Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:15 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Een kwestie van tijd is het zeker niet, danwel onderbuik gevoelens (deels wel). Maar empirische waarnemingen leert ons dat immigratie ons miljarden per jaar kost. En dat heeft dus niets te maken met dingen als gastvrijheid of humanisme. Maar gewoon cijfers waarop je moet anticiperen in mijn ogen.
Wellicht voer voor een nieuw topic ja.
Correct. De kostenpost is hier vooral de sociale zekerheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt nogal wat vormen van immigratie. veel immigratie levert namelijk gewoon geld op.
Mogelijk, maar desondanks ben ik er geen voorstander van om dat in z'n geheel af te schaffen omdat er veel kansloze immigranten hierheen komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Correct. De kostenpost is hier vooral de sociale zekerheid.
Kijk wat het de VS oplevert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Een groot deel van de afgedwongen solidariteit kan prima vervangen worden door vrijwillige verzekeringen. Daarmee vervallen nogal wat mogelijkheden voor de 'profiterende' immigranten. Asielzoekers (oorlogsvluchtelingen etc) vallen daar dan weer niet onder.
Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:21 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Heb je bronnen die aantonen dat immigratie economisch rendabel is?
O, heel latijns Amerika leeft gesegregeerd, als je daar voorstander van bent..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk wat het de VS oplevert.
Ach ook dat wordt overdreven.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie liever bronnen waaruit blijkt dat de Duitsers en Belgen die in Nederland wonen zogenaamd economisch onrendabel zijn. Dat zijn immers de grootste groepen immigranten. Of de Polen die de werkeloosheidsstijging vanwege de crisis grotendeels hebben opgevangen door weer naar Polen te gaan.
Ben heel benieuwd.
Klopt, die kan het nooit meer goed doen. Ze winnen het in boos doen tegen de buitenlanders toch niet van VVD en PVV maar daar zijn ze wel hun stemmers aan kwijt geraakt. Wat ze ook doen een goede keuze is er simpelweg niet meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.
Hoe ze dit ook oplossen, voor de partij gaat het altijd mis.
Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:27 schreef Elsevier het volgende:
[..]
Nu niet van het primaire onderwerp gaan afleiden. Ik had het over de kansloze immigrant, niet over Duitsers die in Emden wonen om vlak over de grens te gaan werken. Nee, immigratie uit niet Westerse landen.
En een gebrek aan leiderschap, Sybrand van Haersma Buma lijkt ook niet erg de touwtjes in de handen te hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Maar om een poging te doen om terug on topic te keren: het CDA heeft op dit dossier een PR-probleem. De partij is zowel in Den Haag als onder de kiezers op het bot verdeeld, met als Janusboegbeeld Gerd Leers die als gematigd bekend stond en nu op Verdonk-achtige wijze de relatie tussen CDA en PVV op peil mag houden.
Hoe ze dit ook oplossen, voor de partij gaat het altijd mis.
Waarom dit het CDA verwijten? Wetten bieden altijd ruimte voor interpretatie. Dat dit niet is wat VVD en PVV graag willen maakt dit het probleem van die partijen, niet van het CDA.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij aan het draaien en niet zo goed met begrippen. Dat is niet mijn probleem.
Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:28 schreef Zak het volgende:
Laten we hopen dat het CDA niet voor een asielzoeker, welke al jaren eerder het land uit had gemoeten, het kabinet laat vallen op een moment dat Europa in "crisis" is.
Staatsrechtelijk gezien is dat volgens mij niet waar. In de praktijk is hij natuurlijk wel degene die bepaald wie wanneer wat mag vinden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Er heeft een iemand de stekker van dit kabinet in handen en die heet geen Ad Koppejan of Kathleen Ferrier van het CDA, maar Geert Wilders van de PVV.
Is de geest van de wet niet belangrijker dan de letter?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:34 schreef Zak het volgende:
Probleem is, wat hierboven al door een andere user is gezegd, dat men steeds verder de grens optrekt door weer een andere zielige asielzoeker in het nieuws te plaatsen. Kinderen doen het dan altijd goed.
Uiteindelijk zal het aankomen op VVD en PVV, vinden die het uitzetten van een vernederlandste jongen belangrijker dan het landsbelang en belang van Europa?quote:Maar dat is niet het topic. Gaat om de CDA. Ik weet niet of het zo verstandig is om als partij NU het kabinet te laten vallen. Er zijn vast mensen die die Mauro zielig vinden maar, hopelijk, vinden ze de EU perikelen interessanter.
Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:41 schreef Zak het volgende:
Du_ke, ik ben van mening dat Mauro nooit zo had mogen verwesteren aangezien er een grote kans was dat hij niet mocht blijven. Maar wederom daar gaat dit topic niet over.
Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.quote:En hoe leg jij nou opeens de verantwoordelijkheid hiervoor bij VvD en PvV?
Doe maar eens een schatting. Om hoeveel van dit soort jongens en meisjes gaat het in Nederland? Lijkt me redelijk te overzien hoor. Zeker aangezien die jongen al voor hij landt in Angola al een studiebeurs op zak heeft om in Nederland te gaan studeren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan hadden we de procedures op voorhand anders in moeten richten. Hoe kan je van een kind verwachten dat hij in 8 jaar tijd niet verwesterd?
[..]
Zij doen er zo moeilijk over door te kiezen voor een rechtlijnige ideologische oplossing. Niet het CDA, die kiezen eerder voor een pragmatische oplossing.
Heb je helemaal gelijk in. Als je voor Mauro een uitzondering gaat maken, moet je dat ook doen voor de rest van soortgelijke gevallen. Dit is gewoon erg moeilijk. Stuur je Mauro weg om te voldoen aan de wensen van VVD en PVV of ga je mee met de oppositie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:47 schreef Elsevier het volgende:
Pragmatisch is het allerminst, dit schept allerlei verwachting voor weet ik hoeveel andere Mauro's.
Oh?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Door het kind meteen terug te sturen. Maar daar ben jij ook niet voor.
Vreemd is het zeker.quote:Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat een vrouw in takkiestan west precies weet hoe ze zo'n kind naar Nederland moet sturen. Dat ze uberhaupt van Nederland weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |