Ik rook zelf niet, maar als ik nog eens kinderen zou krijgen: nooit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:42 schreef Karina het volgende:
Aan de rokers met kinderen: mogen jullie kinderen roken?
Ik heb zelf geen kinderen, maar het lijkt me lastig: aan de ene kant wil je natuurlijk niet dat ze roken, maar om het te verbieden is dan weer hypocriet omdat je zelf ook rookt.
^^ Dat dus.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:02 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik rook zelf niet, maar als ik nog eens kinderen zou krijgen: nooit.
Een kind heeft zich gewoon aan de wet te houden. Als je dat als ouder al niet voor elkaar krijgt is het niet best voor je kind...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:29 schreef TheThirdMark het volgende:
Verbieden werkt niet, als een kind wil roken gaat het roken. Hoe spastischer de ouder er mee om gaat, hoe eerder een kind rookt.
Welke wet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een kind heeft zich gewoon aan de wet te houden. Als je dat als ouder al niet voor elkaar krijgt is het niet best voor je kind...
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus.
[..]
Een kind heeft zich gewoon aan de wet te houden. Als je dat als ouder al niet voor elkaar krijgt is het niet best voor je kind...
Jij hebt duidelijk nog geen kinderenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus.
[..]
Dus? Kinderen horen maar gewoon te luisteren naar hun ouders. Als ze dat niet doen, straf je ze. Simpele zaak toch?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt duidelijk nog geen kinderen
Er is geen wet waar in staat dat kinderen onder de 16 niet mogen roken.quote:
Dit dus, slaat ook helemaal nergens op. Zelf rook ik wel en er is wel een kinderwens, mijn kind zou ik het niet (kunnen) verbieden, maar ik zou het wel afkeuren en op het hart drukken dat het ongezond en niet gewenst is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt duidelijk nog geen kinderen
zo doen mijn ouders het. Eerst deed ik het nog omdat het spannend was "want het mocht niet" nu zinds ze dit zeiden rook ik alleen nog heel sporadisch op feesten ofzo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:17 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Er is geen wet waar in staat dat kinderen onder de 16 niet mogen roken.
[..]
Dit dus, slaat ook helemaal nergens op. Zelf rook ik wel en er is wel een kinderwens, mijn kind zou ik het niet (kunnen) verbieden, maar ik zou het wel afkeuren en op het hart drukken dat het ongezond en niet gewenst is.
Jij gaat van een koude kermis terugkomenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dus? Kinderen horen maar gewoon te luisteren naar hun ouders. Als ze dat niet doen, straf je ze. Simpele zaak toch?
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:36 schreef Posucice het volgende:
Liever niet, maar dat moeten ze zelf weten.
Oh nee?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:49 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik zal het in ieder geval nooit goedkeuren, maar verbieden heeft zeker geen zin..
Dan gaan ze het stiekem doen.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Dan gaan ze het stiekem doen.
Is beetje hetzeflde als met alcohol, hoe strenger je als ouder er mee omgaat hoe meer kans je hebt dat het kind er misbruik van maakt.
Jouw kind gaat zéker rokenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus.
[..]
Nee, dat heeft geen zin, niet bij dingen als roken en drinken. Zelf ooit kind geweest, of ben je zo geboren?quote:
Nee, zo ben ik opgevoed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:12 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nee, dat heeft geen zin, niet bij dingen als roken en drinken. Zelf ooit kind geweest, of ben je zo geboren?
Maar dat klopt dus nietquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Is beetje hetzeflde als met alcohol, hoe strenger je als ouder er mee omgaat hoe meer kans je hebt dat het kind er misbruik van maakt.
Uit eigen (jeugd)ervaring kan ik zeggen dat ik eigenlijk nooit de grenzen heb opgezocht qua alcohol gebruik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:16 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dat klopt dus nietKinderen/pubers proberen hun grenzen te verkennen en als jij die niet stelt waar ligt dan de grens? Als je zegt dat ze geen alcohol mogen drinken dan zoeken ze die grens op, 1 glas is dan al over de grens..
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:36 schreef Posucice het volgende:
Liever niet, maar dat moeten ze zelf weten.
Een paar jaar terug was dat inderdaad ook nog het idee, dat verbieden absoluut een nogo was. Alleen nu komen ze daar wat op terug. En 'ze' is dan de GGD waar ik toevallig alcoholpreventie programma heb mee kunnen kijken. Jouw geval is natuurlijk ook een individueel geval en dat kan verschillen, maar als je over een hele groep kijkt zijn er steeds meer aanwijzingen dat verbieden het beste is. Die kinderen gaan dan later natuurlijk alsnog wel drinken, maar minder als hun leeftijdsgenoten die geen grenzen hadden. En de ouders spelen natuurlijk ook een rol, als je ouders elke dag alcohol drinken zullen jongeren dat ook snel overnemen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:41 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Uit eigen (jeugd)ervaring kan ik zeggen dat ik eigenlijk nooit de grenzen heb opgezocht qua alcohol gebruik.
Ik ben dan ook van mening dat wat jij hier aangeeft ook niet zo is (naar mijn inziens) omdat die jongeren niet de behoefte hebben om de grenzen te verleggen als je ouders die al redelijk ver leggen.
Als ouder hoef je natuurlijk niet goed te keuren dat je kind iedere dag op zuip gaat, mijn moeder bijvoorbeeld haalde dan voor haar eigen wijn in huis en voor mij en mijn zusje een fles Passoa en die mochten wij zaterdags tijdens een film drinken (wel met veel jus d'orange). hierdoor had ik (denk ik) ook niet de behoefte om naar (foute) vrienden te gaan om ergens stiekem in het parkje wat te gaan drinken/zuipen.
QFT.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ik rook zelf niet Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, er zat voor mij ook geen spanning of iets bij want mijn ouders deden er niet zo moeilijk over.
Als mijn kinderen roken dan moeten ze het zelf betalen, en een baantje zoeken.
+ Ze mogen de eigen was gaan doen want ik ga echt over mijn nek van die lucht.
Je quote ook de helft van mijn post, het bovenste gedeelte was idd. offtopic, maar ik ging ontopic verderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:21 schreef June. het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was dat inderdaad ook nog het idee, dat verbieden absoluut een nogo was. Alleen nu komen ze daar wat op terug. En 'ze' is dan de GGD waar ik toevallig alcoholpreventie programma heb mee kunnen kijken. Jouw geval is natuurlijk ook een individueel geval en dat kan verschillen, maar als je over een hele groep kijkt zijn er steeds meer aanwijzingen dat verbieden het beste is. Die kinderen gaan dan later natuurlijk alsnog wel drinken, maar minder als hun leeftijdsgenoten die geen grenzen hadden. En de ouders spelen natuurlijk ook een rol, als je ouders elke dag alcohol drinken zullen jongeren dat ook snel overnemen.
Maar goed, voor roken is natuurlijk een heel ander verhaal, dus een beetje offtopic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |