Alleen maar nerds hier op fok he, voor minder dan een 8 doen ze het niet..quote:
Werd hoog tijd, alleen al in Utrecht is de uitval 1/3 in het eerste jaar en het niveau van sommige van die pseudo-VWO/HBO vmbo-zwakstromers is om te huilen. En dan heb ik het nog niet eens zozeer over het niet beheersen van de Nederlandse taal.quote:Op donderdag 24 november 2011 05:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.mareonline.nl/(...)het-aantal-studenten
Zat vandaag achter een groepje mensen die dus niet wisten hoe je letale longembolie schreefquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Werd hoog tijd, alleen al in Utrecht is de uitval 1/3 in het eerste jaar en het niveau van sommige van die pseudo-VWO/HBO vmbo-zwakstromers is om te huilen. En dan heb ik het nog niet eens zozeer over het niet beheersen van de Nederlandse taal.
Ik ook eerstejaars bachelor UvAquote:Op vrijdag 25 november 2011 12:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Graag in OP (UvA). Eerste jaars masters.
ik zeg je, zulke types zouden ze eigenlijk gewoon een knoop in beide eileiders moeten aandoen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zat vandaag achter een groepje mensen die dus niet wisten hoe je letale longembolie schreef.
Wat schreef ze: ''lethale longempoey''.
welkom.quote:
Hoog. Ik ken mezelf en hoewel dat voor buitenstaanders niet zo lijkt is het niets voor mij om ergens mee te stoppenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:05 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
welkom.
en hoe hoog schat je de kans in dat we jou hier volgend jaar nog zien?
maar je weet dat je door het BSA geen keus hebt als je de norm niet haalt he; de norm al gehaald?quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoog. Ik ken mezelf en hoewel dat voor buitenstaanders niet zo lijkt is het niets voor mij om ergens mee te stoppen
Nee. Ik heb op dit moment 0 van de 45 benodigde puntenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar je weet dat je door het BSA geen keus hebt als je de norm niet haalt he; de norm al gehaald?
ah, goed te vernemen dat je vertrouwen een solide basis heeft dan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ik heb op dit moment 0 van de 45 benodigde punten
Nee joh. Jij bekijkt alles veel te pessimistisch volgens mij.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ah, goed te vernemen dat je vertrouwen een solide basis heeft dan.
Er hangt vaak ook een negatieve ondertoon in dit topic. Zie hierbovenquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:51 schreef DanielBackward het volgende:
Jullie ontmoedigen mensen wel heel erg om aan deze studie te beginnen he.
Precies, erg jammer.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er hangt vaak ook een negatieve ondertoon in dit topic. Zie hierboven
Eeh?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Er hangt vaak ook een negatieve ondertoon in dit topic. Zie hierboven
quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ah, goed te vernemen dat je vertrouwen een solide basis heeft dan.
40 toch?quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ik heb op dit moment 0 van de 45 benodigde punten
45 is de norm maar 40 wordt geaccepteerd als je die laatste 5 punten niet hebt gehaald doordat je een 5 had voor een 5-puntsvak had.quote:
Oei, waar ging het mis?quote:Op zondag 27 november 2011 18:21 schreef Fip het volgende:
Pf, dat tentamen Europees Recht was echt ongekend zwaar en lang.Dat wordt beslist herkansen. Meer Leidenaren die onderuit zijn gegaan?
Hij was inderdaad erg lang. Gelukkig had ik redelijke punten gescoord bij mijn schriftelijke opdracht, ik had vrijwel geen tijd om die laatste casus te maken dus die heb ik open gelaten.quote:Op zondag 27 november 2011 18:21 schreef Fip het volgende:
Pf, dat tentamen Europees Recht was echt ongekend zwaar en lang.Dat wordt beslist herkansen. Meer Leidenaren die onderuit zijn gegaan?
Vooral in de lengte: het bestond uit twintig meerkeuzevragen, een essayvraag en twee casus met elk twee uitgebreide vragen. Er was haast niemand die het in drie uur gedaan kreeg. Ik was net aan het essay begonnen toen de tijd om was. Ik heb een zeer kritische vakevaluatie ingevuld, maar ik vraag me af of dat iets uithaalt.quote:
Hangt er van af. Wat voor een onderzoek doe je en wat heb je allemaal al naast je onderwerp?quote:Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef Marloes het volgende:
Mede studenten.. Even een vraagje. Binnen wat voor tijdsbestek moet het mogelijk zijn een scriptie af te ronden? Ervan uitgaande dat je al een onderwerpt hebt.. Het gaat overigens om een master scriptie
Ik word een beetje treurig van de hoeveelheid mensen die dat fout doet.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:18 schreef eriksd het volgende:
Mooi hé, die doelstelling van de overheid 50% hoogopgeleid te laten zijn. Dat is het begin van het einde.
Net als de HBO-P route overigens, grootste gedrocht uit de onderwijsgeschiedenis.
Me P?
Ik denk dat artikel 3:120 lid 3 BW niet van toepassing is omdat de reparateur een houder was in plaats van bezitter. Ik ben daarom voor artikel 3:290 in combinatie met artikel 3:291 gegaan ook omdat er een derde in het spel was gekomen tegen wie hij het retentierecht zou kunnen inroepen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:12 schreef partymarty het volgende:
Ook vandaag GIR tentamen gehad. Het tentamen leek op het eerste gezicht goed te doen.
Mijn antwoorden voor de insiders waren: 1.C verwijzing arrest Huijzer-Rabo Kennemerland, 2.A en 3.onjuist verwijzing arrest Oryx/Van Eesteren - verpandingsverbod leidt niet tot bob maar tot niet overdraagbaarheid.
1 en 3 kon ik zodoende bevestigen met arresten. Bij antwoord 2 twijfel ik nog een beetje!
De casus even snel uit mijn hoofd:
-Er was longa manu geleverd (a-b), voor een gitaar die bij reparateur (c) stond.
-A betaalde de rekening niet voor C, en B wil zijn gitaar op halen bij C. C wil eerst geld zien en vestigd zijn zijn retentierecht.
Nu twijfel ik tussen: a) Volgens mij een algemeen antwoord voor het uitoefenen van retentierecht of c) retentierecht met een verwijzing naar 3:120 lid 3 BW.
Verder op artikel 8, lid 2 Transactiebesluit 1994.quote:Een kennisgeving van bekeuring is volgens de rechtsopvatting van de HR een ambtsedig proces-verbaal opgemaakt in de wettelijke voorgeschreven vorm (art. 344, lid1, onder 2e SV).
Waarom zou men dat doen?quote:Op maandag 12 december 2011 15:26 schreef Ties02 het volgende:
Even een vraagje
Is een prejudicieel advies altijd bindend? Ik dacht dat je zoiets toch ook kon naast je neerleggen..
Mooi werkquote:Op vrijdag 16 december 2011 16:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Deeltentamen Goederen- en Insolventierecht is nagekeken. Ik heb hem aardig gemaakt met als resultaat 19 van de 30 punten ondanks dat ik in de fout was gegaan bij de stelling met het arrest. Dit is de eerste resultaat van een deeltentamen waar ik echt tevreden over kan zijn. Nu moet ik bikkelen voor het eindtentamen.
Ik heb inderdaad 1,9 punt gescoord. Die neem ik mee naar het eindtentamen waar ik nog 36 van de 70 punten moet scoren. Ik hoop op hoger natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Mooi werken betekent dit dat je ook echt 1.9 punten hebt gescoord of is dat meer/minder?
Toch een 8 gehaald.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:56 schreef Fip het volgende:
[..]
Vooral in de lengte: het bestond uit twintig meerkeuzevragen, een essayvraag en twee casus met elk twee uitgebreide vragen. Er was haast niemand die het in drie uur gedaan kreeg. Ik was net aan het essay begonnen toen de tijd om was.
Gefeliciteerd!quote:
Geslaagd ! Voorlopige uitslag een 7, afhankelijk van de rekenmethode blijft dat een 7 of het wordt een 8.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Gefeliciteerd allemaal. Ik heb morgen tentamen Basiscursus; ik begin in ieder geval al met een 0.6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |