abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103648984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:47 schreef PalmRoyale het volgende:
Je gaat nu de hele tijd uit van allemaal positieve scenario's. Wat als dit, wat als dat, Mauro kan dit worden of dat worden. maar wat als het allemaal niet zo mooi verloopt als jij het jezelf voorstelt, Angola is nu eenmaal niet echt een toonbeeld van een ontwikkelde rechtstaat en ongeveer 70% van de bevolking leeft onder de armoede grens, wat als Mauro daar net als hen in armoede beland? Wat zeg je dan? Hey Mauro, jammer jongen! Ik had het me allemaal zo mooi voorgesteld maar de realiteit is toch heel anders.
Hij krijgt een naar Angolese begrippen royaal geldbedrag mee en is relatief hoog opgeleid. Zijn startpositie is nou niet echt slecht te noemen he, iedere Angolees zou ervoor tekenen.
Ja, ik generaliseer.
pi_103649164
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:50 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Net zoals de 70% die onder de armoede grens leeft zich daar ook uitvecht?

Ben je nou echt zo dom geboren of heb je er speciaal een cursus voor moeten volgen?
Spreken die ook allemaal 4 talen en zijn ze doordrenkt met een Nederlandse "aanpakken-mentaliteit"?? :o

Anderen dom noemen is prima.
Maar dan moet je wel slimmer zijn. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103649189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:46 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, wat dan? Geldboete? Hebben ze er misschien wel graag voor over, keertje de media opzoeken en een collecte organiseren en je bent binnen. Of keiharde gevangenisstraffen? Jaartje of 2? 3? Zeg het maar.
Zoiets inderdaad.

Je kan trouwens wel van iedere impopulaire geldboete roepen "Jaaaa maar dan kun je de media opzoeken en een collecte houden!"
pi_103649235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:53 schreef Northside het volgende:

[..]

Hij krijgt een naar Angolese begrippen royaal geldbedrag mee en is relatief hoog opgeleid. Zijn startpositie is nou niet echt slecht te noemen he, iedere Angolees zou ervoor tekenen.
Maar wat maakt het voor jou uit als hij gewoon blijft bij z'n pleeggezin waar hij zich thuis voelt?

Ik begrijp gewoon niet wat het bezwaar is, hij kost geen geld en niemand heeft last van die jongen.

Laat zo'n jongen gewoon met rust denk ik dan..
٩๏̯͡๏)۶
pi_103649382
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar wat maakt het voor jou uit als hij gewoon blijft bij z'n pleeggezin waar hij zich thuis voelt?

Ik begrijp gewoon niet wat het bezwaar is, hij kost geen geld en niemand heeft last van die jongen.

Mauro is niet alleen :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_103649439
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:57 schreef Ronaldsen het volgende:

De wet staat het niet toe. Van mij mogen ze de wet best aanpassen, maar ik vind niet dat er uitzonderingen op de wet mogen worden gemaakt.
Ja, ik generaliseer.
pi_103649601
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef Gattaca het volgende:
Zoiets inderdaad.

Je kan trouwens wel van iedere impopulaire geldboete roepen "Jaaaa maar dan kun je de media opzoeken en een collecte houden!"
Ik vind een (hoge) geldboete ook best, maar dat riekt naar klassejustitie. Het gaat hier om een verblijfsvergunning en staatsburgerschap enzo, wil je dat echt laten afhangen van hoeveel geld iemand bij elkaar kan krijgen?
Ja, ik generaliseer.
pi_103649698
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:00 schreef Northside het volgende:

[..]

De wet staat het niet toe. Van mij mogen ze de wet best aanpassen, maar ik vind niet dat er uitzonderingen op de wet mogen worden gemaakt.
Nou ik vind van wel, dat regel = regel houd ik niet zo van

Ik ben overigens geen linkse hippie, maar in dit geval vind ik dat je best eens menselijk mag zijn ipv de wetboek bijbel te hanteren

Geen enkele Nederlander heeft last van Mauro, dat is waar het naar mijn idee om gaat
٩๏̯͡๏)۶
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 oktober 2011 @ 23:05:19 #279
862 Arcee
Look closer
pi_103649734
Volledig eens met de oppositie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103649769
Het is met dit soort zaken simpel: als je naar de individuele gevallen gaat kijken is iemand al snel welkom. Wat maakt nl. 1 persoon meer of minder uit.

Ga je echter naar de grote lijn kijken, dan is het logisch waarom niet iedereen welkom is. Daar hebben we de ruimte gewoon niet voor.

Kortom: terecht dat er geen uitzondering wordt gemaakt omdat het zo'n leuke jongen is. Wereldwijd zijn er nl. tientallen miljoenen hele schattige jongeren die hier graag een kans zouden willen krijgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103649794
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Nou ik vind van wel, dat regel = regel houd ik niet zo van
Zo werkt het wel in Nederland.
Ja, ik generaliseer.
pi_103649895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik vind een (hoge) geldboete ook best, maar dat riekt naar klassejustitie. Het gaat hier om een verblijfsvergunning en staatsburgerschap enzo, wil je dat echt laten afhangen van hoeveel geld iemand bij elkaar kan krijgen?
Ja, of gevangenisstraf.

Niet voor de pleegouders van Mauro bedenk ik me nu, dat kan vast niet met terugwerkende kracht.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:08:02 #283
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103649896
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spreken die ook allemaal 4 talen en zijn ze doordrenkt met een Nederlandse "aanpakken-mentaliteit"?? :o

Anderen dom noemen is prima.
Maar dan moet je wel slimmer zijn. :7
Je snapt het echt niet he 8)7
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103650060
Volgens mij is het probleem structureler dan soms voorgesteld wordt. Ik begrijp dat er wetgeving is dat kinderen als zij naar Nederland komen minstens tot hun 18e in Nederland mogen blijven. Dan creëer je met dat beleid dus vanzelf dit soort gevallen als je stelt dat mensen van 18 jaar of ouder wel direct uitgezet mogen worden. Het is dus in die zin tegenstrijdig beleid zoals dat nu in de wet vast ligt.
pi_103650151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:08 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he 8)7
Mauro is geen kansenjongere in Sittard, maar een slimme vent in Angola. Die gaat niet onder de armoedegrens, vrund.

pi_103650256
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij is het probleem structureler dan soms voorgesteld wordt. Ik begrijp dat er wetgeving is dat kinderen als zij naar Nederland komen minstens tot hun 18e in Nederland mogen blijven. Dan creëer je met dat beleid dus vanzelf dit soort gevallen als je stelt dat mensen van 18 jaar of ouder wel direct uitgezet mogen worden. Het is dus in die zin tegenstrijdig beleid zoals dat nu in de wet vast ligt.
Ze mogen als ze alleen naar Nederland komen niet voor hun 18e worden uitgezet ja. De wet is echter niet tegenstrijdig, de wet zegt dat je met 18 alsnog moet vertrekken.
Ja, ik generaliseer.
pi_103650366
Vraag me wel af of ze ook zomaar iemand uit zouden zetten, op zijn 18de, die hier als baby gekomen is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103650400
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mauro is geen kansenjongere in Sittard, maar een slimme vent in Angola. Die gaat niet onder de armoedegrens, vrund.
Nee, die rolt zo een warm nest in. Wakey, wakey! :')
pi_103650434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:17 schreef capricia het volgende:
Vraag me wel af of ze ook zomaar iemand uit zouden zetten, op zijn 18de, die hier als baby gekomen is.
Inderdaad, of als peuter, 6-jarige, etc.
pi_103650518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:05 schreef DS4 het volgende:
Kortom: terecht dat er geen uitzondering wordt gemaakt omdat het zo'n leuke jongen is. Wereldwijd zijn er nl. tientallen miljoenen hele schattige jongeren die hier graag een kans zouden willen krijgen.
Ja, alleen moet je de vergelijking dan wel goed trekken. Hij is al in Nederland, spreekt Nederlands etcetc. Die tientallen miljoenen niet.
pi_103650533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:17 schreef capricia het volgende:
Baby's komen zelden alleen lijkt me. Maar als het zou gebeuren weet ik niet of daar bijzondere regels voor zijn.
Ja, ik generaliseer.
pi_103650535
#mauromoetblijven trending topic op twitter :')
There are only 151 Pokémon.
pi_103650564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Ze mogen als ze alleen naar Nederland komen niet voor hun 18e worden uitgezet ja. De wet is echter niet tegenstrijdig, de wet zegt dat je met 18 alsnog moet vertrekken.
Maar dan creeer je dus als vanzelf enorm veel van dit soort gevallen. Kinderen die op jonge leeftijd naar Nederland komen en dan eigenlijk meer een band met Nederland hebben dan hun vaderland.
pi_103650641
mauromagblijven twitterde op donderdag 27-10-2011 om 21:56:16 ReTweet dit: @mauromagblijven heeft nu bijna 28.000 volgers! | Volg @mauromagblijven En #doeookmee! #mauromagblijven reageer retweet
pi_103650729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar dan creeer je dus als vanzelf enorm veel van dit soort gevallen. Kinderen die op jonge leeftijd naar Nederland komen en dan eigenlijk meer een band met Nederland hebben dan hun vaderland.
Schijnt wel mee te vallen, (nog) niet veel ouders die hun kind alleen naar NL sturen. Maar inderdaad. Alleen wordt die jongens al veel eerder (bij Mauro toen hij 14 was) medegedeeld dat ze uitgezet gaan worden als ze 18 zijn. Je kan je erop voorbereiden of je kan je kop in het zand steken...
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:26:19 #296
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_103650843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Baby's komen zelden alleen lijkt me. Maar als het zou gebeuren weet ik niet of daar bijzondere regels voor zijn.
Als het aan jou en El_Matador ligt dan worden ze zonder pardon terug gestuurd. Leuk dat je hier als baby bent gekomen en je hele leven hier hebt doorgebracht maar daar is het gat van de deur. Wet is wet weet je.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_103650918
Het is confronterend als beleid een gezicht krijgt.
Bij het strengere asielbeleid had iedereen bepaalde groepen in gedachten en niet de goed aangepaste en ingeburgerde mauro's, vandaar de verontwaardiging.

Ik ben benieuwd hoeveel PVV stemmers vinden dat hij mag blijven, zij willen volgens mji vooral de kut marrokanen kwijt (om oudkerk even aan te halen)
pi_103651047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Als het aan jou en El_Matador ligt dan worden ze zonder pardon terug gestuurd. Leuk dat je hier als baby bent gekomen en je hele leven hier hebt doorgebracht maar daar is het gat van de deur. Wet is wet weet je.
Ik zou geen uitzondering maken voor 1 willekeurige baby nee. Of allemaal wel, of allemaal niet. Het zou niet eerlijk zijn tegenover de andere baby's.
Ja, ik generaliseer.
pi_103651172
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:24 schreef Northside het volgende:
Schijnt wel mee te vallen, (nog) niet veel ouders die hun kind alleen naar NL sturen. Maar inderdaad. Alleen wordt die jongens al veel eerder (bij Mauro toen hij 14 was) medegedeeld dat ze uitgezet gaan worden als ze 18 zijn. Je kan je erop voorbereiden of je kan je kop in het zand steken...
De ophef is dus wel een beetje misplaatst naar het zich laat aanzien.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:36:54 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103651406
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De ophef is dus wel een beetje misplaatst naar het zich laat aanzien.
Dat gaat twee kanten op natuurlijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')