CDA is opgetrommeld.
pi_103651242
quote:
rietbergen Vincent Rietbergen
Ferry Mingelen 'iedereen is aanwezig bij het CDA. Ook Brinkman en Peetoom'
http://twitter.com/#!/rietbergen/status/129671798198517763

hoe doe je eigenlijk een tweet kopieren?
pi_103651243
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Op Ned1 zei Ferrier dat er eerst een fractieberaad van het CDA volgt na het antwoord van de minister. De hele top van het CDA is opgetrommeld.
Okee.
I´m back.
pi_103651273
LOl die Tofi... :D.
I´m back.
pi_103651331
Die Leers zit te prutsen met de uitzonderingen en wanneer hij wel en wanneer hij niet een uitzondering mag maken...

Dibi is _O_
pi_103651349
In de huichelaarbankjes van de (CD)A kijkt men niet erg vrolijk.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:36:42 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103651391
quote:
Ik heb ook liever Mauro’s dan tokkies, maar het is niet zo dat hij in de plaats komt voor een tokkie. Hij vult het slechts aan. En die andere 74 ken ik overigens niet, dus daar weet ik het verhaal niet van.
pi_103651401
edit
★★★
pi_103651447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Wat deed dibi?
Citeerde die tweet die hier ook al voorbij kwam en zei dat die gast beter het vliegtuig had kunnen nemen, want dat had de stemming positief kunnen beïnvloeden.
I´m back.
pi_103651470
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:35 schreef ecolo het volgende:
In de huichelaarbankjes van de (CD)A kijkt men niet erg vrolijk.
Niet erg vreemd. 70% van hun stemmers is het niet eens met de minister. Als Bleeker binnenkort ook nog eens door de rechter in het ongelijk gesteld wordt vwb de Hedwigepolder raken ze ook nog de Zeeuwse kiezer kwijt en blijft er helemaal geen zetel meer over bij de volgende verkiezingen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:39:08 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_103651506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:31 schreef ajacied4lf het volgende:
Ferrier en Koppejan *O*
Ik mag toch hopen dat ze voet bij stuk houden.

Aan de andere kant, als ze het niet doen, verwordt het CDA tot een marginaal partijtje, dat is ook niet onaantrekkelijk :P
pi_103651555
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als ze het niet doen, verwordt het CDA tot een marginaal partijtje, dat is ook niet onaantrekkelijk :P
CDA zal ook verliezen als ze de meerderheid krijgen. Door kritiek van de achterban.
pi_103651567
Fractieberaad van enkele fracties.
I´m back.
pi_103651583
Leers is een gijzelaar. Als hij toegeeft trekken de fascisten kennelijk de stekker eruit. Dibi en Spekman super. *O* *O*
pi_103651588
quote:

[..]

Hoop toch echt dat ze bij hun standpunt blijven.

Een discussie voeren om een jongen die niemand kwaad doet :') Stuur mensen met een strafblad terug :r
★★★
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:41:06 #29
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103651612
quote:

[..]

En dan, de mannenbroeders compenseren ze, dus wat levert het op, behalve wat goede sier van schijnlinks bij twee CDA-kamerleden?
pi_103651623
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
Fractieberaad van enkele fracties.
Welke partijen zijn dan weg uit de plenaire zaal?
pi_103651626
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:40 schreef ecolo het volgende:
Leers is een gijzelaar. Als hij toegeeft trekken de fascisten kennelijk de stekker eruit. Dibi en Spekman super. *O* *O*
Is dat zeker dan?
I´m back.
pi_103651666
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Welke partijen zijn dan weg uit de plenaire zaal?
Verzoek tot... na het antwoord van de minister, gaan ze vergaderen in de fractie...
I´m back.
pi_103651691
Ruime schorsing.
Het wordt een latertje...
I´m back.
pi_103651709
CDA en?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 oktober 2011 @ 23:42:58 #35
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103651715
0:10 door.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103651722
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:40 schreef ecolo het volgende:
wat bedoel je?
pi_103651731
Die vrouw was toch van de SP?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:43:48 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103651761
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:42 schreef Ryan3 het volgende:
Ruime schorsing.
Het wordt een latertje...
Tot tien over toch?
pi_103651767
Over een half uur weer verder.
Het lijkt erop dat het CDA zichzelf in voet aan het schieten is. Zou nu wel even willen meeluisteren in de achterkamers.
pi_103651770
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Die vrouw was toch van de SP?
Bedoel je Mirjam Sterk? Nee, die is van het CDA
pi_103651801
Hij gedraagt zich toch als een gegijzelde. Die man wordt nooit meer zichzelf of iets wat daar op lijkt. Overigens niet alleen gegijzeld door de PVV, maar vooral ook door uberrat Verhagen en anusBleker.
pi_103651810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Bedoel je Mirjam Sterk? Nee, die is van het CDA
Oh sorry, ik kijk niet zo vaak. Alleen bij dit soort gelegenheidsdebatten :P
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:46:15 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103651875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef ecolo het volgende:
Hij gedraagt zich toch als een gegijzelde. Die man wordt nooit meer zichzelf of iets wat daar op lijkt. Overigens niet alleen gegijzeld door de PVV, maar vooral ook door uberrat Verhagen en anusBleker.
Dat is gewoon te flauw..zo kunnen we van elke achternaam wel wat geks maken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:46:27 #44
1337 Zak
.........................?
pi_103651887
quote:
Ja misschien heb je gelijk.

Maar die andere 100... Je weet wel die wat ook willen werken en een goede mentaliteit. Alleen zijn zij de taal niet helemaal machtig. Moeten dan ook maar blijven.
Maar als die mogen dan kunnen de andere ook blijven. Want ja wie beoordeeld wat een goede mentaliteit is? Ook maar binnenboord dus. Snap je het probleem?
pi_103651982
Kathleen Ferrier is nog eens bij mij op school geweest vanwege een project over ontwikkelingssamenwerking en over het uit de armoede helpen van landen :D
pi_103652082
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:46 schreef Zak het volgende:

[..]

Maar die andere 100... Je weet wel die wat ook willen werken en een goede mentaliteit. Alleen zijn zij de taal niet helemaal machtig. Moeten dan ook maar blijven.
Maar als die mogen dan kunnen de andere ook blijven. Want ja wie beoordeeld wat een goede mentaliteit is? Ook maar binnenboord dus. Snap je het probleem?
Nee. Want dat is niet aan de orde.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103652209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb ook liever Mauro’s dan tokkies, maar het is niet zo dat hij in de plaats komt voor een tokkie. Hij vult het slechts aan. En die andere 74 ken ik overigens niet, dus daar weet ik het verhaal niet van.
Nee ik ken ze ook niet verder. Maar waar 't mij vooral om draait is dat ik denk, je helpt er helemaal niemand mee door die jongen nu weg te sturen. Ja, je handhaaft een regel. En verder? Wie is er gebaat bij die handhaving.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_103652327
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:46 schreef Zak het volgende:

[..]

Ja - maar dat gaat niet helemaal op omdat het om een beperkte groep gaat. Het gaat niet om een tsunami van buitenlanders waardoor we failliet gaat (daar hebben we de euro al voor ;) ).
Van een aanzuigende werking is ook geen sprake omdat iedereen het er over eens is dat het niet om nieuwe gevallen mag gaan, in de zin van mensen die hier nu heen komen.

De minister doet of hij vanaf nu qua werk niks anders meer heeft te doen dan speciale gevallen toelaten als hij dit geval (mens) toelaat, maar dat is een non-argument. Zie bovenstaande.
pi_103652376
Daar staan ze weer, bij de deur.

(via http://twitgoo.com/4sdw6x)
pi_103652387
Dat Leers Mauro een voorbeeld in positieve zin noemt en 'm desondanks toch uit wil zetten is ook zo'n fraai (not) signaal aan anderen die moeten inburgeren.
pi_103652423
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:51 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee ik ken ze ook niet verder. Maar waar 't mij vooral om draait is dat ik denk, je helpt er helemaal niemand mee door die jongen nu weg te sturen. Ja, je handhaaft een regel. En verder? Wie is er gebaat bij die handhaving.
PVV - want politieke winst. Kijk eens hoe ze doen wat wij willen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:54:10 #52
1337 Zak
.........................?
pi_103652425
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Want dat is niet aan de orde.
Nee maar dat krijg je wel. Als je voor mensen een uitzondering maakt is het weer zielig voor een ander waar de uitzondering niet voor gemaakt word.
pi_103652683
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:54 schreef Zak het volgende:

[..]

Nee maar dat krijg je wel. Als je voor mensen een uitzondering maakt is het weer zielig voor een ander waar de uitzondering niet voor gemaakt word.
Het gaat echt maar om een kleine groep die al zo lang in Nederland is en dus in vergelijkbare omstandigheden verkeren. Voor hen zou ook moeten gelden dat het onmenselijk is om die na zo lange tijd weer terug te sturen. Verder moet men zien te voorkomen, door kortere procedures, dat er in de toekomst nieuwe vergelijkbare situaties zullen ontstaan.
pi_103652699
Nu weer zwichten voor de gesel van bruine rat Verhagen kunnen Ferrier en Koppejan niet maken, die kunnen zich dan de komende jaren niet meer in het openbaar vertonen, vanwege geen enkele geloofwaardigheid. De positie van de SGP wordt pikant. Helpen zij de regering aan een meerderheid en vooral welke fundementalistisch christelijke kroonjuwelen gaan zij verzilveren.
pi_103652740
Kortenoeven heeft z'n tweet gewist _O-
pi_103652782
NOS Journaal @ NL1
pi_103652864
live CDA deur @ NL1
pi_103652890
quote:
ja maar kan best nog een keer, ik heb al ingevuld! ^O^ ^O^
pi_103653009
CDA :') en dan zich nog afvragen waarom ze zo hard kelderen in de peilingen, stelletje droeftoeters koppejan en ferrier... irritante mensen. Terecht als het CDA naar 5 zetels of minder zakt
There are only 151 Pokémon.
pi_103653049
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:05 schreef Eenskijken het volgende:
CDA :') en dan zich nog afvragen waarom ze zo hard kelderen in de peilingen, stelletje droeftoeters koppejan en ferrier... irritante mensen. Terecht als het CDA naar 5 zetels of minder zakt
laat die 2 het kabinet maar vallen! ^O^
pi_103653093
Waar is overigens onze altijd optimistische premier. Hij leidt toch die toko?
pi_103653096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:06 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

laat die 2 het kabinet maar vallen! ^O^
Het kabinet valt voorlopig niet, ook al zou de Kamer de motie steunen.
pi_103653304
hmm.. volgens de stentor zijn er 3 afwezigen bij de oppositie.

dat zou dus betekenen dat pvv,vvd,cda(min dissidenten) voor kan stemmen met 74 zetels, en dissidenten+oppositie tegen met slechts 73 zetels, en dan is de sgp nog niet meegerekend.

zou dus goed kunnen dat dit helaas met een sisser afloopt, dissidenten hebben tegen kunnen stemmen, jochie wordt uitgezet dus kabinet blijft staan, niemand tevreden, en we gaan lekker doormodderen...
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:14:51 #66
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103653427
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:11 schreef Asphias het volgende:
hmm.. volgens de stentor zijn er 3 afwezigen bij de oppositie.

dat zou dus betekenen dat pvv,vvd,cda(min dissidenten) voor kan stemmen met 74 zetels, en dissidenten+oppositie tegen met slechts 73 zetels, en dan is de sgp nog niet meegerekend.

zou dus goed kunnen dat dit helaas met een sisser afloopt, dissidenten hebben tegen kunnen stemmen, jochie wordt uitgezet dus kabinet blijft staan, niemand tevreden, en we gaan lekker doormodderen...
En over 2 weken staat er nog een op en begint het hele circus weer opnieuw.
pi_103653453
:o halfuur extra schorsing gevraagd
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:15:42 #68
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103653462
De belangrijkste nacht voor Mauro in zijn prille leven.
pi_103653471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:07 schreef ecolo het volgende:
Waar is overigens onze altijd optimistische premier. Hij leidt toch die toko?
Die moest om elf uur thuis zijn van z'n moeder ;)
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:16:05 #70
236264 crew  capricia
pi_103653484
Dinsdag?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103653504
Ze willen naar de Mac.. dinsdag stemmen
pi_103653518
Dinsdag moet ik werken, dudes. }:| .
I´m back.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:17:16 #73
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103653539
quote: