Hij krijgt een naar Angolese begrippen royaal geldbedrag mee en is relatief hoog opgeleid. Zijn startpositie is nou niet echt slecht te noemen he, iedere Angolees zou ervoor tekenen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:47 schreef PalmRoyale het volgende:
Je gaat nu de hele tijd uit van allemaal positieve scenario's. Wat als dit, wat als dat, Mauro kan dit worden of dat worden. maar wat als het allemaal niet zo mooi verloopt als jij het jezelf voorstelt, Angola is nu eenmaal niet echt een toonbeeld van een ontwikkelde rechtstaat en ongeveer 70% van de bevolking leeft onder de armoede grens, wat als Mauro daar net als hen in armoede beland? Wat zeg je dan? Hey Mauro, jammer jongen! Ik had het me allemaal zo mooi voorgesteld maar de realiteit is toch heel anders.
Spreken die ook allemaal 4 talen en zijn ze doordrenkt met een Nederlandse "aanpakken-mentaliteit"??quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:50 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Net zoals de 70% die onder de armoede grens leeft zich daar ook uitvecht?
Ben je nou echt zo dom geboren of heb je er speciaal een cursus voor moeten volgen?
Zoiets inderdaad.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, wat dan? Geldboete? Hebben ze er misschien wel graag voor over, keertje de media opzoeken en een collecte organiseren en je bent binnen. Of keiharde gevangenisstraffen? Jaartje of 2? 3? Zeg het maar.
Maar wat maakt het voor jou uit als hij gewoon blijft bij z'n pleeggezin waar hij zich thuis voelt?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Hij krijgt een naar Angolese begrippen royaal geldbedrag mee en is relatief hoog opgeleid. Zijn startpositie is nou niet echt slecht te noemen he, iedere Angolees zou ervoor tekenen.
Mauro is niet alleenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:57 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar wat maakt het voor jou uit als hij gewoon blijft bij z'n pleeggezin waar hij zich thuis voelt?
Ik begrijp gewoon niet wat het bezwaar is, hij kost geen geld en niemand heeft last van die jongen.
Laat zo'n jongen gewoon met rust denk ik dan..
De wet staat het niet toe. Van mij mogen ze de wet best aanpassen, maar ik vind niet dat er uitzonderingen op de wet mogen worden gemaakt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:57 schreef Ronaldsen het volgende:
Maar wat maakt het voor jou uit als hij gewoon blijft bij z'n pleeggezin waar hij zich thuis voelt?
Ik begrijp gewoon niet wat het bezwaar is, hij kost geen geld en niemand heeft last van die jongen.
Laat zo'n jongen gewoon met rust denk ik dan..
Ik vind een (hoge) geldboete ook best, maar dat riekt naar klassejustitie. Het gaat hier om een verblijfsvergunning en staatsburgerschap enzo, wil je dat echt laten afhangen van hoeveel geld iemand bij elkaar kan krijgen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef Gattaca het volgende:
Zoiets inderdaad.
Je kan trouwens wel van iedere impopulaire geldboete roepen "Jaaaa maar dan kun je de media opzoeken en een collecte houden!"
Nou ik vind van wel, dat regel = regel houd ik niet zo vanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:00 schreef Northside het volgende:
[..]
De wet staat het niet toe. Van mij mogen ze de wet best aanpassen, maar ik vind niet dat er uitzonderingen op de wet mogen worden gemaakt.
Zo werkt het wel in Nederland.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Nou ik vind van wel, dat regel = regel houd ik niet zo van
Ja, of gevangenisstraf.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik vind een (hoge) geldboete ook best, maar dat riekt naar klassejustitie. Het gaat hier om een verblijfsvergunning en staatsburgerschap enzo, wil je dat echt laten afhangen van hoeveel geld iemand bij elkaar kan krijgen?
Je snapt het echt niet hequote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spreken die ook allemaal 4 talen en zijn ze doordrenkt met een Nederlandse "aanpakken-mentaliteit"??
Anderen dom noemen is prima.
Maar dan moet je wel slimmer zijn.
Mauro is geen kansenjongere in Sittard, maar een slimme vent in Angola. Die gaat niet onder de armoedegrens, vrund.quote:
Ze mogen als ze alleen naar Nederland komen niet voor hun 18e worden uitgezet ja. De wet is echter niet tegenstrijdig, de wet zegt dat je met 18 alsnog moet vertrekken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij is het probleem structureler dan soms voorgesteld wordt. Ik begrijp dat er wetgeving is dat kinderen als zij naar Nederland komen minstens tot hun 18e in Nederland mogen blijven. Dan creëer je met dat beleid dus vanzelf dit soort gevallen als je stelt dat mensen van 18 jaar of ouder wel direct uitgezet mogen worden. Het is dus in die zin tegenstrijdig beleid zoals dat nu in de wet vast ligt.
Nee, die rolt zo een warm nest in. Wakey, wakey!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mauro is geen kansenjongere in Sittard, maar een slimme vent in Angola. Die gaat niet onder de armoedegrens, vrund.
Inderdaad, of als peuter, 6-jarige, etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:17 schreef capricia het volgende:
Vraag me wel af of ze ook zomaar iemand uit zouden zetten, op zijn 18de, die hier als baby gekomen is.
Ja, alleen moet je de vergelijking dan wel goed trekken. Hij is al in Nederland, spreekt Nederlands etcetc. Die tientallen miljoenen niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:05 schreef DS4 het volgende:
Kortom: terecht dat er geen uitzondering wordt gemaakt omdat het zo'n leuke jongen is. Wereldwijd zijn er nl. tientallen miljoenen hele schattige jongeren die hier graag een kans zouden willen krijgen.
Baby's komen zelden alleen lijkt me. Maar als het zou gebeuren weet ik niet of daar bijzondere regels voor zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:17 schreef capricia het volgende:
Vraag me wel af of ze ook zomaar iemand uit zouden zetten, op zijn 18de, die hier als baby gekomen is.
Maar dan creeer je dus als vanzelf enorm veel van dit soort gevallen. Kinderen die op jonge leeftijd naar Nederland komen en dan eigenlijk meer een band met Nederland hebben dan hun vaderland.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Ze mogen als ze alleen naar Nederland komen niet voor hun 18e worden uitgezet ja. De wet is echter niet tegenstrijdig, de wet zegt dat je met 18 alsnog moet vertrekken.
twitter:mauromagblijven twitterde op donderdag 27-10-2011 om 21:56:16ReTweet dit: @mauromagblijven heeft nu bijna 28.000 volgers! | Volg @mauromagblijven En #doeookmee! #mauromagblijven reageer retweet
Schijnt wel mee te vallen, (nog) niet veel ouders die hun kind alleen naar NL sturen. Maar inderdaad. Alleen wordt die jongens al veel eerder (bij Mauro toen hij 14 was) medegedeeld dat ze uitgezet gaan worden als ze 18 zijn. Je kan je erop voorbereiden of je kan je kop in het zand steken...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar dan creeer je dus als vanzelf enorm veel van dit soort gevallen. Kinderen die op jonge leeftijd naar Nederland komen en dan eigenlijk meer een band met Nederland hebben dan hun vaderland.
Als het aan jou en El_Matador ligt dan worden ze zonder pardon terug gestuurd. Leuk dat je hier als baby bent gekomen en je hele leven hier hebt doorgebracht maar daar is het gat van de deur. Wet is wet weet je.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Baby's komen zelden alleen lijkt me. Maar als het zou gebeuren weet ik niet of daar bijzondere regels voor zijn.
Ik zou geen uitzondering maken voor 1 willekeurige baby nee. Of allemaal wel, of allemaal niet. Het zou niet eerlijk zijn tegenover de andere baby's.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Als het aan jou en El_Matador ligt dan worden ze zonder pardon terug gestuurd. Leuk dat je hier als baby bent gekomen en je hele leven hier hebt doorgebracht maar daar is het gat van de deur. Wet is wet weet je.
De ophef is dus wel een beetje misplaatst naar het zich laat aanzien.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:24 schreef Northside het volgende:
Schijnt wel mee te vallen, (nog) niet veel ouders die hun kind alleen naar NL sturen. Maar inderdaad. Alleen wordt die jongens al veel eerder (bij Mauro toen hij 14 was) medegedeeld dat ze uitgezet gaan worden als ze 18 zijn. Je kan je erop voorbereiden of je kan je kop in het zand steken...
Dat gaat twee kanten op natuurlijkquote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De ophef is dus wel een beetje misplaatst naar het zich laat aanzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |