abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104225436
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:36 schreef SicSicSics het volgende:
De column van Bernard Hammelburg ging vandaag over Occupy.
Beetje zielige column van meneer de volgevreten babyboomer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 10 november 2011 @ 22:43:59 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104225864
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Echt veel zegt ie daar niet, maar dat heeft ie wel vaker..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_104225973
quote:

[..]

Er staat werkelijk niets in, een lege column.
pi_104226254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Echt veel zegt ie daar niet, maar dat heeft ie wel vaker..
Hij beschuldigt de occupy-ers van een bekrompen wereldbeeld (goeden vs. kwaaien), terwijl hij zelf een welhaast net zo bekrompen visie op de occupy-beweging ventileert in zijn (verder overigens niet veel om het lijf hebbende) column...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:48:51 #155
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104234694
quote:
Beetje treurige reactie voor een betrokken en sociaal persoon.

Verder beschuldigt hij niemand en iedereen van een bekrompen wereldbeeld. Ik vond het wel een doordenkertje. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104235173
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Klein kind :') Heb je ondertussen argumenten gevonden die de motivatie van de occupy beweging ontkrachten? Of blijf je ad hominiems spelen?
Man....dat je zo'n achterlijke beweging willens en wetens blijft steunen. Gekke Robert Ernst die jullie goeroe was moest zelfs weg. Onderling kan er geen beslissing worden genomen en maakt men over de kleinste dingen ruzie. De slag om Calvé is slechts één voorbeeld. Nee, dan mij een klein kind noemen, make my day :)
pi_104239762
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Man....dat je zo'n achterlijke beweging willens en wetens blijft steunen. Gekke Robert Ernst die jullie goeroe was moest zelfs weg. Onderling kan er geen beslissing worden genomen en maakt men over de kleinste dingen ruzie. De slag om Calvé is slechts één voorbeeld. Nee, dan mij een klein kind noemen, make my day :)
Wees eens even beleefd en beantwoord mijn vragen eens? :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104247565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wees eens even beleefd en beantwoord mijn vragen eens? :)
Lees het topic eens terug.... Occupy heeft geen goede argumenten...ze roepen alleen iets. Onderbouwing heb ik nog niet gezien dus dan hoef ik dat ook niet te ontkrachten.

Roepen": Wij willen verandering, graaiers moeten stoppen etc" is GEEN OPLOSSING dat is roepen. Jullie (even generaliseren) zijn de moderne Wilders. Die roept ook dat de buitenlanders weg moeten maar heeft geen oplossing. Hij doet aan ook aan roepen...net als Occupy.
pi_104259725
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Lees het topic eens terug.... Occupy heeft geen goede argumenten...ze roepen alleen iets. Onderbouwing heb ik nog niet gezien dus dan hoef ik dat ook niet te ontkrachten.

Roepen": Wij willen verandering, graaiers moeten stoppen etc" is GEEN OPLOSSING dat is roepen. Jullie (even generaliseren) zijn de moderne Wilders. Die roept ook dat de buitenlanders weg moeten maar heeft geen oplossing. Hij doet aan ook aan roepen...net als Occupy.
Even los van het vinden van een oplossing. (want die is zeker niet makkelijk te vinden) Blijkbaar vind jij dat het systeem, zoals het nu werkt, prima is?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104280562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Even los van het vinden van een oplossing. (want die is zeker niet makkelijk te vinden) Blijkbaar vind jij dat het systeem, zoals het nu werkt, prima is?
Waar zeg ik dat? Ik ben alleen niet zo'n mafketel die denkt dat het zitten op een pleintje met wat werkeloze het probleem oplost. Sterker nog, het doet afbraak aan het doel omdat een ieder die dit zooitje ongeregeld overal in programma's ziet terugkomen daar niet bij wil horen. Het doel (het graaien stoppen) is goed maar doe daar dan wat aan. Ga de politiek in, richt een partij op en maak als standpunt dat het graaien moet stoppen. Het lukt Wilders ook met buitenlanders dus waarom zou het Occupy niet lukken. Als het waar is wat de Occupybeweging zegt zal 99% van de mensen op ze stemmen....ben je in één klap de grootste politieke partij in de wereld. Dán kun je wellicht wat veranderen.

Maar nogmaals,...met werkelozen op een pleintje hangen en ruzie maken om een potje Calvé, je woordvoerder wegsturen omdat je het niet met hem eens bent, dat zet geen zoden aan de dijk.
pi_104280784
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Ik ben alleen niet zo'n mafketel die denkt dat het zitten op een pleintje met wat werkeloze het probleem oplost. Sterker nog, het doet afbraak aan het doel omdat een ieder die dit zooitje ongeregeld overal in programma's ziet terugkomen daar niet bij wil horen. Het doel (het graaien stoppen) is goed maar doe daar dan wat aan. Ga de politiek in, richt een partij op en maak als standpunt dat het graaien moet stoppen. Het lukt Wilders ook met buitenlanders dus waarom zou het Occupy niet lukken. Als het waar is wat de Occupybeweging zegt zal 99% van de mensen op ze stemmen....ben je in één klap de grootste politieke partij in de wereld. Dán kun je wellicht wat veranderen.

Maar nogmaals,...met werkelozen op een pleintje hangen en ruzie maken om een potje Calvé, je woordvoerder wegsturen omdat je het niet met hem eens bent, dat zet geen zoden aan de dijk.
Zou je in dat geval niet beter mee kunnen discussieren over het probleem ipv mensen te ridiculiseren? Het is namelijk bijzonder makkelijk om de aanhalers van het probleem belachelijk te maken. Als je het eens bent met de reden van het protest (want dat zeg je nu net zelf) dan heeft het weinig zin om te doen wat jij nu doet. Sterker nog, het laat je overkomen als de verwende "hard werkende" die zo tevreden is met zichzelf dat iedereen die een situatie probeert te verbeteren per defenitie een sukkel is. Dat neerkijken is nog kinderachtiger dan dat Calvé geneuzel. So man the fuck up please.
pi_104281001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zou je in dat geval niet beter mee kunnen discussieren over het probleem ipv mensen te ridiculiseren?
Geen probleem, alleen zit men niet op mijn mening te wachten. Immers,.... ze komen er nu al niet uit en dat is met uitsluitend 'gelijk denkenden' . Laat ze eerst nou eens aantonen dat ze het samen wel eens kunnen worden. Dat er met één mond gesproken wordt en dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Op dit moment bestaat Occupy uit mensen die allemaal een ander doel nastreven, hetgeen al blijkt uit de interviews. De één staat er tegen graaiers, de anders staat er 'omdat het kan', de ander is tegen het weedverbod...kortom, het wordt een algemeen 'wij zijn tegen' feestje maar vele mensen staan daar als individu voor een ander doel.
pi_104281205
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Geen probleem, alleen zit men niet op mijn mening te wachten. Immers,.... ze komen er nu al niet uit en dat is met uitsluitend 'gelijk denkenden' . Laat ze eerst nou eens aantonen dat ze het samen wel eens kunnen worden. Dat er met één mond gesproken wordt en dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Op dit moment bestaat Occupy uit mensen die allemaal een ander doel nastreven, hetgeen al blijkt uit de interviews. De één staat er tegen graaiers, de anders staat er 'omdat het kan', de ander is tegen het weedverbod...kortom, het wordt een algemeen 'wij zijn tegen' feestje maar vele mensen staan daar als individu voor een ander doel.
Het is onzin dat men niet op je mening zit te wachten, dat, en de rest van je post is slechts een lui excuus.
pi_104281570
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is onzin dat men niet op je mening zit te wachten, dat, en de rest van je post is slechts een lui excuus.
Jij vindt het een lui excuus....ik vind het zonde van mijn tijd om in mijn vrije weekend (want tja,...als je gewoon werkt dan wil je genieten van je weekend) op een plein te gaan discussiëren met mensen die het onderling al niet eens kunnen worden.

Waarom moest Robert Ernst bijvoorbeeld weg?
pi_104281685
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij vindt het een lui excuus....ik vind het zonde van mijn tijd om in mijn vrije weekend (want tja,...als je gewoon werkt dan wil je genieten van je weekend) op een plein te gaan discussiëren met mensen die het onderling al niet eens kunnen worden.

Waarom moest Robert Ernst bijvoorbeeld weg?
Je hoeft daar niet te kamperen... Als je even zoekt op internet denk ik dat je redelijk makkelijk een internationaal discussieforum zult vinden. Alleen al het idee dat het alleen voor nederland geldt is een farce namelijk, de problemen zijn, net zoals de beweging, internationaal. Je hebt nu ook de tijd om te Fok!ken toch?
pi_104284004
quote:

[..]

Het doel (het graaien stoppen) is goed maar doe daar dan wat aan. Ga de politiek in, richt een partij op en maak als standpunt dat het graaien moet stoppen. Het lukt Wilders ook met buitenlanders dus waarom zou het Occupy niet lukken. Als het waar is wat de Occupybeweging zegt zal 99% van de mensen op ze stemmen....ben je in één klap de grootste politieke partij in de wereld. Dán kun je wellicht wat veranderen.
Die partij bestaat in Nederland al heel lang (de SP). De 99% refereert naar het feit dat de inkomensverdeling inde VS sinds 1979 sterk verschoven is ten voordelen van de top 1%. Dat duidt erop dat het politieke beleid van de afgelopen 30 jaar niet leidt tot wat men had verwacht. Te simpele veronderstellingen tav van marktwerking zijn jarenlang genegeerd en misbruikt. De mensen die normaal het hoogste woord voeren, hebben er belang bij het te negeren. Politieke strijd wordt gevoerd met allerlei legale middelen (waaronder vreedzaam protest) omdat een beweging die van onderop aandringt op verandering, er altijd voor moet knokken. Eerst moet het publieke debat opener worden, om hierover een reeel debat te kunnen voeren.
The view from nowhere.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:58:44 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104287482
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

In plaats daarvan verdoe je je tijd met Ad Hominems :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_104290576
quote:
Moeders: 'Gooi een scherm voor Occupy'

De moeders van de kinderen die morgen Sinterklaas verwelkomen, zijn niet blij met Occupy.
http://www.at5.nl/artikelen/71371/moeders-zien-gevaar-in-occupy
pi_104313010
quote:
Toch raar.... hebben ze weer precies die 1% geïnterviewd. Mensen spreken van vies en smerig en ongure lui..... stemmingmakerij!
  zondag 13 november 2011 @ 13:03:07 #170
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_104313642
quote:

[..]

Eigenlijk is jouw reactie (en die van vele andere mensen die op dezelfde manier reageren) niet zo vreemd. Je doet gewoon wat de menselijke natuur dicteert dat je moet doen. Mensen zijn nu eenmaal kudde dieren en zoeken veiligheid op. In dit geval is het de veiligheid van een systeem (een systeem dat niet werkt) dat al decennia draaiende wordt gehouden dat jou houvast biedt. Nu er mensen opstaan die zich van de kudde losmaken en een standpunt innemen tegen dat systeem zie jij dat als een aanval op jouw veiligheid. Als de beweging verder groeit en een dusdanige sociale macht vergaart dat het dingen kan (en gaat) veranderen zul je van kant wisselen omdat dat dan jou nieuwe veiligheid wordt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_104314100
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:03 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Eigenlijk is jouw reactie (en die van vele andere mensen die op dezelfde manier reageren) niet zo vreemd. Je doet gewoon wat de menselijke natuur dicteert dat je moet doen. Mensen zijn nu eenmaal kudde dieren en zoeken veiligheid op. In dit geval is het de veiligheid van een systeem (een systeem dat niet werkt) dat al decennia draaiende wordt gehouden dat jou houvast biedt. Nu er mensen opstaan die zich van de kudde losmaken en een standpunt innemen tegen dat systeem zie jij dat als een aanval op jouw veiligheid. Als de beweging verder groeit en een dusdanige sociale macht vergaart dat het dingen kan (en gaat) veranderen zul je van kant wisselen omdat dat dan jou nieuwe veiligheid wordt.
Geloof me...ik zie Occupy niet als een bedreiging hoor...meer als een leuke uitlaatklep. Van mij mogen ze nog heel lang doorgaan, zolang ze anderen maar niet lastig vallen. Gun mij ook een lolletje om die werkeloze gekkies.
  zondag 13 november 2011 @ 13:27:18 #172
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_104314321
Stel nou dat de Occupy beweging op wereldwijde schaal zo groot wordt dat het de globale maatschappij ten goede verandert, zul je dan parasiteren op de veranderingen die zij teweeg hebben gebracht of ben je dan mans genoeg om te zeggen; "hey, ik heb niet mee gevochten en ik heb jullie belachelijk gemaakt dus ik heb ook geen recht om in deze maatschappij te leven."
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_104314378
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:27 schreef PalmRoyale het volgende:
Stel nou dat de Occupy beweging op wereldwijde schaal zo groot wordt dat het de globale maatschappij ten goede verandert, zul je dan parasiteren op de veranderingen die zij teweeg hebben gebracht of ben je dan mans genoeg om te zeggen; "hey, ik heb niet mee gevochten en ik heb jullie belachelijk gemaakt dus ik heb ook geen recht om in deze maatschappij te leven."
Kortom.... Op dit moment hebben Occupyers ook geen recht om in de huidige maatschappij te leven. Immers is dit eenzelfde situatie, alleen dan andersom ;)
  zondag 13 november 2011 @ 14:18:53 #174
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_104315946
Is helemaal niet hetzelfde. Het verschil is dat de Occupyers geboren zijn in een maatschappij die al bestaat. Het is niet alsof ze daar een keus in hadden. Zelfs mijn nichtje van 5 ziet dat verschil.
pi_104316013
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:18 schreef PalmRoyale het volgende:
Is helemaal niet hetzelfde. Het verschil is dat de Occupyers geboren zijn in een maatschappij die al bestaat. Het is niet alsof ze daar een keus in hadden. Zelfs mijn nichtje van 5 ziet dat verschil.
Maar ze kiezen er wel zelf voor om van de voordelen gebruik te maken..... beetje idealist gaat niet meer zijn boodschapjes doen in de boze supermarkt van die kapitalistische eigenaar met het geld wat hij krijgt van de corrupte overheid. Hoe zit dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')