Is lekker hoor! Heb hem al eens eerder gemaakt (volgens mij ook toen die vriend mee at, maar ja die eet dan ook vrij vaak mee dat hou ik niet meer bijquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met worst? Ben benieuwd, daar was ik volgens mij nooit opgekomen maar klinkt wel goed!
Ik ben niet meer zo Noord-Hollands. Ik waardeer de West-Friese directheid, maar het is al heel lang geen thuis meer. Ik heb het accent overigens gelukkig nooit echt gehad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Het stomme is, hier voel ik me een Noord-Hollandse, maar als ik in Alkmaar ben en ik ga winkelen of zo, komt het accent daar me zo vreemd voor, dat ik me weer een 'buitenstaander' voel haastIk praat inmiddels zó neutraal en zonder accent dat ik eigenlijk nergens echt bij hoor
West-Fries ik ook niet, maar Alkmaar is dan ook nét niet WF. Maar ik had wel een echte Alkmaarse tongval (dikke l, platte s/z en f/v die dingen.. neigt naar het Amsterdams). Scheelt dat ik in Berrrrrgen op school zat, het is nooit heel sterk geweest bij me, maar wel aanwezig. Die heb ik in Haarlem en later dus Twente echt wel afgeleerd. Neig nu eerder naar een Almelóóse óóquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:38 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik ben niet meer zo Noord-Hollands. Ik waardeer de West-Friese directheid, maar het is al heel lang geen thuis meer. Ik heb het accent overigens gelukkig nooit echt gehad.
Ja, dat is wat Alkmaar eigenlijk ook een beetje heeft: mengelmoes van Zaans, West-Fries en Amsterdams.. Arnhem heeft dat ook idd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:42 schreef Vork het volgende:
Ik heb het Arnhems nog niet overgenomen. Ik vind het ook geen duidelijk accent. Bovendien zijn er hier zat mensen die eerder Brabants of Achterhoeks praten. Het blijft een onduidelijk mengelmoesje. Volgens mij is de hardheid van bepaalde klanken (g en r net name) bij mij wel iets afgenomen.
Ja, ik weet het.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krak, ziekenhuizen zijn ook idioot warm hoor! Dan lijkt het thuis gewoon koud
Ik herken Arnhems echt direct!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:42 schreef Vork het volgende:
Ik heb het Arnhems nog niet overgenomen. Ik vind het ook geen duidelijk accent. Bovendien zijn er hier zat mensen die eerder Brabants of Achterhoeks praten. Het blijft een onduidelijk mengelmoesje. Volgens mij is de hardheid van bepaalde klanken (g en r net name) bij mij wel iets afgenomen.
vrienden van ons worden 70quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Goeiemorgenwat voor feestje is er in Hoorn Sun?
Ik herken het ook wel, maar niet iedereen spreekt het.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik herken Arnhems echt direct!!Jij gaat waarschijnlijk weinig met die mensen om om het te herkennen.
Nou, je weet nog dat ze erg goed smaakten dus blijkbaar niet teveel opquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:57 schreef Den_Haag het volgende:
morguh
biertjes smaakten erg goed gister
@ Krakquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:20 schreef AnneX het volgende:
En ook nog een kamer voor jou alleen - zonder snurkers en onrust.
Hou je je echt echt rustig vandaag !!!
Doe maar alsof je een oude dame speelt in de film.
Een powernappie en dergl en rustig bewegen en rust afwisselen.
Het.mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |