abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103887428
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:38 schreef WupWup het volgende:
mignonne, k-zooi. Wat is er nou toch aan de hand met je dametjes? Aan de intake ligt het zo te zien niet. Wel fijn dat ze zich verder wel super ontwikkelt, dat maakt het gelukkig toch weer deels minder zorgelijk. Maar sjonge, het wordt tijd dat iemand vertelt wat er nou wél is. Ik ga vanavond proberen je stuk door te werken en van feedback te voorzien.
Oeh je bent een schat! geweldig O+ thnx :) ik heb al feedback binnen van f emm y, hij is sowieso goedgekeurd, wil je die fb hebben om af te kunnen stemmen?

En ja mn dametjes ik snap er niets van, ik laat het ook maar een beetje los. Ze doet het, en ze doet het goed, ze is niet zwakjes of snel ziek of andere dingen die je zo verwachten bij een gebrekkige voeding en ik doe echt mn best om die intake gewoon goed te houden, dat is het belangrijkst voor nu.
Ik sprak trouwens bij toeval de kinderarts bij die zweetproef afgelopen week en zij zei ook al dat het haar zou verbazen als hier wel iets uitkomt, al die testjes. Ik denk het zelf ook niet.

Wicks yay voor je droogtetten! *O* *O*
En je foto's O+ oh die eerste, wat lief!

Susie vervelend dat je het niet vergoed krijgt, dan is het wel ineens een berg geld.

Over scheefvoeden enzo, bij oudste voedde ik altijd maar met 1 kant en had ik een torenhoge productie, kolfde ook supermakkelijk enzo. Nu voed ik altijd met 2 kanten en soms bied ik de eerste borst weer opnieuw aan ook, en dan nog komt ze sneller voor een voeding dan oudste deed.
Ik geloof dat Kursor het al eens vroeg of er een verband was tussen fluxus en een moeilijkere productie, nouja of het echt zo is of niet, ik merk het in ieder geval wel...
:)
pi_103887766
Mignonne, wat is fluxus precies? Zo veel bloed verliezen dat je een transfusie nodig hebt, of dat niet?
pi_103887871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:44 schreef Jipster het volgende:
Mignonne, wat is fluxus precies? Zo veel bloed verliezen dat je een transfusie nodig hebt, of dat niet?
oh gelukkig dat niet nee, het is bloedverlies van meer dan 1 liter.
pi_103888042
Oh dat is interessant. Want in heb ook nog al moeite met mijn productie en het uberhaupt opgang krijgen etc. }:|

Ik heb tijdens de keizersnede ook 800ml verloren, en daarbij komt nog al het bloed dat ik thuis en op de wc ben verloren een paar uur daarvoor. Dus dat bij elkaar maakt zeker meer dan 1 liter.
pi_103888622
oh jeetje ja idd. En jouw kindje was ook wat eerder gehaald dan de bedoeling was toch?
Dan heb je eigenlijk al drie dingen die het je moeilijk maken, een prematuur kindje drinkt vaak moeilijker aan de borst, en na een keizersnede komt de productie ook vaak moeilijker op gang.

Dus eigk is t drie keer zo knap dat je wel nog zelf voedt en doorzet als je het zo bekijkt! Bikkel!
  donderdag 3 november 2011 @ 12:05:35 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103910644
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh gelukkig dat niet nee, het is bloedverlies van meer dan 1 liter.
Dat heb ik ook gehad (bij de 2e), maar geen productieproblemen gehad. Wel heb ik toen bloed gekregen, misschien dat dat nog zou kunnen uitmaken...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_103911485
Mignonne, ik haalde het inderdaad aan van de fluxus, maar net iets anders dan jij schrijft. Ik had het toen over dat weet ik niet meer wie (kraamhulp/verloskundige/lactatiekundig) gezegd had dat het op gang komen van de productie langer zou kunnen duren. Pas op dag 5/6 had ik echt een noemenswaardige kolfopbrengst (lees: meer dan 5ml). Daarna is het wel helemaal goedgekomen hoor. Dus zoals jij het beschrijft...een standaard lage opbrengst na fluxus herken ik niet. Max voor een borst met kolven 230ml...ehm pijnlijk! Zeker gezien mijn normaal gesproken nog niet eens cup-B-borst. Marit dronk in die periode steeds maar één kant. Ter aanvulling: WupWup vertelde dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat de productie na fluxus moeilijker op gang komt, hoewel ze dat in de praktijk ook wel tegenkomt.

De interesse hier is echt aan het wegzakken. Vanmorgen in bed wilde Marit weer niet, gelukkig beneden op de bank nog wel heel even. Maar gewoon op z'n beloop laten?

Wickie, fijn dat de productie nu echt gaat kelderen! Hoef je je daar dan na al die weken geen zorgen meer over te maken.

Ik ben benieuwd Jipster hoe het op het CB was. Kan je nu echt verder met alleen borst en stoppen, ik duim voor je.

Davinia, wel prettig dat je van je lichaam nog echt merkt dat er flink melk gemaakt wordt en dat je nog echt een tsr hebt. Die tsr heb ik nog echt gevoeld, wel gezien met kolven hoor. Maar ik merk echt helemaal niets meer aan m´n borsten. Het is dat ik er onder de douche nog wat uit kan `knijpen` ;(
pi_103913964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef mignonne het volgende:
Ik geloof dat Kursor het al eens vroeg of er een verband was tussen fluxus en een moeilijkere productie, nouja of het echt zo is of niet, ik merk het in ieder geval wel...
Jemig, zou het? Bij Ivan had ik ook fluxus en een moeizamere productie. Maar ik weet niet in hoeverre dat door Ivan zelf en mijn onervarenheid kwam. (En ik heb een bloedtransfusie gehad.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103914241
Hier zou de vlieger ook opgaan. Heb 2,5 liter verloren, en 4 zakken transfusie gehad. De bv verliep bij mij ook zeer moeizaam.
*poef* nu is het weg
  donderdag 3 november 2011 @ 14:56:22 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103915553
Borstvoeding wordt toch uit je bloed gemaakt, dan zou dat toch logisch zijn?

Ik ben maar 500ml bloed verloren met mijn KS en ik ben op zondagmiddag bevallen en had op woe avond, do ochtend al stuwing en volop melk.
En dus ook vanaf het begin zonder problemen gevoed.
pi_103915627
Gisteren en vandaag voor het eerst niet gekolft op het werk, gisteren bij thuiskomst had Jelle natuurlijk ook geen zin om te drinken, rond bedtijd dus wel flinke stuwing haha
Ging verder wel goed gelukkig, nog voorraad in de vriezer. Wel de kolf nog meegenomen voor de zekerheid ;)

Merk dat hij overdag ook wat minder gaat drinken, maar al met al zitten we toch nog wel aan een stuk of 5-8 (minimaal) voedingen, de avond en nachtvoedingen tikken ook wel flink aan
pi_103915898
Ik had vorige week niet zo moeten opscheppen over m'n meisjes' slaappatroon.. Verdorie zeg, ze heeft ergens last van. Middagdutje alleen maar als ze in slaap gevoed wordt (dat deed ik echt al maaaanden niet meer), 's nachts 3 keer wakker, en 2 keer als ze paracetamol gehad heeft (de 1e keer 7 uur na toedienen en de 2e keer 3/4 uur na de vorige keer) En waarvan? Geen idee. Afgelopen weekend enorme luieruitslag en maandan een snijtand die door is, maar das nu over..
Ze heeft ook meteen weer een blauwe waas onder d'r ogen :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103916836
Vanmorgen bij het CB geweest en mannetje is goed gegroeid! Hij weegt nu 3515 gram en is precies 4 weken. Vorige week woog hij 3340 gram. We kunnen nu dus zo blijven door gaan, veel live aan de borst, en af en toe nog een (gekolfd) flesje, vooral als ie zit te rommelen en ik het gevoel heb dat ie niet goed heeft gedronken. Over 2 weken ga ik nog even wegen bij inloopuur en als ie dan weer lekker gegroeid is dan is het helemaal goed! :D Ik ben blij!

Bedankt voor de tips en reacties trouwens, ik ga dat wisselvoeden zeker eens toepassen.
  donderdag 3 november 2011 @ 16:59:19 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103919657
Wat fijn jipster!! *O*
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103920717
Jipster, wat fijn!! *O*

Hoe gaat het nu bij jou PM?

Wickie, hoe gaat het nu je de laatste pil genomen hebt?

Mijn moeder heeft foto's gemaakt! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 3 november 2011 @ 17:31:18 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103920741
Ook hier een statsspam *O*

Stats zijn klikbaar en groeigids stats staan in het baby-topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 03-11-2011 17:36:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 november 2011 @ 17:51:13 #192
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103921328
Wow Leandra, jij kan trots zijn op jezelf! (en op je kleine man natuurlijk ook)
*O* *O*
pi_103922988
Fuck zeg. 2x syntocinon gehaald bij verschillende apotheken. Eigen risico bij de een 11,41, bij de ander 17,43.
Wat een naaistreek zeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 3 november 2011 @ 18:45:17 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103923191
Twinkly wat een prachtige foto's O+ O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_103923914
Twink! O+
pi_103924694
Jipster, wat een heerlijke gerustelling *O* lekker doorgaan zo dus.

Leandra, mooie stars zeg!

Twinks, mooie foto's O+
Wat lief van je mams om foto's te maken.
Vooral die laatste foto met dat duimpje O+

Hier alles goed, werd vanochtend wakker zonder lekplekken en pijnlijke borsten van de stuwing. Alleen nog maar vanochtend gekolfd, maar 50cc. Nu zo weer kolven. Ik droog dus nu echt definitief op. Wat een last valt er van mn schouders.
Het blijft dubbel voelen, kan dat maar niet uitschakelen. Maar het is beter zo. Ik wilde zo ontzettend graag borstvoeden en het ging zo goed...
Het zal wel even duren voordat ik dit gebeuren een plekje kan geven in mn hoofd.

Ik jullie allemaal ontzettend bedanken voor alle lieve woorden en immense steun die ik van jullie heb ontvangen. Het heeft ons (ook vriendlief, die heeft ook meegelezen) heel veel gedaan en we hebben er heel veel aan gehad.
Zonder jullie was het een stuk zwaarder geweest, het is ook echt een goede uitlaatklep geweest.
Ik heb weinig tot geen naaste vrienden die borstvoeding hebben gegeven, dus met niemand heb ik het echt goed kunnen bespreken.
Ok nu mn traantjes afvegen en kolven :)

Oja, ik ga me ziekmelden op werk, ik wil in januari weer beginnen denk ik. Dan heb ik ook nog 3 weken vakantie staan van dit jaar. Ik ga over 2 weekjes praten op werk over hoe en wat. Ik heb al aangegeven dat ik me eerst ziek ga melden. Eerst even rust in mn lichaam en in mn hoofd. Ben wel benieuwd of het UWV al het borstabces gebeuren indiceert, of ze het als zwangerschaps gerelateerd zien. Zo niet, mn trombose wel dus ik denk dat het wel los zal lopen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103926771
Wicky, ik ben eindelijk een beetje bijgelezen, maar jemig meis, wat heftig allemaal. :'(
Ik had het jullie zo gegund, een goede bv-periode die gemakkelijk ging.
Fijn om lekker je tijd te nemen om te herstellen en je meisje te leren kennen en bij te komen van alles.
Ik hoop dat het lukt om een goed plekje te vinden voor je verdriet en rouw, het is niet makkelijk loslaten.
Bah, wat verdrietig. Een hele dikke knuffel van mij. :* :*

Twinks, wat lief! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_103928390
Twink leuke foto's..

Raar hoe je erin meegroeit. Echt zeg 4 jaar geleden dan zou ik echt zeggen, is het kind niet een beetje groot voor aan de borst. En nu leyla alweer 14 maanden is besef ik dat er genoeg mensen zijn die Leyla ook al te groot vinden... En dat ik eigenlijk zoiets heb, ze is nog zo klein .
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 3 november 2011 @ 21:57:08 #199
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_103935012
Twinkly wat een mooie foto's!

En mooie stats!

En iets met productie na 5 dagen: check: hier bloedverlies van 300cc wat heel normaal is. Ik roep altijd dat mijn borsten niet gemaakt waren voor bv, en dat ik ze getraind heb :P. Linksom of rechtsom, we genieten nu al 15 maanden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 07:16:14 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103946563
Ik heb even geen lijst/overzicht tot m'n beschikking en mobiel zoeken is een beetje lastig, maar is er met borstvoeding (net als tijdens de zwangerschap) nog steeds een voorkeur voor paracetamol boven ibuprofen of mag ibu ook gewoon?
Ik heb weer last van een bijholteontsteking (zo voelt het iig) en dat krijg ik er met ibu altijd een stuk sneller onder dan met paracetamol.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')