http://www.depers.nl/binn(...)-aan-nieuw-elan.htmlquote:Occupy is toe aan nieuw elan
Oké, Occupy is er. En blijft. Maar wat nu? Ze overwinteren, beginnen een daklozenopvang, trekken meer het land in, en ze willen groeien. ‘We moeten een goed verhaal hebben over Griekenland.’
Net of je een keus hebt. Een alternatief bestaan leiden is vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 13 november 2011 14:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar ze kiezen er wel zelf voor om van de voordelen gebruik te maken..... beetje idealist gaat niet meer zijn boodschapjes doen in de boze supermarkt van die kapitalistische eigenaar met het geld wat hij krijgt van de corrupte overheid. Hoe zit dat dan?
quote:Op maandag 14 november 2011 08:31 schreef idefixo het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)-aan-nieuw-elan.html
Ah...Thomas is in ieder geval niet achterlijk....ook hij ziet in dat ze dingen niet kunnen veranderen. Niet gek dat hij dat nu ook wel weet. Wij wisten het al langer.quote:Thomas: ‘Wij hebben niet het idee dat we dingen gaan veranderen hier. We willen mensen bewust maken dat het anders moet.’
Een plaggenhutje heb je zo gebouwd, natuurlijk heb je wel wat aanlooptijd nodig voordat je moestuin levert maar daarna kun je best zelfvoorzienend zijn.quote:Op maandag 14 november 2011 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of je een keus hebt. Een alternatief bestaan leiden is vrijwel onmogelijk.
Ja, en het beste protest middel is je portemonnee, als je zaken wilt veranderen, dan moet je kritisch zijn naar de producten/diensten die je afneemt.quote:Op maandag 14 november 2011 11:27 schreef GrapJ het volgende:
Grappig dat eigenlijk ALLE mensen die gepost hebben ALLEMAAL willen erkennen dat er iets heel erg mis is.
Ik ben blij dat we daarover tenminste overeenstemming hebben.
Ik vind het wek typisch dat ze giften en generatoren willen hebben van kapiltalisten en andere steun van ondernemers.......quote:Op maandag 14 november 2011 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en het beste protest middel is je portemonnee, als je zaken wilt veranderen, dan moet je kritisch zijn naar de producten/diensten die je afneemt.
Dat is bij wet niet eens toegestaan in Nederlandquote:Op maandag 14 november 2011 12:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een plaggenhutje heb je zo gebouwd, natuurlijk heb je wel wat aanlooptijd nodig voordat je moestuin levert maar daarna kun je best zelfvoorzienend zijn.
Stropoppen is leuk!quote:Op maandag 14 november 2011 14:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik vind het wek typisch dat ze giften en generatoren willen hebben van kapiltalisten en andere steun van ondernemers.......
Ik kan mijn corrupte overheid niet boycotten. Daar heeft het regime wetten tegen gemaakt.quote:Op maandag 14 november 2011 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en het beste protest middel is je portemonnee, als je zaken wilt veranderen, dan moet je kritisch zijn naar de producten/diensten die je afneemt.
Jullie wetten , niet de onze!!!!quote:Op maandag 14 november 2011 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is bij wet niet eens toegestaan in Nederland
Maar je kan wel een aquaponics-systeempje opzetten in je huis:quote:Op maandag 14 november 2011 14:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is bij wet niet eens toegestaan in Nederland
Jawel, ook jouw wet. Jij krijgt geen bouwvergunning als je iets compleet zelfvoorzienends op wilt zetten. Volledig zelfvoorzienend is dus ook een eigen waterput = niet toegestaan. Eigen 100% energievoorziening = niet toegestaan. Geen eigen water, gas en elektriciteitsaansluitingen, maar die zijn wel verplicht (uitgezonderd gas dacht ik). Dus je krijgt gewoon geen bouwvergunning in Nederland voor een 100% zelfvoorzienend huis. Daarnaast zul je die woning bij wet moeten verzekeren, net zoals dat je verplicht bent om een levensverzekering te nemen. Daarnaast is ziektekostenverzekering bij wet verplicht. Vooral met die verplichte verzekeringen word je dus eigenlijk gedwongen een systeem te steunen wat aantoonbaar verrot is.quote:Op maandag 14 november 2011 18:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jullie wetten , niet de onze!!!!
Ik vind het er nog leuk uitzien ook nogquote:Op maandag 14 november 2011 18:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar je kan wel een aquaponics-systeempje opzetten in je huis:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt nog sneller te groeien ook, plus dat je alleen maar visvoer hoeft toe te voegen en om de maand wat water te vervangen.
Maar ik zet een tentje op naast een vijvertje en doe er een moestuin bij. Mijn wetten.....quote:Op maandag 14 november 2011 19:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jawel, ook jouw wet. Jij krijgt geen bouwvergunning als je iets compleet zelfvoorzienends op wilt zetten. Volledig zelfvoorzienend is dus ook een eigen waterput = niet toegestaan. Eigen 100% energievoorziening = niet toegestaan. Geen eigen water, gas en elektriciteitsaansluitingen, maar die zijn wel verplicht (uitgezonderd gas dacht ik). Dus je krijgt gewoon geen bouwvergunning in Nederland voor een 100% zelfvoorzienend huis. Daarnaast zul je die woning bij wet moeten verzekeren, net zoals dat je verplicht bent om een levensverzekering te nemen. Daarnaast is ziektekostenverzekering bij wet verplicht. Vooral met die verplichte verzekeringen word je dus eigenlijk gedwongen een systeem te steunen wat aantoonbaar verrot is.
Je bent maar een simpel roeptoetertje, dit weet je namelijk ook wel.
Waar heb jij het over? ben je nou nog steeds de mensen aan het bashen ipv in te willen zien dat de reden van protest een gegronde reden is? Volhoudertjequote:Op maandag 14 november 2011 19:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar ik zet een tentje op naast een vijvertje en doe er een moestuin bij. Mijn wetten.....
Gegrond, hahahaquote:Op maandag 14 november 2011 19:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? ben je nou nog steeds de mensen aan het bashen ipv in te willen zien dat de reden van protest een gegronde reden is? Volhoudertje
Lachen is gezondquote:Op maandag 14 november 2011 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gegrond, hahahasorry, ik moest lachen
Nee, maar om te zeggen dat Occupy het bij het rechte eind heeft is ook weer het andere uiterste, vind je niet?quote:Op maandag 14 november 2011 19:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Lachen is gezondMaar jij bent dus van mening dat de financiële instellingen samen met de politiek eerlijk spel hebben gespeeld?
Maar dat zeg ik ook niet, ik zeg dat er reden is tot protest en de roep om verandering. Ik ben zelf ook van mening dat kamperen op het beursplein geen zoden aan de dijk zal zetten. Maar het continue gebash op de mensen die daar kamperen is nog zinlozer dan het kamperen zelf. Dat kan men toch hopelijk zelf ook wel inzien?quote:Op maandag 14 november 2011 20:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, maar om te zeggen dat Occupy het bij het rechte eind heeft is ook weer het andere uiterste, vind je niet?
Nee.quote:Op maandag 14 november 2011 20:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik ook niet, ik zeg dat er reden is tot protest en de roep om verandering. Ik ben zelf ook van mening dat kamperen op het beursplein geen zoden aan de dijk zal zetten. Maar het continue gebash op de mensen die daar kamperen is nog zinlozer dan het kamperen zelf. Dat kan men toch hopelijk zelf ook wel inzien?
Ja, van jou was het al bekend dat jij je ego moet strelen met afzeiken. Ik verwacht ook geen inhoudelijke reacties op de protesten van je, alleen nog maar gezeik op de protestanten.quote:
Op het moment dat zij iets doen wat zoden aan de dijk zet dan herzie ik wellicht mijn mening. Tot dan niet.quote:Op maandag 14 november 2011 22:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, van jou was het al bekend dat jij je ego moet strelen met afzeiken. Ik verwacht ook geen inhoudelijke reacties op de protesten van je, alleen nog maar gezeik op de protestanten.
http://www.parool.nl/paro(...)mp-moet-nu-weg.dhtmlquote:Occupykamp moet nu weg
Het Occupykamp van betogers tegen het kapitalisme op het Amsterdamse Beursplein moet binnen een week weg zijn.
Dat zegt René Wildeman van hotel De Roode Leeuw en voorzitter van de ondernemersvereniging Damrak. 'Het is mooi geweest. Ze hebben hun punt gemaakt. Als we wachten totdat het kapitalisme is afgeschaft, zitten ze er over duizenden jaren nog. We gaan met de burgemeester praten. Als dit nog heel lang duurt, stappen we eventueel naar de rechter.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |