Bron: ADquote:Politie onderzoekt dood opa (83) na voetbalruzie
Een vechtpartij na een voetbalwedstrijd tussen B-junioren van de verenigingen BVV Barendrecht en TOGR uit Rotterdam heeft vorige week een dramatisch vervolg gekregen. Opa Bakker (83), de grootvader van een Barendrechtse jeugdspeler die bij zijn poging de boel te sussen twee keer ten val kwam, overleed enkele dagen later in het ziekenhuis.
De dag nadat hij werd opgenomen, stierf zijn vrouw (82) aan vermoedelijk een hartaanval. Dat meldt het AD vandaag.
Neergeslagen
Het ongerechtigd meespelen van een junior van TOGR zou zaterdag 15 oktober de oorzaak zijn geweest van de ruzie, die pas na de bekerwedstrijd tussen spelers en toeschouwers was ontstaan. Opa Bakker probeerde de mensen tot bedaren te brengen en kwam daarbij tot twee keer toe ten val. Volgens getuigen zou hij zijn neergeslagen. De politie zegt dat dat niet vaststaat.
Onwel
Bakker werd 's avonds thuis onwel. Hij werd direct overgebracht naar het ziekenhuis, onderging daar een operatie en leek er bovenop te komen. Toch overleed hij afgelopen vrijdag.
Hartstilstand
De politie geeft aan dat opa Bakkers zoon aangifte heeft gedaan op de zondagochtend nadat zijn vader in het ziekenhuis was opgenomen. Later bleek dat diezelfde ochtend zijn moeder was overleden, waarschijnlijk aan een hartstilstand.
Wie zegt dat het met de ruzie te maken heeft? Riooljournalistiek weer van het ADquote:Bakker werd 's avonds thuis onwel.
"De politie zegt dat dat niet vaststaat."quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik sta werkelijk perplex na het lezen van dit bericht. Durft er eindelijk iemand in te grijpen, moet diegene het bekopen met de dood. Het trieste voor die familie is dat zijn vrouw dezelfde ochtend sterft door een hartaanval. Ik hoop dat diegene die die klappen heeft uitgedeeld een fikse straf zal krijgen.
Dat hoort toch bij voetbal?!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:55 schreef Wapperbaard het volgende:
Waarom is het altijd (jeugd)voetbal waarbij toeschouwers en spelers massaal met elkaar op de vuist gaan?
Ik was natuurlijk vergeten te zeggen dat als dit waar zou zijn dat die klappen waren uitgedeeld dat diegene die dat heeft gedaan een fikse straf moet krijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
"De politie zegt dat dat niet vaststaat."
M.a.w. een hoogbejaarde valt en gaat dood, niet zo gek op die leeftijd, dan kan je nou eenmaal niet veel meer hebben. Daarbij lijkt me dit beter dan nog 5 jaar dement in je luier poepen...
En een hartaanval voor die vrouw, is dat zo vreemd op die leeftijd?
Van mij mag ie wel meer krijgen dan een schorsing... Iets van een celstraf misschien?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:53 schreef 3M1N3M het volgende:
Jezus..
Mijn beeld bij die man is echt zo’n behulpzame opa. Die veel helpt bij de club enzo.
En die gast die hem heeft geslagen, dat ze hem mogen schorsen van die voetbalclub, of dat hij helemaal niet meer mag komen.
Heeft geen fuck met voetbal te maken. Dit had bij elke sport kunnen gebeuren als het veruit de grootste sport van het land was.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:55 schreef Wapperbaard het volgende:
Waarom is het altijd (jeugd)voetbal waarbij toeschouwers en spelers massaal met elkaar op de vuist gaan?
Blijf eht voor jezelf maar herhalen, dan is er in ieder 1 persoon die dat gelooft.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk dat, als er al iemand 'gestraft' wordt, het hoogstens een taakstrafje is. Paar dagen blaadjes vegen ofzo.
Helaas.
Heb jij je hele leven onder een steen geleefd dan ofzo? Geloof jij echt dat er hier iemand hard gestraft gaat worden?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Blijf eht voor jezelf maar herhalen, dan is er in ieder 1 persoon die dat gelooft.
How eens even. Je gaat toch niet nadenken in dit forum?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
Even voor de zekerheid:
Er is ruzie.
Man (83) bemoeit zich met ruzie (al dan niet sussend).
Man wordt vermoedelijk geslagen.
Man valt.
Man valt.
Man gaat naar huis.
...niets...
Man wordt onwel.
Man wordt geopereerd.
Man overlijdt in het ziekenhuis.
En hier wordt alweer ongenuanceerd (door het gros) opgeroepen tot het hard straffen van 'de schuldigen'.
Ik dacht. Ik doe eens gek. Ik neem even een momentje.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:20 schreef Glazenmaker het volgende:
How eens even. Je gaat toch niet nadenken in dit forum?
Het liefst ook levenslang.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
Even voor de zekerheid:
Er is ruzie.
Man valt.
Man valt.
Man gaat naar huis.
...niets...
Man wordt onwel.
Man wordt geopereerd.
En hier wordt alweer ongenuanceerd (door het gros) opgeroepen tot het hard straffen van 'de schuldigen'.
Niks! Voetbal is oorlog!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:43 schreef Toekito het volgende:
WTF, voetbal is maar een spelletje hoor. Dit is echt ongelofelijk triest!
Mod parent up! Ohnee wacht, dat kan hier niet en nu blijft men uitgaan van een misleidende OP. Met dank aan de telegraaf (quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
Even voor de zekerheid:
Er is ruzie.
Man valt.
Man valt.
Man gaat naar huis.
...niets...
Man wordt onwel.
Man wordt geopereerd.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Mod parent up! Ohnee wacht, dat kan hier niet en nu blijft men uitgaan van een misleidende OP. Met dank aan de telegraaf het AD ().
Het is op die leeftijd niet heel raar dat het één tot het ander leidt. In dit geval dat de man een aantal keren gevallen is. Dat hij nou niet per direct dood ging, verandert niets aan de 'schuldige(n)'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:06 schreef SicSicSics het volgende:
Even voor de zekerheid:
Er is ruzie.
Man valt.
Man valt.
Man gaat naar huis.
...niets...
Man wordt onwel.
Man wordt geopereerd.
Bij de telegraaf is het ook al zeker dat hij daar doodgeknuppeld is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:46 schreef trancethrust het volgende:
Le fuck? Ik kon echt zweren dat het de telegraaf was, blijkbaar is de connectie telegraaf->bagger berichtgeving zo sterk dat die nu ook andersom werkt -.-
Dat klopt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef CindieY het volgende:
Het is op die leeftijd niet heel raar dat het één tot het ander leidt. In dit geval dat de man een aantal keren gevallen is. Dat hij nou niet per direct dood ging, verandert niets aan de 'schuldige(n)'.
Dat ben ik met je eens. Maar laat ze dan eerst eens een klein stukje verband aantonen alvorens dit soort berichten te schrijven.quote:Niet dat ik op bovenstaand nieuwsbericht durf te beweren dat het zo gebeurt is, maar ik vind dat zo'n soort constructie zeker mag worden mee genomen in het straffen van de 'schuldigen' als blijkt dat zoiets het geval geweest is.
True, maar om het nou extra onder de aandacht te brengen door een zielig verhaal wat er misschien helemaal niets mee te maken heeft... Ik weet het niet.quote:Verder, elk nieuwsbericht omtrent jeugd(amateur)voetbal en ruzie is te triest voor woorden. Waar zijn ze nou precies mee bezig daar?
Voor hetzelfde geld is het een hooligan die op leeftijd is geraakt maar in de buurt van voetbalveld nog steeds wel eens flink agressief wordt en daar pubertjes van de tegenpartij intimideert.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:53 schreef 3M1N3M het volgende:
Jezus..
Mijn beeld bij die man is echt zo’n behulpzame opa. Die veel helpt bij de club enzo.
Welke gast? Is hij geslagen? Wat was de aanleiding? En was het de klap die de dood veroorzaakte?quote:En die gast die hem heeft geslagen, dat ze hem mogen schorsen van die voetbalclub, of dat hij helemaal niet meer mag komen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat de bejaarde tussen 2 ruziemakende kinderen in ging staan, terwijl ze elkaar aan het duwen waren. Hij kreeg daarbij ook een duw (waarschijnlijk niet eens harder dan de gemiddelde bejaarde in de supermarkt met z'n karretje tegen mij aan duwt bij de kassa) en viel om, omdat-ie nou eenmaal geen 20 meer is. Tsja, gevalletje "'t is z'n tijd"... Dat zie je ook wel aan z'n vrouw, die had geen klap gehad en viel net zo hard dood neer.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
Mocht het toch blijken dat meneer dood is gegaan aan een klap op zijn hoofd dan lijkt doodslag en de daarbij horende straf mij prima op zijn plaats.
Nee niks dr van!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat de bejaarde tussen 2 ruziemakende kinderen in ging staan, terwijl ze elkaar aan het duwen waren. Hij kreeg daarbij ook een duw (waarschijnlijk niet eens harder dan de gemiddelde bejaarde in de supermarkt met z'n karretje tegen mij aan duwt bij de kassa) en viel om, omdat-ie nou eenmaal geen 20 meer is. Tsja, gevalletje "'t is z'n tijd"... Dat zie je ook wel aan z'n vrouw, die had geen klap gehad en viel net zo hard dood neer.
Had Sire niet laatst daarover een reclamespot gemaakt. De vraag is dus hoe we deze hufterigheid van ouders aanpakken die ruzies uitvechten bij een voetbalwedstrijd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het is vooral een teken van moreel. maatschappelijk verval dat de speelgerechtigdheid van een jeugdvoetballer via een vechtpartij moet worden uitgevochten. Waar hebben we het in vredesnaam over? De KNVB moet dit soort zaken veel harder aanpakken, door middel van fikse sportieve sancties die de betrokken clubs hard raken.
Helemaal met je eens hoor. Als er inderdaad een verband is. Zo niet, dan is het dubbele pech voor de familie. Wel sneu overigens.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat klopt.
Hij kan ook van opwinding een adertje in zijn hoofd hebben gepopt.
Hij kan ook thuis nog 923 x gevallen zijn.
Hij kan ook... Vorig jaar op vakantie in Tokio tegen een lage tafel gelopen zijn waardoor een bloedpropje vormde in zijn kleine teen. Dit propje schoot los toen hij naar voetbal fietste en zijn teen stootte tegen stoeprand. Dit propje schoot richting hoofd, waarna meneer duizelig werd en twee maal ten val kwam. Het propje hier zitten en sloot de bloedtoevoer langzaam af waardoor meneer onwel werd. Uiteindelijk is er geopereerd, het propje is verwijderd en meneer is weer dichtgenaaid. Om uiteindelijk dood te gaan aan een hartstilstand vanwege de onopgemerkte adervernauwing rond zijn kransslagader...
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar laat ze dan eerst eens een klein stukje verband aantonen alvorens dit soort berichten te schrijven.
[..]
True, maar om het nou extra onder de aandacht te brengen door een zielig verhaal wat er misschien helemaal niets mee te maken heeft... Ik weet het niet.
Mocht het toch blijken dat meneer dood is gegaan aan een klap op zijn hoofd dan lijkt doodslag en de daarbij horende straf mij prima op zijn plaats.
Is er nog. Dat je maandag tot en met vrijdag thuis moet laten op zaterdag enzo. http://www.sire.nl/nieuws/2011/09/08/niewsitem12_spelterug/. Wat mij betreft komen er echt keiharde sancties op dit soort gedrag, maar ja, Nederland hè. 't Zal elke keer wel weer met een sisser aflopen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Had Sire niet laatst daarover een reclamespot gemaakt. De vraag is dus hoe we deze hufterigheid van ouders aanpakken die ruzies uitvechten bij een voetbalwedstrijd.
Opa en oma zijn waarschijnlijk meer dan 50 jaar samen door het leven gegaan, samen komen ze ook aan een einde. Ik vind het wel romantisch klinken eigenlijk, beter dat oma nog jaren alleen moet zitten.quote:
Precies, die kuddes moordende tennisspelers, rellende fietsers en rovende joggersquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heeft geen fuck met voetbal te maken. Dit had bij elke sport kunnen gebeuren als het veruit de grootste sport van het land was.
Ah, er is al bekend wat er gebeurd is? Vertel.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 02:13 schreef ZuidGrens het volgende:
Die kutjeugd hebben gewoon met hun poten van een oude man af te blijven.
Fijn he?quote:Ik heb een foto van dat team gezien in VBL en dan worden er weer een hoop vooroordelen bevestigd om het zo maar even te zeggen.
Wat wordt er geslikt dan?quote:Maar goed, we blijven het vooralsnog slikken. Ongelofelijk.
Hoho, het is niet maar een spelletje.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:43 schreef Toekito het volgende:
WTF, voetbal is maar een spelletje hoor. Dit is echt ongelofelijk triest!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |