abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103597300
Lijkt wel of het CDA dit altijd doet voor een 'gevoelige' beslissing, maar dan toch de kant van de macht kiest. Dan lijkt het voor het publiek nog wel zo dat ze het er moeilijk mee hebben.
pi_103597423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:34 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt wel of het CDA dit altijd doet voor een 'gevoelige' beslissing, maar dan toch de kant van de macht kiest. Dan lijkt het voor het publiek nog wel zo dat ze het er moeilijk mee hebben.
Inderdaad. Sowieso weet je nooit concreet wat je bij het CDA kan verwachten als kiezer. De linkervleugel en rechtervleugel ruziën elke keer en nooit is de partij principieel.

D66 als middenpartij is tenminste consequent en heeft nog een identiteit.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:40:23 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103597617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

"Het redelijke alternatief."
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:41:44 #29
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_103597682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

D66 :')
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:42:46 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_103597734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:34 schreef DrDentz het volgende:
pi_103598363
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Da's toch simpel, ze zijn twee onbenullige partijleden die hun kans schoon zagen om even flink in de schijnwerpers te staan en flink wat goodwill te kweken bij een groot deel van de bevolking.
Ze hadden daarbij steun van zo'n beetje alle prominente CDA'ers die niet meer direct vertegenwoordigd waren in de kamer of het kabinet... het is niet voor niets dat ze voornamelijk wrakhout konden leveren als bewindslieden..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103598925
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

D66 :')
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen D66'er. Ik moet ze wel nageven dat ze als middenpartij een vrij vaste mening hebben.
pi_103599141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Friek_ het volgende:
Ach ja, zoals Maarten van Rossem al zei: als Jezus nu geleefd had stemde hij zeker weten geen CDA. Ze graven alsmaar dieper hun eigen graf. Laat ze maar, ze hebben het zichzelf aangedaan. Derhalve geen enkele seconde medelijden.
Ik vroeg oud-fractievoorzitter Willem Aantjes een tijd geleden of hij het eens was met deze uitspraak, waarna hij een betoog van een minuut of drie lang afvuurde waarin de misantroop Maarten van Rossem centraal stond. Hij was het dus met Van Rossem eens, al wilde hij dat niet toegeven.
pi_103599290
"Als u tegen de uitzetting bent, stemt u voor de motie. Als u voor de uitzetting bent, stemt u tégen de motie. Duidelijk?"

Kan niet misgaan, lijkt me.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:12:49 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103599416
Toen hij nog in Maastricht zat, had ik van Leers wel het idee dat het een capabel bestuurder was. Jammer dat hij zich laat lenen voor dit soort politieke koehandel.

Verder graaft het CDA inderdaad zijn eigen graf. Waar interne onenigheid vroeger nog achter gesloten deuren werd opgelost, gaan ze nu (naar goed PvdA-voorbeeld) rollend over straat. Daarnaast is de groep van CDA-stemmers decennialang amper kritisch geweest naar de partij, dat begint sinds eind jaren '90 te veranderen en de partij heeft er geen weerwoord op. Op het arrogante af, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_103599604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
"Als u tegen de uitzetting bent, stemt u voor de motie. Als u voor de uitzetting bent, stemt u tégen de motie. Duidelijk?"

Al die bejaarden weer in de war. Heerlijk.
pi_103599641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:10 schreef MaGNeT het volgende:

Moet ik dan het gele of groene blaadje gebruiken? 9.gif

Maar Leers is in ieder geval niet te benijden in deze situatie.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:18:33 #38
346939 Janneke141
pi_103599781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:16 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar Leers is in ieder geval niet te benijden in deze situatie.
Ik vraag me nog steeds af wat hem bezield heeft, om deze functie te aanvaarden. Was het de hunkering naar het pluche, of zou hij serieus gedacht hebben dat hij principieel tegenwicht zou kunnen bieden aan de invloed van Wilders c.s.?
pi_103599836
Mooi stukje op Frontaal Naakt over deze kwestie:

"Leers zelf probeert ons wijs te maken dat het voor hem onmogelijk is Mauro te laten blijven, zijn partijgenoot Mirjam Sterk geeft met droge ogen de media de schuld. (...). Het is nooit een geheim geweest dat die partijen tegen medemenselijkheid zijn, al wordt dat eufemistisch ‘zelfredzaamheid’ genoemd. (...) Dorian Grays zijn het, die de wereld hun gepolijste maskers van fatsoen tonen, maar niet het lef hebben de weerzinwekkende portretten op hun zolders in de ogen te kijken, de rot in hun gecorrumpeerde zielen te confronteren."
pi_103600242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af wat hem bezield heeft, om deze functie te aanvaarden. Was het de hunkering naar het pluche, of zou hij serieus gedacht hebben dat hij principieel tegenwicht zou kunnen bieden aan de invloed van Wilders c.s.?
Volgens mijn naïeve zelf denk ik het laatste, dus daar houd ik me dan maar aan vast.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:28:06 #41
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103600452
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:19 schreef Friek_ het volgende:
Mooi stukje op Frontaal Naakt over deze kwestie:

"Leers zelf probeert ons wijs te maken dat het voor hem onmogelijk is Mauro te laten blijven, zijn partijgenoot Mirjam Sterk geeft met droge ogen de media de schuld. (...). Het is nooit een geheim geweest dat die partijen tegen medemenselijkheid zijn, al wordt dat eufemistisch ‘zelfredzaamheid’ genoemd. (...) Dorian Grays zijn het, die de wereld hun gepolijste maskers van fatsoen tonen, maar niet het lef hebben de weerzinwekkende portretten op hun zolders in de ogen te kijken, de rot in hun gecorrumpeerde zielen te confronteren."
Leuk, zo'n verzameling jij-bakken. Nu in de inhoud.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:31:09 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103600649
Bizar dat een dergelijke zaak de tegenstellingen in deze mate op de spits drijft. Mocht het CDA de noodzakelijke steun voor een motie verzorgen, dan zou dat wel een fundamenteel keerpunt betekenen; voor het eerst wordt de PVV getrotseerd op het voor de PVV zo essentiële vreemdelingenbeleid. Een eventueel scenario dat ook nog mogelijk is, is dat een motie wordt aangenomen, maar niet ter uitvoering wordt gebracht.

Hoe dan ook, het CDA zal vermoedelijk wederom flink lijden onder dit vraagstuk, omdat oude wonden binnen partij en fractie worden opengereten, en omdat het zo langzamerhand compleet onduidelijk is waarvoor het CDA nou staat in dergelijke dossiers.
pi_103601066
Wat een ophef om niks. Die Mauro is gewoon uitgeprocedeerd en hoort derhalve gewoon het land te verlaten.

Simpel zat.
pi_103601167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Leuk, zo'n verzameling jij-bakken. Nu in de inhoud.
quote:
Partijen als de PvdA en de ChristenUnie blijven ervan overtuigd dat er mogelijkheden zijn om Mauro in Nederland te laten blijven. Kamerleden Hans Spekman (PvdA) en Joël Voordewind (ChristenUnie) presenteerden vorige week een initiatiefwetsvoorstel om een verblijfsvergunning te garanderen aan minderjarige asielzoekers die door overheidsfouten langer dan acht jaar in de procedure zitten. De zaak-Mauro zou voor hen het belang van dergelijke wetgeving duidelijk maken.
Bron

Lijkt me een optie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2011 21:38:46 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:41:33 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_103601331
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:38 schreef Friek_ het volgende:

[..]

[..]

Bron

Lijkt me een optie.
Lijkt me de enige redelijke optie. Waarom toegeven aan de xenofoben van de PVV die een beleid voorstaan dat in strijd is met ongeveer alle mensenrechten?
pi_103601359
Hoe kan men dit een overheidsfout noemen als de jongen (voogd/pleegouder) zelf telkens opnieuw de zaak voor de rechter brengt?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42:07 #47
346939 Janneke141
pi_103601363
De optie die ze zien, is dus met terugwerkende kracht de wet veranderen.

Het maakt trouwens ook allemaal weinig uit (behalve voor die Mauro dan). Je kunt nog zo lang discussieren over een grens, maar uiteindelijk moet je een grens stellen. En waar die ook ligt: je kunt altijd iemand vinden die er net buiten valt en die op basis daarvan 'zielig' is. En naar die personen wordt de laatste jaren teveel gezocht, wat mij betreft.
pi_103601854
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
De optie die ze zien, is dus met terugwerkende kracht de wet veranderen.

Het maakt trouwens ook allemaal weinig uit (behalve voor die Mauro dan). Je kunt nog zo lang discussieren over een grens, maar uiteindelijk moet je een grens stellen. En waar die ook ligt: je kunt altijd iemand vinden die er net buiten valt en die op basis daarvan 'zielig' is. En naar die personen wordt de laatste jaren teveel gezocht, wat mij betreft.
Spijker op z'n kop. Gewoon een grens trekken en die mag best hoog lig. Wat mij betreft nog velen malen hoger dan dat die nu momenteel ligt.

Links gedoe.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:54:17 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_103602198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:49 schreef Elsevier het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop. Gewoon een grens trekken en die mag best hoog lig. Wat mij betreft nog velen malen hoger dan dat die nu momenteel ligt.

Links gedoe.
Ehh, we hebben al het strengste immigratiebeleid van Europa :')
pi_103602275
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, we hebben al het strengste immigratiebeleid van Europa :')
Dat durf ik te betwisten, maar los daarvan lijkt het uitvoeren van de zogenaamde strengste immigratie wetten nog niet erg te vlotten.

Laat Nederland maar een gidsland zijn voor het terugdringen van gelukszoekers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')