Super Kimochi!quote:
Netjes!quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geslaagd ! Voorlopige uitslag een 7, afhankelijk van de rekenmethode blijft dat een 7 of het wordt een 8.
Dank je welquote:Op zaterdag 17 december 2011 13:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Netjes!
Had een collega die zichzelf via de OU op had gewerkt tot advocaat. Respect daarvoor.
Noh.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:37 schreef Fip het volgende:
edit: nvm ik zie nu de voorlopige cijfers op blackboard. Zoals verwacht: een 5
Succesquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:10 schreef dreamzk het volgende:
Inleiding zo meteen, lets hope for the best
Weer niet gehaald, paar domme fouten gemaakt maar vond het tentamen in vergelijking met de oefentts erg moeilijkquote:
UvA ook, dus? Ik heb m gehaaldquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Weer niet gehaald, paar domme fouten gemaakt maar vond het tentamen in vergelijking met de oefentts erg moeilijkNu maar weer herkansen.
Gefeliciteerd, hoeveel fout had je dan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
UvA ook, dus? Ik heb m gehaaldWas wel lastig.
Tien of elf. Ik ben één antwoord vergeten over te nemenquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:33 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, hoeveel fout had je dan?
Knap, ik baal ervan dat ik dus die domme fouten heb gemaakt en verkeerd verbeterd. 23 januari nog een keer dan maar. Heb je al veel voor aansprakelijkheid gedaan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tien of elf. Ik ben één antwoord vergeten over te nemen
Net in de trein naar huis BOOM basic doorgebladerd. Verder nog niets, al heb ik het wel redelijk bijgehouden afgelopen wekenquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:36 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Knap, ik baal ervan dat ik dus die domme fouten heb gemaakt en verkeerd verbeterd. 23 januari nog een keer dan maar. Heb je al veel voor aansprakelijkheid gedaan?
Ik kijk nog even een hoorcollege en ga dan even iets doen wat mn hoofd van IRW haaltquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net in de trein naar huis BOOM basic doorgebladerd. Verder nog niets, al heb ik het wel redelijk bijgehouden afgelopen weken
Vandaag doe ik denk ik niet meer trouwens, vannacht half 7 voor ik sliep
Ja, maar er komt wel een gedeelte van in het tentamen. 3 vragen geloof ik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:20 schreef dreamzk het volgende:
Die verdiepingscolleges bij aansprakelijkheid waren toch facultatief?
Hm k, even scannend doorheen maar gaan want ik krijg die dingen nooit meer gezien voordat het donderdag 1u isquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar er komt wel een gedeelte van in het tentamen. 3 vragen geloof ik.
Weet jij er meer van? Ik zie het wel overal maar uitleggen lijkt niemand te kunnen. We gaan van 7+7 naar 8+8+4, wat doen we dan die 12 weken extra per jaar? Moest er niet bezuinigd worden op docenten?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:48 schreef eriksd het volgende:
Ik ben nog vergeten te posten voor de UvA-gangers dat het studieprogramma met ingang van volgend jaar waarschijnlijk fors op de schop gaat om het niveau omhoog te halen:
10 en 5 punts vakken verdwijnen en er komt een extra lesperiode in januari voor 1 vak. Onderwijsperiodes worden anders etc. Mensen met vertraging schijnen goed tussen wal en schip te kunnen vallen nu sommige vakken ook samengevoegd gaan worden.
De vakken worden groter geloof ik. Bij fiscaal recht gaan ze een aantal dingen samenvoegen. Ook gaan de eisen voor scripties omhoog.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet jij er meer van? Ik zie het wel overal maar uitleggen lijkt niemand te kunnen. We gaan van 7+7 naar 8+8+4, wat doen we dan die 12 weken extra per jaar? Moest er niet bezuinigd worden op docenten?
Nee. Het totale studiejaar bestaat uit 40 weken. Hiervan is een deel gereserveerd voor tentamen periodes en herkansingen of collegevrijweken voor zelfstudie.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet jij er meer van? Ik zie het wel overal maar uitleggen lijkt niemand te kunnen. We gaan van 7+7 naar 8+8+4, wat doen we dan die 12 weken extra per jaar? Moest er niet bezuinigd worden op docenten?
Heb je wel een probleem bij studievertraging. Als je nu een vak niet haalt, is het volgend jaar veel groter.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Het totale studiejaar bestaat uit 40 weken. Hiervan is een deel gereserveerd voor tentamen periodes en herkansingen of collegevrijweken voor zelfstudie.
Die gaan er zo goed als aan en worden opgenomen binnen het 8 - 8 - 4 systeem. Er valt wel wat voor te zeggen, behalve dan dat er op korte termijn veel ingrijpende veranderen gemaakt moeten worden binnen vakken. Lullig voor de student, aangezien sommige vakken zwaarder worden. Een twaalfspunt vak blijkt in de praktijk een samenvoeging van een 10 + 5 punts vak te zijn.
Naar mijn mening geen slechte ontwikkeling trouwens. Omdat de 10 punts vakken in de praktijk erg verschilde van elkaar qua hoeveelheid te behandelen stof. Je merkt bij andere studies - waar het systeem al is ingevoerd - dat de stof beter verdeeld wordt over de verschillende vakken heen.
Kan zijn dat ze een overgangsoptie inlassen zoals bij de andere studies. Dan heb je een 12 punts variant (met extra tentamen) en een 10 punts variant met een tentamen of paper minder.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je wel een probleem bij studievertraging. Als je nu een vak niet haalt, is het volgend jaar veel groter.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 december 2011 00:49 schreef MAHL het volgende:
Is die BOOM basics handig voor aansprakelijkheidsrecht? Had er wel wat van gehoord maar nog niet ingebladerd... Mja, waarsch. toch te laat als ik hem nog wil aanschaffen
IRW gehaald trouwens
Gewoon veel oefenen, dan leer je het ook wel stapsgewijs toepassenquote:Op woensdag 21 december 2011 16:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
GefeliciteerdIk heb ze wel gekocht, heb er heel veel aan. De stof staat er heel duidelijk in uitgelegd, met diagrammen en een logische volgorde. Als je het boek het doorgelezen perfecte manier om het puntsgewijs in je hoofd te krijgen.
De meeste? Dat ze het eigenlijk helemaal niet leuk vinden. Daarna dat het eigenlijk toch wel ook iets doen is.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef DanielBackward het volgende:
Beste fokkers,
Ik ben van plan volgend jaar aan Rechtsgeleerdheid te beginnen. Toch had ik nog een vraag, tegen welke 'problemen' lopen de meeste rechtenstudenten aan? Misschien kan ik mij zo beter voorbereiden op de opleiding en weet ik met welke belangrijke dingen ik rekening moet houden.
Dank.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Tchock het volgende:
Trouwens lieve UvA-aansprakelijkheiders. We mogen toch gewoon arceren in onze arrestenbundel?
Sorry hoor!quote:Op donderdag 22 december 2011 00:28 schreef MAHL het volgende:
[..]
Die zitten er al in, en ik vind ze handig
Ik heb de tabs er in die er bij zaten toen ik de Kluwer kocht. Probleem opgelost en 185 WVW aangegevenquote:Op donderdag 22 december 2011 00:20 schreef MAHL het volgende:
Toch wel kut dat er geen tabs inmogen... In mijn publieke bundel zitten handige tabs voor CR, maar publiek heb ik toch nodig voor de WVW (één artikel dat ik toch min of meer uit mijn hoofd ken). Tabs eruit scheuren en er in januari opnieuw indoen, of gewoon geen bundel meenemen voor dat ene artikel? Of gewoon voor het tentamen vragen of die CR tabs wel mogen?
Succes trouwens Tchock
Gebruik gewoon het register en de trefwoorden. Vaak is het snel te vinden (zonder tabs).quote:Op donderdag 22 december 2011 09:41 schreef dreamzk het volgende:
Met dit tentamen hebben we niet echt tabs nodig omdat dat alle weten te vinden zijn of in boek 6 van 95 t/m 190, daarnaast zijn er een paar verzekeringswetten in boek 7 rond art, 940 dacht ik en dan moeten we 1 artikel uit wvw kennen. Weet ze allemaal wel te vinden zonder tabs
Dat het tòch niet zo spannend is als ze dachtenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef DanielBackward het volgende:
Beste fokkers,
Ik ben van plan volgend jaar aan Rechtsgeleerdheid te beginnen. Toch had ik nog een vraag, tegen welke 'problemen' lopen de meeste rechtenstudenten aan? Misschien kan ik mij zo beter voorbereiden op de opleiding en weet ik met welke belangrijke dingen ik rekening moet houden.
Dank.
Dat je veel droge stof moet lezen die, vooral in het begin, niet echt gaat leven voor je, zelfs als je wel begrijpt wat er staat.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:29 schreef DanielBackward het volgende:
Beste fokkers,
Dank.
Die moet ik ook hebben voor het volgende blok.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:56 schreef LWD-Godius het volgende:
Weet iemand waar de Wet op de rechterlijke organisatie staat in de VNW 11'/12'? Ik kan hem wel op de site van vermande vinden maar in het boek is het niet te vinden.
Vind ik ook. Ik kan de meest vage wetten in de Vermande terugvinden, maar de Wet RO dan weer niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:12 schreef -Trinity- het volgende:
Volgens mij staat RO niet meer in de Vermande, heb wel meer mensen daarover gehoord, supervage zet dit jaar.
Dus dat, volgend jaar maar gewoon weer een Kluwer kopen wat mij betreft.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik kan de meest vage wetten in de Vermande terugvinden, maar de Wet RO dan weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |